Relacteren [ Geen OP]

08-03-2021 16:35 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Topic verwijderd.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 10-03-2021 09:39
Reden: OP verwijderd, maatregelen zijn genomen.
98.24% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hier geen ervaring mee, maar ik vraag me oprecht (zonder oordeel!) af waarom je dit zo graag wilt.

Ik geef zelf al bijna een jaar borstvoeding aan mijn tweede. Bij de eerste na een paar maanden gestopt omdat ik veel te weinig productie had. Ik heb daar destijds een topic over geopend en ik kreeg soms best felle reacties met: je kind heeft honger, waarom doe je dit jezelf en je kind aan?

Was op dat moment echt niet leuk om te horen, maar achteraf denk ik dus.. waarom heb ik me zo gek laten maken met borstvoeding? Waarom vond ik dat alles waard? Natuurlijk heeft het voordelen en als het lukt is het hartstikke mooi (ik geef niet voor niks nu bijna een jaar bv), maar het is niet zo dat het je alles moet kosten om het maar voor elkaar te krijgen.

Je hoeft er niet per se op te reageren, maar denk eens voor jezelf na: je moet nu medicatie slikken, weet ik hoe vaak op een dag kolven en dat alles voor dat ene flesje voor je baby. Wat is voor jou de reden dat het al die dingen waard is? Gaat dat écht voor op de enorme tijdsinvestering die het je kost? Tijd die je dus niet aan je baby of aan jezelf kunt besteden?

Als dat voor jou echt zo is, helemaal goed natuurlijk. Ik weet dat ik zelf achteraf toen de hormonenstorm een beetje was gaan liggen echt niet meer begreep waarom ik het ooit zó belangrijk heb gevonden. Zonder bv was het kind veel gelukkiger en ik uiteindelijk ook. Ik heb me echt gek laten maken door de 'borstvoedingsmafia'.
Alle reacties Link kopieren