Reflux babytje..

17-09-2019 00:08 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey iedereen,

Ik zit een beetje met mijn handen in het haar. Onze dochter is nu precies 2 maand oud, en al haar hele leventje is ze nog niet vaak rustig geweest. Ze krijst heel vaak en is dan moeilijk rustig te krijgen.

We zijn na wat onderzoek en bezoeken aan de kinderarts/osteopaat erop gekomen dat ze wss koemelkallergie en verborgen reflux heeft. Ze drinkt nu sinds een week novalac allernova ar (voeding tegen reflux en kma). Ze heeft ook meconium in het vruchtwater gehad, en volgens de osteo zijn hierdoor haar darmpjes verbrand en krijgt ze nu sinds een 2 tal weken ook probiotica om dit op te lossen(pro symbioflor en symbioflor 1). Dit alles zou haar reflux moeten verminderen/oplossen en van haar een gelukkig, rustig kindje moeten maken.

Haar bedje staat al hoger, ze slaapt in een inbakerdoek, ik loop ermee rond als ze weent, etc etc. Ze heeft al 6 soorten voedingen gehad (ik geef geen bv, maakte geen melk genoeg aan). Alle keren lijkt het even te helpen, om dan te hervallen. Alleen bij deze voeding leek/lijkt het beter te gaan, maar we merken sinds 2 dagen een terugval, alweer. Onrustig zijn, tong uitsteken, belletjes blazen, kuchen, niet willen slapen overdag (deed ze trouwens nooit veel), waar je haar ook legt, hoe je haar ook legt, ze begint te wenen/krijsen. Ik weet dat de darmpjes moeten wennen aan de melk, zeker met al die soorten die ze al gehad heeft. Maar ik lees overal succesverhalen van baby's die na 2/3 dagen een heel ander kind worden. Behalve mijn kindje. :(.

Het rare is (en ik mag mij heel gelukkig prijzen, zo hou ik de moed erin) dat ze 's nachts wel goed slaapt. En ze van 23u30-5u30 (soms 6u30) doorslaapt. Dan lees je net dat reflux kindjes het ergste zouden zijn?

Ze piept ook vaak als ze ademt, precies of ze stikt. Ook bij elke luier zit er ontlasting in. Gebeld naar de ka, maar die ziet er niets ergs in.

Ik heb alles al geprobeerd, maar het lijkt niet te beteren.. zijn er nog ouders die zoiets gelijkaardig meegemaakt hebben? Hoe oud waren jullie kindjes als de reflux weg was? Zou die probiotica echt helpen?

Misschien moet ik meer geduld hebben, maar ik wil gewoon dat ze geen pijn meer hoeft te lijden. Ik voel me soms zo alleen.. ik zie enkel happy, rustige baby's rondom mij, ik wou dat zij ook zo was.

Bedank om het te lezen alvast.
Alle reacties Link kopieren
Goh, hier veel ervaring met verborgen reflux en heel veel krampjes.
Ons zoontje huilde om beide evenveel, even hard en even lang.
Met 6 weken naar de kinderarts en direct op omeprazole. Duurde hier een week dat ik echt kon zien dat het effect had. Ik hoorde na de voeding altijd een geluid uit zijn keeltje, kwam ook vaak een uur na de voeding dat geluid. Voorheen hoorde je dat geluid en vervolgens krijste hij de hele boel bij elkaar, en stopte eigenlijk niet. Na een week omeprazole hoorde je dat geluid, maar kwam er geen gekrijs meer, althans niet meer van de reflux. Zoontje is nu 13 weken en krijgt nog steeds omeprazole, en hier stoppen we voorlopig even niet mee.
Hoelang heb je het gebruikt?

Voor de reflux houden wij hem nog steeds omhoog. Ook hier een onrustige slaper en wegleggen is echt geen optie. Zodra zijn ruggetje iets raakt dan huilt hij. Erg intensief, daarom hebben wij een mamaroo aangeschaft. Dat hielp hier best goed. In het begin gaf het ons net die paar minuten rust om zonder stress naar de wc te gaan of even te douchen. Inmiddels kan hij er langer in een zijn de huil momenten gelukkig minder aan het worden. En verder heb ik een draagzak. En leg ik hem overdag veel op zijn buik. Echt slapen deed hij niet, maar hij werd er wel vaak rustig van. Box en matrasje staan hier nog steeds omhoog.

Als het bij ons alleen de reflux was dan hadden we dat vrij snel onder controle.
Helaas hebben wij ook te maken, nu zelfs nog steeds, met krampjes die echt heel heftig zijn. Om die reden hebben wij ook behoorlijk wat voedingen geprobeerd. Bij ons was de verdenking op koemelkeiwit allergie er ook, maar zelfs op de neocate voeding bleef het krijsen aanwezig. Is er nooit minder op geworden.

Wij mochten daarom terug op een normale dieetvoeding en beginnen nu een wat relaxter baby te zien. Maar dat is uiteraard ook de leeftijd.
Johannesbroodpitmeel hebben wij hier gebruikt maar snel mee gestopt vanwege de nog grotere hoeveelheid krampjes die daarmee gepaard gingen.
Ook hebben wij geen speciale AR melk, maar juist een melk voor de spijsvertering. Met de omeprazole hebben we de reflux denk ik redelijk onder controle. Vanwege de omeprazole ben ik wel op 10 weken een pro biotica erbij gaan geven.

Ook wij hebben enorm afgezien met een baby die 18 uur per dag krijste en stijf stond van de krampjes. Bij ons wordt het nu pas een beetje minder.

Ik wil je daarom heel veel sterkte wensen. Hier droeg ik mijn baby bijna 18 uur bij mij, op wat voor manier dan ook. Helpt een beetje maar is heel erg zwaar. :hug: :hug:
Nou hier geen succes verhaal hoor met een refluxbaby hoor.

Dochter is nu bijna 10 maar had als baby gecompliceerde reflux, wilde niet meer drinken en groeide erg slecht.
Uiteindelijk stond ze op soya flesvoeding en een hoge dosis van die zakjes ( even de naam kwijt, anti maagzuur)

Ze heeft vorig jaar de diagnose ARFID gekregen, een eetstoornis.
Waarschijnlijk door de reflux.

Ik wens je sterkte.
Ik zou stoppen met die osteo en probiotica.
Leef bij de dag. Wil ze niet liggen dan maar dragen.
Alle reacties Link kopieren
Nog even een tip: Neocate is dan wel koemelkEIWITvrij maar niet koemelk vrij. De aminozuren die er in zitten zijn verknipte koemelk nog steeds en in normale gevallen inderdaad zo klein dat het afweersysteem het niet herkent als koemelk. Maar niet bij ieder kindje pakt het. Zo ook niet bij onze dochter. Onze KA vertelde ons dit toen, dat soms je kind ook reageert op die aminozuren omdat de algehele reactie op koemelk in zijn geheel gewoon heel sterk is.

Hier ging het pas goed toen ze dus aan de geitenmelk ging.
Alle reacties Link kopieren
Hey TO,

Gaat het beter nu?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven