"Praktische" cadeaus voor kinderen

04-12-2019 15:50 116 berichten
Mijn neefjes en nichtjes hebben al zoveel speelgoed dat ik ze met kerst altijd iets probeer te geven waar ze het hele jaar wat aan hebben. Wat ze de afgelopen jaren hebben gekregen:
- Dekbed overtrekken met hun favoriete figuren
- Disney handdoeken
- Glow in the dark pyjama
- Toilettas met hun naam erop

Maar voor dit jaar is mijn inspiratie op. De kids zijn tussen de 2 en 6 jaar, budget max €25 p.p. Wie heeft er een leuk idee?
Alle reacties Link kopieren
En een hamster met een kooi en toebehoren? Als gezamenlijk cadeau?
Hallo?!
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Kinderkookschort, koekjesvormpjes,mini deegroller.
Alle reacties Link kopieren
Verkleedkleding
_Doortje_ schreef:
04-12-2019 19:38
En een hamster met een kooi en toebehoren? Als gezamenlijk cadeau?
Je gaat toch geen levend dier cadeau doen?
Verkleedkleding is idd leuk.
blijfgewoonbianca schreef:
04-12-2019 17:23
Alles al hebben ? Flauwekul. Een kind kan nooit teveel boerderij / dierentuin dieren hebben, of bouwstenen, of voetballen, of barbies.
Dat vind jij en dat is prima.

TO geeft duidelijk aan dat de kinderen zoveel speelgoed hebben dat ze liever iets nuttigs geeft.
Anoniem262821034 schreef:
04-12-2019 17:31
Kinderen willen op het moment van geven iets wat ze uit kunnen pakken, waar ze iets mee kunnen. ‘Een dagje uit’ is heel abstract.
Dan pak je een goedkoop boekje over de dierentuin in en zegt: kijk, daar gaan we heen.

Zo ingewikkeld hoeft het allemaal niet te zijn hoor. Vaak krijgen de kids tijdens Klaas of Kerst al genoeg, dus die ene keer dat het niet een meesterlijk tastbaar kado is, is echt niet een groot probleem lijkt me.

Leren ze gelijk ook naar iets uit te kijken.

En ja, 2 en 6, ik snap het, maar het is niet dat ze alleen maar dat krijgen, volgens mij krijgen ze dus speelgoed genoeg op die dag.
Felidaes schreef:
04-12-2019 19:51
Dat vind jij en dat is prima.

TO geeft duidelijk aan dat de kinderen zoveel speelgoed hebben dat ze liever iets nuttigs geeft.



Dan pak je een goedkoop boekje over de dierentuin in en zegt: kijk, daar gaan we heen.

Zo ingewikkeld hoeft het allemaal niet te zijn hoor. Vaak krijgen de kids tijdens Klaas of Kerst al genoeg, dus die ene keer dat het niet een meesterlijk tastbaar kado is, is echt niet een groot probleem lijkt me.

Leren ze gelijk ook naar iets uit te kijken.

En ja, 2 en 6, ik snap het, maar het is niet dat ze alleen maar dat krijgen, volgens mij krijgen ze dus speelgoed genoeg op die dag.
Nou ja, dan ga je dus uit van jezelf, en niet van het kind. Kan.
Warmie knuffel?
Alle reacties Link kopieren
Taartenbak versierspulletjes:

Taartvorm in hun favoriete vorm (je hebt ook in de vorm een legopoppetje/eenhoorns enz)
Fondant in alle kleuren
Allerlei soorten eetbare versieringen

Ideaal, ze vinden het superleuk en eten het op: geen troep voor op de berg speelgoed.
Alle reacties Link kopieren
Sudrì schreef:
04-12-2019 19:49
Je gaat toch geen levend dier cadeau doen?
Verkleedkleding is idd leuk.
Als dat levend dier welkom is en in overleg met de ouders zou ik niet weten waarom niet.
Hallo?!
SallySpectra* schreef:
04-12-2019 19:52
Nou ja, dan ga je dus uit van jezelf, en niet van het kind. Kan.
Oh nee hoor.
Ik ben redelijk goed op de hoogte op wat kinderen van die leeftij wel of niet willen en/of aankunnen.
Ze 2 en 6, niet achterlijk.

Kinderen willen uitpakken, begrijp ik, maar kinderen vinden uitjes ook echt leuk. Dus het kan allebei he. Een uitje inpakken.

Het hoeft niet altijd zo zwart-wit hoor.

Maar goed, ik begrijp al dat mensen vooral leuke kadootjes willen googelen en dat hier willen plaatsen.
Ik dacht, met het openingsbericht, dat TO eigenlijk iets zocht wat niet perse weer iets is wat bovenop de stapel komt te liggen.

My bad.
Felidaes schreef:
04-12-2019 20:12
Oh nee hoor.
Ik ben redelijk goed op de hoogte op wat kinderen van die leeftij wel of niet willen en/of aankunnen.
Ze 2 en 6, niet achterlijk.

Kinderen willen uitpakken, begrijp ik, maar kinderen vinden uitjes ook echt leuk. Dus het kan allebei he. Een uitje inpakken.

Het hoeft niet altijd zo zwart-wit hoor.

Maar goed, ik begrijp al dat mensen vooral leuke kadootjes willen googelen en dat hier willen plaatsen.
Ik dacht, met het openingsbericht, dat TO eigenlijk iets zocht wat niet perse weer iets is wat bovenop de stapel komt te liggen.

My bad.
Doe niet zo verongelijkt joh. Je komt gewoon met een ongeschikt cadeautje voor de leeftijdscategorie en krijgt daar commentaar op. Kinderen van die leeftijd koppelen cadeau niet aan het uitje. Zeker die van 2 niet. Heeft echt niets met ‘achterlijk’ (fijne sympathieke aanduiding ook) zijn te maken.
_Doortje_ schreef:
04-12-2019 19:59
Als dat levend dier welkom is en in overleg met de ouders zou ik niet weten waarom niet.
Een levend dier voor kinderen van 2 en 6. Koop er dan 1 van playmobiel.
Alle reacties Link kopieren
Het huis van Jip en Janneke voor een van de oudere kinderen?

Mijn peuter heeft net Bambino Loco van de Sint gekregen en vind het hartstikke leuk. Dus zoiets voor de twee jarige.
Alle reacties Link kopieren
Wat dacht je van nieuwe badjassen? Als er nog budget over is met matchende pantoffels :)
Een krijtbord van Ikea. Kunnen ze hun fijne motoriek/schrijfvaardigheid oefenen.
Alle reacties Link kopieren
Sudrì schreef:
04-12-2019 20:23
Een levend dier voor kinderen van 2 en 6. Koop er dan 1 van playmobiel.
Ik zie oprecht het probleem niet. Samen denken om het eten, appeltje met hem delen, hooi in de kooi, met papa of mama verschonen, gezellig in de hamsterbal of even los rondlopen. Wat is daar erg aan?

Als ouders het ook leuk vinden, waarom is het dan erg om een hamstertje met een mooie kooi te krijgen van Sint?

Niet dat je dit nu moet hoor TO, ik ben gewoon benieuwd.
Hallo?!
Een dier is echt geen goed cadeau.
SallySpectra* schreef:
04-12-2019 20:21
Doe niet zo verongelijkt joh. Je komt gewoon met een ongeschikt cadeautje voor de leeftijdscategorie en krijgt daar commentaar op. Kinderen van die leeftijd koppelen cadeau niet aan het uitje. Zeker die van 2 niet. Heeft echt niets met ‘achterlijk’ (fijne sympathieke aanduiding ook) zijn te maken.
Naar de dierentuin, een ongeschikt kado voor 2-6 jarige.

Owke..
Betty_Slocombe schreef:
04-12-2019 20:32
Een dier is echt geen goed cadeau.
Precies.
Bovendien is een hamster veel te kwetsbaar voor een 2 en 6 jarige.
Alle reacties Link kopieren
Mijn kinderen (meisjes van 2 en 4 jaar) worden blij van:
- regenlaarzen met lichtjes.
- knutselspullen. Oké niet echt praktisch maar wel vergankelijk, dus je kan er niet genoeg van hebben.
- knipjes, elastiekjes e.d. voor in het haar.
- kledingstukken met het favoriete tekenfilmfiguur.
- ook van een gewone nieuwe jurk worden ze blij (en mama ook, want zij bewaart de tekenfilmfiguren voor ondergoed en pyjama's).
- een prenten- of voorleesboek.
- een bambino loco of mini loco boekje.
- mijn dochter van 4 vindt een mooie poster ook leuk.

Iets leerzaams vind ik ook leuk om te geven. Zo krijgt een neefje van 7 van de Sint o.a. verrekijker, een boek over sterren en planeten en een insectenpot.
Alle reacties Link kopieren
Mijn jongens van toen bijna 3 en 5 kregen vorig jaar van hun tante een glitterfotolijst met grappige foto erin van hen met tante. Ze vonden het prachtig en staat nog steeds trots in hun kamer.

https://www.hema.nl/wonen-slapen/wonen/ ... 60133.html

Van een oom kregen ze naar hun idee 'het beste kado ooit': glibbi slijmbad. Verandert je badwater in slijmerige zooi en kun je weer oplossen met (bijgeleverd) zout.
Alle reacties Link kopieren
Felidaes schreef:
04-12-2019 20:41
Naar de dierentuin, een ongeschikt kado voor 2-6 jarige.

Owke..
Jep, ongeschikt als sinterklaaskado
Wel erg leuk om gewoon te doen keertje
Alle reacties Link kopieren
Onze kinderen hebben ook genoeg speelgoed voorlopig, dus we hebben dingen bedacht die wel leuk zijn om te krijgen, maar dus geen speelgoed:

- slee
- voorleesboek
- pluche dierenkop voor aan de muur
- muts en sjaal
- sloffen
- peuterstoeltje
- elektrische tandenborstel
- puzzel
- besteksetje

Onze kinderen zijn nog wel klein (2 en 7 maanden), dus ze snappen er sowieso nog niet zoveel van.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven