Tips gezocht 'onrustige' baby Geen OP

26-10-2020 00:20 131 berichten
X
moderatorviva wijzigde dit bericht op 10-12-2020 20:38
Reden: OP (grotendeels) verwijderd, maatregelen zijn genomen. Met vriendelijke groet, Moderator Vivaforum
0.00% gewijzigd
Dropdrop schreef:
26-10-2020 14:51
En als ze 1 a 2 zijn begrijpen ze ook een beetje wat je tegen ze zegt. Dat scheelt echt zoveel.
Ja en dan hebben ze nog weinig echte tegenargumenten, dat scheelt ook ;-D
Alle reacties Link kopieren
Anemoonn schreef:
26-10-2020 13:06
Volgens de arts worden 1e kindjes vaak huibaby's omdat ze meer aandacht krijgen dan bijvoorbeeld een 2e of 3e kindje. Wanneer ze meteen aandacht krijgen als ze huilen, worden het algauw huilbaby's, aldus haar (dat is dan aangeleerd). Daarom het advies om dit te voorkomen door vanaf het begin niet meteen te reageren op het huilen.
En volgens haar moest ik daarbij m'n gevoel negeren omdat dit niet zou kloppen: huilen is niet zielig.
Ik heb het 1 dag geprobeerd, maar was er toen helemaal klaar mee! Het past niet bij mij: niet op rationele en niet op gevoelsbasis.
Als ik ergens zeker van ben is dat ik dit niet wil. Hier zeker van zijn, helpt mij. Ik heb er een goed gevoel over dat ze in de achterliggende maanden nooit heeft hoeven huilen zonder dat papa of mama meteen kwam.
Alleen zoek ik nu manieren om het wat makkelijker te maken voor mezelf...
wat een lul van een arts trouwens
Alle reacties Link kopieren
Loslaten, loslaten, loslaten. Het enige wat belangrijk is, is ook goed voor jezelf te zorgen dus slaap voor jezelf heeft prioriteit boven al het andere (huishouden is niet belangrijk, de hele dag in je pyjama rondlopen is ook prima, etc).

Iedereen die roept over hoe makkelijk het bij hen was en dat je dit zou hebben aangeleerd totaal negeren.

Je doet het goed! Dit is normaal. Het is retezwaar. En het wordt echt beter!
Alle reacties Link kopieren
Wat een debiele adviezen van het cb en notabene een arts lees ik hier weer. Het zou strafbaar moeten worden om jonge ouders zulke stress en onzekerheid aan te praten. Bij mijn eerste zei de vrouw van het cb toen zij op huisbezoek kwam ook dat ik echt moest beginnen met wegleggen in zijn eigen bed in een aparte kamer. Kind was net 5 dagen oud!

Wij hebben ook samengeslapen met de kinderen. In een co-sleeper of al drinkend naast mij in slaap vallen. Baby sliep op de rug of zij, net hoe hij wegrolde na het drinken. Bedhekjes en baby een slaapzak aan. Ik deed de deken tot mijn middel en van boven warmere kleding aan in bed. Baby sliep ter hoogte van mijn middel. Ik heb nooit het gevoel gehad dat het niet veilig was, maar hier moet je je eigen gevoel in volgen.

Laten huilen is een belachelijk advies. Ja, er zijn vast kinderen die na een paar keer huilen doorslapen. Maar de meeste blijven gillen. Vriendin liet haar kinderen ook altijd huilen in de nacht, ze weigerde hen bij zich te nemen. Dat huilen heeft per kind zeker 2 jaar geduurd. Ik vond het vreselijk zielig. En het is niet alsof dat je leven makkelijker maakt. En dat alles alleen maar om een vreemd westers principe dat een baby alleen op een kamer hoort te liggen.
Alle reacties Link kopieren
Neem sowieso het cb alsjeblieft met een korreltje zout...
Tenminste Dat doe ik na vervelende ervaringen met hun bij mijn 1e waar we echt laat achter een probleem wat veel eerder verholpen had kunnen worden.

Gevoel volgen, tips vragen en uitproberen.
Elk kind is anders.
Zo sliep mijn oudste tot een maand of 4,5 bij ons op de kamer, onze verse baby van 3 maanden lag na 4 weken al op zn eigen kamer.

En deel de zorg echt meer met je man!
Het eerste wat ik doe als die van mij zo thuis is, is schoenen aan en met de hond eruit, even eruit alleen, dat maakt al dat ik de avondspits weer even aankan.
En als je kleine slaapt, zelf rust pakken. Nu met 1 kan dat.
Ik mis dat nu echt, want mijn oudste slaapt sinds een week niet meer in de middag dus ik sta heel de dag aan.

Je doet het echt goed hoor, echt! Volg je kindje.
Tralalalala
Alle reacties Link kopieren
En als je het omgeving commentaar heeft: dat zijn vast mensen van een generatie ouder. Die niet meer écht weten hoe het is als je er middenin zit.
Vraag het een willekeurige moeder met een baby van een jaar en je zult grotendeels herkenning krijgen.

Voordeeltje, ook jij gaat vergeten hoe intens deze periode is :) als je kindje doorslaapt, kruipt, loopt, praat, dan weet je niet meer hoe moe je was gedurende deze maanden.
Het is echt even deze periode door. Denk in weken, elke week is er eentje. En maak het jezelf makkelijk!

Je kunt ook ledikantje van je baby naast je bed schuiven. Misschien helpt die nabijheid al. En dan na paar maanden goed slapen, weer terug naar eigen kamertje. Creatief denken.
Hips, hopsakee en pierlala.
Alle reacties Link kopieren
Ja maar dat creatief denken verdwijnt als je bijna niet slaapt en in een tunnel van zorgen voor je kind woont.
Zodra je helemaal alleen in bad kan, naar de kapper of de super, of zelfs echt iets leuks is er weer ruimte voor creativiteit.

Goed dus dat je om hulp vraagt to!
Alle reacties Link kopieren
Madderijn schreef:
26-10-2020 21:17
Ja maar dat creatief denken verdwijnt als je bijna niet slaapt en in een tunnel van zorgen voor je kind woont.
Zodra je helemaal alleen in bad kan, naar de kapper of de super, of zelfs echt iets leuks is er weer ruimte voor creativiteit.

Goed dus dat je om hulp vraagt to!

Been there. Ik ken de zombiemodus.
Heb een jaar amper geslapen door een huilbaby.

Juist dan moet je dingen doen die je anders niet zou doen.
En als de gedachte is: 'babybed hoort in een babykamer', dan vind ik het al creatief genoeg om dat bed door twee deuren te schuiven tot naast je eigen bed.
Hips, hopsakee en pierlala.
Anemoonn schreef:
26-10-2020 00:51
Die heb ik en die zegt dat ik haar ook maar moet laten huilen, omdat het niet anders kan/ik het ook vol moet kunnen houden, aldus hem.
Ik heb het geprobeerd... tegen mijn gevoel in... Maar ik kan én wil het niet!
Daar heb je weinig aan dus, naar zo'n partner.
Merl0t schreef:
26-10-2020 21:37
Been there. Ik ken de zombiemodus.
Heb een jaar amper geslapen door een huilbaby.

Juist dan moet je dingen doen die je anders niet zou doen.
En als de gedachte is: 'babybed hoort in een babykamer', dan vind ik het al creatief genoeg om dat bed door twee deuren te schuiven tot naast je eigen bed.
Eens. Of koop een 2ehands co-sleeper op MP.
Alle reacties Link kopieren
Bloemetjefresia schreef:
26-10-2020 13:15
Ik ben geen arts laat ik dat voorop stellen. Maar voor mij VOELT bovenstaande echt als nonsens!
Staat zo haaks op wat mijn natuur en instinct me ingeeft. Ik ben meer van het volgen van de behoeften van het kind.

Maargoed iedereen doet wat hij/zij denkt dat goed is.
Is ook zwaar gelul. Mijn dochter was een huilbaby en dat kwam echt niet door mijzelf, omdat ik te snel naar haar toe ging. Ik heb haar altijd bij me gehouden. Na 3 maanden hield het op. Volg idd je instinct!
Alle reacties Link kopieren
Wat naar! Ik heb een baby van 5 maanden en kon zich ook moeilijk ontspannen en slaapt het liefst aan me vast geplakt.

Merkte door mijn eigen slapeloosheid en moedeloosheid dat ik ook geen ander ritme kon proberen. Ben twee nachtjes weg gegaan om even te resetten, het is geen wondermiddel maar heeft wel goed gedaan. Negatieve energie even achter gelaten en weer frisser er in.

Ik heb proberen hem te laten huilen maar kreeg er zelf veel stress van. Las toevallig dit twee weken terug: https://www.aukjeswereld.nl/baby/leren- ... er-huilen/ en dat helpt hier redelijk. Gewoon er naast zitten, over hoofdje aaien en hand op buik (+ geluid van ewan the sheep). En gewoon wachten, meestal huilt hij even maar voelt mijn nabijheid en slaapt in een kwartier. Soms wordt hij weer wakker en begint t van voor af aan.

Voordeel is dat je in een hand kopje thee kan hebben en het andere dat ik het besloten dat dit ‘de manier’ is. Ik ging vaak verschillende manieren proberen waar geloof ik zowel baby als ik hopeloos van werden en hij alleen maar overstuur.

Ook zeg ik vaak als ik naast hem zit bij z’n bedje ‘je mag wel huilen, dat is goed’. Geleerd van de chiropractor, slaat nergens op maar soort mantra ook om de negatieve lading en stress van even huilen in bed weg te halen voor mezelf.

Sterkte herken je stress!

En oja, hier helpt wandelen met de wagen. Als ik geen energie heb om hem te laten slapen, hoppa warm pak aan en lopen. Voor beide rustgevend ;)
Alle reacties Link kopieren
Het is ook gewoon heel zwaar en ontzettend wennen, een baby. Voor je baby ook trouwens, ze is korter uit je buik dan ze erin zat.
Ik lees veel tips en dingen die je uit kan proberen. Wat voor ons werkte: maak het jezelf zo makkelijk mogelijk. Kijk 's nachts niet op de klok, probeer op een veilige manier je baby liggend te voeden zodat je niet klaarwakker bent na een voeding, slaap als baby slaapt ( je hoeft er niet uit om 8 uur!) en een beetje stof of een keer vaker eten bestellen is prima.
Ik lees ook dingen over borstvoeding uit de jaren 60. Hoe gekolfde melk eruit ziet, zegt niets over de voedingswaarde. Kolven om het aantal ml te zien, zegt ook weinig. Uit een borst drinkt een baby veel effectiever. Om de 2 uur voeden is prima. Wat je kan proberen is overdag vaker aan te bieden en 2 borsten laten drinken. Zodat de grootste voedselinname overdag is en niet 's nachts. Maar het is geen gouden tip helaas. Mijn baby's gebruikten de nacht om bij te tanken van de drukke dag.
Overigens, huilen met jouw fysieke nabijheid is geen probleem he? Het gaat om alleen laten huilen. Inderdaaf hand op baby en dan eens kijken wat ze doet qua slaap dat is prima. Ze weet dan dat je er bent. Als ik het goed onthouden heb triggert dat geen stresshormoon. In tegenstelling tot alleen laten huilen.
Mooi geschreven Dharma123 en ik ben het 100% met je eens. :high5:

Overdag meteen na het slaapje voeden en vlak voor het slaapje, misschien kom je dan overdag aan meer voedingen annemoon?

Maar mijn ervaring is dat het allemaal vrij lastig te sturen is. Mijn derde is nu 9 mnd en als ik haar savonds naar bed breng, heb ik nog steeds een lang ritueel met voeden, knuffelen, liedjes zingen etc. Dit doe ik al sinds ze geboren is. Toen ze rond de vier maanden was, ging ik met haar naar boven rond 1900 en uur en bleef ik bij haar totdat ze sliep in de cosleeper. Soms was ze dan huilerig en aaide ik haar etc, soms lukte het haar zelf beter om te gaan slapen en soms viel ze tijdens de voeding in slaap. Dan was ik dus om 1945 beneden, of pas om 2100 uur, dat verschilde per keer. Mijn man zorgde dan voor de oudste twee. En daarna ging ik dus echt geen huishouden meer doen, en nu nog niet trouwens haha.
Alle reacties Link kopieren
Luci_Mster2 schreef:
26-10-2020 21:39
Daar heb je weinig aan dus, naar zo'n partner.

Nou, partner mag toch ook een mening hebben? Ook zijn kind?
herfst100 schreef:
26-10-2020 16:31


Laten huilen is een belachelijk advies. Ja, er zijn vast kinderen die na een paar keer huilen doorslapen. Maar de meeste blijven gillen. Vriendin liet haar kinderen ook altijd huilen in de nacht, ze weigerde hen bij zich te nemen. Dat huilen heeft per kind zeker 2 jaar geduurd. Ik vond het vreselijk zielig. En het is niet alsof dat je leven makkelijker maakt. En dat alles alleen maar om een vreemd westers principe dat een baby alleen op een kamer hoort te liggen.
Wat erg @(
Poeszie schreef:
26-10-2020 22:29
Nou, partner mag toch ook een mening hebben? Ook zijn kind?
Tuurlijk mag dat, net als ik een mening mag hebben. En ik vind het een achterlijke mening. Baby laten huilen. Ja hoor.

TO ( en dat kleine mensje) heeft helemaal niks aan zo'n figuur.
Alle reacties Link kopieren
captain_hindsight schreef:
26-10-2020 22:18
Overigens, huilen met jouw fysieke nabijheid is geen probleem he? Het gaat om alleen laten huilen. Inderdaaf hand op baby en dan eens kijken wat ze doet qua slaap dat is prima. Ze weet dan dat je er bent. Als ik het goed onthouden heb triggert dat geen stresshormoon. In tegenstelling tot alleen laten huilen.
Ja klopt. Het is nog steeds vervelend om te horen dat je baby huilt natuurlijk. Maar een baby die alleen huilt is iets totaal anders dan een baby die getroost wordt.
Positivevibes schreef:
26-10-2020 16:25
Loslaten, loslaten, loslaten. Het enige wat belangrijk is, is ook goed voor jezelf te zorgen dus slaap voor jezelf heeft prioriteit boven al het andere (huishouden is niet belangrijk, de hele dag in je pyjama rondlopen is ook prima, etc).

Iedereen die roept over hoe makkelijk het bij hen was en dat je dit zou hebben aangeleerd totaal negeren.

Je doet het goed! Dit is normaal. Het is retezwaar. En het wordt echt beter!
Dankjewel!
Qua mindset is dit wel een van de belangrijkste dingen die ik mezelf voor kan houden.
Ik probeer sowieso nu contact met mensen die energie kosten zoveel mogelijk te beperken.
herfst100 schreef:
26-10-2020 16:31
Wat een debiele adviezen van het cb en notabene een arts lees ik hier weer. Het zou strafbaar moeten worden om jonge ouders zulke stress en onzekerheid aan te praten. Bij mijn eerste zei de vrouw van het cb toen zij op huisbezoek kwam ook dat ik echt moest beginnen met wegleggen in zijn eigen bed in een aparte kamer. Kind was net 5 dagen oud!

Wij hebben ook samengeslapen met de kinderen. In een co-sleeper of al drinkend naast mij in slaap vallen. Baby sliep op de rug of zij, net hoe hij wegrolde na het drinken. Bedhekjes en baby een slaapzak aan. Ik deed de deken tot mijn middel en van boven warmere kleding aan in bed. Baby sliep ter hoogte van mijn middel. Ik heb nooit het gevoel gehad dat het niet veilig was, maar hier moet je je eigen gevoel in volgen.

Laten huilen is een belachelijk advies. Ja, er zijn vast kinderen die na een paar keer huilen doorslapen. Maar de meeste blijven gillen. Vriendin liet haar kinderen ook altijd huilen in de nacht, ze weigerde hen bij zich te nemen. Dat huilen heeft per kind zeker 2 jaar geduurd. Ik vond het vreselijk zielig. En het is niet alsof dat je leven makkelijker maakt. En dat alles alleen maar om een vreemd westers principe dat een baby alleen op een kamer hoort te liggen.
Oke! Ik ben iemand die een autoriteit qua kennis wel volgt... Maar mag dus idd wel kritisch zijn. Hierbij was ik dat al wel meteen hoor, was zo verbaasd dat ik haar dit hoorde zeggen.
Merl0t schreef:
26-10-2020 16:55
En als je het omgeving commentaar heeft: dat zijn vast mensen van een generatie ouder. Die niet meer écht weten hoe het is als je er middenin zit.
Vraag het een willekeurige moeder met een baby van een jaar en je zult grotendeels herkenning krijgen.

Voordeeltje, ook jij gaat vergeten hoe intens deze periode is :) als je kindje doorslaapt, kruipt, loopt, praat, dan weet je niet meer hoe moe je was gedurende deze maanden.
Het is echt even deze periode door. Denk in weken, elke week is er eentje. En maak het jezelf makkelijk!

Je kunt ook ledikantje van je baby naast je bed schuiven. Misschien helpt die nabijheid al. En dan na paar maanden goed slapen, weer terug naar eigen kamertje. Creatief denken.
Ook wel van mensen (familie, vrienden) die recent zelf een baby hebben. Zij kunnen zich er weinig bij voorstellen en ik krijg soms het gevoel dat ik klaag of zeur, hoe ze me aankijken.
Alle reacties Link kopieren
Anemoonn schreef:
26-10-2020 00:51
Die heb ik en die zegt dat ik haar ook maar moet laten huilen, omdat het niet anders kan/ik het ook vol moet kunnen houden, aldus hem.
Ik heb het geprobeerd... tegen mijn gevoel in... Maar ik kan én wil het niet!
En dat hoeft ook niet...maar jouw man mag echt wel wat meer doen. Zegt de degene waarvan haar man soms ook niet veel doet.

Als het goed voelt zou ik BV 's nachts afbouwen en de nachten delen.

Wanneer ga jij weer werken? Of blijf je fulltime thuis?

Verder weinig tips: ik had/heb juist een baby die niet van plakken houdt en iedere nacht 10 a 11 uur slaapt 's nachts. En overdag ook zonder moeite. HIer was vaste voeding de bepalende factor met doorslapen.
leeuw32 wijzigde dit bericht op 27-10-2020 12:20
9.81% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Anemoonn schreef:
27-10-2020 12:16
Ook wel van mensen (familie, vrienden) die recent zelf een baby hebben. Zij kunnen zich er weinig bij voorstellen en ik krijg soms het gevoel dat ik klaag of zeur, hoe ze me aankijken.
he bah, wat vervelend

misschien kun je via dit forum moeders-met-baby vinden, waar je wat meer mee kunt sparren?
Alle reacties Link kopieren
eb je nog productie genoeg?
Je zou een dag KV kunnen geven om te kijken of dat scheelt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven