Schoonouders geven niks voor toekomstig kleinkind

15-08-2019 17:12 360 berichten
Mijn man en ik verwachten ons eerste kindje.
Dit is overigens het eerste kleinkind wat er geboren wordt voor mijn ouders en schoonouders.

Nu vind ik het vreemd dat mijn schoonouders (nog) niks hebben gekocht voor hun toekomstige kleindochter (ik ben nu 8 maanden zwanger).
Dit staat behoorlijk in contrast met hoe mijn ouders er mee omgaan. Niet dat zij overdreven veel spullen hebben gehaald maar een ledikantje voor bij hun thuis en wat cadeautjes voor ons (rompertje, slabbetje etc.) is wat zij wel hebben gegeven.
Bovendien hebben wij van heel veel vrienden, kennissen, vrienden van ouders, buren van ouders etc. toch wel allemaal dingetjes gekregen (ik heb het echt puur over kleinigheidjes, zoals bijv een paar sokjes of een rompertje oid).

Zelf vind ik dit eigenlijk best vreemd. Mijn man zegt dat zijn ouders hier gewoon minder attent in zijn. Maar ik vraag mij af of het nou zo vreemd is van mij dat ik er zo over denk of dat het inderdaad wel een beetje gek is dat van iedereen, zij juist niks geven.

Disclaimer: ik besef mij uiteraard dat het niet vanzelfsprekend is om iets te krijgen. Maar het valt mij toch behoorlijk op, vandaar. De schoonouders hebben trouwens wel gezegd blij met de komst van hun kleindochter te zijn

Is t vreemd?

Totaal aantal stemmen: 451

Ja (12%)
Nee (73%)
Beetje (15%)
Alle reacties Link kopieren
Hebberd.
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
LaFleurNoire schreef:
15-08-2019 17:39
Van babyproof hout, volledig zelf ontworpen en tot op de laatste millimeter zelf gemaakt. Heeft weken werk in gezeten.
Maar het haalt het natuurlijk niet bij een wasmachine en droger bij de Bol bestellen en een vette spaarrekening openen, dat snap ik best.
Niet elke opa is handig of heeft daar de tijd voor. Het ene is niet beter dan het ander.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
oudebaas schreef:
15-08-2019 17:40
Stro was goed genoeg voor Jezus, dus ook goed genoeg voor de babies van de huidige millenials.
:-D
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Ben je bang dat ze niet van je houden
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Heel veel mensen valt het op? Lijkt me sterk. Hooguit omdat jij het ze vertelt dan.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind je wel zeuren en je disclaimer klopt ook niet. Je vind het wel vanzelfsprekend om iets te krijgen, anders open je er geen topic over om te klagen over je gierige onattente schoonouders.
Als je nou eens gewoon wacht tot het kind er is...
Alle reacties Link kopieren
Rozemarijn84 schreef:
15-08-2019 17:36
Ik denk dat ik, net als jij, gewoon een ander soort mens ben dan. Ik zou ook altijd gewoon een kleinigheidje kopen. Een rompertje van de zeeman kost een euro oid. Vind ik én heel attent en een euro kan iedereen toch missen...
Een romper van een euro van de zeeman vind ik net zo 'attent' als een onderbroek voor jou na de bevalling. Wat voegt het toe als iemand anders dat voor je koopt?
Look at the stars, look how they shine for you
And everything you do; Yeah, they were all yellow
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef:
15-08-2019 17:42
Niet elke opa is handig of heeft daar de tijd voor. Het ene is niet beter dan het ander.
Klopt. Daarom is het ook zo leuk om een zelfgewrocht cadeau een konijnenhok te noemen.
Alle reacties Link kopieren
LaFleurNoire schreef:
15-08-2019 17:46
Klopt. Daarom is het ook zo leuk om een zelfgewrocht cadeau een konijnenhok te noemen.
Nou, dat is gewoon de associatie die ik met zo’n ding heb. Zal een generatiedingetje zijn.
blijfgewoonbianca wijzigde dit bericht op 15-08-2019 17:50
0.00% gewijzigd
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Kleinezon schreef:
15-08-2019 17:45
Een romper van een euro van de zeeman vind ik net zo 'attent' als een onderbroek voor jou na de bevalling. Wat voegt het toe als iemand anders dat voor je koopt?
:HA:

Ik vind het ook wel kort door de bocht. Attent zijn zit hem voor mij niet in cadeautjes.
Pivot! PIVOT!!!
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef:
15-08-2019 17:40
Ik koop al kleinigheidjes voor zwangere vriendinnen van mijn schoondochters. Als ik ooit oma word ga ik los 😀
Kijk even je (schoon)kinderen aan, de tante die met prullaria bij ons aankwam heeft het onder mijn hormonen (vol in ecomodus en bespaarstand) flink moet ontgelden.
Look at the stars, look how they shine for you
And everything you do; Yeah, they were all yellow
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het nogal inhalig overkomen. De beste mensen zijn niet verplicht iets te geven.
We’re all mad here
Alle reacties Link kopieren
En al die 'heerlijke' bodylotion en douchegel :sick: :sick: :sick: ( :@ waarom komt dat overgeeft plaatje er zo uit )

(Sorry, compleet of topic)
kleinezon wijzigde dit bericht op 15-08-2019 17:53
21.14% gewijzigd
Look at the stars, look how they shine for you
And everything you do; Yeah, they were all yellow
Alle reacties Link kopieren
Kleinezon schreef:
15-08-2019 17:48
Kijk even je (schoon)kinderen aan, de tante die met prullaria bij ons aankwam heeft het onder mijn hormonen (vol in ecomodus en bespaarstand) flink moet ontgelden.
Flink moeten ontgelden? Zwangere schoondochters moeten ook zwanger gewoon normaal doen, hoor. Geen excuus om achterlijk gedrag te vertonen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik heb nog nooit een cadeautje gekocht voor een kind dat nog geboren moest worden.

Wel meerdere malen een kraamcadeautje en die zullen er ook nog vaker komen. Lijkt me ruim op tijd.
Jammer dat je hier nu al negatief tegenaankijkt. Stop met vergelijken.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt al veel gekregen en je wil nog meer...
Je weegt liefde af aan materiele zaken?

Mijn ouders kochten ook best veel voor mijn nicht en haar andere opa en oma geven weer meer voor haar verjaardag...maar goed niet iedereen is even rijk of even materialitisch.

Ik neem mijn nichtje liever mee naar het zwembad, het theater of de film omdat ze uit spullen zo groeit en zij ervaringen meeneemt.

Je komt nogal verwend over.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Tsja hier precies hetzelfde. Mijn ouders/familie/vrienden komen allemaal met rompertjes etc aanzetten. Ik ben pas 10 weken, echt hilarisch. Van mans kant nog helemaal niks. Maar goed kan nog komen.
Rozemarijn84 schreef:
15-08-2019 17:36
Ik denk dat ik, net als jij, gewoon een ander soort mens ben dan. Ik zou ook altijd gewoon een kleinigheidje kopen. Een rompertje van de zeeman kost een euro oid. Vind ik én heel attent en een euro kan iedereen toch missen...
En dan was het waarschijnlijk niet goed genoeg geweest... of te goedkoop, of te gierig. Nogmaals, als je problemen wilt, kun je ze altijd vinden. Leg niet op alle slakken zout.
Alle reacties Link kopieren
Misschien borduurt oma een merklap , timmert opa al aan een poppenhuis of een garage of sparen ze een enorme kraammand bij elkaar.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef:
15-08-2019 17:47
Nou, dat is gewoon de associatie die ik met zo’n ding heb. Zal een generatiedingetje zijn.
Ik vond het ook niet zo nodig voor mijn bloedjes, maar mijn zusje was er verguld mee.
"konijnenhok" klinkt ook niet zo aardig en dekt de lading niet.

Oh, en mocht mijn oudste zich gaan voortplanten, wat God de eerste jaren nog mocht verhoeden, dan overleg ik eerst met de ouders in spe.
Ik zwom in de rompertjes en sokjes en heb de helft nooit gebruikt. Ik geef dan liever iets wat echt nuttig is en niet omdat je een cadeautje "hoort" te geven. Dat vervolgens ongebruikt in de zak van Max eindigt.
Alle reacties Link kopieren
lolly-pop schreef:
15-08-2019 17:54
En dan was het waarschijnlijk niet goed genoeg geweest... of te goedkoop, of te gierig. Nogmaals, als je problemen wilt, kun je ze altijd vinden. Leg niet op alle slakken zout.
Hier is dus geen 1 slak.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Mmm behalve een paar kaartjes heb ik ook niets gekregen hoor toen ik zwanger was van mijn twee kinderen. Dat kwam pas na de geboorte bij het kraambezoek. Het is maar net wat je gewend bent denk ik. Ik heb ook nooit voor iemand iets gekocht voor de geboorte muv 1 babyshower, zelfs niet voor mijn zus of schoonzus. Meeleven deden wij op een andere manier. Even bellen na een controle, even komen kijken naar het babykamertje etc. Voor mijn zus heb ik trouwens wel een boxkleed gemaakt maar pas gegeven toen mijn neefje geboren was.
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef:
15-08-2019 17:52
Flink moeten ontgelden? Zwangere schoondochters moeten ook zwanger gewoon normaal doen, hoor. Geen excuus om achterlijk gedrag te vertonen.
Maak je geen zorgen. Richting haar heb ik beschaafd dankjewel gezegd. Ik heb me alleen schuldig gemaakt aan hormonaal geklaag richting partner (zus van) en een paar van mijn eigen vriendinnen. Ze kwam het te horen, en het is uitgepraat als volwassenen.
kleinezon wijzigde dit bericht op 15-08-2019 17:57
Reden: Typo
0.21% gewijzigd
Look at the stars, look how they shine for you
And everything you do; Yeah, they were all yellow
Alle reacties Link kopieren
Wacht het lekker af tot na de geboorte, wellicht zijn ze iets geheel anders van plan in de vorm van een spaarrekening o.i.d.

Het is een verwachtingspatroon wat leeft in jouw hoofd, daar hoeft niet iedereen binnen de kring naar te leven.

Ik zit mij echt te bedenken dat mijn ouders het liefst ook altijd hebben gewacht tot na de geboorte, zelfs bij het oudste kleinkind.
Alle reacties Link kopieren
LaFleurNoire schreef:
15-08-2019 17:54
Ik vond het ook niet zo nodig voor mijn bloedjes, maar mijn zusje was er verguld mee.
"konijnenhok" klinkt ook niet zo aardig en dekt de lading niet.

https://nl.pinterest.com/ingesmit92/lutje-potje/ Toch lijkt het er sprekend op.





Oh, en mocht mijn oudste zich gaan voortplanten, wat God de eerste jaren nog mocht verhoeden, dan overleg ik eerst met de ouders in spe.
Ik zwom in de rompertjes en sokjes en heb de helft nooit gebruikt. Ik geef dan liever iets wat echt nuttig is en niet omdat je een cadeautje "hoort" te geven. Dat vervolgens ongebruikt in de zak van Max eindigt.

Jeetje, hoe erg is het om zo af en toe een rammelaar / paar sokjes / knisperboekje / bijtring oid mee te nemen in het kader van de voorpret ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven