Schaamteloze acties of uitspraken van bekenden in kraamtijd

26-12-2020 13:23 725 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welke bijzondere / vervelende / gekke dingen heb jij meegemaakt of gehoord van familie / vrienden / kennissen / onbekenden in de eerste weken of maanden na de geboorte van je kind?
Wildgirl schreef:
26-12-2020 14:14
Een vroegere vriendin van me kwam na haar middagslaapje in de woonkamer en trof de kraamverzorgster topless aan tussen de benen van haar man die op dat moment in haar mond klaarkwam.
De kraamverzorgster is ontslagen, die man is ze nog steeds mee want de kraamverzorgster had hem verleid....
Dit is niet echt, toch? O_O
Alle reacties Link kopieren
Herfstblaadje19 schreef:
26-12-2020 14:25
Dit is niet echt, toch? O_O
Dit is zo echt als het maar kan zijn.
Ik begrijp veel maar niet hoe je je man kunt vrijpleiten van zoiets en alle schuld bij een 20 jarige kraamverzorgster kunt leggen.
Mijn zwager, die twee dagen na de partus graag op kraambezoek wilde komen met vrouw en dochter, en of ze dan wel konden blijven logeren want het was zo'n eind rijden :rofl:
Wildgirl schreef:
26-12-2020 14:14
Een vroegere vriendin van me kwam na haar middagslaapje in de woonkamer en trof de kraamverzorgster topless aan tussen de benen van haar man die op dat moment in haar mond klaarkwam.
De kraamverzorgster is ontslagen, die man is ze nog steeds mee want de kraamverzorgster had hem verleid....
Niet :rofl:
Ik liep in de kraamweek in mijn eigen huis in huispak nog te herstellen van een behoorlijk zware bevalling. Op een stoel zitten lukte niet. Poepen lukte niet, slapen lukte niet. Toch was ik dolgelukkig, positief, verliefd, straalde, lachte, zong......

Moeder bekeek mij en vroeg verbouwereerd/geschokt: denk je dat die buik nog weg gaat???
Alle reacties Link kopieren
Yildizlar schreef:
26-12-2020 13:54
Mijn schoonmoeder toen ik na 48 uur een spoedkeizersnede kreeg , goh had wel verwacht dat jij gewoon natuurlijk kon bevallen met je brede heupen ....
Ik had voor de zwangerschap maatje 38 en een normaal postuur.
Ik zie eigenlijk niet zo goed wat hier zo erg aan is. Brede heupen is een bouw en heeft niks met gewicht of postuur te maken. Jennifer Lopez heeft toch ook brede heupen en is prachtig.

Brede heupen heeft alleen niks te maken met de moeilijkheidsgraad van een bevalling, dus op zich slaat de opmerking nergens op...
Alle reacties Link kopieren
Wildgirl schreef:
26-12-2020 14:14
Een vroegere vriendin van me kwam na haar middagslaapje in de woonkamer en trof de kraamverzorgster topless aan tussen de benen van haar man die op dat moment in haar mond klaarkwam.
De kraamverzorgster is ontslagen, die man is ze nog steeds mee want de kraamverzorgster had hem verleid....
Wow, een familielid exact hetzelfde geflikt. Die zijn echter niet meer samen.
Alle reacties Link kopieren
Na bijna dood gegaan te zijn na de bevalling door veel bloedverlies en shock, moest ik van de verloskundige in de kraamweek echt rust houden en in bed blijven. Mijn vader kwam op de derde dag weer even kijken hoe het met ons ging en zei toen hij zag dat ik in bed lag: lig je nou nog steeds in bed?! Dat is toch helemaal niet nodig, zo erg is een bevalling nou ook weer niet?! :-(
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
26-12-2020 13:34
Mijn kraamverzorgster naam me de maat over mijn relatie want het was ongehoord dat mijn man in de kraamweek een paar uur naar zijn werk ging om bij de feestelijke oplevering van het project te zijn wat hem de voorliggende veertien maanden bezig had gehouden.

Was allemaal in goed overleg tussen ons samen gegaan. De kraamverzorgster had die dag niemand om rond te commanderen, zo sneu.
Dan gaat onze kraamverzorgster dadelijk raar opkijken mijn man gaat ook in de kraamweek werken na mijn oudste na het kdv is. Want dan kan hij er juist voor mij zijn als zij weg is.

Ik krijg een geplande keizersnee met een verlengde opnamen in het ziekenhuis en daarna nog 10 dagen kraamzorg in opdracht van het ziekenhuis.

Maar het raarste wat ik heb meegemaakt is dat mijn schoonouders ( waar ik geen contact mee heb) boos zijn dat ze niet in het ziekenhuis mogen komen bij de aankomende geboorte. En dat ik ze alleen op bezoek wil hebben als man thuis is.

Sorry hoor maar van jullie mag ik niet meer in jullie huis komen. Waarom zou ik jullie dan met open armen ontvangen in ons huis.
Wildgirl schreef:
26-12-2020 14:14
Een vroegere vriendin van me kwam na haar middagslaapje in de woonkamer en trof de kraamverzorgster topless aan tussen de benen van haar man die op dat moment in haar mond klaarkwam.
De kraamverzorgster is ontslagen, die man is ze nog steeds mee want de kraamverzorgster had hem verleid....
Hier valt de rest bij in het niet.
Dezelfde moeder die pre-bevalling geen kans onbenut liet om mij aan mijn verstand te brengen dat als ik een bevalling zoals die van haar (mijn geboorte) zou krijgen dat dat beslist geen feest zou worden.

Over moed inspreken gesproken.
Alle reacties Link kopieren
Toen mijn moeder voor de tweede keer (eerste bezoek heb ik zelf gemist vanwege spoed behandeling ok) mijn zoon zag; dat het nog zo'n leuk jong is geworden met een moeder als jij... En in de maanden erna een aantal variaties hierop.
Ze had een hersentumor maar had dr graag een tik willen verkopen.
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
26-12-2020 13:34
Niet zelf maar bij mijn zus. Als direct familielid mocht ik nichtje komen bekijken toen ze pas een paar uur oud was. De verse grootouders wilden net de kamer verlaten om plaats te maken voor de tantes en ooms toen een schoonzus van zus het nodig vond om haar zwangerschap bekend te maken.

Ik vond dat zó onbeschoft. Zoiets als je theatraal staan te verloven op andermans bruiloft.
Precies waar ik aan dacht bij het lezen van de titel. Ik was net moeder geworden. Mijn ouders waren er toen mijn zus de ziekenhuiskamer binnen kwam. Het was een heftige bevalling die ternauwernood goed afgelopen was, we waren bijna ons kindje verloren. Dus vol emoties, hormonen en onzekerheid toch bezoek willen zien. Komt mijn zus binnen en kondigt meteen haar zwangerschap aan. Vond dat zó ongepast, mocht het één keer om ons gaan (mijn halve jeugd heeft al in het teken van haar gestaan, dus dit was ook tegen het zere been aan). Vond het zo jammer dat alle aandacht naar haar ging ipv dat wij eten van ons af mochten praten over de heftigheid waarmee kindje ter wereld was gekomen m vooral onze trots over onze zoon. Nu jaren later kan ik het nog steeds niet begrijpen...


Oh en nog eentje: schoonvader die voor het eerst opa werd en reageerde toen mijn man hem belde met "ik kom volgende week wel een keertje kijken". Dusss
Alle reacties Link kopieren
Wij wonen in het buitenland.

Bij 12 weken zwangerschap waren we op bezoek bij schoonfamilie. Zwangerschap (via een traject tot stand gekomen, 3 jaar over gedaan) aangekondigd. Schoonmoeder, heel neutraal: "Achja, we zullen het toch zelden zien"

3 dagen na de bevalling zei een familielid: "je bent nog wel erg dik"

Na 7 weken kwam schoonfamilie op bezoek. "Nou, dit was een mooie testrun, nu kan er ook een tweede komen!". (3 jaar geacht voor een zwangerschap... etc.)
Ik kan echt helemaal niks negatiefs bedenken wat iemand gezegd heeft, bij beide zwangerschappen en kraamperiodes niet. Misschien dachten ze wel van alles, maar het uitspreken is een tweede natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Ttroeteltje schreef:
26-12-2020 14:46
Dezelfde moeder die pre-bevalling geen kans onbenut liet om mij aan mijn verstand te brengen dat als ik een bevalling zoals die van haar (mijn geboorte) zou krijgen dat dat beslist geen feest zou worden.

Over moed inspreken gesproken.

Ohja, zo een heb ik er ook gehad! "nou en toen kwam de dokter en het bloed SPOOOOOOT er uit! het zat helemaal tot hier *wijst tot aan haar bovenlip*..."

-"Ehhhh Trudie, ik wil dit helemaal niet weten!"
Alle reacties Link kopieren
Ik zit in een rolstoel en kan niet lopen. Tijdens mijn zwangerschap zei een (inmiddels ex-)kennis dat ik misschien beter niet aan kinderen had kunnen beginnen want ik kon zelf niet lopen dus hoe zou ik mijn kind dan kunnen leren lopen? Alsof kinderen niet gewoon zelf gaan lopen en daar echt hulp bij nodig hebben...
"Goh wat is ze donker. Het lijkt wel een aapje"

:thunder:
Aragog schreef:
26-12-2020 15:14
Ik zit in een rolstoel en kan niet lopen. Tijdens mijn zwangerschap zei een (inmiddels ex-)kennis dat ik misschien beter niet aan kinderen had kunnen beginnen want ik kon zelf niet lopen dus hoe zou ik mijn kind dan kunnen leren lopen? Alsof kinderen niet gewoon zelf gaan lopen en daar echt hulp bij nodig hebben...
Alsof je dat moet voordoen inderdaad. Wat een domme opmerking.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben van gemengde afkomst en een tante en wat andere oudere dames van man zijn familie kwamen naar de baby kijken.
Baby was een beetje licht van kleur en het gesprek bleef maar over de huidskleur gaan.
Ik was niet zo scherp en meldde om de 1 of andere reden dat je naar de nagelriempjes kunt kijken en dat het verhaal is dat je dan de uiteindelijke huidskleur kunt zien.
De leesbrillen werden erbij gehaald en de handjes bestudeerd.
Het hele bezoek ging verder over de huidskleur.
Het meest grappige
(het was echt 'met' lachen, diegene had zelf achteraf ook wel door dat het een uitzonderlijke domme opmerking was) was dat ze iemand hoopte dat de baby later een Surinaams accent zou krijgen.
Dat leek ze wel leuk op feestjes.
Heel vreemd bezoek.
Alle reacties Link kopieren
Wildgirl schreef:
26-12-2020 14:29
Dit is zo echt als het maar kan zijn.
Ik begrijp veel maar niet hoe je je man kunt vrijpleiten van zoiets en alle schuld bij een 20 jarige kraamverzorgster kunt leggen.
O nee wat erg!
Alle reacties Link kopieren
Ttroeteltje schreef:
26-12-2020 14:30
Ik liep in de kraamweek in mijn eigen huis in huispak nog te herstellen van een behoorlijk zware bevalling. Op een stoel zitten lukte niet. Poepen lukte niet, slapen lukte niet. Toch was ik dolgelukkig, positief, verliefd, straalde, lachte, zong......

Moeder bekeek mij en vroeg verbouwereerd/geschokt: denk je dat die buik nog weg gaat???
Oh nee wat erg.
Alle reacties Link kopieren
Browniechocolate2020 schreef:
26-12-2020 14:45
Dan gaat onze kraamverzorgster dadelijk raar opkijken mijn man gaat ook in de kraamweek werken na mijn oudste na het kdv is. Want dan kan hij er juist voor mij zijn als zij weg is.

Ik krijg een geplande keizersnee met een verlengde opnamen in het ziekenhuis en daarna nog 10 dagen kraamzorg in opdracht van het ziekenhuis.

Maar het raarste wat ik heb meegemaakt is dat mijn schoonouders ( waar ik geen contact mee heb) boos zijn dat ze niet in het ziekenhuis mogen komen bij de aankomende geboorte. En dat ik ze alleen op bezoek wil hebben als man thuis is.

Sorry hoor maar van jullie mag ik niet meer in jullie huis komen. Waarom zou ik jullie dan met open armen ontvangen in ons huis.
Bij de geboorte ook. Dan schiet je toch op slag op slot, als die mensen erbij komen staan kijken.
HoesjeBoesje schreef:
26-12-2020 14:47
Toen mijn moeder voor de tweede keer (eerste bezoek heb ik zelf gemist vanwege spoed behandeling ok) mijn zoon zag; dat het nog zo'n leuk jong is geworden met een moeder als jij... En in de maanden erna een aantal variaties hierop.
Ze had een hersentumor maar had dr graag een tik willen verkopen.

Was ze altijd al zo, of ligt er een link met haar tumor?
Alle reacties Link kopieren
polonaise schreef:
26-12-2020 15:17
"Goh wat is ze donker. Het lijkt wel een aapje"

:thunder:
Nee??? O_O
Je moet helemaal niks doen, en accepteren dat dat alles is wat je kan doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven