Shaniqua origineel of niet?

03-12-2017 17:45 67 berichten
Wij zijn in verwachting van een dochter die Shaniqua gaat heten.
Nu krijgen wij echter het advies van onze omgeving om niet origineel Shaniqua te schrijven maar naar Nederlandse trends Djaniqua te schrijven. Dit omdat het makkelijker zou zijn en beter past bij de andere namen van kinderen waarmee ze gaat opgroeien.

Wat denken jullie? Ik zit hem vooral met dat de wereld internationaal wordt en hoewel mijn omgeving een punt heeft wat als mijn dochter later in het buitenland wil studeren?
Alle reacties Link kopieren
https://youtu.be/GuMUyq7QNwc
Shaniqua's op stap.

Afbeelding
Amant schreef:
03-12-2017 17:52
Shanika dus. Die qua die jij aan het eind verzonnen hebt schreeuwt echt ‘Tokkie’ als geen ander.
Met een beetje verbeelding kom je bij Annika uit....

:applause:
Dit is niet het einde. Het is zelfs niet het begin van het einde. Maar misschien is dit het einde van het begin.
Maaique schreef:
03-12-2017 17:56
Neeeeeeeeeeee
M'aaiiquexx
When they go low, we go high. (M.Obama)
Ordinaire kampnamen
Maak er gewoon Dani van
redbulletje schreef:
03-12-2017 18:01
Ordinaire kampnamen
RRed'buelautjexx.
Ik ga een namenboek schrijven. :proud:
Tja, ik heb een heel ver weg kennis en die heeft haar 2 zonen Lorenzo en Luciano genoemd en die willen later natuurlijk ook een vriendinnetje, dus daar past Shaniqua dan weer perfect bij.
MargjeM schreef:
03-12-2017 17:59
https://youtu.be/GuMUyq7QNwc
:rofl: geweldig!
Origineel of niet? Nee, geen originele naam!

En Sjaan en Djaan zijn toch gewoon 2 verschillende namen?
Ik vins Dj- altijd zo dommig staan! Alsof je niet weet dat een naam met een Dj- uitgesproken wordt. Ik vind het eruit zien als een dikke vette spelfout!
jeetje, elke dag een nieuwe deelnemer met een bizarre naamvraag.
gelukkig zijn daar dan die mooie suggesties bij de 'lees ook'.
Wauw wat gruwelijk lelijk.
Waarom geen Janine of zo, ik zou knettergek worden van een naam die je gewoon altijd, echt ALTIJD moet spellen.

Los van of het een tokkienaam is of niet, tokkie is ook een gewone achternaam geweest, ooit.
Tot DE Tokkies de krant haalden omdat ze het huis van hun buren in de fik staken als er ruzie was, en ze het ziekenhuis insloegen als ze dan naar buiten vluchtten.
Waren ze nog trots op ook.

Tot een van hun vele kinderen een kleintje kreeg en gepest werd op school, toen was het opeens te erg voor woorden aldus vrouw Tokkie dat ze als een stel aso's werden weggezet. :-? Ze spande zelfs een rechtszaak aan: Tokkie is geen scheldwoord. Heeft ze verloren trouwens.

Is ook niet leuk als jouw naam tot scheldwoord verworden is. Maar gewoon je naam noemen en men weet nog hoe je het schrijft ook is wel fijn. Ik heb ook een naam die je op 2 manieren kan schrijven, is te doen maar 1 typefoutje ergens en je vliegticket is ongeldig.
Om maar wat te noemen, zelf nooit meegemaakt maar wel van een meisje met een gruwelnaam die ik nergens anders ooit gehoord heb.
Ze noemt zichzelf sinds de middelbare school heel anders, een naam als Truus of Toos haha maar soms moet je je échte naam nou eenmaal opgeven.
Zit ze weer die 12 letters te spellen, soms tot 3x toen en dan nog staat het er verkeerd.. :facepalm:

Daar zou ik rekening mee houden, het kind zit er haar hele leven aan vast.
Geef haar een gewone naam en maak ervan: roepnaam Sjaniequa (ben het nu al kwijt :@@: maar dat is mijn punt ook wel een beetje ;) )
De eerste keer was het nog wel grappig, maar die scholieren zijn weinig origineel.
Ik zou het een Noorse invloed geven Shåniqüå.
Sirius schreef:
03-12-2017 18:28
Waarom geen Janine of zo, ik zou knettergek worden van een naam die je gewoon altijd, echt ALTIJD moet spellen.

Valt mee. Zo vaak word je naam niet geschreven.
TO vraagt toch niet wat wij van de naam vinden? Die naam, daar is ze al over uit. Nu alleen de spelling nog. Shaniqua of Shanika (beter) maar absoluut geen 'dj' gedoe.
Het hele forum mag op dit moment wel omgedoopt worden tot Vøvå
Dymphnatam schreef:
03-12-2017 18:36
Het hele forum mag op dit moment wel omgedoopt worden tot Vøvå
Inderdaad.
Føcking irritant gedoe.
Shaniqua, natuurlijk.
Ik zou haar Shaniqua Shaquanda Shanehneh noemen.
If accidentally read, induce vomiting.
Sarcastaballcoach schreef:
03-12-2017 18:38
Shaniqua, natuurlijk.
:worship:
Sarcastaballcoach schreef:
03-12-2017 18:38
Shaniqua, natuurlijk.
Vergeet als vierde voornaam Desteney niet (zie ander topic over voornaam veranderen).
When in doubt, the auditor is always right!
:there:
Cateautje schreef:
03-12-2017 18:04
Tja, ik heb een heel ver weg kennis en die heeft haar 2 zonen Lorenzo en Luciano genoemd en die willen later natuurlijk ook een vriendinnetje, dus daar past Shaniqua dan weer perfect bij.
Oh, een triootje, ook leuk..... :high5:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven