School zien als straf

18-11-2017 22:43 158 berichten
Alle reacties Link kopieren
Andere school lijkt me
Alle reacties Link kopieren
Joostisandersgeaard2 schreef:
18-11-2017 23:13
Vergeet Saskia en Jeroen niet.

Die mmv die jij noemt had ik gewist. Wow.

:rofl:

Dan maar Wipneus en Pim.
Joostisandersgeaard2 schreef:
18-11-2017 23:13
Vergeet Saskia en Jeroen niet.

Die mmv die jij noemt had ik gewist. Wow.
"Wat willen jullie eten?" vraagt Ida.
Het antwoord hebben ze van te voren afgesproken.
"Flensjes," zeggen de jongens.
"Goed," zegt Ida, "flensjes dan maar." Ze doet het beslag in de drie pannetjes, die ieder zo groot als een gulden zijn. Het pruttelt en sist en al gauw zien ze drie zwarte pluimpjes rook. De jongens kijken ademloos toe.
"Het is maar een weet," zegt Ida, "mannen zijn zo onhandig."
De jongens knikken. Ze zijn nu echt bij een vrouw op visite. Als ze de flensjes op hun bord krijgen, lijken het net drie knopen van een zwarte regenjas. Ze eten de plakjes roet zwijgend op.
"Heerlijk," zegt Pim, "bijzonder lekker."
"Ze zijn een beetje doorgebakken misschien," zegt Ida.
"Dat zou ik niet zeggen," antwoordt Frits.
De volgende drie zijn al beter. En eindelijk eten ze werkelijk flensjes, mooi bruin gebakken, zo dun als vliesjes en lekker knapperig. Het is heerlijk. Als er niets meer is, staan de jongens op en geven Ida beleefd een hand.
"Bedankt voor de partij," zeggen ze.
Ida bloost. "Ik heb het met genoegen gedaan," zegt ze.
Ze kijkt de twee broertjes na, die hand in hand de tuin inlopen. De partij is voorbij. Het is een plechtig gevoel.
MoirenPhae schreef:
18-11-2017 23:14
Een groen boekje met ringband.

Eindeloos strafregels omdat ik niet wist waar we waren. Ik had het hele boekje inmiddels al 10x uit. Op een gegeven moment zorgde ik dat ik naar de gang werd gestuurd.
"Zo, Gea, ben je klaar met je werkwoordvervoegingen en je hebt ze allemaal ook nog eens foutloos gedaan? Hier, mag jij er nog 50 doen, leuk he!"
Alle reacties Link kopieren
Een plechtig gevoel.

Heerlijk, so seventies!
vrouwjagersma schreef:
18-11-2017 23:15
"Zo, Gea, ben je klaar met je werkwoordvervoegingen en je hebt ze allemaal ook nog eens foutloos gedaan? Hier, mag jij er nog 50 doen, leuk he!"
Oja, langzaam werken was ook verdienstelijk!
MoirenPhae schreef:
18-11-2017 23:17
Oja, langzaam werken was ook verdienstelijk!
Mijn man heeft er voor zijn hele leven een tempoprobleem aan overgehouden. Als de beloning voor goede staartdelingen maken, nog meer staartdelingen maken is, dan moet je wel een ijzeren wil of masochistische neigingen hebben om niet heel traag te worden.
Ik neem aan dat je al bij de juf geweest bent?

Eerstvolgende stap: IB'er en eventueel directie

Stap daarna (of intussen): Andere school in de buurt zoeken.
En voor je zomaar overstapt eerst in overleg daar hoe zij het zien en welke aanpak zij hanteren.

Kind moet nog een jaar of 4 à 5 naar deze school immers.


Extra boekjes, uitdagende hobby's, leuke compu-spelletjes, ... kan je thuis regelen.


Is kind overigens een jaar gesprongen?
Of moet ze deze maand of volgende maand nog 7 worden?
Ergeren, kinderen dom noemen, wanneer begin je met opvoeden en het bijbrengen van waarden?
Alle reacties Link kopieren
Ergens een hek open ofzo ? Wat een zinloze topics worden er geopend ..
poldervrouw schreef:
18-11-2017 23:23
Ergens een hek open ofzo ? Wat een zinloze topics worden er geopend ..
Ja
Alle reacties Link kopieren
MoirenPhae schreef:
18-11-2017 23:22
Ergeren, kinderen dom noemen, wanneer begin je met opvoeden en het bijbrengen van waarden?


Inderdaad. Ik vind dat het jouw taak als moeder (TO) is om je kind te motiveren. Dat school leuk is. Doe haar anders op muziekles, een extra uitdaging, noten leren. Hartstikke goed voor haar ontwikkeling.

Echt, je zult als ouder ook zelf moeten bijdragen.
Alle reacties Link kopieren
vrouwjagersma schreef:
18-11-2017 23:14
"Wat willen jullie eten?" vraagt Ida.
Het antwoord hebben ze van te voren afgesproken.
"Flensjes," zeggen de jongens.
"Goed," zegt Ida, "flensjes dan maar." Ze doet het beslag in de drie pannetjes, die ieder zo groot als een gulden zijn. Het pruttelt en sist en al gauw zien ze drie zwarte pluimpjes rook. De jongens kijken ademloos toe.
"Het is maar een weet," zegt Ida, "mannen zijn zo onhandig."
De jongens knikken. Ze zijn nu echt bij een vrouw op visite. Als ze de flensjes op hun bord krijgen, lijken het net drie knopen van een zwarte regenjas. Ze eten de plakjes roet zwijgend op.
"Heerlijk," zegt Pim, "bijzonder lekker."
"Ze zijn een beetje doorgebakken misschien," zegt Ida.
"Dat zou ik niet zeggen," antwoordt Frits.
De volgende drie zijn al beter. En eindelijk eten ze werkelijk flensjes, mooi bruin gebakken, zo dun als vliesjes en lekker knapperig. Het is heerlijk. Als er niets meer is, staan de jongens op en geven Ida beleefd een hand.
"Bedankt voor de partij," zeggen ze.
Ida bloost. "Ik heb het met genoegen gedaan," zegt ze.
Ze kijkt de twee broertjes na, die hand in hand de tuin inlopen. De partij is voorbij. Het is een plechtig gevoel.
:sick:

Was dit nou van Bomans?

Morgen poffertjes maken! Kep trek!

(Bij ons kreeg je bij allemaal 10-en eindelijk een 9. Kortom: nooit goed genoeg)
Alle reacties Link kopieren
67856756 schreef:
18-11-2017 23:26
Ik heb al zoveel geprobeerd. Ze zit uiteindelijk toch van half 9 tot kwart voor drie op school en dus de meeste tijd daar.

Dat is maar 31,5 uur per week. Wat doe je met de andere 136.5 uur?
Oakes schreef:
18-11-2017 23:29
Dat is maar 31,5 uur per week. Wat doe je met de andere 136.5 uur?
In iedere geval geen bescheidenheid en respect voor anderen aanleren.
Alle reacties Link kopieren
MoirenPhae schreef:
18-11-2017 23:30
In iedere geval geen bescheidenheid en respect voor anderen aanleren.

:'(
Oakes schreef:
18-11-2017 23:32
:'(
Zo is het tegenwoordig.

Ik zou ze als juf ook uit wraak verkeerd leren rekenen en belemmeren in hun ontwikkeling.
Als je dochter echt 6 is en al in groep 4 zit, snap ik wel dat school zegt dat ze niet met nog oudere kinderen om moet gaan. De kans bestaat dat ze helemaal geen aansluiting meer kan vinden op sociaal-emotioneel niveau.

Is het een idee dat dochter extra werk krijgt? Boekverslagen maken van de boeken die zij leest, werkstukken maken, klassedagboek bijhouden? Of extra rekenwerk?

Mag ze misschien boeken van thuis meenemen en die in de klas lezen? Kunnen jullie haar vaker meenemen naar de bieb in de stad?

Is het een optie om af te spreken dat zij en dat ene jochie, T, boekjes mogen ruilen in de klas? Desnoods niets tegen die biebbus zeggen, gewoon in de klas ruilen en voor de biebbus komt terugruilen.
Alle reacties Link kopieren
MoirenPhae schreef:
18-11-2017 23:33
Zo is het tegenwoordig.

Ik zou ze als juf ook uit wraak verkeerd leren rekenen en belemmeren in hun ontwikkeling.

:rofl:

Welja. Dankzij de robots hebben we die kinderen op termijn toch niet meer nodig.
Oakes schreef:
18-11-2017 23:36
:rofl:

Welja. Dankzij de robots hebben we die kinderen op termijn toch niet meer nodig.
Daarom. Al die mbo’ers zijn sowieso al overbodig en als een kind echt slim is redt het zich wel. De rest gedwongen steriliseren.
Alle reacties Link kopieren
MoirenPhae schreef:
18-11-2017 23:30
In iedere geval geen bescheidenheid en respect voor anderen aanleren.
Ik snap die voorliefde in Nederland voor bescheidenheid niet.
Als kind goed ergens in is, dan mag ze zich daar zeker bewust van zijn. Ze hoeft het niet ongevraagd rond te tetteren, maar dat maak ik ook zo niet uit de posts op.
Ze is beter in lezen dan (bijna) alle groepgenootjes en dat weet ze. Prima toch?

Ik mocht in groep 4 ook niet een AVI groep omhoog. Ik ging een paar keer heel snel lezen en niemand uit mijn groepje kon het bijhouden, dus ik moest telkens langzamer lezen. En toch mocht ik geen niveau omhoog. Telkens vroeg ik me af wat ik fout deed, en deed nóg beter mijn best, wat iedere keer werd afgestraft. Achteraf denk ik dat de hogere groepjes gewoon vol zaten, maar ik heb er nogal een gevoel aan overgehouden van: schijt, ik doe mijn best niet meer, jullie kunnen oprotten.
Zanahoria schreef:
18-11-2017 23:43
Ik snap die voorliefde in Nederland voor bescheidenheid niet.
Als kind goed ergens in is, dan mag ze zich daar zeker bewust van zijn. Ze hoeft het niet ongevraagd rond te tetteren, maar dat maak ik ook zo niet uit de posts op.
Ze is beter in lezen dan (bijna) alle groepgenootjes en dat weet ze. Prima toch?

Ik mocht in groep 4 ook niet een AVI groep omhoog. Ik ging een paar keer heel snel lezen en niemand uit mijn groepje kon het bijhouden, dus ik moest telkens langzamer lezen. En toch mocht ik geen niveau omhoog. Telkens vroeg ik me af wat ik fout deed, en deed nóg beter mijn best, wat iedere keer werd afgestraft. Achteraf denk ik dat de hogere groepjes gewoon vol zaten, maar ik heb er nogal een gevoel aan overgehouden van: schijt, ik doe mijn best niet meer, jullie kunnen oprotten.
Andere kinderen dom noemen, zich irriteren aan de ‘ domheid’ van andere kinderen heeft niets met Nederlandse bescheidenheid te maken, maar alles met je waarden.

Als het kind überhaupt al bestaat.
Alle reacties Link kopieren
MoirenPhae schreef:
18-11-2017 23:39
Daarom. Al die mbo’ers zijn sowieso al overbodig en als een kind echt slim is redt het zich wel. De rest gedwongen steriliseren.


;-D
Alle reacties Link kopieren
Ga eens kijken op een andere school en zeker ook naar een ander soort onderwijs. Jena of Dalton misschien?
Ze gaat hier niet gelukkig worden en een kind op die leeftijd met al veel frustraties over school is echt niet goed.

Kijk of ze op een andere school kan proefdraaien zodat ze zelf ook kan voelen of een school leuk is en fijn. Dat het voor haar ook veilig voelt.
you go girl
Alle reacties Link kopieren
poldervrouw schreef:
18-11-2017 23:23
Ergens een hek open ofzo ? Wat een zinloze topics worden er geopend ..
Deze vind ik toch wel in een andere categorie dan ‘Shirley of Jennifer’. Scholen als die waar de op over gaat, bestaan echt. Zelfs als het kind van TO verzonnen zou zijn -van mij krijgt ze het voordeel van de twijfel- zijn er allicht meelezers die iets aan de reacties hebben.
Alle reacties Link kopieren
Zanahoria schreef:
18-11-2017 23:43
Ik snap die voorliefde in Nederland voor bescheidenheid niet.
Als kind goed ergens in is, dan mag ze zich daar zeker bewust van zijn. Ze hoeft het niet ongevraagd rond te tetteren, maar dat maak ik ook zo niet uit de posts op.
Ze is beter in lezen dan (bijna) alle groepgenootjes en dat weet ze. Prima toch?

Ik mocht in groep 4 ook niet een AVI groep omhoog. Ik ging een paar keer heel snel lezen en niemand uit mijn groepje kon het bijhouden, dus ik moest telkens langzamer lezen. En toch mocht ik geen niveau omhoog. Telkens vroeg ik me af wat ik fout deed, en deed nóg beter mijn best, wat iedere keer werd afgestraft. Achteraf denk ik dat de hogere groepjes gewoon vol zaten, maar ik heb er nogal een gevoel aan overgehouden van: schijt, ik doe mijn best niet meer, jullie kunnen oprotten.
Als TO dit een probleem vindt dan moet ze zelf zorgen dat haar kind voldoende uitdagingen heeft. Meer boeken laten lezen, meenemen naar musea, kind op muziekles doen, gelijkgestemde vriendjes/vriendinnetjes zoeken, de HB club bellen voor advies, etc.

Rot voor jou, dat jij je vroeger niet senang voelde. :redrose: Maar in dit geval zit TO een beetje te mauwen. Haar kind hoeft zich niet te vervelen of rot te voelen, tegenwoordig zijn de mogelijkheden voor ontwikkeling oneindig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven