Thuis bevallen: waar peuter?

17-01-2022 11:20 354 berichten
Alle reacties Link kopieren
Disclaimer: Dankzij een prenatale depressie heb ik soms moeite om reële angsten en niet-zo-reële angsten uit elkaar te houden. Hier graag even je begrip voor. Ik heb goede begeleiding, ben niet ontoerekeningsvatbaar en bij de vorige bevalling trok het binnen enkele uren weg.

Situatie:
Nu 32 weken zwanger, moet een bevalplan gaan maken. Ik werk meerdere scenario's uit, omdat dit helpt bij mijn depressie / angstklachten. Ik ben mij er van bewust dat, hoeveel scenario's ik ook uitwerk, het altijd anders gaat verlopen. Maar nogmaals: zo houd ik mezelf stabiel dus dit is een hele bewuste keuze.

Mijn vorige bevalling verliep aardig vlot. Ik herkende de weeën niet als weeën. Ik denk dat ik 2-3 uur thuis wat heb gerommeld en gedacht dat dit wat 'oefenen' was. Omdat ik medisch was (zie: depressie) toch maar snel naar het ziekenhuis gegaan. Bij aankomst had ik 3 centimeter en zo'n 2-3 uur (en een weëenstorm) later zat ik op 10. Geen pijnstilling nodig gehad.

Met deze ervaring in mijn achterhoofd wil ik me serieus voorbereiden op een thuisbevalling.

Vraag:
Wij hebben al een peuter (2 jaar) rondlopen. In geval van ziekenhuis hebben we opvang (mijn moeder komt dan bij ons thuis). Maar wij blijft kind als we thuis blijven en het spontaan op gang komt? We hebben geen familie in de buurt (dichtste bij is 1 uur rijden). We hebben wel een hele fijne gastouder, in geval van nood mag hij daar heen. Mijn hoofd werkt even niet mee. Tips? Suggesties? Kan een kind thuis blijven?
Alle reacties Link kopieren
Klinkt goed Pergamon!

Heel logisch dat je deze laatste week niet zomaar achter je laat. Daarom extra fijn dat de depressie optrekt en je je fysiek goed voelt.
Het is zoals het is
Van harte gefeliciteerd!!
Alle reacties Link kopieren
Pergamon schreef:
24-03-2022 11:05
Nouja, zo veel details zijn er over zo'n korte tijdsspanne niet :proud:
Ik bedoelde vooral:
- Heb je de dinsdag weten te vermijden?
- Hoe gaat het psychisch met jou? (Al iets beter dus, maar erg veel meegemaakt de laatste week.)
- Wie heeft er nou uiteindelijk op peuter gepast 😉? (Ik vermoed jouw ouders, want daar was hij al.)
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven