Reiskosten kind.

19-01-2018 13:18 108 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wegens offtopic de OP verwijderd. Bedankt voor jullie inhoudelijke input!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 19-01-2018 15:29
Reden: OP verwijderd, maatregelen zijn genomen
88.69% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
19-01-2018 14:26
Gelukkig hebben we Google nog:

Geen idee of dit beter op een andere pijler kan, maar het gaat om een kind.

De ouders van het kind zijn gescheiden en het kind woont bij moeder (die opnieuw getrouwd is en daarmee verhuisd naar andere stad). Kind is om het weekend bij de vader, en gaat dat zelfstandig naartoe met de trein.

Voorstel voor de reiskosten voor die weekenden naar vader (en weer terug natuurlijk) was om dit gewoon 50-50 te doen tussen vader en moeder. Vader vindt dit geen goed plan, want het was háár beslissing om te verhuizen, dus draait zij maar op voor 2/3e van die reiskosten.

Ohja. De vader betaalt maar 100 euro kinderalimentatie per maand en weigert zijn kind zakgeld/kleedgeld te geven.

Wat vinden jullie er van? Is 50-50 verdeling van de reiskosten nou zo raar?
:yes:
Alle reacties Link kopieren
Nouschi schreef:
19-01-2018 13:23
Als moeder verhuist, is het toch vrij logisch dat moeder de reiskosten betaalt?
Wat er aan alimentatie is afgesproken heeft hier weinig mee te maken.
:yes: altijd een komma tussen twee persoonsvormen.
Alle reacties Link kopieren
Oh de OP is al weg zie ik.

Nou ja, ik ben ook voor 'degene die verhuist betaald.'
Mijn ouders gingen scheiden, dat was echt de keuze van mijn moeder. Maar daarop nam mijn vader een baan aan op 2,5/3 uur rijden en is naar die plaats verhuisd. Daarna zelfs naar het buitenland voor werk.
Hij heeft altijd de reiskosten betaald.

Hij had er ook voor kunnen kiezen om in onze regio te blijven wonen, dan was ik op de fiets gekomen of had hij minder reiskosten gehad.
Alle reacties Link kopieren
We hadden natuurlijk ook niks, nakkes en nadah hoeven verwachten van dit topic.
Hetismogelijk schreef:
19-01-2018 15:00
We hadden natuurlijk ook niks, nakkes en nadah hoeven verwachten van dit topic.
Eens.

Het is de toon die de muziek maakt:

"Ohja. De vader betaalt maar 100 euro kinderalimentatie per maand en weigert zijn kind zakgeld/kleedgeld te geven."
Alle reacties Link kopieren
nadah schreef:
19-01-2018 14:04
Ja, dat is het geklooi op dit forum.

Ik stel een vraag over "hoe denken jullie over 50/50" en voor je het weet is de moeder een slecht mens, de vader heel zielig, het kind dood ongelukkig en waaide het gisteren zo hard omdat ik met deze vraag in mijn hoofd liep.

Het leek me een makkelijke vraag: je bent het er mee eens of niet. En je hebt een onderbouwing voor die keuze zonder de onderlinge familie relaties uit te willen pluizen of de woningmarkt erbij te willen halen.

Ik ben ook stom dat ik op dat soort aannames reageer.
.
De hele tijd als ik of iemand anders mijn/onze mening geeft, heb jij weer een weerwoord, waardoor je vader nog verder zwart maakt. Om maar te blijven overtuigen dat die vader écht een slecht mens is. Z'n kind wil hem 'mogelijk' niet eens meer zo vaak zien (dus is de verhuizing niet zo erg.. liet je doorschemeren, maar dat is inmiddels allemaal weg)

Jij komt steeds met nieuwe info, dat ligt aan ons. Right.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
nadah schreef:
19-01-2018 14:10
Iedereen ontzettend bedankt die echt inhoudelijk reageerden.

Voor de mensen met aannames: sorry dat ik op jullie reageerde.

Fijne dag verder!
.
Graag gedaan hoor (en ja, ik heb inhoudelijk gereageerd, mocht je nog eens gaan vallen om 'aannames' die ik niet had. Ik zei namelijk 'nog even en...' maar goed, lezen he)

Succes!
Hoop dat je er wat aan had.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
nadah schreef:
19-01-2018 14:15
Ik concludeer hieruit dat een enkeling hier een mening gaat vormen over de reden waarom er verhuisd is, het welzijn van het kind, het welzijn van de vader, de egoïstische moeder, het negeren van de wensen van het kind enzovoort. Terwijl de vraag was: iedere ouder voor de helft de reiskosten, of niet.
.
Maar je gaf zelf toch allemaal informatie, die er niet toe deden?

Had jij alleen die vraag gesteld, zonder verhalen over feestende vader, weinig alimentatie, enz. dan was daar ook niet op gereageerd :idee:
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven