Stoppen bv, wanneer wist jij dat zeker?

18-07-2019 09:41 120 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wanneer wist je zeker dat je wilde stoppen met het geven van borstvoeding? Heb je lang getwijfeld of niet?
dylanking19999 schreef:
12-08-2019 04:37
Ik weet niet hoe oud je baby is maar ik zou toch echt minimaal tot hun eerste jaar borstvoeding blijven geven zolang je geen echte hoognodige reden hebt om te stoppen. De aanbeveling is om het 2 jaar te blijven doen. Persoonlijk zou ik wachten tot de peuter zelf stopt in plaats van hun dwingen te stoppen. Ze zullen het echt gewoon niet meer willen op een gegeven moment.
We spreken jou weer als je vier kinderen hebt gebaard en ze alle vier thuis hebt rondlopen! Lekker acht jaar voeden! :bye: (loep!)

De norm is twee jaar maar die norm geld vooral voor derdewereld landen waarin het water veelal vervuild is en flesvoeding niet voorhanden is!

Dus praat TO vooral geen schuldgevoel aan, maar volgens mij is/was TO al aan het afbouwen!
Er zijn hier mensen die tot pre-puberteit denken te moeten bv-en.

Ik denk dat je gewoon op je gevoel af moet gaan. Voelt het niet langer goed, dan stop je. 6 maand tot een jaar is mooi toch? Als je dat kunt redden?
En anders is er ook niets mis met fv.
Alle reacties Link kopieren
Mensen TO heeft allang een besluit genomen :facepalm:
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Alle reacties Link kopieren
Ik kan niet geloven hoeveel mensen hier de gezondheid van hun kind op het spel zetten om dat ze "er niet zoveel zin meer in hebben". En dat moet dan 18 jaar een kind opvoeden.
Cookieholic schreef:
22-07-2019 08:03
Wat lastig morgenstond. Kan me goed voorstellen dat het dan niet prettig is. En dat het helpt om de kleine te kalmeren is natuurlijk fijn, maar niet als je het zo vaak moet doen.

Voor kraampjes is bv volgens mij iets beter, ivm licht verteerbaar. Heb je al uitgesloten dat je kleine koemelkallergie heeft? Dat geef je door in je bv.
Verlate reactie, maar goed ;-) Misschien lees je het nog! Ik heb in de eerste maanden na geboorte van mijn dreumes een tijdje koemelkvrij gegeten en hem onlangs een dag geen zuivel/bv gegeven om te kijken of dat verschil maakte, maar maakte geen verschil. Toch gaat het de laatste dagen/week een stuk beter!

Ik geef ook bijna geen borstvoeding meer en het gekke is dat het meer oké voelt naarmate het einde meer in zicht komt; alsof borstvoedingshormonen het zelf ook al moeilijker maken om te gaan stoppen. Ik geef nu overdag sowieso niet meer en alleen 's nachts nog 1-3 keer; afhankelijk van hoe hij slaapt.

Hoe gaat het afbouwen bij jou TO? :)
Alle reacties Link kopieren
8 maanden zwanger en ik wist dat ik ze niet allebei wilde voeden. Dochter beet een x hard en dat was de aanleiding. Kwam prima uit, zij vond het ook prima want ik merkte niets aan haar toen ik het niet meer aanbood. Ze was toen 20 maanden..

Edit: zie nu dat het al een "ouder" topic is
Alle reacties Link kopieren
dylanking19999 schreef:
12-08-2019 08:26
Ik kan niet geloven hoeveel mensen hier de gezondheid van hun kind op het spel zetten om dat ze "er niet zoveel zin meer in hebben". En dat moet dan 18 jaar een kind opvoeden.
Whatttt?!?? Gezondheid van je kind op het spel zetten omdat je stopt met borstvoeding?! Zoiets doms heb ik nog nooit gehoord.
Geloof me, ik ben groot fan van borstvoeding en heb mijn dochter dan ook 3 jaar gevoed, tot ze zelf niet meer wilde. Maar nooit en te nimmer heb ik gedacht dat ik de gezondheid van mijn kind op het spel zou zetten als ik daar mee zou stoppen.
Alle reacties Link kopieren
Snouth schreef:
12-08-2019 12:32
Whatttt?!?? Gezondheid van je kind op het spel zetten omdat je stopt met borstvoeding?! Zoiets doms heb ik nog nooit gehoord.
Geloof me, ik ben groot fan van borstvoeding en heb mijn dochter dan ook 3 jaar gevoed, tot ze zelf niet meer wilde. Maar nooit en te nimmer heb ik gedacht dat ik de gezondheid van mijn kind op het spel zou zetten als ik daar mee zou stoppen.

Idd zwaar overdreven. Heb de oudste 2 jaar gevoed en zit met de jongste nu op bijna een jaar. Geloof ook echt dat bv het allerbeste is, maar kv is geen gif ofzo :roll:
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Alle reacties Link kopieren
He wat grappig, ik vond het bij de oudste achteraf zo’n logische keuze om te stoppen, dat ik helemaal vergeten was hoeveel twijfel daarbij komt kijken. Ik ben nu weer 4,5 maand aan het voeden en ben er eigenlijk een beetje klaar mee. Overdag vind ik het prima en wel makkelijk, maar de nachten zijn zooo vermoeiend als je alles alleen moet doen. Dus ja wanneer beslis je dat genoeg, genoeg is. Het is ook weer afscheid nemen van een periode denk ik.. Lastig!
Alle reacties Link kopieren
pamelacourson schreef:
18-07-2019 09:56
Bij de eerste was het duidelijk. Ze werd met 4 maanden heel ziek, bleek ernstige koemelkallergie te hebben en reageerde heel goed op de kunstvoeding die ik gaf. Dat ben ik toen blijven geven. Druk eraf gekolfd en binnen twee dagen was het helemaal gestopt.
Dit maar dan bij 5 maanden :-)
Alle reacties Link kopieren
Idrisindra schreef:
12-08-2019 04:33
Sorry, ik zie je vraag nu pas.
Onze jongste heeft slaapproblemen en is na middernacht zo'n 4 keer wakker. Hij is dan alleen te kalmeren met de borst. De oudste wordt af en toe ook nog wakker.
Ik ben helemaal op door het slaapgebrek.
We worden inmiddels ondersteund door een pedagoog die meekijkt en één van de suggesties is stoppen met borstvoeding zodat het patroon doorbroken wordt.

Ik twijfel want eigenlijk wil ik liefst borstvoeding blijven geven.

Ik lees dat je inmiddels een beslissing genomen hebt, goed van je!
Wat heeft de doorslag gegeven?
En hoe ga je het afbouwen aanpakken, dan bedoel ik vooral 's nachts?
Lijkt me namelijk lastig om 's nachts te 'weigeren' als je kindje wil drinken/clusteren.
Iig veel succes!
Oh dat is lastig zeg. Dat je zelf nog wil maar het misschien beter is om te stoppen, voor het patroon. Sterkte met de beslissing.

Wat bij me de doorslag heeft gegeven zijn eigenlijk meerdere factoren. Enerzijds het idee dat ik niet genoeg melk had. Ze dronk op de opvang 200 ml en ik kolfde dan in dezelfde periode 100 ml.
Daarnaast het idee dat ze snachts ging compenseren wat ze overdag niet genoeg had gekregen. Waardoor ik dus nog 3-4x aan het voeden was snachts.
Plus het kolven wat ik verschrikkelijk vond.

Ik heb het uiteindelijk afgebouwd met een afbouwschema. De nachtvoeding zo lang mogelijk aangehouden, maar Op een gegeven moment had ik niet meer genoeg en gaf ik dochter gewoon een fles snachts.
Dan kolfde ik sochtends en savonds om de druk eraf te kolven.

Eigenlijk is het heel goed gegaan en van de een op de andere dag alleen maar fles gegeven. En dan de gekolfde melk via de fles. Baby heeft nooit een signaal gegeven dat ze de borst miste.
Alle reacties Link kopieren
dylanking19999 schreef:
12-08-2019 08:26
Ik kan niet geloven hoeveel mensen hier de gezondheid van hun kind op het spel zetten om dat ze "er niet zoveel zin meer in hebben". En dat moet dan 18 jaar een kind opvoeden.
Euh... word jij eerst eens volwassen, krijg zelf kinderen en stap van je droombeeld af in de realiteit. Mijn baby kreeg het aan de borst niet voor elkaar. Ook niet met hulp van lactatiedeskundige in het ziekenhuis. De fles lukte wel en een kind moet toch eten... Dus heb ik de eerste 6 weken 7x per dag gekolfd en gevoed, maar ik was er toen wel klaar mee om twee maal zo lang met voeden bezig te zijn, het liep ook terug en ben in overleg met de kinderarts volledig overgestapt op kunstvoeding. Ze is er nu 9 jaar later niet dommer of ziekelijk van geworden.
Alle reacties Link kopieren
MrsDuck schreef:
16-08-2019 23:47
Euh... word jij eerst eens volwassen, krijg zelf kinderen en stap van je droombeeld af in de realiteit. Mijn baby kreeg het aan de borst niet voor elkaar. Ook niet met hulp van lactatiedeskundige in het ziekenhuis. De fles lukte wel en een kind moet toch eten... Dus heb ik de eerste 6 weken 7x per dag gekolfd en gevoed, maar ik was er toen wel klaar mee om twee maal zo lang met voeden bezig te zijn, het liep ook terug en ben in overleg met de kinderarts volledig overgestapt op kunstvoeding. Ze is er nu 9 jaar later niet dommer of ziekelijk van geworden.
Er is nogal een groot verschil tussen niet kunnen borstvoeden of erge problemen ermee hebben, dan om na 3 of 4 maanden er al mee te stoppen alleen maar omdat je het teveel moeite vind.
dylanking19999 schreef:
17-08-2019 01:41
Er is nogal een groot verschil tussen niet kunnen borstvoeden of erge problemen ermee hebben, dan om na 3 of 4 maanden er al mee te stoppen alleen maar omdat je het teveel moeite vind.
Ben er nog niet eens aan begonnen, want... vond het maar niks.
Kind leeft nog steeds, doet het ontzettend goed. Vraag me wel af hoe dat dan kan....

Wat een onzin verkondig jij!
Alle reacties Link kopieren
Gestopt na twee borstontstekingen...
Alle reacties Link kopieren
dylanking19999 schreef:
17-08-2019 01:41
Er is nogal een groot verschil tussen niet kunnen borstvoeden of erge problemen ermee hebben, dan om na 3 of 4 maanden er al mee te stoppen alleen maar omdat je het teveel moeite vind.
Gelukkig mag iedereen dat voor zichzelf bepalen he. Ga jij maar lekker je kind voeden tot hij 10 is en hosanna zingen.
Alle reacties Link kopieren
dylanking19999 schreef:
17-08-2019 01:41
Er is nogal een groot verschil tussen niet kunnen borstvoeden of erge problemen ermee hebben, dan om na 3 of 4 maanden er al mee te stoppen alleen maar omdat je het teveel moeite vind.
Wat enorm flauw om dat te zeggen, je kunt echt niet weten hoe iemand anders zich voelt.

Ik ben eerlijk gezegd zelf altijd wel trots dat ik het zolang volgehouden heb ;)
Alle reacties Link kopieren
dylanking19999 schreef:
12-08-2019 08:26
Ik kan niet geloven hoeveel mensen hier de gezondheid van hun kind op het spel zetten om dat ze "er niet zoveel zin meer in hebben". En dat moet dan 18 jaar een kind opvoeden.
:wtf: zeg het is niet dat die babies ineens een likeurtje krijgen ipv borstvoeding he
Alle reacties Link kopieren
Ik zit nu in de afbouw en wil nog 1 voeding houden (zoon is bijna 7 maanden). Ik ben gaan afbouwen omdat ik merkte dat mijn weerstand enorm kelderde en ik met ruim 5 maanden ineens 2 borstontstekingen in 3 weken kreeg. Gezonde moeder is blije moeder is blije baby.

Dit topic heeft mij een tijdje geleden ook wel geholpen met relativeren en het maakt ook een beetje droevig dat ik toch niet die langvoedende moeder ben (op 1 voeding straks na dan als dat lukt).
Alle reacties Link kopieren
Kiwimeisje schreef:
19-08-2019 19:07
Wat enorm flauw om dat te zeggen, je kunt echt niet weten hoe iemand anders zich voelt.

Ik ben eerlijk gezegd zelf altijd wel trots dat ik het zolang volgehouden heb ;)
Nou, en terecht! Het is hard werken :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven