schoenen zoon maat 40

03-04-2020 16:05 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoon,11, wil graag onderstaande adidassneakers. Normaal koop ik altijd oerdegelijke stevige schoenen van develab,munich of red rag, maar hij zit nu in 40/41 en dat is een hele lastige maat.
Zijn onderstaande schoenen voor gym/sport of kan hij deze ook gewoon dragen in het lente/zomerseizoen? ik draag zelf echt nooit sneakers en heb geen idee. En voor ik hem voor schut laat lopen, dacht ik, ff checken ;-)
https://www.kleertjes.com/adidas-origin ... t/?size=40
Alle reacties Link kopieren
dat soort schoenen dragen pubers door heel Nederland zomer en winter.
en of je "voor schut" loopt, ligt net aan wie je vrienden zijn. Dat weet een jongen van 11 echt heel goed zelf!
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ze hip genoeg zijn om zo te dragen. Vraag me alleen af of het een beetje steun biedt? Mijn jongste had vorig jaar Nike sneakers en die boden ook niet veel steun, liepen helemaal uit. Nu wel Nikes, maar dan de 'leren' variant ipv stof.

Oudste vond rond deze maat de schoenen van geox wel leuk. En we hebben wel eens (unisex) dames schoenen voor hem gekocht.
Alle reacties Link kopieren
Dat is snel, dank jullie! Of ze genoeg steun bieden vraag ik me inderdaad ook af. Misschien tips voor hippe schoenen in 40/41? Herenschoenen zijn nog veel te breed.
Alle reacties Link kopieren
Eva1977 schreef:
03-04-2020 16:13
Dat is snel, dank jullie! Of ze genoeg steun bieden vraag ik me inderdaad ook af. Misschien tips voor hippe schoenen in 40/41? Herenschoenen zijn nog veel te breed.
wat "hip" is, kan echt per school verschillen :)
Alle reacties Link kopieren
Jongste heeft hier soortgelijke in het donkerblauw. Hij vindt ze heerlijk. Nog niet aangehad naar school.

Oudste had ik vorig jaar een paar adidassen in de sale gekocht (van 130 voor 25...). Die heeft hij echt 2 weken voor de sluiting van de scholen aangedaan en nu is de zool al bijna helemaal versleten... Nu heeft hij er op straat echt wel wat mee gevoetbald. En voor 25 euro, wat mag je verwachten, maar wat ben ik blij dat ik er geen 130 voor heb betaald (zou ik ook nooit doen). Voordat de scholen opengaan, moet hij echt een paar nieuwe schoenen. Ik hoop dat andere Adidassen een betere kwaliteit hebben. En anders weer (leren) Nikes.

Als zoon ze leuk/mooi vindt, zou ik ze kopen!
Alle reacties Link kopieren
Deze schoenen zijn helemaal prima hoor 👍🏻. Als hij ze goed vindt is het prima toch?
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga ze bestellen! Maar daarnaast wil ik graag ook goede stevige schoenen, dus tips zijn welkom!

@Mardejo: zwaai! Die leren Nikes, heb je daar een linkje van?
Alle reacties Link kopieren
deze schoenen zijn niet hip op 'mijn' school maar volgens mij weet je zoon heel goed wat hip is en wa tniet
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
03-04-2020 16:13
wat "hip" is, kan echt per school verschillen :)
Haha ok! Nou ja, het zal wel goed zitten als hij ze wil hebben ;-)
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoons lopen vanaf kleutertijd op dit soort sneakers, zomer en winter. 's Winters wat donkerder en steviger, 's zomers de lichte "gaatjes" variant. Die schoenen die jij plaatst, zou ik een paar jaar geleden rustig als buitenschoen kopen.

Tegenwoordig is mijn 11-jarige (zelfde schoenmaat) een stuk merkbewuster en heel erg kieskeurig wat buitensneakers betreft. Ik kom helaas niet meer weg met schoenen van 60,-. Maar dat is bij jullie niet aan de orde, volgens mij.
Alle reacties Link kopieren
Je zoon niet de hele dag op schoenen laten lopen, maar af en toe ook op blote voeten en slippers. Een gezonde jonge van 11 heeft geen ondersteuning nodig, die heeft gewoon stevige voetspieren en een goede functionaliteit van de voet en enkel nodig. En schoenen die niet te krap zitten.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Zwaai, zwaai! Alles goed?

https://www.google.com/url?sa=i&url=htt ... AdAAAAABAD

Kan je deze link openen? Anders kan je zelf googlen op Nike air max 90 donkerblauw. (niet mijn type schoen, maar zoon was er heel blij mee).
Ze zijn wel hip maar bieden minder steun dan de leren versie van Adidas sneakers. Alle jeugd loopt op van die stoffen sneakers, ik vind ze waanzinnig lelijk maar goed, ik ben dan ook geen puber. Ik heb leren Adidas sneakers en die lopen heel goed. Heb ze graag aan.
Alle reacties Link kopieren
Je loopt niet extreem voor schut met deze schoenen maar hip zijn ze ook niet. Het zijn meer "mijn moeder heeft geen verstand van sneakers en vindt ze allemaal te duur" sneakers.

Geeft niks, die moeder zijn we bijna allemaal wel ooit geweest.
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
03-04-2020 17:05
Je loopt niet extreem voor schut met deze schoenen maar hip zijn ze ook niet. Het zijn meer "mijn moeder heeft geen verstand van sneakers en vindt ze allemaal te duur" sneakers.

Geeft niks, die moeder zijn we bijna allemaal wel ooit geweest.
Haha, dat ben ik dus. Gelukkig laat ik daarom kind al sinds jaar en dag zelf zn sneakers kiezen (en zoek ik de aanbieding erbij).
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
03-04-2020 17:05
Je loopt niet extreem voor schut met deze schoenen maar hip zijn ze ook niet. Het zijn meer "mijn moeder heeft geen verstand van sneakers en vindt ze allemaal te duur" sneakers.

Geeft niks, die moeder zijn we bijna allemaal wel ooit geweest.
hahaha, geef ik meteen toe dat moeder geen verstand heeft van sneakers ;-) Ik ga morgen eens met hem achter internet zitten; komt goed.

Mardejo: alles goed! Ik zal dit wknd even een mailtje sturen! Die Air Max 90 zien er wel een stuk steviger uit, en van leer! Morgen maar eens met zoon achter de laptop zitten.
Alle reacties Link kopieren
Kruidvat heeft aankomende week adidas schoenen in het krantje staan. Kijk daar eens even naar.
Blijf in jezelf geloven !
Alle reacties Link kopieren
05-2019 schreef:
05-04-2020 09:15
Kruidvat heeft aankomende week adidas schoenen in het krantje staan. Kijk daar eens even naar.
ik ging speciaal door deze post even kijken, maar er staat in de folder bij "alleen online verkrijgbaar" maar er staat ook een groot rood kruis doorheen. Op de FAQ lees ik dit:

Doordat we ons drogisterij assortiment voorrang geven, zijn sommige andere producten/acties op dit moment niet beschikbaar op Kruidvat.nl. Zo kun je onder andere etenswaren, kleding en schoenen tijdelijk niet bestellen.

Dus ik denk dat die Adidassen er niet zijn.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Ah dat is inderdaad heel erg jammer dat wist ik niet. Ik had de folder voor mijn neus en dacht ineens aan dit topic.
Blijf in jezelf geloven !
Alle reacties Link kopieren
De schoenen uit mijn link waren te smal en vond zoon bij nader inzien toch meer iets voor de gymles en niet stevig genoeg.
Hebben nu leren Nikes besteld; voor nog geen 50 euro, vraag me af hoe dat kan, want er staat echt bij dat ze van leer zijn.
Hopelijk zijn deze goed:
https://www.omoda.nl/meisjes/sneakers/l ... 09749.html

In de link staat dat het meisjessneakers zijn, maar ze staan echt bij de jongenscollectie en in de omschrijving staat dat ze voor beiden zijn ;-)
Alle reacties Link kopieren
Het zijn wel saaie sneakers voor een 11 jarige.
Alle reacties Link kopieren
delicious35 schreef:
05-04-2020 21:24
Het zijn wel saaie sneakers voor een 11 jarige.
Hij heeft ze zelf uitgezocht; hij wil niet graag opvallen ;-) Dus we zullen zien. Anders iets anders bestellen.
Alle reacties Link kopieren
Zoon is er happy mee en ze staan hem leuk!
Leuk dat je het laat weten en fijn dat hij er blij mee is :heart: !

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven