Stoppen met anticonceptie in 2010 :duckie:

09-01-2010 20:02 2479 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vervolg van topic 'Stoppen met de pil in 2010'.

Nu met tabel.

NaamLeeftijdWanneer voor het echie?N.O.D.ZwangerWanneer uitgerekendMarloes8425Januari 201011 juniTeepje29Januari 2010 19 januari 2011PinkLady25Januari 2010Rihs23Januari 2010 3 dec 2010Nolleke27Januari 2010 15 jan 2011Thir10senses22Januari 2010Lente198129Januari 201019 juniTroela7832Januari 2010Maedl27Februari 2010Angie21xx26Maart 2010 24 dec 2010Emytje29Maart 201018 juniLily30 - 2e kindje30Maart 2010Mayala27Maart 2010Thomassen1125Maart 2010Raarmaarwaar32April 201026 juniKookabbura27April 20103 febr 2011Joda32April 20103 juliBianca198723April 201017 juniAnkeliem28April 201011 juliMeike198129April 20103 juliJanine2000131April 201031 jan 2011Nelleke425April 201030 juniNukje33April 2010Lazuurtje27April 201017 januari 2011Marill27Mei 2010Lievegerritje24Mei 2010Knorretje28 - 2e kindje29Mei 2010Juuls8227Juni 2010chocolate_lover26Juni 201024 juniJuffertje2228Juni 20107Up24Juni 2010Drenthegirl26September 2010
@Mayala; Geen dank! Morgenochtend denk ik, dan ben ik 1 dag overtijd uitgaande van mijn langste cyclus. Ben benieuwd, heb nu wel een zeurende pijn in mijn rug. Misschien vannacht dus gewoon ongesteld, we gaan het zien...
heeft iemand voor mij de link van de jonas, kan m nergens terug vinden....
@nelleke: zeurende pijn in rug kan ook wat anders zijn he... succes.. en slaap lekker!
Gevonden, volgens de jonas methode komende donderdag om 21.24 uur...
@Meike: maar dan ook geen minuut later he

Succes!
Goedemorgen ladies, wat is het druk hier zeg, ik had heel wat bij te lezen! Ik schrijf ook nog op een ander topic, ik zal jullie niet te veel lastig vallen met mijn kwaaltjes en onzekerheden, maar ik kom zeker af en toe even lezen hoe het er hier voorstaat!

@Mayala & 13: moed houden hoor, ik herken het gevoel zo! Ik was bij een negatieve test in ronde 4 ook helemaal down. Maar het stomme is: ik heb nu al aan een paar mensen verteld dat ik zwanger ben en de algehele reactie is eigenlijk: zo snel al! Ik merk dat ik zalf ook vind dat het best wel lang duurde, maar het relativeert misschien om te denken dat een buitenstaander binnen een half jaar gewoon heel snel vindt. Ik duim heel hard voor jullie deze ronde!

@Nelleke: je maakt het nog wel even spannend zeg! Ik zou gewoon nog een keer testen hoor! Ik heb een paar dagen voor mijn NOD ook negatief getest, en was wel zwanger!

@Janine: ik bewonder je voorzichtigheid, volgens mij durf je het zelf nog niet te geloven?

Met mij gaat het verder goed. Er zijn dagen dat ik overdreven emo ben en om alles huil, en er zijn dagen dat ik overtuigd ben dat ik een miskraam krijg, omdat ik zulke buikpijn heb. Bottom line is gewoon dat je niet weet wat er allemaal gebeurt, en dat je daar rete-onzeker van wordt. En dat 8 weken wachten vanaf de positieve test tot een eerste teken van bevestiging gewoon HEEEL lang is! Maar, zoals in mijn wijze boek staat: je geduld wordt goed beproefd in deze tijd, en dat komt je vast nog van pas met een baby straks!
Negatief meiden... Nu maar wachten tot ik ongesteld wordt, zit nu op dag 34
@nelleke, heb je een onregelmatige cyclus? Anders morgen/overmorgen nog eens proberen.

Iemand wel eens een cyclus van 38 dagen of langer gehad?
@Johanna; 31 dagen was mijn eerste cyclus en 33 mijn tweede en nu zit ik met mijn 3e en ik weet niet wanneer ik nu ongesteld wordt natuurlijk.
@Marloes84, nee ben nog steeds niet ongesteld geworden! 25 april ben ik gestopt met de pil na deze nog wel een week genomen te hebben, dus de strip niet afgemaakt (stoppen met de pil was een weldoordachte spontane actie van mijn vriend en mij :D) Dus de laatste keer dat ik ongesteld ben geworden was 13 april. Ik heb wel al twee zwangerschapstesten gedaan just in case maar waren beide negatief helaas! Ik weet goed dat het echt wel ff kan duren voordat je weer ongesteld wordt na het stoppen met de pil maar ik vind dit al lang duren! hahaha hoezo ongeduldig????
@lievegerritje: het kan maar zo heel lang duren voordat je menstruatie weer opgang komt. Een vriendin van mij is gestopt vorig jaar febr en werd pas in juli ongesteld.. en een andere vriendin ook gestopt in febr en is vorige week pas ongesteld geworden..

@nelleke4: ja, irritant he als je nog niet weet hoe je cyclus is, ik heb eindelijk een cyclus van 28 dagen (ben al dik drie jaar gestopt met de pil)... eerste jaar: 30-33 en soms een uitschieter van 36.. tweede jaar hetzelfde en sinds we besloten hebben om er voor te gaan is mijn lichaam mee gaan werken.. heel apart. vanaf maart 28 daagse cyclus!
Hallo dames,

ik heb een slaapdienst gehad, dus kon niet eerder reageren.

Hier dus nog steeds geen sporen van menstruatie, deze cyclus duurt nu dus officieel langer dan de vorige. Pffff.

Als het zich vanavond niet aandient dan ga ik morgenochtend opnieuw testen. Ik voel verder helemaal niets, geen gevoel voor menstruatie of zwangerschap.

@ Nelleke, jammer dat hij negatief was. Vervelend hè dat wachten.
@Nelleke, balen dat hij negatief is!!

Zou het kunnen dat je nog te vroeg getest hebt? Sterkte met wachten...

@Marill, ook voor jou dus wachten!! Sterkte of hopelijk morgen een positieve test?!

@Lievegerritje; welkom! Lastig dat je cyclus weer op gang moet komen.. Hoe was je cyclus voordat je aan de pil ging?
@lievegerritje: welkom!

Kan idd lang duren eer je ongesteld wordt, maar dat wil niet zeggen dat je geen eisprong hebt, dus gewoon om de dag sexen, dan heb je de meeste kans

Hier gaat het gelukkig een stuk beter met m'n ontsteking. Lekker aan de anti-biotica en pijnstillers. Probeerde vandaag zonder pijnstillers, maar heb ze net toch maar weer ingenomen....

Ook gisteren weer begonnen met werken, was wel even moeilijk, want veel collega's vroegen uiteraard hoe het ging en tja...dan komen de tranen toch weer he.

Ben wel heel lief opgevangen en ze leven allemaal erg met me mee, dus dat is ook wel erg fijn.

Voel me lichamelijk verder goed en het emotionele heeft gewoon tijd nodig en tja, daar helpt op de bank zitten ook niet bij.

Het vloeien is gelukkig bijna gestopt, hoop eigenlijk dat het na vandaag helemaal over is.

En dan is het wachten op m'n eerste menstruatie weer....maar over 2 weken mogen we ook weer proberen zwanger te worden en dan gaan we precies op vakantie. Dus we hopen zo dat het weer snel raak is!

Er waren een paar meiden die schreven dat ze het bijzonder vinden dat ik zo blij ben voor de zwangeren hier. Moet eerlijk zeggen dat ik dat niet zo bijzonder vind. Weet nu zelf gewoon hoe het is om die positieve test in handen te hebben en vind het super voor degene die positief test! Weet helaas nu ook hoe het is als het mis gaat en dat wens ik echt helemaal niemand toe. Dus geniet er lekker van als je zwanger bent en maak je niet druk over wat je allemaal voelt in je lichaam. Ik voelde helemaal niets en het ging toch mis, andere vrouwen hebben de raarste klachten en dat gaat gewoon goed.

@Angie: wat fijn he als je op je werk goed wordt opgevangen! Dan zie je weer hoe belangrijk dat is.

En ook weer wat eten binnen gehouden zie ik, gelukkig maar zeg. Kan me voorstellen dat je die tosti's een beetje zat begint te worden

@teepje: Maak je niet te druk over het krijgen van een miskraam! Die buikpijn zegt echt helemaal niets (ik voelde helemaal niks dus dat zegt echt niets) Probeer er lekker van te genieten en tja...je geduld wordt vreselijk op de proef gesteld..
Marill, spannend! Vertel nog eens, hoe lang duurt je cyclus normaal gesproken?

Balen Nelleke, maar misschien heb je ook nu nog te vroeg getest?
@Troela: goed te horen dat je je beter begint te voelen!

@lievegerritje:welkom! het duurde bij mij 7weken voor ik weer voor het eerst weer ongesteld werd.

Vandaag dag 38, test was weer negatief dus wacht menstruatie maar af en test anders pas zondag weer denk ik...

Weten jullie al meer Marill en Nelleke?
@ Johanna, ik ga morgenvroeg testen mocht ik nog niet ongesteld geworden zijn.

@ Mayala, zie mijn onderschrift onder aan mijn berichten.

Het is nu dag 37 en nog niks.

Ik hou jullie op de hoogte!
@marill: niet leuk, je cyclus begint behoorlijk uit te lopen.... ben benieuwd of het raak is!
Hey meiden!

@ Troela wauw! Knap dat je doorgaat en dat je gewoon aan het werk gaat. Die zure appel daar moet je idd doorheen (Hoe gaat het nou met je????) en dat heb je nu gelukkig gehad! Fijn!

Nu hopen dat je snel van de pijnstillers af kunt.. En ik heb zo vaak gelezen dat het na een miskraam supersnel weer raak kan zijn, dat komt geloof ik ook door de hormonen die dan nog in je lichaam zitten?? Dus wie weet! Je gaat er vast met een dubbel gevoel in maar je weet inderdaad hoe het voelt en hoe blij je bent met dat gevoel! Zet m op! Wij zijn trots op je!!

Het is inderdaad fijn dat het op je werk goed opgepakt word. ik had gister nog even een gesprek met mn manager na ons overleg en sja..die vroeg natuurlijk; hoe zie je het voor je? Ik heb gezegd dat ik het nog niet precies wist.. Ik werk nu 4 dagen en denk dat ik naar 3 dagen wil. Ik hoor ook veel moeders zeggen dat dat wel de max is voor hen.. Nu twijfel ik nog over 3.5 dag.. Ik heb een baan waarin ik door heel NL reis als enige binnen NL voor onze afdeling. Dus er ligt wel veel werk en sinds ik daar werk gaat het supergoed en is er weer grip op alles.. Dat wil mijn manager natuurlijk zo houden..maar ja.. Miss is 3.5 dag wel te veel? Dat zou betekenen voor mij dat ik een halve of 1 dag thuis werk en de rest op pad kan.. Maar dat betekend ook maar 1 dag per week echt vrij.. Miss is dat te weinig om echt van je kindje te genieten en zelf bij te komen van alle heftigheid?

Financieel hoef ik die extra dag niet perse te werken.. Angieman heeft een goede baan en die halve dag kost ook weer een halve dag opvang dus qua wegstrepen tegen elkaar zal het niet veel uitmaken. maar hoe belangrijk is je eigen carriere nog zodra je mama word? Ik ken het gevoel niet, ik hoor alleen van anderen dat het dan 'anders' word...

Hoe denken jullie daarover voor jullie zelf???

@ Teepje Hahha vertel eens over al die klachten en pijntjes!! Dan ben ik niet meer de enige die klaagt. En ik ben me er zeker bewust van dat ik heel blij moet zijn met wat ik heb (sorry Troela) en dat probeer ik dan ook maar te onthouden zodra ik weer richting de gootsteen ren als ik aan het koken ben... zucht..

En die buikpijn is echt normaal hoor!! Dat zijn gewoon echt je banden en je baarmoeder, de een heeft daar meer last van dan de ander. Ik had het ook echt dik 2 weken nadat ik ontdekt had dat ik zwanger was. En het was ook zo ineens weer weg.. Nu nooit meer buikpijn gehad (AFKLOPPEN!)

Wanneer heb je je eerste echo nou? Die bevestiging is inderdaad heel fijn!

@ Nelleke, wat vreemd! Echt afwachten dus... sterkte met je geduld, bah!!

@ Marill Hmm sterkte meis, vervelend dat het zo onregelmatig is! Goed bijhouden he, dan heb je alles in ieder geval wel duidelijk op papier staan. Miss komt er dan vanzelf een ritme in... Wie weet!

@ Emytje Hoiii!!! Hoe gaat het met je? Jij bent gewoon druk aan het klussen thuis?

@ Johanna, sterkte met wachten!! Het is wat he met al die meiden die moeten wachten.. En vaak is geduld al onze sterke kant haha!

@ lievegerritje Succes met ongesteld worden! Das vast voor het eerst dat je denkt; nou kom maar op!! Terwijl je het al die jaren daarvoor het liefste zolang mogelijk uitstelde haha!

Hier gaat het weer beetje bij beter wat beter!!

Angieman is gister idd voor mij nd apotheek geweest, komt hij met zetpillen thuis!!! Nou ja zeg! Ik heb allerlei vriendinnetjes die gewoon pilletjes krijgen, en dat krijg ik zetpillen. Ik heb al een hekel aan mn huisarts en ik was er gisteravond van overtuigd (moe, misselijk en kon echt niet eten...) dat hij me wilde pesten!! Dus ik was woest! Had me er echt op verheugd dat ik een heerlijk pilletje kon nemen en me niet meer zo rot voelde.... Viel ff tegen..

Dus Angieman ook teleurgesteld, die haalde het natuurlijk ook alleen maar op haha!

En aangezien ik natuurlijk eigenwijs ben heb ik gewoon niets gebruikt en heb vanmorgen weer gebeld dat ik het er niet mee eens was..

Tja zegt de assistente; als je overgeeft dan hebben pilletjes niet zoveel zin..daarom hebben we daarvoor gekozen. Hmmzz..ja eigenlijk best logisch. Maar toch wil ik het niet!

Ok, ze zou het even overleggen. Ben er vanmiddag langs gegaan en echt een heel gedoe joh!! Ik rij veel auto in de week en alle middeltjes tegen misselijkheid die beinvloeden je reactievermogen en maken je suf... Dus ze wilden het eerst niet uitschrijven.. Dus ik heb moeten beloven dat ik minder ga autorijden en als ik ver moet dat ik ze niet inneem.. Dat heb ik in ieder geval wat op mn vrije dagen + weekenden! God, wat zal ik daar blij mee zijn! Vanaaf voor het slapen neem ik de eerste, joehoeee!! Ik ben benieuwd!!

Verder weinig nieuws.. Ik wilde vanaaf gaan wandelen en ff langs de bieb..maar lig lekker met mn dekentje op de bank. Toch maar niet...te moe.. En sja daar mag je dan lekker aan toe geven he?

Fijne avond!
@ Nelleke balen.. Nu weet je nog niets. Succes met afwachten..

@Marill spannend als je morgenochtend gaat testen, hopelijk dan meer duidelijkheid!

@ Janine spannend dan nog even wachten tot vrijdagochtend. Al zijn wij er natuurlijk al wel van overtuigd dat het raak is hihi, maar snap dat je graag samen nog een keer wilt testen!

@ 13 goed om van je te horen! Duim heel hard voor je dat het nu raak is! 5 maanden is lang he, ken t gevoel

@ Troela wat een overwinning dat je weer bent gaan werken. Lief dat je collega's zo betrokken zijn, geeft toch helemaal niets dat je dan even moet huilen. Liever zo dan dat niemand wat tegen je durft te zeggen.
Brr wat een vervelende dokter Angie. Hij probeert jou natuurlijk te beschermen maar al zou je het alleen al af kunnen wisselen dat je op je vrije dagen wel gewoon die pilletjes kunt slikken zou al heerlijk zijn. Hopelijk slaap je vannacht goed en kun je morgen weer lekker wat eten!

Qua werken moet je helemaal zelf bekijken wat jullie graag willen. Ikzelf weet wel dat ik 3 dagen wil gaan werken en niet meer, maar ken ook vrouwen die 4 dagen werken waar het ook prima gaat. Anders vraag je of je er nog even over na mag denken? Of je spreekt af dat je begint met 3,5 dag en als je t dan te veel vind dat je altijd nog terugkan naar 3 dagen?
Hoi Marloes,

ja ik denk er zeker ook nog even overna hoor!

Ben even benieuwd naar jullie mening.. iedereen heeft er natuurlijk al een beetje overna gedacht toen je stopte met de pil.. Goh, hoe ga ik het aanpakken als ik wel zwanger word!?

Maar ja, hier is het nu zover en zou graag van jullie willen weten hoe jullie er over denken!
Angie21: ik vind het altijd heerlijk om je uitgebreide verhalen te lezen! Ondanks je zwangerschapskwaaltjes kom je toch heel positief en enthousiast over, hopelijk gaan de pilletjes je goed helpen.
Ik wil zelf het liefst 3 dagen gaan werken als we een kindje krijgen. Nu werk ik 4 dagen en dat is prima. Ik vind die extra dag vrij heerlijk, maar met een kindje erbij lijkt me dat niet genoeg. We hebben daarbij nog niet uitgerekend hoe dat financieel gezien uitpakt, maar daar maak ik me (nog) geen zorgen om
Ik zit qua werk in dezelfde situatie als Mayala, en zou het liefst ook voor drie dagen gaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven