Tips dagje stad voor 15 jarige zoetekauw.

13-11-2019 23:25 103 berichten
Alle reacties Link kopieren
Miijn stiefdochter wil voor haar verjaardag altijd graag een uitje.
Ik heb de afgelopen weken al van alles verzonnen en gezocht op internet.
Zelf weet ze het ook niet zo goed, keuzes maken is niet haar talent ( en die van mij ook niet ;-) )

Nu is er uiteindelijk een soort van plan.
Ze wilde anders ook wel gewoon uit eten, maar dat hebben we vorige keer al gedaan en ze is nu ook weer niet echt iemand die veel lust.)
Wel is ze een enorme zoetekauw en frietliefhebber.
Plan is om een leuk stadje te bezoeken ( niet al te groot, dus geen Amsterdam ofzo) en Daar op verschillende plekken wat te eten en te drinken.
Dus een taartje bij plek 1, een bittergarnituurtje op plek 2 , weer ergens anders een lekker toetje ofzo, , ergens een doosje bonbons samen stellen, savonds friet eten, etc.
Dat dus, en de aandacht het meest op de zoete kant want ze is vooral dol op taart.
Dagje struinen dus met lekker hier en daar een hapje eten.

Maar oké, dat is het plan , de invulling vind ik toch wel lastig te kiezen,
Welk leuk stadje, die ook verschillende leuke eettentjes heeft voor het eten.
Hebben jullie misschien aanraders?
Ik stem ook voor maastricht.
Frietjes maar ga niet naar Reitz. Slechte frieten.
Ga dan naar tuutje van teunje in Wijck.
Piece of cake voor gebak. Of naar de bisschopsmolen van echte vlaaien.
Winterwonderland start inderdaad binnenkort.
Koffiedrinken in selexyz boekenzaak.
En als afsluiting naar de rooftopbar

Er zijn zoveel cafe’s etc in Maastricht dat je ieder uur ergens anders kunt eten/drinken
.
anoniem_370403 wijzigde dit bericht op 02-05-2020 08:17
99.15% gewijzigd
Wat een leuk idee! Daar had je mij heel blij mee gemaakt als 15 jarige. Eh.. nu nog trouwens. Zo ziet een dagje stad met vriendin/zus/partner er bij mij ook uit :hihi: Staan hier al genoeg tips tussen dus wens jullie alleen veel plezier! En eet smakelijk!
anoniem_381635 wijzigde dit bericht op 14-11-2019 07:47
0.20% gewijzigd
Delft is heel compact en sfeervol.
Is dat nog een idee?
:)
anoniem_176786 wijzigde dit bericht op 17-11-2019 08:58
98.91% gewijzigd
Oh ja, Keulen of Dusseldorf! Lekker snaaien op de kerstmarkten.
Alle reacties Link kopieren
Is een high tea nog een optie?

Maar super leuk idee to. Lief van je.
Alle reacties Link kopieren
Misschien ook nuttig tussendoor een uurtje advies van een dietist of voedingsdeskundige?
.
Kerstmarkt ergens is ook leuk. Allemaal eettentjes. Warme chocolademelk en voor jou gluhwein
Alle reacties Link kopieren
Ik heb wel veel tips voor Arnhem maar weet niet of je zin hebt die kant op te gaan? Zijn wel echt fantastische zoete taarten winkels en cafés. Wellicht met een chocolade workshop tussendoor?
Alle reacties Link kopieren
Envelop schreef:
14-11-2019 08:30
Ik heb wel veel tips voor Arnhem maar weet niet of je zin hebt die kant op te gaan? Zijn wel echt fantastische zoete taarten winkels en cafés. Wellicht met een chocolade workshop tussendoor?
Jazeker zijn tips voor Arnhem ook welkom.
Hebben we wat te kiezen .
Alle reacties Link kopieren
Ik zou een wandeling door het centrum maken en dan richting het modekwartier lopen. Eventueel workshop bonbons maken bij olalachocolade of anders bij de allerbeste chocolaterie aan de Koningstraat wat lekkers meenemen (mensen staan daar rond de feestdagen wel echt in de rij voor de chocolade dus weet niet wanneer je wilt gaan).
Iets lekkers nemen bij Hemels (centrum) en samen naar de Eusebiuskerk om over de stad uit te kijken vanaf het glazen balkon (mits je geen hoogtevrees hebt) vervolgens richting het modekwartier een taarten proeverij eten bij "Bij Ann" waar je drie stukjes zelfgemaakte taart krijgt en dan doorlopen naar het winkeltje "Sweet sugar hill" wat echt het taarten/snoepwalhalla is en daarna gaan zitten bij "sugar hill" een paar panden verderop waar ze ook de taarten verkopen maar ook heerlijke andere dingen hebben.
Alle reacties Link kopieren
jaap70 schreef:
14-11-2019 08:21
Misschien ook nuttig tussendoor een uurtje advies van een dietist of voedingsdeskundige?
Tuurlijk joh, heb je echt nodig als je jezelf eens 1 dag lekker te buiten gaat,
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Envelop schreef:
14-11-2019 13:13
Ik zou een wandeling door het centrum maken en dan richting het modekwartier lopen. Eventueel workshop bonbons maken bij olalachocolade of anders bij de allerbeste chocolaterie aan de Koningstraat wat lekkers meenemen (mensen staan daar rond de feestdagen wel echt in de rij voor de chocolade dus weet niet wanneer je wilt gaan).
Iets lekkers nemen bij Hemels (centrum) en samen naar de Eusebiuskerk om over de stad uit te kijken vanaf het glazen balkon (mits je geen hoogtevrees hebt) vervolgens richting het modekwartier een taarten proeverij eten bij "Bij Ann" waar je drie stukjes zelfgemaakte taart krijgt en dan doorlopen naar het winkeltje "Sweet sugar hill" wat echt het taarten/snoepwalhalla is en daarna gaan zitten bij "sugar hill" een paar panden verderop waar ze ook de taarten verkopen maar ook heerlijke andere dingen hebben.
Wat een uitgebreide beschrijving, fijn!
Ik ga het allemaal even googlen, dit klinkt ook allemaal heel goed.
Is Arnhem erg groot? Of valt het mee? Ik zoek een stad met een compact centrum.
Alle reacties Link kopieren
Snowpink schreef:
14-11-2019 07:46
Wat een leuk idee! Daar had je mij heel blij mee gemaakt als 15 jarige. Eh.. nu nog trouwens. Zo ziet een dagje stad met vriendin/zus/partner er bij mij ook uit :hihi: Staan hier al genoeg tips tussen dus wens jullie alleen veel plezier! En eet smakelijk!
Dank je wel!
Ik maak mijzelf ook blij ermee :D
Alle reacties Link kopieren
jaap70 schreef:
14-11-2019 08:21
Misschien ook nuttig tussendoor een uurtje advies van een dietist of voedingsdeskundige?
We hebben een keurig bmi, dus we kunnen het wel aan zo’n dagje sugarrush.
We rennen wel een extra rondje om de kerk ;-)
Alle reacties Link kopieren
nlies schreef:
14-11-2019 13:16
Tuurlijk joh, heb je echt nodig als je jezelf eens 1 dag lekker te buiten gaat,
Wel als je in de aanhef leest dat zij weinig lust, een zoetekauw is en dol op friet. Lezen is een kunst en dan mij afzeiken?
.
Alle reacties Link kopieren
consuelabananahammok schreef:
14-11-2019 13:53
Wat een uitgebreide beschrijving, fijn!
Ik ga het allemaal even googlen, dit klinkt ook allemaal heel goed.
Is Arnhem erg groot? Of valt het mee? Ik zoek een stad met een compact centrum.
Tja wat is groot, ik vind het zelf al eerder een groot dorp dan een flinke stad maar dat ligt aan je vergelijking
Alle reacties Link kopieren
misschien een canal tour met maaltijd
Alle reacties Link kopieren
jaap70 schreef:
14-11-2019 14:13
Wel als je in de aanhef leest dat zij weinig lust, een zoetekauw is en dol op friet. Lezen is een kunst en dan mij afzeiken?

Ik mag toch hopen dat je niet bij wat je leest erbij bedenkt dat dit dan dus ook haar dagelijkse eetpatroon is?
Want je denkt toch niet echt dat ze dan dus 3/ 4 keer in de week friet eet, ontbijt met taart en dagelijks repen chocolade wegtikt en wij dat dikke prima zouden vinden?
Ik vind eerlijk gezegd dat dit geen kunst van lezen is als je daar vervolgens zelf bij gaat aannemen dat ze vast een diëtiste nodig heeft.

Ze is gewoon een puber, die hebben over het algemeen niet echt nog een verfijnde smaak maar wel liefde voor ongezond eten.
Hoewel, zoals ik al in dit topic ook schreef , tikt ze ook graag hele bakken rauwkost en vers fruit weg.
Dit is een dagje feest, geen dag zoals normaal dus.
Alle reacties Link kopieren
Envelop schreef:
14-11-2019 14:25
Tja wat is groot, ik vind het zelf al eerder een groot dorp dan een flinke stad maar dat ligt aan je vergelijking
Ja dat is waar, ik vind bv Den Bosch, Utrecht een vrij compact centrum hebben.
Amsterdam, Rotterdam , al wel te groot worden.
Ter vergelijking.

Ik ben ooit weleens in Arnhem geweest, maar alleen het theater en een stukje daar vandaan bij een pizzatent gegeten waar ik echt een enorme lekkere pizza heb gegeten.
Heel hip tentje was dat, geen standaard pizzatent.
:flirting: Wat een leuk idee!

Amersfoort? Daar heb je Brood&Zoets, Coffee Corazon, The Blueberry, Chocolate Company, Hemels (en nog wel meer). Allemaal leuke plekken om een high tea te doen of gewoon een hapje en een drankje.
anoniem_385974 wijzigde dit bericht op 14-11-2019 16:31
1.77% gewijzigd
Anoniem262821034 schreef:
13-11-2019 23:32
Wat een raar idee.. :@@:

Leuk juist, soort kroegentocht maar dan met eten.
Alle reacties Link kopieren
jaap70 schreef:
14-11-2019 14:13
Wel als je in de aanhef leest dat zij weinig lust, een zoetekauw is en dol op friet. Lezen is een kunst en dan mij afzeiken?
O sorry wist niet dat je het persoonlijk op zou vatten, zo was het niet bedoeld.
Hoe wel?
Nou iets van, laat ze toch lekker een dagje, morgen krijgt kind waarschijnlijk weer een gezonde maaltijd voorgeschoteld
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Amsterdam heeft wel Café Blond, zelf nooit geweest, beetje een hype ding, maar tieners vinden dat vast leuk:

Afbeelding

Misschien ook in andere plaatsen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven