Peutertopic

06-02-2018 18:53 3042 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na het babytopic en het dreumestopic..

Tijd voor de eigenwijze peuters!

Ik ben twee en ik zeg nee
Ik ben drie en ik wil het nie

Afbeelding

Kom maar door met alle vragen, ervaringen, frustraties en vooral ook trotse verhalen over de leeftijdsfase waarin onze kleine ukjes ineens uitgroeien richting slimme, nieuwsgierige kleuters! :love:
Wat vervelend aapje!! Hopelijk is het iets eenmaligs geweest.

Hier vrees ik voor het einde vam het middagslaapje :cry: Zoon wordt deze week twee, maar is de afgelopen week steeds vaker wakker (en dan is het ruim een uur feest) en heeft ook steeds meer moeite met inslapen. Deze week maar eens een poging wagen met het begrenzen naar een dutje van 1 uur (hij dut met gemak twee uur of meer 's middags). Hoop dat dit gaat helpen!

Jullie allemaal leuke paasdagen gehad?
Nou, dat had ik niet moeten neerpennen. Zoon weigert nu te gaam slapen.
lola-lily schreef:
23-04-2019 13:23
Nou, dat had ik niet moeten neerpennen. Zoon weigert nu te gaam slapen.


Ja dat is de Vloek van het Vivaforum.. zodra je meld dat zindelijkheid de goede kant op gaat, de jouwe zich altijd gedraagt in het openbaar en netjes zijn eten opeet, gaat het mis. Tuinbroeken vol ongelukjes, een omvergetrokken lopendbuffet en alleen nog geschilde komkommer + pindakaas in het verschiet.


Ik schreef hier dat peuter in de tent zou slapen op een peutermatje + peuter slaapzak (niet zo’n trappelzak maar slaapzak-zak). Kon niet mis gaan toch? Nou toen sliepen we dus 3 nachten met zijn 3en op één 130cm brede slaapmat. Want peuter schoof na 10 minuten al van zijn mat en lag dan op de koude grond. En dan sliep ie niet. 130cm is voor normaal formaat mensen al knus maar wij zijn dik. Ben kapot O_o

Peuter heeft wel echt de tijd van zijn leven gehad op de camping :cheer2: Lekker raggen in de zandbak, elk uur nieuwe outfit want die hij aanhad was nat van de watertap (hij bliefde niet naakt) en als we hem even kwijt waren moesten we gewoon kijken voor welke caravan zijn fietsje lag. Want dan was hij daar naar binnen geslopen :facepalm: :-[ :-$ Echt ik kan niet eens meer tellen hoe vaak we hem aan tafel of in slaapgedeelte bij anderen aantroffen. En ik keek echt om de 10 seconden op van mijn boek/koken.. Schaamde mij scheel. Gelukkig was het een hele fijne gemoedelijke kindercamping met mensen die het nog wel koddig vonden.
En als ik dan tegen peuter zei dat hij even moest gaan spelen en niet naar de buren, want die zaten te eten, liep hij rechtstreeks naar de buren om te zeggen dat hij niet naar de buren mocht :facepalm:

Het onderwerp van gesprek tussen de peuters in de zandbak was trouwens ‘hoe heten jouw ouders?’. Dus peuter verkondigde 120x met trots hoe we heten :thumbsup: Maar nu noemt ie ons thuis dus Papa voornaam en Mama voornaam. Als of ie nog meer ouders heeft behalve ons :-[
Alle reacties Link kopieren
@Lola-lily, heeft je zoontje nog geslapen vanmiddag? Moet hier eigenlijk ook eens kijken of het middagdutje korter kan, soms slaapt hij makkelijk 2 uur en ligt dan 's avonds om half 9 nog te stuiteren... Hmm, nu ik het zo opschrijf bedenk ik me dat het ook enigszins eigenbelang is dat hij 's avonds niet al te laat naar bed gaat :$ .

@Glitter: moest wel weer lachen om je peuter! Is in ieder geval niet verlegen ;-D .

Hier is peuter ook bezig met 'ik ben Pietje en dat is mama en dat is papa', ook soms met naam erbij. Al haalt'ie nog wel eens wat door elkaar, gisteren de halve dag 'papa Truus'! ipv 'mama Truus' :proud: .
happiness = reality - expectations
Alle reacties Link kopieren
Haha ja hier opschrijven of hardop uitspreken zorgt altijd voor omgekeerde wereld. Soms probeer ik het eens andersom (“baby slaapt nooit langer dan 45 minuten”) maar dat werkt dan helaas weer niet (6) .
Hier noemt onze peuter papa regelmatig: daddy vader (van het liedje daddy finger) of papa daddy vader. Vind ik grappig, haar vader minder :P
Alle reacties Link kopieren
@glitter: een vriendin van mij heeft met haar man een dochter van 2,5 jaar. Een heel wijs geval.
Zij heeft op een dag besloten dat ze mama gewoon mama blijft noemen en papa noemt ze bij de voornaam. Even Vincent als fake voorbeeld.
Zij loopt dan dus in de supermarkt en zegt dan: ‘mama en Vincent, kijk!’
Net of die Vincent niet haar eigen vader is ;-D
Zoon noemt me soms bij mijn voornaam, maar dat is vooral als oudste van man er is want die noemt me bij mijn voornaam.
@ Whoopsadaisies, nee als ie besluit dat ie geen middagdut wil doen dan gebeurt het ook niet hoor!
Zoon is ook wisselend met zijn middagslaapje maar zorg nu vaak dat ik rond dat tijdstip in de auto zit. Dan til ik hem er thuis slapend uit en slaapt hij verder.
zussel schreef:
23-04-2019 20:12
Haha ja hier opschrijven of hardop uitspreken zorgt altijd voor omgekeerde wereld. Soms probeer ik het eens andersom (“baby slaapt nooit langer dan 45 minuten”) maar dat werkt dan helaas weer niet (6) .
Hier noemt onze peuter papa regelmatig: daddy vader (van het liedje daddy finger) of papa daddy vader. Vind ik grappig, haar vader minder :P


Wat een irritant liedje! Ik moest het even googelen maar wat een zeikerig deuntje. Hoe komen jullie er aan? o_o

@Whoopsadaisies Nee verlegen is peuter zeker niet :-P Thuis of op gras zit ik vaak in kleermakerszit en dan komt peuter daar in zitten om een boekje te lezen of om aan mij uit te leggen hoe het leven in elkaar steekt. Nou als er dus op de camping een volwassene op de grond ging zitten bij de zandbak of om te koken op een pitje, dan ging peuter zonder aarzelen op schoot zitten. Als of elke volwassene die op de grond gaat zitten, op de grond gaat zitten zodat hij er op kan zitten :facepalm: En als er ergens een familie zat te eten aan een picknicktafel dan ging hij er bij zitten op de bank.

Doen jullie peuters ook zo vrij? Ik ken dit niet echt. Mijn man is niet sociaal en ik wat meer maar gereserveerd. Hij is ook voor de duivel niet bang.
Nijntje* schreef:
23-04-2019 20:34
@glitter: een vriendin van mij heeft met haar man een dochter van 2,5 jaar. Een heel wijs geval.
Zij heeft op een dag besloten dat ze mama gewoon mama blijft noemen en papa noemt ze bij de voornaam. Even Vincent als fake voorbeeld.
Zij loopt dan dus in de supermarkt en zegt dan: ‘mama en Vincent, kijk!’
Net of die Vincent niet haar eigen vader is ;-D


:biggrin: Dat deed ik ook toen ik 15 was, om het bloed onder de nagels van mijn ouders vandaan te krijgen. Wordt leuk als ze het al doet met 2,5 jaar oud :-*
Alle reacties Link kopieren
Wat handig, dat jullie peuters jullie namen al kennen. Mijn man en ik noemen elkaar nooit bij onze naam, dus dochter heeft nog geen flauw idee hoe we heten.

Na twee weken lijkt ze eindelijk een beetje opgeknapt, gister had ze voor het eerst geen koorts meer. Ze is wel flink aan het peuterpuberen, ze wil echt niets meer. Niet eten, geen luier, geen kleren aan, etc. Ik kan haar wel achter het behang plakken af en toe.

Glitter, dochter is juist heel verlegen bij vreemde mensen. Je maakt wel makkelijk contact met zo'n peuter als die van jullie :proud:
Alle reacties Link kopieren
GlitterCupcake schreef:
24-04-2019 10:10
Wat een irritant liedje! Ik moest het even googelen maar wat een zeikerig deuntje. Hoe komen jullie er aan?

Doen jullie peuters ook zo vrij? Ik ken dit niet echt. Mijn man is niet sociaal en ik wat meer maar gereserveerd. Hij is ook voor de duivel niet bang.
De Nederlandse versie luistert ze graag op YouTube, samen met ‘ik ben ik en jij bent jij’, van een hele serie liedjes. Ik vind het wel vermakelijk al blijft het wel in mijn hoofd hangen.

Hier een peuter die een niet heel verlegen maar ook niet heel vrij is. Precies handig, ze is niet bang of heel verlegen.. maar zal ook niet zomaar met anderen meegaan oid. Wel zegt ze iedereen ‘hallo’ als ze een goed humeur heeft.

Jullie peuters ook zo fan van paaseieren zoeken? Hier kon ze er geen genoeg van krijgen, vooral zelf verstoppen (en mij dan vertellen waar het lag). Wel grote plastic eieren trouwens, die smolten niet.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook 'n peuterpuber..die niks wil en zichzelf onmetelijk grappig vind als ze iets doet wat van ons niet mag.. Zucht.. ;-)
Hier niet vrij.. Alleen bij bekenden
Zoon kent onze namen en van alle opa's en oma etc. Maakt het wat makkelijker om uit te leggen naar welke van de 3 sets we gaan.

Paaseieren zoeken was hier 3 minuten interessant.

Zoon is niet verlegen, maar zal niet zomaar bij vreemde op schoot gaan zitten denk ik.
Zoon kent onze namen wel, maar noemt ons gewoon papa en mama. Gelukkig.

Zoon is type kat uit de boom kijken, graag heel veilig bij mama. Maar kan er ook een beetje in blijven hangen in onbekende situaties, en moet ik hem echt stimuleren om te gaan spelen met andere kinderen bijvoorbeeld.
Zoon zal me ook altijd in de gaten houden en niet weglopen, en dat is wel echt heel fijn.
Bedankt voor de kampeer tips dames. En Gliiter, zo is onze dreumes ook. Ik verwacht dat ik die straks ook steeds bij etende mensen weg moet plukken op de camping.
Als we gaan kamperen is zoon peuter dus dan horen jullie wel hoe 't ons en hem I'd vergaan ;)
Pffff even ego post.

Vandaag weer bij de kinderarts geweest voor controle van gewichtstoename van onze dochter. Ze woog vandaag 9735 en was 85,5 cm. De kinderarts was hier nog niet tevreden mee.

Er wordt nu opnieuw een onderzoek van de ontlasting gedaan naar alvleesklier hormoon, eiwitten in de darmen en aanwezigheid van een infectie of parasieten.
Daarnaast worden we doorgestuurd naar een diëtist en werd er nog een hartfilmpje gemaakt omdat ze schijnbaar een lichte hartruis had. Schijnt bij jonge kinderen niet ongewoon te zijn maar wilde ze voor de zekerheid toch even onderzoeken.
Het was dus een bewogen ochtend.

Was best even verdrietig, omdat ik voor mijn gevoel een fantastische meid heb die vrolijk is, goed ontwikkeld en lekker actief is. Ik heb ook steeds meer het idee dat dit gewoon bij haar hoort, maar er voor de artsen een oorzaak uit moet komen. Soort van tweestrijd van stoppen met de onderzoeken, maar wat als later blijkt dat er wel wat was dan sla je jezelf voor de kop.

Ik maakte me niet druk om haar eten en zij leggen er de nadruk weer op waardoor ik er weer onzeker van wordt. Maar even de onderzoeken afwachten. Ook fijn dat je zo snel terecht kan bij de diëtist pfff, pas in juni.

@sneeuwball: dat lijkt mij ook fijn, hier loopt dochter zo een eind weg en kijkt niet op of om, dus dat wordt een uitdaging met de zomervakantie. Ze wil ook niet hand vast houden, zelluf lopen en echt de pan uitflippen als je dr tegenhoudt voor een oversteek :facepalm:

Je had dr moeten zien toen dr romper uit moest om een hartfilmpje te maken, ik tilde romper op en zijn drukte heb naar beneden met een kreet ' Neeeheee, aan!' :hihi:
Haha ik wilde even gauw iets uit de auto pakken en zei tegen zoon, kom maar schat.

Toen riep zoon, nee hand bij oversteken!
Hij wil ook graag een handje, zo lief!!

Lavendel: wat vervelend je bezoek bij de arts. Goed dat jij je zorgen hebt laten gaan, en een vrolijke dochter hebt, die zich goed ontwikkeld.
Houden zo en laat de artsen maar hun ding doen, en er niet teveel druk op leggen. Maar snap heel goed dat je er verdrietig van bent.
En pas in juni bij de dietist terecht.. is er geen ander waar je eerder heen kan? Wel heel bijzonder hoor dat het zo lang duurt.
sneeuwball schreef:
24-04-2019 14:16
Haha ik wilde even gauw iets uit de auto pakken en zei tegen zoon, kom maar schat.

Toen riep zoon, nee hand bij oversteken!
Hij wil ook graag een handje, zo lief!!
:love:

Hier zegt ie dan: Stop! Komt er iets aan? (Dat is duidelijk invloed van kdv)
Nou, zoon is gaan slapen en heb 'm na een uurtje rustig wakker gemaakt. Bem benieuwd hoe het inslapen vanavond zal gaan, maar dat is man z'n dienst vanavond, ik ben zo werken.

Zoonlief is hier best sociaal, maar vooral naar andere kindjes. Laatst waren we aan het kennismaken op de psz en dan gaat hij gelijk spelen, maar wandelt dan elke paar minuten maar binnen om te kijken of ik er nog ben. Van volwassenen die hij niet kent is hij over het algemeen geen fan.

Lavendel, wat verdrietig voor jullie! En hou vooral vast aan je eigen gevoel he! Artsen willen vast allerlei dingen uitsluiten en dat is goed, maar jij ziet dat het goed gaat en dat weegt echt mee! Ik ben zelf ook arts en hoe ouders het zien is voor mij zo belangrijk!
Lavendel, was jij of je vriend of iemand anders in jullie familie ook zo klein op de leeftijd? Ik schrik er eerlijk gezegd van hoe klein ze is. Mijn baby van 10 maanden is zwaarder en zal ongeveer 80 cm zijn.

Mijn peuter zal nooit zomaar bij een vreemde op schoot gaan zitten of met een vreemde gaan kletsen. Hij kijkt vaak ergens de kat uit de boom en speelt makkelijk alleen. Hij kent de voor- en achternamen van mij en m'n man en de opa's en oma's.

Ik vind al de kampeerders hier echt dapper. Ik moet er niet aan denken ;-)
Vervelend Lavendel!

Peuter is trouwens wel heel sociaal naar andere kinderen. Hij wil altijd samen spelen bij speeltuinen enzo.
Lavendel_12 schreef:
24-04-2019 14:00
Pffff even ego post.

Vandaag weer bij de kinderarts geweest voor controle van gewichtstoename van onze dochter. Ze woog vandaag 9735 en was 85,5 cm. De kinderarts was hier nog niet tevreden mee.

Er wordt nu opnieuw een onderzoek van de ontlasting gedaan naar alvleesklier hormoon, eiwitten in de darmen en aanwezigheid van een infectie of parasieten.
Daarnaast worden we doorgestuurd naar een diëtist en werd er nog een hartfilmpje gemaakt omdat ze schijnbaar een lichte hartruis had. Schijnt bij jonge kinderen niet ongewoon te zijn maar wilde ze voor de zekerheid toch even onderzoeken.
Het was dus een bewogen ochtend.

Was best even verdrietig, omdat ik voor mijn gevoel een fantastische meid heb die vrolijk is, goed ontwikkeld en lekker actief is. Ik heb ook steeds meer het idee dat dit gewoon bij haar hoort, maar er voor de artsen een oorzaak uit moet komen. Soort van tweestrijd van stoppen met de onderzoeken, maar wat als later blijkt dat er wel wat was dan sla je jezelf voor de kop.

Ik maakte me niet druk om haar eten en zij leggen er de nadruk weer op waardoor ik er weer onzeker van wordt. Maar even de onderzoeken afwachten. Ook fijn dat je zo snel terecht kan bij de diëtist pfff, pas in juni.

@sneeuwball: dat lijkt mij ook fijn, hier loopt dochter zo een eind weg en kijkt niet op of om, dus dat wordt een uitdaging met de zomervakantie. Ze wil ook niet hand vast houden, zelluf lopen en echt de pan uitflippen als je dr tegenhoudt voor een oversteek :facepalm:

Je had dr moeten zien toen dr romper uit moest om een hartfilmpje te maken, ik tilde romper op en zijn drukte heb naar beneden met een kreet ' Neeeheee, aan!' :hihi:
Ik breek even in om op jou te reageren. Lees vaak mee.

Wij hebben een peuter van net 2 die nog een stuk kleiner en lichter is dan die van jou. Daar lopen we ook al een tijd mee bij de kinderarts. Ook allerlei onderzoeken gehad en ook een hartruis. Ze heeft idd een hartafwijking maar haar hart is verder te goed om de trage groei te verantwoorden.

Ik snap je zorgen echter wel goed. Belangrijkste is denk ik dat ze goed in hun vel zitten en zich goed ontwikkelen. Al is het natuurlijk niet verkeerd om eea uit te sluiten.
springplank schreef:
24-04-2019 21:36
Ik breek even in om op jou te reageren. Lees vaak mee.

Wij hebben een peuter van net 2 die nog een stuk kleiner en lichter is dan die van jou. Daar lopen we ook al een tijd mee bij de kinderarts. Ook allerlei onderzoeken gehad en ook een hartruis. Ze heeft idd een hartafwijking maar haar hart is verder te goed om de trage groei te verantwoorden.

Ik snap je zorgen echter wel goed. Belangrijkste is denk ik dat ze goed in hun vel zitten en zich goed ontwikkelen. Al is het natuurlijk niet verkeerd om eea uit te sluiten.
Dank je wel voor je reactie! Jammer genoeg hebben jullie er dus ook mee te maken.

Dat is dus ook wat ik zie bij mijn dochter; een vrolijke meid, actief en goede ontwikkeling. Natuurlijk is het niet verkeerd om zaken uit te sluiten, maar het lastigste vind ik dat ik na zo'n afspraak weer meer gefocust ben op wat ze binnenkrijgt, me irriteer als ze weigert, terwijl ik daar weinig aan kan veranderen als ze niet wil. En ze is twee dus ja dat is soms al reden genoeg dat ze iets niet wil. Maar goed dat zal komende week wel weer wegebben.

Er is bij jullie dochter, naast de hartafwijking, ook niks gevonden wat de trage groei verklaart? Zijn jullie ook bij een diëtist geweest?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven