Geen resultaten gevonden Probeer een andere zoekterm

Zoekfilters:

Puber blijft alleen thuis in vakantie

11-06-2019 08:45 274 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn puber (19) blijft thuis, als wij op vakantie gaan.
Wat is een normaal bedrag (per dag) om af te spreken voor eten, drinken, maandverband, shampoo etc?
Verder nog tips, dingen die slim zijn om door te spreken / af te spreken?
lilalinda wijzigde dit bericht op 11-06-2019 08:52
1.10% gewijzigd
Waarom extra geld?

Ik ga er toch vanuit dat je dingen als shampoo, maandverband, eten & drinken gewoon in huis hebt? Of worden deze dingen niet gebruikt buiten de vakanties om?
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Hoe lang ga je wel niet weg dan?
En hoe oud is puber? Lijkt me sowieso geen strak plan, puber alleen laten. Maar dat wil je vast niet horen.
.
hamerhaai schreef:
11-06-2019 08:47
Waarom extra geld?

Ik ga er toch vanuit dat je dingen als shampoo, maandverband, eten & drinken gewoon in huis hebt? Of worden deze dingen niet gebruikt buiten de vakanties om?
Ik haal niet voor meerdere weken eten&drinken in huis
En vind juist dat boodschappen doen & zelf koken prima voor haar is
impala schreef:
11-06-2019 08:49
Hoe lang ga je wel niet weg dan?
En hoe oud is puber? Lijkt me sowieso geen strak plan, puber alleen laten. Maar dat wil je vast niet horen.
19...
er zijn kinderen van die leeftijd die op kamers wonen
2,5e week
Bij ons thuis zat dan de koelkast, voorraadkast en vriezer vol met van alles en nog wat. En daarnaast kregen we voor 3 weken nog zo’n 150-200 euro dacht ik. In vond het altijd geweldig die vrijheid.

Ik zou trouwens wel erg beledigd zijn als mn moeder me met 19 jaar nog steeds een puber noemde :rolling: .
bumbly wijzigde dit bericht op 11-06-2019 08:51
21.41% gewijzigd
Lach hard, duik diep, kom terug..
Wéken?
:O
.
Oh 19. Dat vind ik geen puber meer. Toen woonde ik idd al alleen.
Had al bijna veilig thuis gebeld :P
impala wijzigde dit bericht op 11-06-2019 08:52
49.28% gewijzigd
.
Ik zou in ieder geval zorgen dat dingen als shampoo, maandverband, wc-papier etc in huis is. Verder kan je brood in de diepvries doen of afbakbroodjes in huis halen. Zorg dat er een voorraad is van pasta, pastasaus, pizza, pannenkoeken, drinken, koek e.d.

Zo heeft ze niet zoveel geld meer nodig voor verse boodschappen. Als je maximaal 10 euro per dag rekent zit je heel erg aan de ruime kant. Je puber kan dan ook een keer pizza bestellen en andere lekkere dingen kopen.

Er zijn veel mensen die voor 1 persoon 50 euro hebben om aan boodschappen te besteden en die hebben dan niet al een grote voorraad in huis. Door haar wat meer te geven is het voor haar ook een beetje vakantie.
lilalinda schreef:
11-06-2019 08:49
19...
er zijn kinderen van die leeftijd die op kamers wonen
2,5e week

19 is toch geen puber meer?

Hoeveel geld, hoeveel geef je zelf uit aan boodschappen? Ik zou het zelfde bedrag aanhouden.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Laatst nog zonder pubers op vakantie geweest. Ik had gezorgd voor extra brood in de vriezer, maar verder mochten ze het zelf uitzoeken.

Toen we terugkwamen stuurden ze een tikkie voor rond de 100 euro, dit was voor 10 dagen. En dit was voor de normale boodschappen. De BBQ die was georganiseerd en de keer dat ze bij de Mac zijn beland, mochten ze echt zelf betalen.
€50 per week.
Mijn 17 jarige blijft thuis, en ik leg alleen geld neer voor fruit en groente, de rest is in de vriezer te vinden. En Kattenbak korrels en alle andere producten zijn in de voorraadkast.
vivapimpelmees schreef:
11-06-2019 08:53
Laatst nog zonder pubers op vakantie geweest. Ik had gezorgd voor extra brood in de vriezer, maar verder mochten ze het zelf uitzoeken.

Toen we terugkwamen stuurden ze een tikkie voor rond de 100 euro, dit was voor 10 dagen. En dit was voor de normale boodschappen. De BBQ die was georganiseerd en de keer dat ze bij de Mac zijn beland, mochten ze echt zelf betalen.
Wat flauw. Zeg maar lullig.
impala wijzigde dit bericht op 11-06-2019 08:55
1.79% gewijzigd
.
vivapimpelmees schreef:
11-06-2019 08:53

zo ben ik het ook van plan hoor, hang de kassabonnen maar aan de koelkast, ik betaal terug
Maar ik zoek iets van een richtlijn.
Tientje per dag hield jij aan, denk dat ze daar blij van wordt
19? Dat noem je toch geen puber?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Wat fijn dat je jouw kind het vertrouwen geeft om alleen thuis te blijven.
Ik heb geen tips. Wij laten onze 17 jarige met gemak ook alleen thuis als we op vakantie zijn. Kan koken, boodschappen doen, wassen draaien etc.

Ik zou zelf €100,- p/w en een goed gevulde koelkast/vriezer achter laten maar dat hangt natuurlijk helemaal af van jullie eigen levensstijl. Onze puber eet heel veel en heel gezond. Sport elke dag. Daarnaast gun ik onze puber ook wat extra gemak van af en toe het afhalen van een gezonde maaltijd.

Puber krijgt volledige vrijheid, hulp komt gewoon 1 keer per week. Wij verwachten wel het huis zo aan te treffen als we het achterlieten. ;-)
Ik zou €50 per week geven voor boodschappen. Hier hoeft puber (belediging voor een 19-jarige) uiteraard geen shampoo en overige verzorgingsproducten van te kopen, want daar kun je prima een voorraadje van aanleggen.
Verder zou ik duidelijke afspraken maken over feestjes en het opruimen van je eigen troep. Net als het schoonmaken en het wassen van de eigen kleding en handdoeken. Niks irritanter dan thuiskomen in een vies huis met uitpuilende wasmanden.
Zou uitgaan van 10 euro per dag. Er van uitgaande dat er ook nog een aantal dingen aanwezig op voorraad zijn (koffie, koffiefilters, thee, olie etc)
Hoodies, hot cocoa, boots, jeans, cuddling, crisp air, flushed cheeks. I live for autumn.
Zorg dat er voldoende voorraad aan pasta, rijst, blikjes, shampoo, wc papier etc. is en dan 50 euro per week om zelf boodschappen van te doen.
Oh voor ons hoeven geen bonnen verzameld te worden. Vrijheid en vertrouwen. Maar is wel echt kindafhankelijk.
Ik zal eens met haar overleggen, wat ze wil.
Tientje per dag op haar rekening van te voren, of bonnen bewaren. (ik gok, het eerste)
lilalinda schreef:
11-06-2019 08:54
zo ben ik het ook van plan hoor, hang de kassabonnen maar aan de koelkast, ik betaal terug
Maar ik zoek iets van een richtlijn.
Tientje per dag hield jij aan, denk dat ze daar blij van wordt
Da's voor 2 kinderen he, en vaak 3, omdat vriend van dochter veel bij ons is.
lilalinda schreef:
11-06-2019 08:59
Ik zal eens met haar overleggen, wat ze wil.
Tientje per dag op haar rekening van te voren, of bonnen bewaren. (ik gok, het eerste)
Van een tientje per dag kun je weinig gekke dingen doen, gaat al op aan eten, dus bonnetjes zijn onzin. Plus, ze is 19!

Ik zou er wel een envelop bij doen met extra geld voor noodgevallen.
impala wijzigde dit bericht op 11-06-2019 09:02
10.34% gewijzigd
.
impala schreef:
11-06-2019 08:54
Wat flauw. Zeg maar lullig.
Pardon? Het gebeurt met grote regelmaat dat ze na een gewone avondmaaltijd nog met vrienden in de Mac belanden, moet ik dat dan sponsoren? Dacht het niet....

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven