Shaniqua origineel of niet?

03-12-2017 17:45 67 berichten
Wij zijn in verwachting van een dochter die Shaniqua gaat heten.
Nu krijgen wij echter het advies van onze omgeving om niet origineel Shaniqua te schrijven maar naar Nederlandse trends Djaniqua te schrijven. Dit omdat het makkelijker zou zijn en beter past bij de andere namen van kinderen waarmee ze gaat opgroeien.

Wat denken jullie? Ik zit hem vooral met dat de wereld internationaal wordt en hoewel mijn omgeving een punt heeft wat als mijn dochter later in het buitenland wil studeren?
Janina (uitspraak Djanina) misschien een idee? Of Nika? :)
Alle reacties Link kopieren
Ik kan er niks aan doen maar ik moest gelijk aan een aflevering denken van Koefnoen. Met in de hoofdrol Nesrin en Shaniqua..... Mijn keus zou het niet zijn...

https://www.youtube.com/watch?v=9eVXhthpcOA
summerheat schreef:
03-12-2017 19:18
Ik kan er niks aan doen maar ik moest gelijk aan een aflevering denken van Koefnoen. Met in de hoofdrol Nesrin en Shaniqua..... Mijn keus zou het niet zijn...

https://www.youtube.com/watch?v=9eVXhthpcOA
Spuit elf
Misschien toch maar niet doen die naam. Ik zeg niet dat het een lelijke naam is (dat is een kwestie van smaak), maar hij wordt vaak lelijk gevonden en zo'n naam smeekt bijna om vooroordelen. Er zijn meer leuke namen waarbij je dat risico niet loopt.
Ik denk dat de kans dat je dochter gaat studeren minimaal is. Last staan in het buitenland. Dus daar zou ik met deze prachtige naam geen rekening mee houden... :facepalm:
MargjeM schreef:
03-12-2017 19:25
Spuit elf
Sorry, zag nu dat jij deze link ook al plaatste. Tja, uit die link haalde ik niet dat het om Nesrin en Shaniqua ging. Excuses...

Maar om me nu gelijk spuit elf te noemen... Ik ga er maar van uit dat je het vriendelijke bedoelde.
evelien2010 schreef:
03-12-2017 21:21
Ik denk dat de kans dat je dochter gaat studeren minimaal is. Last staan in het buitenland. Dus daar zou ik met deze prachtige naam geen rekening mee houden... :facepalm:
Dit vind ik dan weer een belachelijke opmerking.
Mijn dochter heet chaniqua
krishnaliefde333 schreef:
04-12-2017 02:17
walgelijk
Nee met krishna moet je blij wezen! :facepalm:

irritant wijf!
Ieder z'n smaak. Àls je dan toch moet kiezen, dan maar Shaniqua, dat lijkt mij 'internationaal' ook makkelijk uit te spreken dan Djaniqua.
attribuutje schreef:
03-12-2017 17:53
Een tokkie naam vind ik het niet, wel eentje die vooral bij de donkere medemens gebruikt wordt.
Dat was ook het eerste wat mij te binnen schoot. Prachtige naam als je donker bent
Hamsterweken schreef:
05-12-2017 14:31
Truth hurts.
Als je denkt dat iemands IQ/kansen/mogelijkheden uitsluitend worden bepaald door iemands naam (achtergrond, intelligentie ouders + sociale klasse) ben je pas écht heel erg dom.

Hoewel je IQ sterk wordt bepaald door je omgeving en het best vaak ook erfelijk bepaald is, zijn er desondanks meer dan genoeg mensen uit een lage sociale klasse die zelf wél op de universiteit of op het HBO terecht komen.

Ook een Shaniqua kan dus een succesvolle zakenvrouw/advocaat/arts/whatever she wants worden.
Hamsterweken schreef:
05-12-2017 16:33
Dat ontken ik toch ook helemaal niet?

Ik had het alleen maar over de naam.
Jij heet Lotus dus jij hebt makkelijk praten :monkey: , maar met de naam Shaniqua sta je overal (behalve in de Bijlmer) gewoon al met 1-0 achter. Het is gewoon een verschrikkelijke naam, klaar.
Dat is jouw mening ja.
Is dit niet gewoon een parodie op het Jaylin, Jaylynn, jaylinn topic?
Ik geloof t niet zo namelijk...
Na al deze meningen ben ik heel benieuwd of Shaniqua nou werkelijk met die naam ter wereld zal komen....
Ongeveer niemand op deze website was enthousiast.

ik heb ondertussen een naam bedacht die het internationaal gewoon goed doet :
Heleen (NL)
Heléne (FR)
Helen (GB/USA)
Helena (GR)

Is dit misschien een leuk idee? :yes:
:rofl:
Nep! Verveelde je je?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven