Schooljuf die het beter denkt te weten

18-11-2017 19:00 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter wordt in maart 9 en heeft verleden week haar A-diploma behaald. Dit was een lange weg. Ze heeft eerst bij twee gemeentelijke zwembaden gezeten in groepje, dat ging helemaal niet goed, en sinds augustus privelessen gehad mede vanwege dat ze al 8 was.
De dag dat ze mocht afzwemmen kon ze ook gaan voor haar B, ze haalde het gat van 6 meter echter niet. De docent gaf aan dat het helemaal prima is en hij tevreden is over haar niveau, en eigenlijk alles kan van het zwem-ABC behalve dat rotgat omdat ze nou eenmaal niet zo goed is in onderwaterzwemmen...
Kind blij, ik blij, A-diploma opgehaald met certificaatjes dat alle andere onderdelen in principe gewoon beheerst worden behalve dat r*tgat, en dan toch die reacties...
Mijn dochter was erg trots en heeft afgelopen maandag verteld dat ze nooit meer op zwemles hoeft want ze heeft eindelijk haar A. Nu krijg ik verwijten van haar juf dat alle kinderen minimaal B moeten halen. Ik heb aangegeven dat het advies van de zwemdocent zelf is om hier te stoppen omdat ze het gehele zwem-ABC al beheerst alleen dat gat gaat niet goed. (en de crawls kunnen beter, maar vooruit, de docent zei zelf als ze echt heel goed die slag wilt leren komt ze maar weer terug, genoeg tieners die prima kunnen zwemmen zonder de crawl) Ik kreeg te horen dat ik dat verzin.
Het is zo ontzettend kwetsend, dat een kind dat gewoon goed zwemt en lang gedaan heeft over haar diploma's en zo trots is dit moet aanhoren.

Ik heb wel meer kritiek gehad dit jaar van deze mevrouw de schooljuf. Zo kreeg ik het verwijt dat mijn dochter niet verder komt dan een trap 5 met gym (?), dat mijn schuld is, en dat mijn dochter niet genoeg zou bewegen. Goh antwoorde ik, mevrouw mijn dochter doet mee aan wedstrijden acrobatiek, waarom zou ik als ze hier al zoveel tijd en plezier mee heeft haar op nog een (andere) sport (conditiesport) zetten die ze maar niks vindt want acrobatiek is haar grote passie?
Vervolgens ben ik deze juf maar eens gaan opzoeken op internet en ik denk dat ik het wel weet, ze is zelf iemand met hardloopfoto's op Facebook en wil gewoon alle kinderen aansteken met haar hobby.

Volgens mij is school er primair om kinderen intellectueel op te voeden en ik vind het prima dat zij zich bemoeien met helemaal niet kunnen zwemmen of duidelijk lichamelijk achterlopen, maar daar heeft het hier helemaal niet mee te maken.
Oke. Negeren, en door.
anoniem_356192 wijzigde dit bericht op 18-11-2017 19:03
41.33% gewijzigd
Nou.
En wat is je vraag?
ja basisschool moet kinderen intellectueel opvoeden
lijkt me heel redelijk
de rest zoals rekenen, schrijven, lezen kan je wel overlaten aan ouders
Alle reacties Link kopieren
Eens goed met haar erover praten?
Vriendelijk knikken en wat enthousiaste geluiden maken tegen zo iemand en dan ene oor in en andere uit.
Kan jou het schelen zeg, jij weet wel beter.
En kind een extra knuffel voor het behalen van de diploma.
Mijn kind kreeg gaatjes als kado, die heeft ook jaren erover gedaan.
Het begint schurftvervelend te worden.
Star² schreef:
18-11-2017 19:06
Het begint schurftvervelend te worden.
Dit. Het is niet eens grappig.
Alle reacties Link kopieren
RégineFilange schreef:
18-11-2017 19:02
Oke. Negeren, en door.
goeie :thumbsup:
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Ik zou ze op Nijntje Beweegcursus doen.
Lady*Voldemort schreef:
18-11-2017 19:14
Ik zou ze op Nijntje Beweegcursus doen.
Wat is dat toch.
MoirenPhae schreef:
18-11-2017 19:15
Wat is dat toch.
Geen idee, maar het schijnt reuze heilzaam te zijn voor dit soort problemen.
Lady*Voldemort schreef:
18-11-2017 19:17
Geen idee, maar het schijnt reuze heilzaam te zijn voor dit soort problemen.
Ik heb echt een grafhekel aan Nijntje met die kruisbek. Een konijn hoort op je bord, daar gym je niet mee.
Je hebt gelijk, dat zijn jufs zaken niet. Adviseer haar een leuke hobby.
MoirenPhae schreef:
18-11-2017 19:18
met die kruisbek.

:rofl:
Sophiever schreef:
18-11-2017 19:19
Je hebt gelijk, dat zijn jufs zaken niet. Adviseer haar een leuke hobby.
Dit. We weten allemaal dat hardlopen niet leuk is.
Alle reacties Link kopieren
Ik steun de juf! Ze heeft hier ervaring en mag best wel haar mening geven. Daar mag je het mee oneens zijn maar om haar privéleven er bij te betrekken vind ik totaal ongepast. Valt me nog mee dat je haar thuis niet gaat opzoeken. Laat haar met rust
Saai maar spannend
MoirenPhae schreef:
18-11-2017 19:22
Dit. We weten allemaal dat hardlopen niet leuk is.
:rofl: Ik bedoelde natuurlijk een extra hobby voor erbij.
bagagewagen schreef:
18-11-2017 19:36
Ik steun de juf!
Daar zal de juf blij mee zijn :love:
Negeren. Ik heb never nooit een zwemdiploma gehaald. Mijn broer heeft het me geleerd. In het land waar ik ben opgegroeid wordt er niet aan zwemles gedaan.

Ik ben fanatiek lange afstandszwemmer in open water overigens 6 dagen per week (twee weken terug gestopt ivm seizoensstop dus te koud)

Ook loop ik hard en doe ik mee aan obstacleruns meermaals per jaar.

Laat je niet zo gek maken door die juf. Juf is gek.
anoniem_245179 wijzigde dit bericht op 18-11-2017 19:55
10.87% gewijzigd
Vervelend, zo'n kortzichtige juf.
Probeer inderdaad te negeren.
Alle reacties Link kopieren
Juf is gek!
Alle reacties Link kopieren
Zolang ze je kind niet in haar gezicht afvalt zou ik haar laten gaan en negeren. Het is wel onacceptabel als ze dit ook zo uitspreekt tegen je dochter en haar daarmee onzeker maakt.
Zeg maar tegen de juf dat ze een %#*$¥ is, met een voorliefde voor grote, dikke %#+@ in haar &€"+}$*.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven