Schoencadeautopic

18-11-2017 20:17 80 berichten
Wat stop jij vanavond in de schoen van je kind(eren)?

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Voor oudste (3) een fondant muisje, wat pepernoten en een knutselset van Sint en Piet (action).
Voor jongste (1,5) pepernoten en de sint, piet en paard poppetjes van Little People.
tanteslankie schreef:
18-11-2017 22:11
Ja dan is de magie wel weg hoor. We zaten een beetje met een dubbel gevoel naar de intocht te kijken. Weer een fase die voorbij is...
Dat hadden wij ook. Zo jammer....geen glimmende oogjes en gespannen snoetjes.
Alle reacties Link kopieren
Jongste is 8 en gelooft nog (en desondanks doen we ook surprises thuis), oudste is 12 en vindt het sinterklaasjournaal nog steeds leuk, dus vrees niet :hug:

Ik lees hier even mee. Voor morgen (vandaag kwam het er niet van) liggen 2 chocolade sintjes klaar (1 is gevallen en helemaal stuk... :O), maar verder nog weinig ideeën dit jaar...
Oudste heeft al aangegeven braaf te gaan zingen en een tekening bij zijn schoen te doen :proud:
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Oudste een my little pony tijdschrift/stickerboek met stickers
Jongste een tijdschrift van paw patrol.
En allebei wat pepernoten en een doosje chocoladekrijtjes.

Oudste kwam net 2 maanden terug met de vraag of Sint wel echt was. Ze is acht dus hebben we het haar verteld. Helemaal trots was ze dat ze het geheim wist. En nu gelooft ze toch weer heilig :biggrin:
Zo, even naar beneden geslopen.

Schoenen gevuld (zoon had die van mij en man er ook naast gezet, maar daar heb ik maar een schuimpje ingedaan). Ook nog heel kunstig letters 'gestrooid' met pepernoten. Morgen wel even opletten dat ze niet stiekem zonder ons beneden gaan kijken, ik vind die eerste ochtend altijd zo gezellig. :heart:
Alle reacties Link kopieren
abc schreef:
18-11-2017 21:50
Voor mij maakt het ook niet zoveel uit wat het kost, ik weet dat ze iets krijgt waar ze heel blij mee zal zijn. Ik vind het alleen lastig als ze als vriendinnetjes onderling gaan vergelijken. Ik heb geen idee of dat gebeurt op school, maar ik kan me voorstellen dat het voor kleuters moeilijk te verklaren is dat Marietje alleen pepernoten in haar schoen had en Klaasje een letter en een cadeautje.
Meestal vinden ze zelf de reden wel. herinner me dat toen ik nog gelovig kind was, in de straat met 8 huizen en 4 daarvan met gelovers,in 3 huizen huistelefoons (met een hele lange draad) uit de zak kwamen. Bij het vierde gezin dus niet, maar geen probleem voor ons; de telefoons waren gewoon op toen sinterklaas bij dat gezin kwam
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Wij zetten allemaal onze schoen. Maar alleen in 't weekend van aankomst een keertje. Kind van 10 gelooft niet meer, maar is wel dol op kadootjes.
Ligt een groot pak (met een eenhoorn- onesie) per ongeluk bij papa's schoen. Kijken of ze zo slim is om te lezen welke naam er op staat. En voor allemaal een letter in favoriete smaak.
Hips, hopsakee en pierlala.
abc schreef:
18-11-2017 21:29
Eigenlijk een beetje duur voor een schoencadeautje (13 euro), maar ze zal er zo blij mee zijn.
Hier ook zoiets. De jongste is gek van sky van Paw patrol. Dit was naast de nieuwere hondjes de enige wagen die we nog niet hadden. Hij krijgt die nu eindelijk in zijn schoen. We zijn nu nog boven maar ik denk dat hij het erg leuk vind. De oudste krijgt Everest.

Onze schoenen hebben ze niet gezet anders was daar een voorleesboekje in gegaan van de trekpleister. De verhalen die daarin staan moet we allemaal om lachen.
Hier traditioneel een chocoletter de eerste dag, ook voor ons als papa en mama. Verder krijgen we niets meer, maar die eerste avond altijd wel. Dochter rekende er al helemaal op! Verder schoenkalendsr gemaakt (zodat er niet elke avond gezeur is) ze mogen 6x schoen zetten en dan 1x pakjesavond bij oma en 1x thuis. Schoen is beetje om en om cadeautje of wat lekkers. En op 1 dec altijd een adventkalender
MoirenPhae schreef:
18-11-2017 20:40
Ze is in al die weken maar 1x thuis?

Hier mag elke dag gezet worden, ook al ben je 14. Soms zit er wat in, soms niet.
Helaas valt het zo dat ze maar 1 weekend hier is ja. En daardoor vieren we het die zaterdag dus kan ze alleen vrijdag haar schoen zetten. Want schoenzetten als hij al langs is geweest vind ik ook zoiets. Onze zoon is pas 9 maanden dus die zet verder zijn schoen niet.

(Ja dat is weinig, nee niet onze keuze maar als vader heb je nou eenmaal minder rechten)
Hier kregen ze alle drie een emoij masker. Die kosten echt geen drol bij de Action. Het was een succes! Vooral het drollen masker.
Chocolademunten en voor ieder een pyjama met chocoladeletterprint.
Voor hen de afknapper van de dag, maar ik kijk nu naar 2 kinderen met schattige identieke pyjama's :love:
Nou, hier viel het in de smaak. Ze zitten braaf te spelen. Het was wel vroeg vanmorgen. :@@:
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk om te lezen en al een paar reacties van de kindjes. Die chocoladeletterpyamas lijken me tof! Zoon is ruim anderhalf dus we zetten nog geen schoen. Volgend jaar voor het eerst. Lijkt me zo leuk!
Cherilee schreef:
19-11-2017 09:18
Nou, hier viel het in de smaak. Ze zitten braaf te spelen. Het was wel vroeg vanmorgen. :@@:
Ja he?

Ik zit te denken dat ik de schoenzetmomenten ( 6x tot aan 5 december) zo stuur dat het nog maar 1x in het weekend valt. :biggrin:
Allemaal een klein setje playmobil. Man met boot, man met motor, meisje met hond. En een mini sint en piet van chocolade.
Dochter (1 jaar) kreeg wat badspeelgoed (visjes) in haar schoen.
Alle reacties Link kopieren
watdachtjehiervan schreef:
19-11-2017 09:12
Hier kregen ze alle drie een emoij masker. Die kosten echt geen drol bij de Action. Het was een succes! Vooral het drollen masker.

Hier zijn ze ook gek op dat emoji spul. Zag bij de action emoji sleutelhangers. Drie verschillende in 1 verpakking. Kostte nog geen euro geloof ik.

Was een groot succes vanmorgen.
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
miems schreef:
19-11-2017 07:22
En op 1 dec altijd een adventkalender
Wij ook.
Het-groepje schreef:
19-11-2017 09:16
Chocolademunten en voor ieder een pyjama met chocoladeletterprint.
Voor hen de afknapper van de dag, maar ik kijk nu naar 2 kinderen met schattige identieke pyjama's :love:
Ooohhhh. Dat lijkt me inderdaad echt superleuk! Mijn dochter kreeg vorig jaar een pyjama met cadeautjesopdruk. Ook zo leuk. Maar 2 is helemal om te smelten :heart:

Ik doe elk jaar een pyjama in de zak. Dit jaar wordt het een eenhoornpyjama.
Wij hebben vanochtend de eerste kerstfilm van het jaar gekeken :D Ze is er blij mee!

Leuk ook om te lezen dat jullie kinderen er ook blij mee zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ah, zoon was vanmorgen oprecht verrast! Maar ik had toch helemaal mijn schoen niet gezet?! Superblij met zijn cadeautjes. Nou ja. Toch wel leuk zo.
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Wat een leuke ideeën zitten er hier tussen.
Alle reacties Link kopieren
Toen mijn kinderen klein. waren
Kregen ze snoep en een action
Prul in de schoen
Alle reacties Link kopieren
Zoon 7 : Pokemonkaarten, klein Knex setje en chocolademunten
Dochter 5: Hatchimal, Bruynzeel glitterstiften, haarspeld met sint en piet, chocolademunten

Hier gaan we niet vaak schoen zetten, vandaar iets meer cadeautjes dan ik normaal misschien zou doen. Al viel het mee en was dit pp 10-11 euro. Volgende week zaterdag is sint op mijn werk en krijgen ze ook al 1 of 2 cadeautjes (max 15 euro). Het weekend erna vieren we pakjesavond bij mijn ouders met broers/zussen. neven/nichten. Dan worden ze ook enorm verwend omdat wij als ouders cadeaus kopen maar opa en oma ook.
Misschien dat ik ze tussendoor nog een keer een chocoladeletter en de ingredienten geef om slijm te maken, dat hebben ze al zo vaak gevraagd. Leuk voor een druilerige woensdagmiddag :)
Oja en ik heb voor beide nog handschoenen liggen, misschien dat ik die nog inpak met wat strooigoed erbij. Als er pakpapier om zit is het toch altijd leuk.
if we all light up, we can scare away the dark...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven