Pubers en relaties

13-07-2026 20:47 56 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Dochter van 17 heeft het vorige uit gemaakt met haar vriendje. Volgens haar was het gevoel weg.
Dit is nummer 4.

Buitenom dat ik het best jammer vind want het was echt een hele leuke jongen en heel goed voor dochter vind ik het vooral heel bezwaarlijk hoe dochter het allemaal doet.
Alsof het wegwerp servies is. Erop uit gekeken en door.
Ik kan hier overigens met haar goed over pesten maar ze blijft erbij dat ze jong is en als het gevoel weg is ze niet wilt gaan investeren in een relatie, aanbod genoeg.

En daar komt het… alvast voor de volgende die zich gaat aandienen; hebben jullie regels/ afspraken met pubers met en de liefdes?

Mogen ze gelijk blijven eten? Wanneer slapen etc etc.

Merk dat ik namelijk zelf ook wel even klaar ben met iedere keer een ander aan de tafel.
Was dat ook zo bij vriendjes en vriendinnetjes op school? Ik snap het verschil echt niet.
Die mochten vast ook gewoon komen spelen en mee-eten, ook al had je dochter 3 maanden later een andere BFF.

Zo kijk ik dus ook naar relaties.
One day everything will be fine. Or not. Either way.
Week 33 van de Extremely Demotivational Calendar
Wat wou je dan ; dat ze op d’r zeventiende na 6 maanden in relatietherapie gaat ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Het is misschien niet leuk voor die jongen, maar ik snap wel dat ze niet koste wat het kost doorgaat als ze geen gevoelens meer heeft voor diegene. Zolang ze het netjes uitmaakt en die jongen niet aan het lijntje houdt, doet ze het toch gewoon prima?
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Wat fijn dat ze zo goed aanvoelt wat nog fijn is voor haar.

Waarom zou iemand niet mogen blijven eten? :hihi:
Everything is possible for the one who believes.
Wat heerlijk dat ze goed naar haar eigen gevoel luistert.
Het aandringen op relatie volhouden kan slecht uitpakken.
explorista wijzigde dit bericht op 14-07-2026 20:03
Reden: Persoonlijk verhaal verwijderd
84.98% gewijzigd
Durf te antwoorden: één van de leukste topics op het forum!
Mijn ouders hebben er nog jaren verdriet van gehad dat het uitging met mijn derde vriendje. Zij hebben zelfs partij voor hem gekozen toen we uiteindelijk ruzie kregen over gezamenlijke spullen. Dat is niet hoe ik het met mijn kinderen aanpak. Zelfs als ik vind dat ze het niet handig aanpakken, sta ik aan hun kant. Het is immers niet mijn relatie maar zij staan wel onvoorwaardelijk voorop bij mij.
Zoals je dochter met vriendjes omgaat, heb ik het ook aangepakt. Achteraf bezien heb ik te weinig beseft dat die jongens waarschijnlijk anders in de relatie stonden dan ik. Ik was meer van bezit van de zaak was einde vermaak, maar dan bleef ik toch aan ze hangen omdat we nu eenmaal verkering hadden. Tot zich een nieuwe spannende jongen aandiende… Is later helemaal goed gekomen, al doende leert men.
kamillet wijzigde dit bericht op 13-07-2026 21:20
0.06% gewijzigd
Mijn moeder vond het gelukkig steeds weer leuk om mijn nieuwste vlam te ontmoeten.
Leuk toch dat ze leuke knullen mee naar huis neemt?
Ik zou het op deze leeftijd allemaal niet zo serieus nemen en er niet teveel aan ophangen, en voor jezelf de woorden verkering en vriendje geen lading geven.

Wil hij mee eten, gezellig toch, kun je gelijk een beetje zien hoe hij zich aan tafel gedraagt.
Het is ook prima en vind het ook knap dat ze haar gevoel volgt.

Maar als voorbeeld; eerste vriendje bleef na 8 weken slapen de laatste na 2 dagen.
Alleen het laatste vriendje was leuk, de andere vond ik niet vriendelijk naar mij en dochter toe.

Ik vind daar wel iets van maar zoals ik jullie berichten eigenlijk lees moet ik het gewoon los laten en hoort het er gewoon allemaal bij?
Oh dat slapen zou ik niet op zitten te wachten in zo’n prille fase. Dat doen ze maar als ze op zichzelf wonen. Ik heb ook nooit scharrels mee naar huis genomen.
Ik zou het volledig loslaten. Je hebt natuurlijk wel iets te zeggen over hoe vaak er iemand blijft slapen/eten in jouw huis, maar ik zou daarbij geen onderscheid maken tussen vrienden, vriendinnen, relaties, of ze nou oud of nieuw zijn.
Ze doet t prima, fijn dat ze zichzelf leert kennen en een beetje ontdekt wat ze wel en niet wil in een relatie voor er eentje langdurig blijft plakken. Dit maakt mi de kans groter dat ze de échte stappen tzt met de juiste persoon gaat zetten.
KamilleT schreef:
13-07-2026 21:25
Oh dat slapen zou ik niet op zitten te wachten in zo’n prille fase. Dat doen ze maar als ze op zichzelf wonen. Ik heb ook nooit scharrels mee naar huis genomen.
Waarom niet? Omdat je niet wil dat ze seks hebben, of niet in jouw huis? Of hou je gewoon niet van onbekende logees in je huis? Dat laatste herken ik wel.
Frietmetmayo schreef:
13-07-2026 21:21

Maar als voorbeeld; eerste vriendje bleef na 8 weken slapen de laatste na 2 dagen.
Alleen het laatste vriendje was leuk, de andere vond ik niet vriendelijk naar mij en dochter toe.

Ik vind daar wel iets van maar zoals ik jullie berichten eigenlijk lees moet ik het gewoon los laten en hoort het er gewoon allemaal bij?
Tja dat snap ik. Ik zou afspreken dat vriendjes pas mogen blijven slapen als het serieuzer wordt en niet meteen na 2 dagen.
Ik ben zelf te streng opgevoed qua blijven slapen, niet aan de pil mogen en dus heel “gevaarlijk” en stiekem bezig was.

Ik gun mijn kinderen daar vrijheid in.
Dat heeft ooit geresulteerd in een one night stand die nogal veel herrie maakte.
Kind met schaamrood op de kaken de volgende ochtend, met excuses voor de overlast, en weer doorrrr.

Daarna heeft kind het anders aangepakt, en kwam alleen nog maar het echte relatiemateriaal mee naar binnen.
Frietmetmayo schreef:
13-07-2026 21:21

Ah, dus het gaat vooral om het slapen? Niet om het eten?
Ja, zo zou ik het wel zien. Dat na 2 dgn logeren, daar zou ik misschien nog iets van vinden, maar verder zou ik ze allemaal met open armen ontvangen en daarna weer uitzwaaien. Ergens alleen maar leuk dochter ze mee naar huis neemt en je haar vriendjes te zien krijgt.

Mijn dochter kan iets van de jouwe leren. Haar grenzen voelen én aangeven. Ze heeft nu haar 3e vriendje en net zoals bij de vorige 2 blijft ze er in hangen terwijl ik al lang aan haar merk dat ze hem niet meer zo leuk vindt. Ze vindt het moeilijk om te zeggen wat ze wil / voelt. Dat doet jouw dochter knap.
Turtlerain schreef:
13-07-2026 21:30
Tja dat snap ik. Ik zou afspreken dat vriendjes pas mogen blijven slapen als het serieuzer wordt en niet meteen na 2 dagen.
Na hoeveel dagen precies wel?
Eisen stellen aan hoe vaak er iemand blijft slapen in je huis kan best vind ik. Dat zou ik zelf ook niet onbeperkt willen.

Verder fijn dat jullie er goed over kunnen praten samen, dat zou ik vooral blijven doen, met niet teveel oordeel
Het is zoals het is
Mijn dochter logeert vaak en heeft vaak logees, zowel vrienden als vriendinnen, meestal in groepjes, soms gewoon één. Gezellig, en ook handig met feestjes en uitgaan enzo, dan hoeft er nooit iemand alleen in de trein. Voor zover ik weet heeft ze geen relatie, maar ik sluit niet uit dat er wel eens iets gebeurt met een van deze vele medetieners. Ik kan me niet voorstellen dat ik bij een eventuele relatie ineens regels rondom logeren zou instellen, voor mijn gevoel zou dat heel raar zijn.
Werkt dat bij jullie dan heel anders?
Vooral als vriendjes niet aardig voor haar zijn is het belangrijk om dat te bespreken zonder er druk op te zetten.
Ziet ze achteraf ook dat deze jongens niet zo leuk waren?
Het is zoals het is
Solomio schreef:
13-07-2026 21:33
Na hoeveel dagen precies wel?

Precies na 58 dagen. Flauwekul natuurlijk maar mijn punt is dat ik het niet zou waarderen als mijn kinderen iedere scharrel naar huis meenemen. Ik ben nogal op mijn privacy gesteld en iedere keer wildvreemde logees in huis die weer weggaan hoeft voor mij niet.
Turtlerain schreef:
13-07-2026 21:39
Precies na 58 dagen. Flauwekul natuurlijk maar mijn punt is dat ik het niet zou waarderen als mijn kinderen iedere scharrel naar huis meenemen. Ik ben nogal op mijn privacy gesteld en iedere keer wildvreemden in huis die weer weggaan hoeft voor mij niet.
Snap ik ook wel. Maar nieuwe vriendinnen of platonische vrienden dan?
Ik heb mijn kinderen opgevoed met de boodschap dat seks leuk is als alle partijen het willen. En dat je het dan vooral veilig, veel en vaak mag doen.
En met de boodschap dat hun vrienden altijd welkom zijn.
En dat ze hun eigen keuzes mogen maken.

Omdat we nogal erg klein behuisd zijn waarschuwen de kinderen wel altijd als er iemand is of komt. Maar ze hoeven dat niet te vragen.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven