Schermtijd kinderen

30-12-2018 20:33 77 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie op de één of andere manier schermtijd ingesteld voor de kinderen?
Onze kinderen zijn nu 11 en 8 en ze gingen altijd goed om met hun tablet.
Soms keken ze er dagen niet naar en soms op een regenachtige zondag of zaterdagmiddag na het voeballen en een hele week school lagen ze de hele middag met hun tablet op de bank.
Wij vonden die balans prima!

Eerlijk is eerlijk, ik vind het ook heerlijk om een spelletje te doen op de tablet, een boek te lezen of zo maar op internet te surfen of een film te kijken op netflix. Dus wat dat betreft begrijp ik het wel.

Nu wordt het de laatste tijd wel een beetje te gek, zeker tijdens deze vakantie.
De hele dag de tablet bij de hand, of er nu vriendinnetjes zijn of niet.
Ze hebben nergens zin in en spelen niet meer.
Ik wil nu toch wel wat regels gaan opstellen, zeker tijdens de vakanties.
Hoe hebben jullie dit gedaan? Een app met tijdslimiet of op een andere manier?
Alle tips zijn welkom!
Alle reacties Link kopieren
Ikigai schreef:
31-12-2018 19:31

Maar als je zelf ook alleen maar in je scherm zit kan ik me voorstellen dat je kinderen dat voorbeeld volgen, omdat ze verder niet echt worden uitgedaagd en niet anders kennen.
:rofl:

Je hebt echt geen idee.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Op dit moment heb ik geen echte regels. De oudste kinderen (13) kunnen redelijk zelf schermtijd reguleren. Ze hebben gelukkig genoeg andere interesses. Mijn zoontje is 2 en uiteraard heb ik er nog volledige controle op. Hij kijkt af en toe iets en daarna gaat de tv weer uit. Hij heeft ook nog niet de concentratie om meer dan 15 minuten te kijken dus dat is wel fijn.

Een paar jaar terug had ik wel regels want mijn zoon had toen ook een periode dat hij redelijk obsessief bezig was met gamen. Toen was de regel alleen woensdagmiddag en in het weekend 2 uur gamen. Dat werkte prima en daardoor kreeg hij vanzelf weer andere interesses.

Dus zolang het goed gaat zelf reguleren maar als dat niet goed gaat inderdaad regels. Ik hoop inderdaad ook dat mijn kinderen wel wat meer interesses ontwikkelen dan alleen achter een scherm zitten. Dus dat wil ik wel aanmoedigen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven