Smalle puber, wanneer herenmaat?

27-10-2021 14:36 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een zoon die lekker in zijn groeispurt zit. Kleding is op het moment niet aan te slepen. Maar ik twijfel over wanneer je over gaat naar de herenmaten. Zoon is smal met brede schouders. Houdt van zachte stoffen.

Voorheen kocht ik vaak broeken van name it, maar de grootste maat begint ook te klein te worden. T-shirts heeft hij nu maat 164. Qua lengte begint dat nu te klein te worden, om zijn middel zit het goed, het trekt alleen rond zijn schouders.

Zou een xs herenmaat al kunnen? Of toch even zoeken naar andere merken en dan maat 170/176? Wat hebben jullie smalle pubers aan qua merken?
Ik denk dat het gewoon passen wordt.
Het ene merk is het andere niet.

Bij 164 zou xs al moeten kunnen.
Alle reacties Link kopieren
Dochter van bijna 13 huppelt hier vrolijk van maat 164/170 de damesmaten in. Soms ook meteen al maat M of 36 omdat het kledingstuk vrij klein valt of omdat zij graag oversized wil. Het is echt een kwestie van passen.
Alle reacties Link kopieren
Kind van 1.40 (meisje) loopt hier in 146, 152, volwassen maten: xxs, maat 32, maat 25. Wat past dat past.
Sommige merken vallen echt heel klein.
De jeans van We waren (zijn) in smalle maten te krijgen en aan de binnenkant hetzelfde als de stof van een joggingbroek.
Shirts weet ik niet meer, ik denk wisselend XS en kindermaat, wisselt echt per merk/collectie/model, dus even passen.
Surebaby schreef:
27-10-2021 14:56
Kind van 1.40 (meisje) loopt hier in 146, 152, volwassen maten: xxs, maat 32, maat 25. Wat past dat past.
Sommige merken vallen echt heel klein.
Voor herenmaten gaat dat helaas niet zo ‘makkelijk’ op.
Alle reacties Link kopieren
Moiren schreef:
27-10-2021 15:00
Voor herenmaten gaat dat helaas niet zo ‘makkelijk’ op.
Van een vriendin weet ik dat het inderdaad lastig kan zijn om broeken te vinden voor een puber met het postuur van een spijker en een volwassen lengte. Volgens mij slaagt ze meestal bij WE, zoals jij zelf ook al zei.
Alle reacties Link kopieren
Moiren schreef:
27-10-2021 15:00
Voor herenmaten gaat dat helaas niet zo ‘makkelijk’ op.
Mango ook niet? Ooit was dat een merk voor de slankere man.
Alle reacties Link kopieren
Jack&Jones valt ook smal. Mijn zoon kan daar goed slagen voor broeken. Truien en t-shirts koopt hij meestal bij The Sting, die heeft een goede collectie met ook kleine herenmaten.

Dochter kon wel al veel eerder in volwassen maten dan zoon, daar zit tussen dames en heren maten echt wel verschil.
Surebaby schreef:
27-10-2021 15:27
Mango ook niet? Ooit was dat een merk voor de slankere man.
Geen idee, hij is inmiddels 18 en 1.90 dus valt in de herenmaten. Jeans nog steeds van We, want lekker zacht ;)
Alle reacties Link kopieren
hier ook een lange en zeer smalle puber in huis (14 en 1.90+ inmiddels)
wij slagen goed bij open32 / silvercreek voor de jeans.
verder Tommy Hilfiger, Jack & Jones en Levis voor shirts/truien
WE soms ook, in ieder geval nu wel voor de winterjas
'we are all a little broken. but the last time I checked, broken crayons can still color.'
Alle reacties Link kopieren
Dankje! Dan wordt het toch een keer gaan shoppen en passen. Beiden niet echt zijn favoriete bezigheid :P
Alle reacties Link kopieren
Jack&jones valt smal. En Garcia jeans is er vanaf mt 28 breedtemaat in combinatie met een lengte van 34 inch.
Alle reacties Link kopieren
C&a heeft ook nog jongensmaat 182. Ook handig voor lange dunne zonen.
Alle reacties Link kopieren
C&a heeft ook nog jongensmaat 182. Ook handig voor lange dunne zonen.
Angie10 schreef:
27-10-2021 16:10
C&a heeft ook nog jongensmaat 182. Ook handig voor lange dunne zonen.
Ik vond C&A altijd onwijs ruim vallen. Die van mij kon er 2x in.
Alle reacties Link kopieren
Mijn broertje was altijd heel lang en smal en broeken van de WE en Only & Sons zaten goed. De slim fit variant en dan breedtemaat 28.

Shirts van bijvoorbeeld H&M/ Zara/ Bershka heb je ook bij de heren vaak in maat XS al.
Alle reacties Link kopieren
huppeldefiets schreef:
27-10-2021 15:39
Dankje! Dan wordt het toch een keer gaan shoppen en passen. Beiden niet echt zijn favoriete bezigheid :P
Is het bij dit maat niet sowieso tijd voor kleedgeld?
Look at the stars, look how they shine for you
And everything you do; Yeah, they were all yellow
Alle reacties Link kopieren
Kleinezon schreef:
27-10-2021 16:41
Is het bij dit maat niet sowieso tijd voor kleedgeld?
Geen idee. Vanaf welke leeftijd wordt dat aangeraden? Hij is nu 13, maar geen fan van winkelen oid. Ik bestel eigenlijk alles online.
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon droeg broeken van Retour die vielen smal maar lang. Daarna noodgedwongen broeken van de primark, zij hebben breedte en lengtematen en vallen smal en gan vrij ver in lengte door.

Mijn dochter is ook heel smal en heeft lange benen. Bij haar zitten de broeken van de primark ook super.
Alle reacties Link kopieren
Zoon van 17 heeft sinds twee jaar kleedgeld en een enorm dikke spaarrekening, want hij koopt echt nooit iets. Ik moet hem echt dwingen geld uit te geven aan nieuwe kleren en hem melden dat iets echt niet meer kan. Hij heeft er gewoon niks om en trekt rustig een te klein shirtje aan of een broek waar onbedoelde gaten in zitten.

Dus leuk hoor, dat kleedgeld, maar ik ben meer een spaarrekening aan het spekken dan dat kind leert dat je niet alles kunt kopen en moet sparen voor een dure trui. Want al die leuke kleding die ik allemaal kocht, koopt hij helemaal niet, interesseert hem niks. Het scheelt me wel geld, ik kocht een hoop meer dan dat hij aan kleedgeld krijgt.

Dochter daarentegen is gek op shoppen en die leert door kleedgeld echt met geld om te gaan. Dus voor haar is het zinvol. Voor zoon echt minder hoor.
Alle reacties Link kopieren
Bij H&M hebben ze herenmaten die geschikt zijn voor pubers die small en lang zijn. Gewoon skinny fit kopen voor alles, dan lukt dat wel.
Alle reacties Link kopieren
huppeldefiets schreef:
27-10-2021 16:45
Geen idee. Vanaf welke leeftijd wordt dat aangeraden? Hij is nu 13, maar geen fan van winkelen oid. Ik bestel eigenlijk alles online.
Grofweg vanaf de middelbare school.
https://www.nibud.nl/consumenten/kleedgeld/#2
Look at the stars, look how they shine for you
And everything you do; Yeah, they were all yellow
Alle reacties Link kopieren
dannas schreef:
27-10-2021 16:55
Zoon van 17 heeft sinds twee jaar kleedgeld en een enorm dikke spaarrekening, want hij koopt echt nooit iets. Ik moet hem echt dwingen geld uit te geven aan nieuwe kleren en hem melden dat iets echt niet meer kan. Hij heeft er gewoon niks om en trekt rustig een te klein shirtje aan of een broek waar onbedoelde gaten in zitten.

Dus leuk hoor, dat kleedgeld, maar ik ben meer een spaarrekening aan het spekken dan dat kind leert dat je niet alles kunt kopen en moet sparen voor een dure trui. Want al die leuke kleding die ik allemaal kocht, koopt hij helemaal niet, interesseert hem niks. Het scheelt me wel geld, ik kocht een hoop meer dan dat hij aan kleedgeld krijgt.

Dochter daarentegen is gek op shoppen en die leert door kleedgeld echt met geld om te gaan. Dus voor haar is het zinvol. Voor zoon echt minder hoor.
Nou, hij koopt in elk geval niet impulsief en heeft geen uitpuilende kledingkast met dingen die weinig gedragen worden. Hij is niet koopziek, dat is ook wat waard.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon draagt 164/172 of xs heren maten. Past perfect en zit vaak mooier
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven