Sinterklaasbudget & wat koop je ervoor?

14-09-2019 23:16 140 berichten
Benieuwd. Ideeën uitwisselen, inspiratie opdoen. Zelf kreeg ik vroeger veel cadeaus, met altijd ook 1 groot cadeau erbij (skelter, inline skates, dat soort spul)
Ik kan me niet herinneren dat ik 2e hands spullen kreeg. Zelf zijn man en ik erg van het hergebruik, zowel voor huisraad als ook speelgoed en kleding voor kind en onszelf.

TO trapt af:

Kind is met sinterklaas bijna 2. Budget €50,-
Krijgt:

- een speelkeuken (2e hands) met potjes en pannetjes etc. €30,-
- mooie set kleurpotloden (nieuw) €15,-
- boekjes (2e hands, ze is dol op boeken maar er sneuvelt nog wel eens iets) €5,-


Benieuwd naar jullie lijstjes!
Alle reacties Link kopieren
Ik zag gisteren een vader en zijn kind wandelen; kind zat in een eigen elektrisch voortgedreven auto.

Je ziet dat speelgoed in de US vaker dan hier.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
retrostar schreef:
15-09-2019 08:30
Ik zag gisteren een vader en zijn kind wandelen; kind zat in een eigen elektrisch voortgedreven auto.

Je ziet dat speelgoed in de US vaker dan hier.
Ik zie het hier ook regelmatig hoor.
Alle reacties Link kopieren
Skawa schreef:
15-09-2019 08:18
Ieder kind is anders natuurlijk maar dochter 3,5 speelt uren met playmobile. En Haba heeft leuke spelletjes!

Ik zie dat hij met steeds meer fantasie gaat spelen en ik denk dat hij er wel wat mee kan. Ik wil zo’n kasteel voor hem kopen, maar die is wel erg duur als gokje. Poppetjes en auto’s heeft hij zo ook al los, dus iets kleins van playmobil voegt weinig toe. Misschien doe ik het wel als hij 4 wordt. Zijn verjaardag vind ik meer een moment voor grote cadeaus dan sinterklaas.
In ons gezin gelooft niemand meer, maar dat vind ik absoluut geen reden te stoppen met Sinterklaas. Cadeaus met kerst vind ik niet fijn.
Wel lastig om cadeautjes voor een prepuber te vinden. Speelt niet echt meer.
Meestal inventariseer ik wensen vanaf nu en kijk ik een beetje rond. Budget is net waar ik tegenaan loop, maar geen honderd euro. Tenzij ik een spelcomputer koop.
Alle reacties Link kopieren
2019 schreef:
15-09-2019 08:31
Ik zie het hier ook regelmatig hoor.
Misschien in de eigen tuin maar niet op straat.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
We hebben niet echt een budget, maar meer een aantal. Sinterklaas is vooral voor de kinderen, die krijgen dan 5-6 kadootjes, voor elkaar doen we dan 1 of 2 kleine dingen erbij (denk aan sokken, thee)

Kerst krijgen de kinderen nog 2-3 kadootjes (waarvan meestal ook een gedeeld kado) en kopen wij voor elkaar ook de kado’s.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou wel zo'n hoverboard willen maar daar schijn je vreselijk hard mee te kunnen vallen. Nog harder dan met (rol)schaatsen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Hier deed ik altijd iets leuks, iets nuttigs en een boek in de zak. Sinds de kinderen niet meer geloven, trekken we ook lootjes waar ieder iets ter waarde van €15,- voor koopt.

Ze zijn inmiddels 14+, maar willen het nog steeds op de traditionele wijze aanpakken: het ding wordt naar buiten gesmokkeld, een van ons bonkt hard op de voordeur, belt lang aan en rent vervolgens als een gek rond het huis om 'onopgemerkt' via de achterdeur binnen te komen. De laatste jaren neemt de jongste dat voor zijn rekening.
Hier een puber en prepuber. We komen om in het speelgoed en ze spelen nu niet en bijna niet meer. Dit jaar maar eens zien wat we doen.

Van mijn vader krijgen ze nooit wat en schoonouders doen een cadeau van €7,50 dus ook niet buitensporig. Wij hebben het geluk dat ze 15 kleinkinderen hebben waardoor het budget beperkt is.
Alle reacties Link kopieren
Betty_Slocombe schreef:
15-09-2019 08:34
In ons gezin gelooft niemand meer, maar dat vind ik absoluut geen reden te stoppen met Sinterklaas. Cadeaus met kerst vind ik niet fijn.
Wel lastig om cadeautjes voor een prepuber te vinden. Speelt niet echt meer.
Meestal inventariseer ik wensen vanaf nu en kijk ik een beetje rond. Budget is net waar ik tegenaan loop, maar geen honderd euro. Tenzij ik een spelcomputer koop.
Ze zijn hier gek op Harry Potter, lang leve Primark. Ik heb nu al fleece dekens van HP liggen voor Sinterklaas en van alles voor in de adventkalender. Verder weet ik dat de oudste twee graag een instax camera willen. De voeten van de oudste groeien niet meer en zij wil graag noren.
retrostar schreef:
15-09-2019 08:36
Misschien in de eigen tuin maar niet op straat.
Wel op straat het is een beetje krap op het balkon.
Alle reacties Link kopieren
Betty_Slocombe schreef:
15-09-2019 08:34
In ons gezin gelooft niemand meer, maar dat vind ik absoluut geen reden te stoppen met Sinterklaas. Cadeaus met kerst vind ik niet fijn.
Wel lastig om cadeautjes voor een prepuber te vinden. Speelt niet echt meer.
Meestal inventariseer ik wensen vanaf nu en kijk ik een beetje rond. Budget is net waar ik tegenaan loop, maar geen honderd euro. Tenzij ik een spelcomputer koop.
Koptelefoon, games, abonnement op Spotify (of zo), bluetooth boxje, cadeautjes om te laten zien dat ze groot worden (bijv. deo of een doos echte bonbons)?
Alle reacties Link kopieren
2019 schreef:
15-09-2019 08:43
Wel op straat het is een beetje krap op het balkon.
Mag dat wel; krijgt hij dan niet zijn eerste bekeuring? :)
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
yette schreef:
15-09-2019 08:40
Hier deed ik altijd iets leuks, iets nuttigs en een boek in de zak. Sinds de kinderen niet meer geloven, trekken we ook lootjes waar ieder iets ter waarde van €15,- voor koopt.

Ze zijn inmiddels 14+, maar willen het nog steeds op de traditionele wijze aanpakken: het ding wordt naar buiten gesmokkeld, een van ons bonkt hard op de voordeur, belt lang aan en rent vervolgens als een gek rond het huis om 'onopgemerkt' via de achterdeur binnen te komen. De laatste jaren neemt de jongste dat voor zijn rekening.
:-D
Wij doen ieder jaar iets anders. Soms stond de zak er als ik ze ophaalde uit school. Soms traditioneel, soms bonzen en dan een envelop met de plaats waar de cadeaus lage. Ik had vorig jaar de cadeaus in een afgesloten kast gedaan, de sleutel in een kistje , een cijferslot op het kistje en allerlei puzzels gemaakt om achter een cijfer te komen voor het slot en een gedicht erbij met uitleg. Dat vonden ze erg leuk. Nu iets verzinnen voor dit jaar.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het wel lastig. Dochter 1 wordt volgende week 2 en ik voorzie weer veel cadeaus en speelgoed op haar verjaardag. Sinterklaas hebben we vorig jaar wat meer cadeauvrij gehouden en vooral praktische spullen/kleding gegeven/ laten geven.

Het lastige vind ik dat ze nog niet heel duidelijk is in haar voorkeuren. Ze speelt overal zo’n beetje mee..
Nu we een tweede dochter erbij hebben, wil ik niet in de valkuil stappen door geen eigen speelgoed voor haar te kopen, maar alles van haar oudere zus door te schuiven. Dat was nogal een dingetje in onze familie.

Opa’s en oma’s hebben een budget van zo’n 50,- per stel. Bij ons afhankelijk wat we willen geven. Vorig jaar was het nog geen 20,-. Dit jaar zal het wat meer zijn, maar dat komt door het cadeau wat we in ons hoofd hebben.

Wat nu op het lijstje staat:
- slee
- auto tafeltje voor op reis
- extra boekjes mini loco
- wobbel ( denk dat wij dit cadeau kopen voor de meisjes samen)
- piano trappel/sla instrument voor in de box/ op de vloer
Alle reacties Link kopieren
Tinkeltje33 schreef:
15-09-2019 08:13
Ik volg sowieso even.

Ik heb eigenlijk geen budget, maar kijk naar wat ik wil kopen voor zoon. Hij is dan 3,5.

Ik zat te denken aan playmobil, maar dat is nogal duur en dan wordt het 1 cadeau. Ik weet alleen niet zeker of hij dat leuk vindt.

Daarnaast vind ik het leuker om meerdere cadeaus in de zak te hebben. Ik zat verder aan spelletjes te denken, knutselspullen, misschien iets van Duplo. Ik ben er nog niet uit.
Je kunt ook een klein setje in de schoen doen en kijken wat hij ervan vindt
Mevrouw75 schreef:
15-09-2019 08:12
Je krijgt cadeautjes van sinterklaas, wie er voor sinterklaas speelt en de cadeautjes koopt maakt niks uit natuurlijk.
Nou, dit dus.

Die kinderen hebben dat heus niet door. Ze krijgen schoencadeautjes van ons maar zelfs dan krijgen we vaak iets van opa en oma voor in de schoen. Ja dan ga ik er niet nog iets bij doen, dat vind ik onzin.

Het gaat erom dat ze een leuke sinterklaas hebben, met cadeaus, pepernoten, gebons op de deur, etc.
Dat krijgen ze. Wie de cadeaus betaalt doet er dan niet zo toe vind ik. Maar goed blijkbaar ben ik wat afwijkend.
Alle reacties Link kopieren
Dochter is nu 7 en gelooft niet meer. Ze wil heel graag de reddingsboot van Lego Friends en ze vindt het zonde om haar gespaarde zakgeld uit te geven. En omdat ze weet dat ik ook een zwak heb voor Lego Friends vraagt ze de boot van ons voor Sinterklaas. Kan ze haar eigen geld oppotten :) .

Qua budget doen wij nooit zo moeilijk. We hebben maar één kind, dus dat scheelt. Qua aantal cadeaus heb ik wel een limiet. Wij twee en mijn schoonouders 2 is het idee. Dat mislukt wel elk jaar want zowel mijn schoonmoeder als ik kopen dan toch iets extra's. Bij mijn familie krijgt ze ook nog 4 cadeautjes. Daar zijn 6 kleinkinderen dus mijn ouders hebben wel een budget.

Totaal zijn we voor dochter, vriend en mij, schoonouders, neefje, nichtjes en getrokken lootje voor mijn familie elk jaar wel 300 euro kwijt denk ik. We kunnen het betalen en we geven liever iets wat ze echt leuk vinden dan een goedkoop prul. En Lego, Playmobil en Barbies zijn nu eenmaal duur.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook weer wat lastig dit jaar. Voor dochter (10) kan ik wel wat verzinnen, maar voor zoon (12) wordt het wel wat meer een uitdaging. Hij gamet het liefste, maar ja, als ik één game koop valt er zo weinig uit te pakken..
Vorig jaar ook; iets wat ze vragen, iets wat ze nodig hebben, iets om te eten en iets om te dragen. Dat zal het dit jaar ook wel worden denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Gatinmijnsok schreef:
15-09-2019 08:49
:-D
Wij doen ieder jaar iets anders. Soms stond de zak er als ik ze ophaalde uit school. Soms traditioneel, soms bonzen en dan een envelop met de plaats waar de cadeaus lage. Ik had vorig jaar de cadeaus in een afgesloten kast gedaan, de sleutel in een kistje , een cijferslot op het kistje en allerlei puzzels gemaakt om achter een cijfer te komen voor het slot en een gedicht erbij met uitleg. Dat vonden ze erg leuk. Nu iets verzinnen voor dit jaar.

Dit vind ik wel heel leuk!
Alle reacties Link kopieren
Oh en wat vragen jullie zelf?
Alle reacties Link kopieren
Oh leuk topic! Ik heb al wat dingen gekocht. Voornamelijk tweedehands en dingen die enorm in de uitverkoop waren. Tot nu toe heb ik voor dochter van 3:

- tweedehands Haba pop waar ik een ruiterkledingset voor gehaakt heb
- tweedehands Barbie eenhoorn met Barbie
- pop up stal voor haar knuffelpaarden (70% korting)
- bijpassende hindernissen voor de knuffelpaarden (ook 70% korting)
- tweedehands setje magformers
- hindernisjes voor bij haar kleine paardenstal (schoencadeau)
- tweedehands 3 biggetjes Smart game

Daarbij wil ik in ieder geval nog van marktplaats een eenhoornspel van haba zien te scoren en misschien de tip toi paardenpuzzel.

Hoeveel het uiteindelijk bij elkaar kost weet ik niet precies. Ik denk max 100 euro. Van opa's en oma's krijgt ze hier niet zoveel.

(Dochter houdt nogal van paarden, valt het op? :P )
Budget ongeveer €100,00
In de zak zit speelgoed, knutselspuellen, een boek, een spel, vaak een film of CD en een chocoladeletter.

Met Kerst krijgt ze vaak een set lego of playmobil, haar kerstkleding. Dat laatste is wel een traditiedingetje. Toen ze heel klein was, vond ze daar dus haar mooie en comfi kerstkleding in. Toen ze ouder werd, vroegen we haar wat ze aan wilde met Kerst. En ondanks dat ze nu zelf bepaalt wat ze aantrekt, wil ze wel dat we het inpakken voor onder de kerstboom. Nou, oké :P
COtweepuntnul schreef:
14-09-2019 23:28
Kinderen krijgen van alles van de opa's en oma's en van ons niks :mrgreen:

Budget 0 euro
Hebben wij de eerste jaren ook gedaan. Kinderen snapten het hele sinterklaasconcept toch nog niet en verjaardag zat ook al rond die koers, dus sloegen zelf over en vierden het alleen bij opa en oma met andere neefjes en nichtjes.
Dit jaar zit op het randje, denk dat we last minute besluiten of we het wel of niet doen, afhankelijk van of ze het dit jaar snappen (nog net geen basisschool)
Ook nog geen lijstje dus. Al wel chocolademelk in de kelder, hout naast de kachel en gevulde speculaas in de vriezer... Klaar voor de eerste gure avonden
Alle reacties Link kopieren
Schrijf graag mee. Hier 4 kinderen (dan 13, 10, 7 en bijna 3). Oudste en 2e zijn beiden vlak voor Sint jarig (1 dec en 2 nov). Voor hun verjaardag kunnen ze al geeneens meer iets bedenken, laat staan voor Sint. En de kasten puilen uit, en dat ligt niet aan mijn opruimcapaciteiten 😉

Ik vind het lastig. Oudste 'speelt' niet meer, 2e wel maar is enorm voorzien ook al door verjaardag dan. Oudste meisje van 7 weet ik wel wat voor, jongste van bijna 3 (dan) is in januari weer jarig dus vind dat ook lastig ...

Ik heb niet een erg bepaald budget maar hou rekening met dat elk zelfde aantal kadootjes krijgen. Man en ik kopen iets voor elkaar. Hou ook erg van boeken erbij, voor elk. Is ook altijd een hit, en een warme pyjama.

Las ook iets over noren/schaatsen. Dat is vast gaaf voor de oudste! Dank...!!

Vind het erg gezellig, doe erg mijn best maar het is echt moeilijk! (Eigenlijk nogal een luxeprobleem)

Mijn moeder geeft ze 1 kleinigheidje (klein budget). Schoonouders ook, en mijn vader en zijn vrouw vieren met alle kleinkinderen sinterklaas (14 kinderen) bij hun thuis en die vragen soms tips maar scoren altijd goed! Dat is voor hun oogeteld een hele uitgave dus halen wij altijd een heel dik bos bloemen voor hen en een fles lekker whiskey etc...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven