Tablet/spelcomputer voor leergierige peuter

21-06-2018 11:07 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onze jongste wordt binnenkort twee. Ze is erg leergierig: kan al een beetje tellen, herkent vormen/kleuren. Ze is gek op boekjes lezen en ik denk dat ze ondertussen ook wel toe is aan wat educatieve spelletjes. We hebben een ipad, maar eigenlijk willen we haar een eigen apparaat geven dat ook tegen een stootje kan. Iets speels en leerzaams tegelijkertijd.

Ik heb al even gekeken naar de Vtech storio, maar dat is van 2-11 jaar en daar moet je volgens mij losse spelletjes voor kopen. Is dat wat? Of zijn er leukere alternatieven? Tips zijn welkom.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou wel voor een gewone tablet gaan, daar kan je veel meer mee dan met zo'n tablet van Vtech. Toen onze kinderen kleiner waren, hadden ze een iPod Touch met zo'n ronde Fisher-Price hoes erom, maar ik geloof dat de iPod Touch niet meer wordt gemaakt.

Mijn dochter heeft nu een tablet van Samsung en daar zijn heel veel educatieve apps voor (wel andersoortige apps dan voor jouw kind, mijn dochter is acht).
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Moest een beetje lachen om de titel. Zijn er ook niet leergierige peuters? Maar inderdaad, een simpele tablet lijkt me prima. En je hebt er van die speciale hoezen omheen, dan is de tablet iets beter bestand tegen vallen.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Gewone niet te dure tablet. Hoesje er omheen, zo'n rubberen dat ie niet stuk gaat als het valt.
Btw niet alle kinderen zijn slopers. Mijn peuter was overal superzuinig op. Laptopje uit die tijd is weggegooid (win 95 ) maar was niet stuk. Wel niks meer waard natuurlijk :D
Alle reacties Link kopieren
Ok. Duidelijk. Toch een tabletje dus. Oudste zit regelmatig op onze gehandicapte ipad, dus daar mag jongste niet op. Maar met zo’n hoesje moet het op een goedkope tablet wel goedkomen.
Ik zou zo’n Vtech geval kopen. Gewoon een wat uitgebreidere versie. Bij een tablet moet je de interessante software allemaal gaan kopen (gratis apps vallen zwaar tegen).

Vergeet ook niet dat een tablet desastreus is voor de creatieve ontwikkeling en bij langdurig gebruik ook slecht voor de ogen. Dus in het slechtste geval werken een tablet of iets dergelijks zelfs contraproductief.
Alle reacties Link kopieren
De kosten van die apps vallen best mee. Ik heb toen mijn dochter de tablet net had een kaartje van Google Playstore gekocht, daarmee kwamen we een heel eind, de meeste van die kinderapps zijn echt niet duur. Ik geloof dat Rekenblobs een van de duurste apps was, daarop oefent ze met rekenen.

En desastreus voor de ontwikkeling vind ik wel erg overdreven, ik neem aan dat TO voldoende bij haar volle verstand is om ervoor te zorgen dat haar peuter geen hele dagen op de tablet zit.
En de nadelen die aan een tablet zitten, zitten ook aan dat Vtech geval.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Geen tablet maar wel educatief; heb je al eens gedacht aan Bambino loco?
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
21-06-2018 12:14
De kosten van die apps vallen best mee. Ik heb toen mijn dochter de tablet net had een kaartje van Google Playstore gekocht, daarmee kwamen we een heel eind, de meeste van die kinderapps zijn echt niet duur. Ik geloof dat Rekenblobs een van de duurste apps was, daarop oefent ze met rekenen.

En desastreus voor de ontwikkeling vind ik wel erg overdreven, ik neem aan dat TO voldoende bij haar volle verstand is om ervoor te zorgen dat haar peuter geen hele dagen op de tablet zit.
En de nadelen die aan een tablet zitten, zitten ook aan dat Vtech geval.
Met creativiteit zit het bij ons thuis wel goed :D Onze oudste ademt creativiteit en onze jongste speelt al uitgebreide fantasiespelletjes. Dus daar ben ik niet zo bang voor.

Maar het kant-en-klaar idee van de Vtech spreekt me inderdaad wel aan, terwijl je voor een tablet nog van alles erbij moet kopen. Maar met zo’n Google kaart val dat dus wel mee begrijp ik.

Mag ik vragen wat er op zo’n kaart zit?

edit: verkeerde bericht gequote, wilde het bericht ervoor quoten, maar gaataf en toe fout op de mobiel
Alle reacties Link kopieren
Clifford, ik bedoel zo'n kaart om apps te kopen. Wij doen dat nooit met de creditcard, die is ook niet gekoppeld aan de tablet, zodat we nooit ongemerkt uitgaven kunnen doen (in-app aankopen, dat soort dingen), dus ik had er een kaart van 20 euro bijgedaan en daar hebben we heel lang mee gedaan, want veel van die kinderapps kosten niet zoveel.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven