Schoolreis, hitte

20-06-2019 21:04 402 berichten
Zoon (5) heeft op dinsdag zijn schoolreisje. De verwachting is dat het 34 tot 36 graden wordt. School doet er een beetje laconiek over: wat extra drinken en het komt wel goed. Maar met lagere temperaturen, rond de 25 graden, raakt mijn zoon al makkelijk oververhit, dan loopt ie met een rood hoofd rond en moet ik hem echt even rust laten nemen om weer wat af te koelen.

Ik maak me eigenlijk best wel zorgen dat het echt wel teveel is voor hem, ze zijn ergens waar alleen maar buiten-activiteiten zijn en met een groepje van 6 kinderen dus ik snap ook dat ze zich niet allemaal kunnen aanpassen aan mijn zoon. Dus nu twijfel ik echt een beetje waar ik goed aan doe. Wat zouden jullie doen? Misschien ben ik wel overbezorgd hoor, dan hoor ik dat ook graag.

Overigens gaat het me echt alleen om de hitte, als het minder warm zou zijn zou ik hier totaal niet over twijfelen. Vorig jaar is hij ook gewoon mee geweest en heeft ie een superleuke dag gehad, maar toen was het ook ruim 10 graden kouder
Ik krijg net een berichtje dat ze vanwege de warmte eerder naar huis komen. Sneu, maar wel begrijpelijk. Ik heb zelf net een kwartier zitten bijkomen van een fietstochtje van 5 km omdat ik het zo warm had.Blijkbaar kan ik er zelf ook niet zo goed tegen als ik dacht
snorriemorrie schreef:
25-06-2019 13:50
Ik krijg net een berichtje dat ze vanwege de warmte eerder naar huis komen. Sneu, maar wel begrijpelijk. Ik heb zelf net een kwartier zitten bijkomen van een fietstochtje van 5 km omdat ik het zo warm had.Blijkbaar kan ik er zelf ook niet zo goed tegen als ik dacht
Zie je dat het allemaal goed komt en ook andere mensen prima kunnen nadenken :)
Orișa schreef:
25-06-2019 13:53
Zie je dat het allemaal goed komt en ook andere mensen prima kunnen nadenken :)
Jup.

Ik ben benieuwd hoe hij het heeft gehad en denk dat ie wel erg moe zal zijn want ik kreeg om 12 uur al een foto waarvan ik dacht: die is helemaal kapot. Maargoed, dan slaapt ie lekker (hoop ik)
Alle reacties Link kopieren
Mijn kuiken hebben ze na afloop van zijn eerste schoolreisje in groep 1 slapend uit de bus gedragen. En hij was niet de enige :-D
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
25-06-2019 14:00
Mijn kuiken hebben ze na afloop van zijn eerste schoolreisje in groep 1 slapend uit de bus gedragen. En hij was niet de enige :-D
:flirting:
lemoos2 schreef:
25-06-2019 14:00
Mijn kuiken hebben ze na afloop van zijn eerste schoolreisje in groep 1 slapend uit de bus gedragen. En hij was niet de enige :-D
Ahh, heel schattig. Hier blijft ie altijd wel wakker zo lang er vriendjes bij zijn. Pas daarna slaat de vermoeidheid meestal toe
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
25-06-2019 14:01
:flirting:
Ja toen was het nog een schattig kuikentje. Onder de vlekken van Capri Sonne, ijsjes en vooral veel zand en geschaafde knietjes. Een hoopje kleverig en warm mensje. Tegenwoordig drijft hij de buschauffeur tot wanhoop.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
25-06-2019 14:05
Ja toen was het nog een schattig kuikentje. Onder de vlekken van Capri Sonne, ijsjes en vooral veel zand en geschaafde knietjes. Een hoopje kleverig en warm mensje. Tegenwoordig drijft hij de buschauffeur tot wanhoop.
Ach.. lang niet alle kuikentjes groeien uit tot agressieve haantjes...
Alle reacties Link kopieren
Pindakaasjes schreef:
25-06-2019 14:18
Ach.. lang niet alle kuikentjes groeien uit tot agressieve haantjes...
Het is geen haantje geworden. Meer een eeuwig kakelende scharrelkip.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Vertel, vertel: hoe heeft hij het gehad? :)
Hij vond het erg leuk! hij heeft lekker gespeeld en patatjes gekregen. Dus hij heeft een superdag gehad. Hij was wel verbaasd toen we thuis aankwamen: hoe het kon dat het pas half 4 was, terwijl het schoolreisje tot kwart voor 4 zou duren... Hij had geen idee dat ze eerder weg waren gegaan.

Overigens hoorde ik wel dat andere kinderen hadden overgegeven door de warmte. Dat is wel sneu
Fijn dat hij het zo leuk had, en zeker sneu voor de andere kindjes.
Alle reacties Link kopieren
deijscoboer schreef:
23-06-2019 07:57
Mijn kind van drie logeert toevallig op de heetste dagen bij opa en oma, en ik zit dan ook al te denken; als ze 'm maar niet teveel in de zon laten/goed insmeren etc. Haha, komt natuurlijk allemaal goed, maar snap je zorgen dus echt wel.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 26-06-2019 22:05
Reden: op de man
7.71% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
[...]

Ik spreek nooit over de band over anderen in reacties die ik plaats. Zó onbeleefd. Dus als je een opmerking hebt over mijn mening, zou ik het waarderen indien je die direct tegen mij zou uiten, in plaats van achter mijn rug om te kletsen. Hartelijk dank.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 26-06-2019 23:37
Reden: quote verwijderd
19.75% gewijzigd
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
pejeka schreef:
26-06-2019 19:21
Ik spreek nooit over de band over anderen in reacties die ik plaats. Zó onbeleefd. Dus als je een opmerking hebt over mijn mening, zou ik het waarderen indien je die direct tegen mij zou uiten, in plaats van achter mijn rug om te kletsen. Hartelijk dank.
Achter je rug om? Het is een openbaar forum hoor. Maar als je effe je telefoonnummer post, kunnen we je voortaan onze mening doorbellen.
Alle reacties Link kopieren
snorriemorrie schreef:
26-06-2019 06:04
Hij vond het erg leuk! hij heeft lekker gespeeld en patatjes gekregen. Dus hij heeft een superdag gehad. Hij was wel verbaasd toen we thuis aankwamen: hoe het kon dat het pas half 4 was, terwijl het schoolreisje tot kwart voor 4 zou duren... Hij had geen idee dat ze eerder weg waren gegaan.

Overigens hoorde ik wel dat andere kinderen hadden overgegeven door de warmte. Dat is wel sneu
Fijn dat het goed is gegaan.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
26-06-2019 19:21
Ik spreek nooit over de band over anderen in reacties die ik plaats. Zó onbeleefd. Dus als je een opmerking hebt over mijn mening, zou ik het waarderen indien je die direct tegen mij zou uiten, in plaats van achter mijn rug om te kletsen. Hartelijk dank.
Pejeka, ik vind dat je veel te makkelijk over dingen denkt. Mocht je ooit opa worden dan kan dat best eens een reden zijn waarom je weinig op je kleinkind mag passen.

Dat neemt trouwens niet weg dat ik sommige dingen tegenwoordig ook overdreven vindt trouwens. In onze familie is onlangs een (nieuwe generatie) baby geboren en die mag o.a. alleen biologische katoen dragen en niet door vreemden aangeraakt worden. Dan heb ik het niet over wildvreemden hoor, maar over de zus van oma of een vriendin van de moeder. De moeder van de baby slaat rucksichtslos de hand weg, alsof het een irritante vlieg is. Dus deels kan ik je gedachtengang best volgen. Het mag trouwens ook geen tv kijken of op andere schermen, dus daar zul je vast blij van worden.
Maar van dat insmeren is echt voortschrijdend inzicht. Er zijn juist heel veel mensen die in de jaren '70 kind waren die nu huidkanker hebben. Zelf ben ik in de jaren '70 en '80 ook best vaak verbrand en ik vond dat echt niet leuk, dat deed echt gewoon enorm pijn en je lag de hele nacht wakker. Als ik dat kan voorkomen met een hoge factor zal ik dat ten alle tijde doen. Mijn moeder is ooit zo verbrand als kind dat ze op de eerste hulp belandde en tweedegraads brandwonden had. Dus ik zie echt niet hoe het toen beter was.
Alle reacties Link kopieren
lattemachiato schreef:
26-06-2019 19:53
Pejeka, ik vind dat je veel te makkelijk over dingen denkt. Mocht je ooit opa worden dan kan dat best eens een reden zijn waarom je weinig op je kleinkind mag passen.

Dat neemt trouwens niet weg dat ik sommige dingen tegenwoordig ook overdreven vindt trouwens. In onze familie is onlangs een (nieuwe generatie) baby geboren en die mag o.a. alleen biologische katoen dragen en niet door vreemden aangeraakt worden. Dan heb ik het niet over wildvreemden hoor, maar over de zus van oma of een vriendin van de moeder. De moeder van de baby slaat rucksichtslos de hand weg, alsof het een irritante vlieg is. Dus deels kan ik je gedachtengang best volgen. Het mag trouwens ook geen tv kijken of op andere schermen, dus daar zul je vast blij van worden.
Maar van dat insmeren is echt voortschrijdend inzicht. Er zijn juist heel veel mensen die in de jaren '70 kind waren die nu huidkanker hebben. Zelf ben ik in de jaren '70 en '80 ook best vaak verbrand en ik vond dat echt niet leuk, dat deed echt gewoon enorm pijn en je lag de hele nacht wakker. Als ik dat kan voorkomen met een hoge factor zal ik dat ten alle tijde doen. Mijn moeder is ooit zo verbrand als kind dat ze op de eerste hulp belandde en tweedegraads brandwonden had. Dus ik zie echt niet hoe het toen beter was.

Ik heb ook nergens gesteld dat het zorgen voor een goede protectie tegen de zon door een adequaat zonnebrandmiddel, niet goed zou zijn.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
pejeka schreef:
26-06-2019 20:01
Ik heb ook nergens gesteld dat het zorgen voor een goede protectie tegen de zon door een adequaat zonnebrandmiddel, niet goed zou zijn.
Wel dat het overdreven is.
Alle reacties Link kopieren
SallySpectra* schreef:
26-06-2019 19:32
Achter je rug om? Het is een openbaar forum hoor. Maar als je effe je telefoonnummer post, kunnen we je voortaan onze mening doorbellen.
Hahahaha
Wat een topreactie
Alle reacties Link kopieren
SallySpectra* schreef:
26-06-2019 21:08
Wel dat het overdreven is.
Ook niet dat het overdreven is. Wat wel overdreven is, is te denken dat je kind meteen het loodje legt als hij/zij zomaar één keer door de zon verbrandt, of zomaar een keer vergeet (of geen zin heeft) in te smeren. Als je dag na dag zonder bescherming doorbrengt in de brandende zon, OK. Maar van een keertje zal je kind hooguit een wat branderige huid hebben een dag lang, of twee dagen als het ernstiger is, en echt niet meteen naar de afdeling oncologie hoeven te worden getransporteerd vanwege huidkanker.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
SallySpectra* schreef:
26-06-2019 19:32
Achter je rug om? Het is een openbaar forum hoor. Maar als je effe je telefoonnummer post, kunnen we je voortaan onze mening doorbellen.
Heel simpel. Als ik op een andere forummer reageer, dan ga ik daar niet aanhalen hoe belachelijk ik SallySpectra en haar mening vind. Want als ik iets van jouw mening vind, dan zeg ik je dat zélf wel. Maar niet in een commentaar tegen iemand anders. Dat doe ik dus ook nooit. Kwestie van fatsoen.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
pejeka schreef:
26-06-2019 21:26
Ook niet dat het overdreven is. Wat wel overdreven is, is te denken dat je kind meteen het loodje legt als hij/zij zomaar één keer door de zon verbrandt, of zomaar een keer vergeet (of geen zin heeft) in te smeren. Als je dag na dag zonder bescherming doorbrengt in de brandende zon, OK. Maar van een keertje zal je kind hooguit een wat branderige huid hebben een dag lang, of twee dagen als het ernstiger is, en echt niet meteen naar de afdeling oncologie hoeven te worden getransporteerd vanwege huidkanker.

Dat klopt, van verbranden in de kindertijd krijgt een kind geen huidkanker.

Huidkanker is vaak een optelsom. Elke keer dat je verbrandt, Tel je een paar procent op bij de kans dat je op latere leeftijd huidkanker ontwikkeld.

Verder hebben hormonen en zonneallergie er ook nog invloed op. Tel uit je winst op de lange termijn.
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
26-06-2019 21:45
Dat klopt, van verbranden in de kindertijd krijgt een kind geen huidkanker.

Huidkanker is vaak een optelsom. Elke keer dat je verbrandt, Tel je een paar procent op bij de kans dat je op latere leeftijd huidkanker ontwikkeld.

Verder hebben hormonen en zonneallergie er ook nog invloed op. Tel uit je winst op de lange termijn.
Maar zo is het met alles. Te veel rood vlees. Te veel eieren. Te veel bespoten groente. Te veel zon. Te weinig zon (want dan weer geen vitamine D). Wonen langs een drukke straat (want te veel fijnstof). Te weinig bewegen omdat je steeds maar weer in de auto geladen wordt, zelfs voor de 5 minuten lopen naar school. Te veel achter de Playstation en te weinig ravotten buiten in de vrije tijd. En ga zo maar door. Vertel het maar.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
26-06-2019 19:21
Ik spreek nooit over de band over anderen in reacties die ik plaats. Zó onbeleefd. Dus als je een opmerking hebt over mijn mening, zou ik het waarderen indien je die direct tegen mij zou uiten, in plaats van achter mijn rug om te kletsen. Hartelijk dank.
:rofl:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven