Tips gevraagd: vlekken kinderkleding

20-03-2018 23:06 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar wat praktische tips. Mijn kindje speelt graag buiten. Helemaal leuk. Maar nu heb ik een paar broeken met modder, zand, gras vlekken. Iemand een goede tip hoe ik dit er uit kan wassen?

Ook hebben we wel eens vlekken van eten in de kleding, bijv tomaat, sandwichspread. Iemand daar nog een tip voor?

Hoor graag. Heerlijk als mijn kindje lekker buiten kan spelen. Maar ik krijg de vlekken er niet meer goed uit
Die van Dasty schijnt heel goed te zijn.
Tip: oude speelkleding. Gras en speelzand gaan er bijna niet uit.
Alle reacties Link kopieren
Moiren’ schreef:
20-03-2018 23:07
Die van Dasty schijnt heel goed te zijn.
Wat is Dasty?
Bumba2018 schreef:
20-03-2018 23:15
Wat is Dasty?
Schoonmaakspul van de Wibra. Voor van alles en nog wat.
Toevallig zei mijn moeder vandaag dat het vlekkenstift ook heel goed is. Ze had oude vlekken die met niets er uit gingen met die van de Wibra er wel uitgekregen.
En het kost echt geen drol.
Alle reacties Link kopieren
Bumba2018 schreef:
20-03-2018 23:15
Wat is Dasty?
Jij bent je toelatingsexamens voor een lidmaatschap op viva forum doorgekomen terwijl je niet weet wat Dasty is??? :woa:
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Alle reacties Link kopieren
Oude kleding, tweedehands kleding en dan bij voorkeur lekker zittende joggingbroeken, want dat rent en klimt veel fijner dan een spijkerbroek.
'Tell people there's an invisible man in the sky who created the universe, and the vast majority will believe you. Tell them the paint is wet, and they have to touch it to be sure.' -George Carlin
Alle reacties Link kopieren
Groene zeep op de vlekken smeren en dan de wasmachine in.
Alle reacties Link kopieren
ElizabethThatcher schreef:
20-03-2018 23:07
Tip: oude speelkleding. Gras en speelzand gaan er bijna niet uit.
Tja, ik weet alleen niet wanneer ze bij de kinderopvang buiten gaat spelen. En om haar nou elke dag in een oude broek af te leveren. Misschien kan ik een oude broek neerleggen met de vraag deze aan te doen wanneer ze gaat buiten spelen? Maar ja, dat is ook zo’n gedoe.
Aan de andere kant, ik heb nu 2 bijna nieuwe broeken met vlekken. Nogal zonde
Een voorwas toevoegen aan je wasprogramma met Biotex.
Alle reacties Link kopieren
wiezel schreef:
20-03-2018 23:24
Jij bent je toelatingsexamens voor een lidmaatschap op viva forum doorgekomen terwijl je niet weet wat Dasty is??? :woa:
Ik had er echt nog nooit van gehoord :)
Alle reacties Link kopieren
Bumba2018 schreef:
20-03-2018 23:27
Tja, ik weet alleen niet wanneer ze bij de kinderopvang buiten gaat spelen. En om haar nou elke dag in een oude broek af te leveren. Misschien kan ik een oude broek neerleggen met de vraag deze aan te doen wanneer ze gaat buiten spelen? Maar ja, dat is ook zo’n gedoe.
Aan de andere kant, ik heb nu 2 bijna nieuwe broeken met vlekken. Nogal zonde
Waarom zou ze er tiptop uit moeten zien als ze naar het kdv gaat?

Ooit de opmerking gehoord van een 3 jarige “maar mijn kleren mogen niet vies worden”.
Ik snap dat echt niet! Trek gewoon wat oudere kleding aan en laat de kinderen lekker spelen!
Bumba2018 schreef:
20-03-2018 23:27
Tja, ik weet alleen niet wanneer ze bij de kinderopvang buiten gaat spelen. En om haar nou elke dag in een oude broek af te leveren. Misschien kan ik een oude broek neerleggen met de vraag deze aan te doen wanneer ze gaat buiten spelen? Maar ja, dat is ook zo’n gedoe.
Aan de andere kant, ik heb nu 2 bijna nieuwe broeken met vlekken. Nogal zonde
Modder en zand zijn toch niet zo’n probleem? Verder doe ik nooit de mooiste kleding aan naar het kdv.
Buitenspeelbroek is wel heel handig hoor, zeker als het wat natter is. Ik heb regentuinbroeken van de H&M. Kunnen gewoon over de kleding heen.

Verder heb ik vanish vlekkenspray en wordt er thuis gegeten in een slab met mouwen.
Of gewoon niet zo druk maken. Ik had 1 of 2 “goede” broeken, de rest mocht vies en stuk. Naar school ed echt nooit goede broeken aan gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Moiren’ schreef:
20-03-2018 23:31
Of gewoon niet zo druk maken. Ik had 1 of 2 “goede” broeken, de rest mocht vies en stuk. Naar school ed echt nooit goede broeken aan gedaan.
Precies
Wij hadden een speeljas en een nette jas! Zo ook met kleding!
Ik ben er niet minder om geworden😅😂
Alle reacties Link kopieren
Bumba2018 schreef:
20-03-2018 23:28
Ik had er echt nog nooit van gehoord :)
Was een flauw grapje van mij. Ik ook niet totdat ik hier lid werd namelijk. Maar de gemiddelde vivavrouw is lyrisch over Dasty !
(Ik heb het 1 x gekocht, maar vond het niks... misschien net een fles met productiefouten :proud: )
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Alle reacties Link kopieren
Ons kdv had laatst nog in hun nieuwsbrief het verzoek staan om oude kleren aan te trekken
wiezel schreef:
20-03-2018 23:39
Was een flauw grapje van mij. Ik ook niet totdat ik hier lid werd namelijk. Maar de gemiddelde vivavrouw is lyrisch over Dasty !
(Ik heb het 1 x gekocht, maar vond het niks... misschien net een fles met productiefouten :proud: )
Ik heb gisteren voor het eerst Dasty gekocht en ga morgen schoonmaken :proud:
Alle reacties Link kopieren
Dasty werkt goed, maar kijk wel uit want het vreet je verf ook weg.
Jonari schreef:
20-03-2018 23:43
Dasty werkt goed, maar kijk wel uit want het vreet je verf ook weg.
Dat zei mijn ma ook. Die moet opnieuw schilderen :rofl:
Alle reacties Link kopieren
Moiren’ schreef:
20-03-2018 23:43
Dat zei mijn ma ook. Die moet opnieuw schilderen :rofl:
:proud:
Alle reacties Link kopieren
Succes Moiren!
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Alle reacties Link kopieren
wel de gele Dasty he
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Ossengalzeep! En dan in de wasmachine. Tot nu toe krijg ik alle vlekken eruit...
Alle reacties Link kopieren
Dasty of citroenafwasmiddel. Beetje op de vlek doen, even laten intrekken en dan de wasmachine in
Zo krijg ik alle vlekken eruit

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven