School zien als straf

18-11-2017 22:43 158 berichten
Alle reacties Link kopieren
Andere school lijkt me
Andere school?
Tis wat. Thuisonderwijs.
Alle reacties Link kopieren
Als kind zoals jouw dochter die op een vergelijkbare school heeft gezeten: zoek een andere school!
Een juf die zegt dat 31 en 13 allebei 13 is???? Andere school zoeken.

Iets minder drastisch: als het goed is, heeft de school een intern begeleider die bekijkt wat er het beste met kinderen kan gebeuren die uit de pas lopen (doortoetsen, meer uitdaging bieden, klas overslaan).
Alle reacties Link kopieren
En geef haar thuis boeken op eigen niveau.
Ik vond 't ook een gevangenisleven om schoolplicht te hebben. Ik had de leerstof makkelijk in 1/4 van de tijd tot me kunnen nemen en vond het verplicht sociaal zijn nooit leuk. En die lagere school is nog maar 't begin...
Alle reacties Link kopieren
Zalmsnipper schreef:
18-11-2017 22:51
En geef haar thuis boeken op eigen niveau.

Precies. Ga naar de kringloop en voor een paar euro heb je een stapel boeken die je daarna weer in kunt ruilen voor andere.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond school ook veel te makkelijk en de kinderen te dom.
En wat een onzin moest je er leren.
Andere school of een ander kind.
Andere school.

Als dit echt is dan gaat die school slecht om met leren lezen zeg.
Wat betreft lenen van de biebbus, handiger is het om zelf naar de bibliotheek te gaan, dan heeft ze ook meer keus. In de biebbus staan boekjes vast niet op AVI, dus moeilijkere boeken pakken daar kan vast wel. De juf zal niet overal op kunnen controleren. Maar twee boekjes mogen snap ik wel, andere kinderen willen ook nog wat kunnen kiezen en zoveel boeken zijn er niet.

Hardop voorlezen door slechte voorlezers is inderdaad saai, achterhaald ook.

Omgaan met leeftijdsgenoten moet je dochter wel leren, mensen hebben immers ook andere kwaliteiten dan IQ en soms moet je samenwerken met mensen die niet je eerste keuze zijn. Maar haar verbieden met groep 5 om te gaan gaat te ver.

Ik denk nog één goed gesprek erover aangaan met de school, win van tevoren informatie in bij de bibliotheek over leesbevordering, en anders overstappen.
vrouwjagersma schreef:
18-11-2017 22:56
Andere school of een ander kind.
Ander kind is idd de oplossing. Zit je ook niet al je tijd te verspillen aan thuisonderwijzen.
MoirenPhae schreef:
18-11-2017 22:57
Ander kind is idd de oplossing. Zit je ook niet al je tijd te verspillen aan thuisonderwijzen.
Ik denk graag out of the box. Ik was ook een heel slim kind vroeger.
Alle reacties Link kopieren
Dit topic had over mij kunnen gaan, erg confronterend...

Ik was ook zo'n kind dat niet paste in een voorgegoten mal van op deze leeftijd moet een kind dit en dat kunnen.
Helaas is het Nederlands onderwijs nou eenmaal meer gericht op kinderen die wat langzamer leren dan kinderen die sneller leren. Je zit als kind vast tussen een soort muurtjes.

Een juf die zegt dat 13 en 31 allebei dertien is, tsja, dat zal wel gewoon gemakzucht zijn. Die weet heus wel dat dat helemaal niet zo is maar wil gewoon geen discussies tussen kinderen.

Overigens mocht ik van school op 8-jarige leeftijd AVI 10 boeken lezen, wat belachelijk dat een school zo rigide de ontwikkeling van kinderen die voor lopen tegen houdt.

Je kan je kind van school halen en ergens anders op school zetten, maar sommige kinderen gaan van school naar school en passen uiteindelijk nergens.

(Op mijn school moest ik altijd apart gaan zitten voor apart uitleg van de juf of meester. Waarom? Ik zat al een klas "te hoog", er zaten veel zittenblijvers in de klas, nog een klas omhoog kon niet, kinderen die de school bezochten waren vooral kinderen uit laagopgeleide, Nederlandse gezinnen. Die school kon er overigens beter mee om gaan dan de volgende basisschool die vond dat ik maar moest blijven zitten want je hoort in een bepaalde klas op een bepaalde kalenderleeftijd. En de school waar ik op zat voor die school waar ik vanaf werd gehaald, daar ben ik ook ooit vanaf gegaan omdat ik totaal niet tussen de andere kinderen paste.)
anoniem_359068 wijzigde dit bericht op 18-11-2017 23:06
35.99% gewijzigd
vrouwjagersma schreef:
18-11-2017 22:58
Ik denk graag out of the box. Ik was ook een heel slim kind vroeger.
Ik ook, maar hersendood gemaakt met klassikaal lezen.
Alle reacties Link kopieren
miedo schreef:
18-11-2017 22:55
Ik vond school ook veel te makkelijk en de kinderen te dom.
En wat een onzin moest je er leren.
Of de kinderen niet zo intelligent zijn hangt ook af van of het speciaal onderwijs is. Of dat de school in een wijk staat met minder hoog opgeleide ouders.
Nou TO, ben je er nog? Of is het weer alleen een OP?
Alle reacties Link kopieren
vrouwjagersma schreef:
18-11-2017 22:58
Ik denk graag out of the box. Ik was ook een heel slim kind vroeger.



Out of the box? https://boardofwisdom.com/cachetogo/ima ... 127486.png
Alle reacties Link kopieren
elein schreef:
18-11-2017 22:46
Als kind zoals jouw dochter die op een vergelijkbare school heeft gezeten: zoek een andere school!
Ik ook. Mijn ouders zochten toen ik zo oud was als je dochter een andere school, TO.
Oakes schreef:
18-11-2017 23:03
Out of the box? https://boardofwisdom.com/cachetogo/ima ... 127486.png
Ja, dat komt door mijn basisschool, daar kan ik verder niets aan doen.
MoirenPhae schreef:
18-11-2017 23:00
Ik ook, maar hersendood gemaakt met klassikaal lezen.
Pim, Frits en die fokking Ida zeker? Wat een narigheid was dat.
Alle reacties Link kopieren
Is een montessorischool niets voor haar? Daar kunnen kinderen beter op eigen tempo werken en zijn groepen gemengd. mijn dochter doet dit ook en doet wel eens werkjes van een groep hoger. Ook gaat ze met oudere en jongere kinderen om aangezien ze met groep 3/4/5 in een klas zit.
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
vrouwjagersma schreef:
18-11-2017 23:06
Ja, dat komt door mijn basisschool, daar kan ik verder niets aan doen.

Ach toch :redrose:
Alle reacties Link kopieren
vrouwjagersma schreef:
18-11-2017 23:07
Pim, Frits en die fokking Ida zeker? Wat een narigheid was dat.
Vergeet Saskia en Jeroen niet.

Die mmv die jij noemt had ik gewist. Wow.
vrouwjagersma schreef:
18-11-2017 23:07
Pim, Frits en die fokking Ida zeker? Wat een narigheid was dat.
Een groen boekje met ringband.

Eindeloos strafregels omdat ik niet wist waar we waren. Ik had het hele boekje inmiddels al 10x uit. Op een gegeven moment zorgde ik dat ik naar de gang werd gestuurd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven