Schoonouders geven niks voor toekomstig kleinkind

15-08-2019 17:12 360 berichten
Mijn man en ik verwachten ons eerste kindje.
Dit is overigens het eerste kleinkind wat er geboren wordt voor mijn ouders en schoonouders.

Nu vind ik het vreemd dat mijn schoonouders (nog) niks hebben gekocht voor hun toekomstige kleindochter (ik ben nu 8 maanden zwanger).
Dit staat behoorlijk in contrast met hoe mijn ouders er mee omgaan. Niet dat zij overdreven veel spullen hebben gehaald maar een ledikantje voor bij hun thuis en wat cadeautjes voor ons (rompertje, slabbetje etc.) is wat zij wel hebben gegeven.
Bovendien hebben wij van heel veel vrienden, kennissen, vrienden van ouders, buren van ouders etc. toch wel allemaal dingetjes gekregen (ik heb het echt puur over kleinigheidjes, zoals bijv een paar sokjes of een rompertje oid).

Zelf vind ik dit eigenlijk best vreemd. Mijn man zegt dat zijn ouders hier gewoon minder attent in zijn. Maar ik vraag mij af of het nou zo vreemd is van mij dat ik er zo over denk of dat het inderdaad wel een beetje gek is dat van iedereen, zij juist niks geven.

Disclaimer: ik besef mij uiteraard dat het niet vanzelfsprekend is om iets te krijgen. Maar het valt mij toch behoorlijk op, vandaar. De schoonouders hebben trouwens wel gezegd blij met de komst van hun kleindochter te zijn

Is t vreemd?

Totaal aantal stemmen: 451

Ja (12%)
Nee (73%)
Beetje (15%)
Alle reacties Link kopieren
Ik voorzie nog de nodige zure topics over de schoonouders als het kind er straks is.
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
Alle reacties Link kopieren
En hoe erg is het om dat pas te doen als de spruit in kwestie geboren is?
Er zijn toch talloze manieren om te tonen dat je blij voor ze bent, dat je meeleeft?
Alle reacties Link kopieren
Hier andersom, ik kreeg van mijn schoonouders een commode en van mijn moeder een Zwitsal pakket. Mijn moeder heeft het niet breed dus nam ik het haar niet kwalijk. ( alleen wilde ik liever Weleda...)
Alle reacties Link kopieren
Wat hier boven al gezegd is: eigenlijk verwacht je dus wél de nodige kadootjes.

Een berg kado's, gender reveal party's, baby showers: een flink circus en dan is het kind er nog niet eens.

Zet nou eerst maar eens je baby gezond & wel op de wereld. Dat is echt véél belangrijker dan je druk maken over allerhande materieele zaken.
brightlights wijzigde dit bericht op 15-08-2019 18:03
1.93% gewijzigd
KitKeller schreef:
15-08-2019 17:24
Ik heb zelf geen kinderen en hier serieus nooit bij stilgestaan. Ik kocht altijd iets leuks voor als het kind geboren was. Geen onwil of desinteresse, gewoon oprecht niet aan gedacht.
+1
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef:
15-08-2019 17:58
Jeetje, hoe erg is het om zo af en toe een rammelaar / paar sokjes / knisperboekje / bijtring oid mee te nemen in het kader van de voorpret ?
Het kan weinig kwaad, maar strookt niet met hoe sommige mensen (waaronder ik) in het leven staan; het is toch verspilling van geld en milieu. Heel erg vind ik het niet, tenzij je het bont maakt (de tante). Maar dat het verwacht wordt van iedereen die nabij staat vind ik niet reëel.
Look at the stars, look how they shine for you
And everything you do; Yeah, they were all yellow
Alle reacties Link kopieren
Hoe minder ze nu aan meuk uitgeven, hoe meer geld er straks nog in de erfenis zit
Alle reacties Link kopieren
Maar ik zal het onthouden en bespreken. Ik heb al twee schoondochters dus om te voorkomen dat ze me een onattente kniepert vinden(en zure topics openen op het Viva forum) terwijl ik me van geen kwaad bewust ben en aan het plannen ben voor na de bevalling, zal ik ze vragen of ze van te voren ook al sokjes en rompertjes van de Zeeman wensen.
Alle reacties Link kopieren
We hebben van mijn schoonouders de complete kinderwagenset gekregen, mochten we zelf uitzoeken en de rekening aan hun geven. Van mijn ouders hebben we na de geboorte van alles gekregen zoals bestek met haar naam er in gegraveerd, een geboorteborduursel met haar geboortegegevens. Dat soort dingen kun je niet voor de geboorte geven en zijn in prijs niet eens zo duur in vergelijking met die kinderwagen met alles er op en er aan. Alleen die kinderwagen hebben we inmiddels verkocht terwijl we die geboorteaandekens nog hebben.
Alle reacties Link kopieren
Kleinezon schreef:
15-08-2019 18:04
Het kan weinig kwaad, maar strookt niet met hoe sommige mensen (waaronder ik) in het leven staan; het is toch verspilling van geld en milieu. Heel erg vind ik het niet, tenzij je het bont maakt (de tante). Maar dat het verwacht wordt van iedereen die nabij staat vind ik niet reëel.
Een bijtring is verspilling van geld ? Ja, jemig.....
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Nu door dit topic realiseer ik me dat we van mijn schoonouders ook (nog) niets hebben gekregen maar ik heb daar echt nog geen moment bij stil gestaan en het maakt me ook niks uit.
Van mijn ouders hebben we wel spullen gekregen, ook dingen die ik eigenlijk helemaal niet wil (want lelijk!), en dat is ook niet per se leuk

waarom verwacht jij cadeaus TO? Jij vindt het er blijkbaar bijhoren maar jouw schoonouders niet.
Alle reacties Link kopieren
lolly-pop schreef:
15-08-2019 17:26
Wij hebben ook nooit iets gekregen voor de zwangerschap. Van beide ouders niet. Tegenwoordig moet je overal cadeautjes voor aandragen, belachelijke trend. Dus nee, ik vind het helemaal niet raar.

En als je problemen wilt zoeken, dan kun je ze altijd vinden.
Dat heeft niets met tegenwoordig te maken. Mijn oudste is 27 jaar geleden geboren en ik kreeg van mijn ouders een kinderwagen. Van mijn schoonouders een papieren meetlat voor in zijn slaapkamer.
Maar waar zijn dan de oren van het konijn? Die zitten nog in mijn potlood opa (vrij naar Herman van Veen)
Alle reacties Link kopieren
LaFleurNoire schreef:
15-08-2019 18:06
Maar ik zal het onthouden en bespreken. Ik heb al twee schoondochters dus om te voorkomen dat ze me een onattente kniepert vinden(en zure topics openen op het Viva forum) terwijl ik me van geen kwaad bewust ben en aan het plannen ben voor na de bevalling, zal ik ze vragen of ze van te voren ook al sokjes en rompertjes van de Zeeman wensen.
Als je dat echt gaat vragen vinden ze ook wat van je, denk ik. Ik zou je - minimaal - een onspontaan type vinden.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
15-08-2019 18:04
Hoe minder ze nu aan meuk uitgeven, hoe meer geld er straks nog in de erfenis zit
:idee:
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Sugarspice schreef:
15-08-2019 17:22
Beetje skere schoonouders wel. Mijn moeder kocht nieuwe wasmachine en deed afwasmachine en droger kado. En opende spaarrekening en stort daar jaarlijks t maximale op. Doet sowieso veel kado. Mijn “ schoonmoeder” gaf mijn kind een strandhandoek.. hmmm.
Je schoonmoeder vond waarschijnlijk dat je al genoeg gevangen had van je eigen ouders.
Wijze vrouw.
tbl1966 schreef:
15-08-2019 18:09
Dat heeft niets met tegenwoordig te maken. Mijn oudste is 27 jaar geleden geboren en ik kreeg van mijn ouders een kinderwagen. Van mijn schoonouders een papieren meetlat voor in zijn slaapkamer.
oh leuk! zelfgemaakt?
als ik het zo bekijk moet ik ook maar weer eens zwanger worden. vroeger kreeg je een zelfgebreid rompertje en een houten ooievaar voor in de tuin. Maar ik heb een nieuwe wasmachine nodig dus wie kent er nog een gyn. die insemineert bij vrouwen van 60 plus?
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
15-08-2019 18:14
als ik het zo bekijk moet ik ook maar weer eens zwanger worden. vroeger kreeg je een zelfgebreid rompertje en een houten ooievaar voor in de tuin. Maar ik heb een nieuwe wasmachine nodig dus wie kent er nog een gyn. die insemineert bij vrouwen van 60 plus?
Daarvoor moet je naar Italie.
swannie12 schreef:
15-08-2019 18:15
Daarvoor moet je naar Italie.
doe ik meteen een strandvakantie in rimini
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
15-08-2019 18:14
als ik het zo bekijk moet ik ook maar weer eens zwanger worden. vroeger kreeg je een zelfgebreid rompertje en een houten ooievaar voor in de tuin. Maar ik heb een nieuwe wasmachine nodig dus wie kent er nog een gyn. die insemineert bij vrouwen van 60 plus?
Ik wil het wel doen, hoor.
Zat Vivamannen die willen doneren, denk ik. Zullen we Vanzaai vragen ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Hoe mensen met geld en kado's omgaan, is gewoon verschillend.
Mijn ouders betaalden (toen we huis kochten) een dakkapel, mijn schoonouders een paar gordijntjes in de keuken.
Mijn ouders schonken en bedrag, mijn schoonouders leenden ons eens en bedrag

Vooral geen punt van maken, helemaal niet richting je vriend. Mijn man vindt het lullig, dat zijn ouders Financieel minder bijdragen. Ik kan er niet mee zitten.

Schoonmoeder is jarenlange vaste oppas geweest, een dag in de week, ook wat waard hoor.
Alle reacties Link kopieren
LaFleurNoire schreef:
15-08-2019 17:39
Van babyproof hout, volledig zelf ontworpen en tot op de laatste millimeter zelf gemaakt. Heeft weken werk in gezeten.
Maar het haalt het natuurlijk niet bij een wasmachine en droger bij de Bol bestellen en een vette spaarrekening openen, dat snap ik best.
Wat lief !
Ik heb zelf geen kinderen, maar heb met veel plezier naar mijn vader gekeken als hij voor één van zijn kleinkinderen (van mijn broer/zus) bezig was om een poppenhuis, garage of keukentje te maken.
Dát blijven toch de mooiste, liefdevol gemaakte cadeaus.
Ik vind het ook vreemd.
Een kleinigheidje geven voor de toekomstige ouders en baby is zo leuk!
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
15-08-2019 18:16
doe ik meteen een strandvakantie in rimini
Leuk, moet je zeker doen!
(van mij krijg je wel een groot cadeau als de baby geboren is)
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef:
15-08-2019 18:17
Ik wil het wel doen, hoor.
Zat Vivamannen die willen doneren, denk ik. Zullen we Vanzaai vragen ?
Ach nee, stel je voor dat de kleine hetzelfde karakter heeft?
Dat kun je de wereld toch niet aan doen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven