School en beleid gezonde/ongezonde voeding
vrijdag 1 september 2017 om 13:16
https://www.ad.nl/tilburg/school-verpli ... ~a72da0eb/
Toen ik van dit krantenbericht de kop las dacht ik, waar bemoeit zo'n school zich mee. Maar aan de andere kant...waarom eigenlijk niet? Promoten van gezonder voedingspatroon. Dan prop je na schooltijd maar yogidrink en boterkoek in je kind.
Tuurlijk is suiker en vet vaak lekkerder, maar het is inmiddels toch wel bewezen dat het slecht voor je is? Waarom zou je je kind opzadelen met overgewicht? (Uitzonderingen natuurlijk daar gelaten).
Toen ik van dit krantenbericht de kop las dacht ik, waar bemoeit zo'n school zich mee. Maar aan de andere kant...waarom eigenlijk niet? Promoten van gezonder voedingspatroon. Dan prop je na schooltijd maar yogidrink en boterkoek in je kind.
Tuurlijk is suiker en vet vaak lekkerder, maar het is inmiddels toch wel bewezen dat het slecht voor je is? Waarom zou je je kind opzadelen met overgewicht? (Uitzonderingen natuurlijk daar gelaten).
Ozo.

vrijdag 1 september 2017 om 22:09
.
Er is altijd baas boven baas.

Die van mij eet precies genoeg zeg maar...

vrijdag 1 september 2017 om 22:11
Mijn jongste is inmiddels ook al op het randje van dwangvoeding geweest, die stopt met eten als ie het niet lust.Bumba1985 schreef: ↑01-09-2017 22:05Apart... Gekke vraag misschien maar hoe zou je dat hebben opgelost als er geen siroop had bestaan? Dnek je dat je kindje dan uitgedroogd was of zou hij / zij het dan wel lusten?
Verder is het geen probleem hoor, maar ik vind het gewoon zo apart dat mensen geen water lusten. Er zit totaal geen smaak aan, dus hoe kan je dat nou niet lusten?
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning

vrijdag 1 september 2017 om 22:12
Die van mij ook. Gelukkig voor hem kook ik vooral wat hij wel eet. Gelukkig voor mij komt er de laatste paar jaar elk jaar een nieuw gerecht bijHetvrijewoord schreef: ↑01-09-2017 22:09.
Er is altijd baas boven baas.![]()
Die van mij eet precies genoeg zeg maar...

vrijdag 1 september 2017 om 22:13
Bij mijn zoontje werkt het trouwens de andere kant op. Thuis krijgt ie bijna alleen maar water, eens per dag krijgt ie iets anders. En dan drinkt hij gewoon zoveel als hij nodig heeft en luistert heel goed naar zijn eigen dorstbehoefte, om het zo maar te noemen.
Maar als ie bij mijn ouders is dan krijgt hij fristi, diksap, pakjes appelsap etc. En ja, dan drinkt ie meer. Meer dan hij nodig heeft ook, zelfs. Terwijl hij met water gewoon zoveel drinkt als dat ie dorst heeft, want water ziet ie als dorstlesser en fristi enz. ziet ie echt als iets lekkers waar ie méér van wil dan nodig. En daarom piest ie op de dagen dat ie bij mijn ouders is ook nog wel eens in zijn broek, omdat ie echt té veel drinkt.
Maar als ie bij mijn ouders is dan krijgt hij fristi, diksap, pakjes appelsap etc. En ja, dan drinkt ie meer. Meer dan hij nodig heeft ook, zelfs. Terwijl hij met water gewoon zoveel drinkt als dat ie dorst heeft, want water ziet ie als dorstlesser en fristi enz. ziet ie echt als iets lekkers waar ie méér van wil dan nodig. En daarom piest ie op de dagen dat ie bij mijn ouders is ook nog wel eens in zijn broek, omdat ie echt té veel drinkt.

vrijdag 1 september 2017 om 22:14

vrijdag 1 september 2017 om 22:16
Als-ie het wat vaker zou krijgen, zou hij misschien niet zo dwangmatig drinken zoals hij nu doet als hij het wel krijgt.Bumba1985 schreef: ↑01-09-2017 22:13Bij mijn zoontje werkt het trouwens de andere kant op. Thuis krijgt ie bijna alleen maar water, eens per dag krijgt ie iets anders. En dan drinkt hij gewoon zoveel als hij nodig heeft en luistert heel goed naar zijn eigen dorstbehoefte, om het zo maar te noemen.

Whahaha...MoirenPhae schreef: ↑01-09-2017 22:14Het zijn papillen. Pupillen zitten in je ogen. Ik zag een tong vol ogen voor me![]()

Nou, als dat geen handicap is, een tong vol ogenMoirenPhae schreef: ↑01-09-2017 22:14Het zijn papillen. Pupillen zitten in je ogen. Ik zag een tong vol ogen voor me![]()

Pupillen zitten ook in je klas toch?MoirenPhae schreef: ↑01-09-2017 22:14Het zijn papillen. Pupillen zitten in je ogen. Ik zag een tong vol ogen voor me![]()
David Dunning
David Dunning

vrijdag 1 september 2017 om 22:17
Dat zou kunnen. Maar ik vind het niet nodig.MoirenPhae schreef: ↑01-09-2017 22:16Als-ie het wat vaker zou krijgen, zou hij misschien niet zo dwangmatig drinken zoals hij nu doet als hij het wel krijgt.

vrijdag 1 september 2017 om 22:20
Voordat ik het met mijn eigen kind meemaakte had ik het wrsch ook niet geloofd.Hetvrijewoord schreef: ↑01-09-2017 22:14Altijd weer leuk om te zien dat omdat men iets niet begrijpt/kent het 'dus' wel anders zal zijn.
Het bestaat hoor, kinderen die worden opgenomen in het ziekenhuis omdat ze niet drinken of eten.
David Dunning
David Dunning

vrijdag 1 september 2017 om 22:31
Hahhaha heerlijk de mensen die visueel ingesteld zijn zoals ik.

vrijdag 1 september 2017 om 23:17
Ik vind het ver gaan. Laat ouders het zelf bepalen. En wordt er echt overdreven ( cola,chocoladerepen enz.) spreek die ouders er dan op aan.
Waar ik helemaal niet goed van word: Mijn kind krijgt niets mee naar school terwijl anderen een snoepje in hun broodtrommel hebben. Hoe leg ik dit uit. Nou succes de komende jaren! Pietje krijgt meer cadeaus van Sinterklaas, Truusje gaat elke week naar Mc donalds en de buurman koopt een grotere auto. Tja....that's life!
Waar ik helemaal niet goed van word: Mijn kind krijgt niets mee naar school terwijl anderen een snoepje in hun broodtrommel hebben. Hoe leg ik dit uit. Nou succes de komende jaren! Pietje krijgt meer cadeaus van Sinterklaas, Truusje gaat elke week naar Mc donalds en de buurman koopt een grotere auto. Tja....that's life!

vrijdag 1 september 2017 om 23:21
En stel, het is ingevoerd en de leerkracht moet het beleid handhaven. Kees heeft keer keer niet de voorgeschreven lunch en tussendoortjes mee. Hoe gaat de leerkracht dat oplossen? Kees krijgt de boel mee terug en een briefje dat het beter moet. Wat eet en drinkt Kees die dag? Deelt de leerkracht zijn/haar lunch met Kees? Wordt er aan alle kinderen gevraagd iets aan Kees af te staan? Wijst de leerkracht een kind aan dat zijn lunch met Kees moet delen?
Ik had/heb magere kinderen maar dat zijn stuk voor stuk wel grote eters. Die hadden op de basisschool twee boterhammen mee, een snelle Jelle oid, een appel en bijvoorbeeld een handje druiven. Geheid dat mijn kind gevraagd gedwongen werd iets te delen als een kind niets had want hij had immers zo veel!
Tja, als je bij mijn kind een derde van zijn lunch kunt pikken, kun je ook bij een kind met anderhalve boterham een halve boterham pikken. Is ook een derde!
Ben zo blij dat deze basisschool achter mij ligt.
Ik had/heb magere kinderen maar dat zijn stuk voor stuk wel grote eters. Die hadden op de basisschool twee boterhammen mee, een snelle Jelle oid, een appel en bijvoorbeeld een handje druiven. Geheid dat mijn kind gevraagd gedwongen werd iets te delen als een kind niets had want hij had immers zo veel!

Tja, als je bij mijn kind een derde van zijn lunch kunt pikken, kun je ook bij een kind met anderhalve boterham een halve boterham pikken. Is ook een derde!
Ben zo blij dat deze basisschool achter mij ligt.