Toch opeens wel spannend.... gestopt met de pil!!

19-02-2009 15:10 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al járen rammelen mn eierstokken behoorlijk hevig en ik heb dus ook heel lang naar dit moment uitgekeken en..... ben sinds 2 dagen gestopt met de pil! Heb er samen met man lang en goed over nagedacht, we willen het allebei echt graag en nu ik eenmaal gestopt ben met de pil vind ik het opeens toch wel erg spannend... Want ons leven gaat hoe dan ook veranderen; óf we krijgen een kind, óf het lukt niet en ook dat zal behoorlijk wat invloed hebben op onze toekomst. Maar bovenal vind ik het heel léuk-spannend!

En ja, ik weet dat er al heel wat 'hoera-ik-ben-gestopt-met-de-pil' topics zijn, maar die zijn al behoorlijk vol geschreven en vind het lastig me daar nog tussen te mengen. Dus wie heeft zin mee om hier mee te schrijven?!

groet, Kersje
Spannend Kersje! Ik hoop dat je snel een leuk topic hebt ervaringen delen is leuk...
anoniem_44112 wijzigde dit bericht op 19-02-2009 15:16
Reden: Aanvulling
% gewijzigd
.
Leuk natadecoco! En hoezo 'opnieuw'?!

Ik lees al wel een poosje mee op het viva forum, tot nu toe was ik nooit heel erg van het posten, maar is toch wel fijn om (anoniem) ervaringen te delen..... niemand weet nl. dat ik met de pil gestopt ben.... En is best moeilijk mn mond erover te houden. Kan ik het toch nog ergens kwijt!

(ben overigens ook niet erg van de forumafkortingen enzo, sommige forummers schrijven bijna in geheimtaal - voor mij dan- over het krijgen van een baby en alle terminologie die daar bij hoort.... . Dus ben voor gewone mensentaal!)
Heee kers!

Waar bleef je nou joh!
Maar spannend joh, wens je heel veel geluk!
Sterretjee, help me even...?! Waar moest ik gebleven zijn?! Ik vrees dat ik het echt niet weet !
Voor gewone nuchtere mensentaal, slimme dames en vooral geen klussen, NOD's en weet ik veel wat voor een code hebben we het "een slimme meid is op haar zwangerschap voorbereid topic". Je staat wel onder streng foliumzuurtoezicht van mij dan! Wees welkom je aan te melden. Geen tabellen enzo.
hihi..van wens tot kind!
Sterretjee, ja idd.... schaam..... ben er niet echt meer toegekomen daar mee te schrijven. Vond het ook praktisch gezien een beetje lastig om steeds naar een apart forum te gaan..... Niet echt netjes van me dat ik daar niets meer heb laten horen, sorry!

@Zwieber, herken me wel in je beschrijving ;).....! Klinkt goed! En wees gerust; ik slik al heel trouw mn foliumzuur!

Zal eens even het topic opzoeken en kijken of ik mezelf daar nog 'ingelezen' krijg! Vind het heel wat om al bestaande topics bij te benen....
Een slimme meid is op haar zwangerschap voorbereid!
Geeft toch niks joh!! Herkende je opeens!

Kom af en toe wel ff spieken hier!
hoi kersje!

Ik ben in januari gestopt met de pil. Ik zit al een tijdje mee te lezen maar nu toch zelf maar een account aangemaakt....

Lijkt me leuk om mee te schrijven!!
Goed idee, een topic zonder NODs en andere geheimtaal! En dan liever ook niet "klussen" okay? Of nog erger: babydansen!

Ik heb gisteren m'n laatste pil genomen en ben bijna zeker dat ik niet met de nieuwe strip begin.

We hebben al 2 kinderen en manlief loopt al tijden te hinten dat hij graag nog eentje erbij wil. Maar ja, timing was steeds niet goed, verhuizingen, jongste slaapt nog steeds niet door enz enz enz.

Maar ineens heb ik het ook helemaal te pakken dus denk dat ik zo maar even naar de winkel loop voor een pot foliumzuur
aaahh,eindelijk een normaal topic zonder hubby's,rode duivels enz!!

grappig orangecowgirl, hier hetzelfde verhaal! We hebben er al 2,en vriend begon een tijdje geleden over een derde..en nou gaat het wel heel erg kriebelen bij mij!

Nog een paar maandjes wachten,dan gaan we ervoor!

Hoe oud zijn jouw kindjes?

Die van ons 2 en een half en 15 maanden.

En kers succes!! Het is ook heel erg spannend!
Wat een leuke foto Stoetje, is dat jullie hond? Wat is het?

M'n oudste is al 7 en de jongste is 2,5. Nogal groot leefijdsverschil jammer genoeg maar ja, soms loopt het leven niet volgens plan eh?
Ja,dat is onze hond. het is een boxer..

Ach ja, een groter leeftijdsverschil heeft denk ik ook wel voordelen!
Leuk, nog meer meeschrijvers!

Zag dat er zich ook al 2 ervarenen hebben aangesloten...! Ben benieuwd of dat dan anders is, gaan voor de 1e of voor de 3e. Het is voor mij natuurlijk mn eerste poging dus dat maakt het misschien wel extra spannend, maar moet zeggen dat het steeds wel even in mn hoofd 'oppopt' zo van 'oei, da's waar ook...... gestopt met de pil... misschien ben ik over een paar maanden wel zwanger! WOEHAA!!'.

Maar wil er eigenlijk ook niet teveel mee bezig zijn, uit een soort van zelfbescherming. Stel dat het heel erg lang duurt (daar moet ik van mezelf al rekening mee houden om elke maand teleurstelling te voorkomen) of helemaal niet lukt.... dat kan allemaal! Merk toch, ook omdat het zo nieuw is denk ik, dat ik er toch wel veel aan moet denken....!
>
Mag ik ook mee doen???? Ik ga voor de tweede, hou niet van 'klussen' (haha, dat kan mijn man echt veeeeel beter) dus ik heb gewoon sex... Overigens ben ik al twee maanden spiraalloos en dus al heeeeeel lang bezig (tja, voor mijn gevoel dan he, ik weet echt dat het niets voorstelt, twee maanden). Maar misschien herkennen jullie dat, als je dan eenmaal de sprong hebt gemaakt kan het niet snel genoeg gaan. Helaas laat het leven zich niet makkelijk regelen. Foliumzuur? Natuurlijk, ik heb bijna mijn eerste 100 pillen achter de rug, moet eigenlijk nu weer naar de winkel om voorbereid te zijn voor de volgende periode.

Mijn kindje (zoon) is alweer 2,5 en ik wilde graag dat hij al iets ouder zou zijn ivm de zelfstandigheid. Bovendien hebben wij onze portie met hem wel gehad, het is nu net een jaartje rustig: slechte start (3,5 week ziekenhuis), zeer lichte/slechte slaper, longontsteking met 7 maanden, oorontstekingen, neusamandel geknipt en later buisjes geplaatst, weer veel oorontstekingen, etc. Tot overmaat van ramp raakte mijn man overspannen, hij is een jaar thuis geweest en sinds augustus weer echt helemaal back on track. Misschien begrijp je: ik heb een tweede even uitgesteld. Mijn wens is wel dat er een tweede komt voordat hij naar school gaat. We zullen zien of dat gaat lukken! Vind het leuk om mijn ervaringen te delen en te horen hoe het jullie vergaat.

Liefs!
Zo Kaboinkie, jullie hebben een zware tijd achter de rug. Gaat het nu allemaal goed met je zoontje?

Kersje, het is wel een beetje anders of het de 1e of een volgende is. Van m'n eerste was ik onverwacht zwanger toen ik nog braaf aan de pil was. Omdat we in een klein krot woonden en het financieel knudde was dacht ik nog helemaal niet aan kinderen maar we waren er wel dolblij mee!

Toen we eindelijk besloten dat we voor een tweede wilden proberen was dat zo'n raar gevoel.

Net wat je zegt, ineens schiet dan door je hoofd: gestopt met de pil!

Vond dat zo leuk en spannend om bewust de keuze te maken.

En voor de tweede keer zwanger zijn vond ik ietsje makkelijker dan de eerste keer. Je weet een beetje wat je kan verwachten en kent handige truuks zoals een emmer met pedaalemmerzakken mee nemen in de auto omdat dat makkelijker is dan in een los zakje moet overgeven

Ben benieuwd hoe het dit keer zal gaan. Toen ik zwanger was van de tweede ging m'n dochter al naar de basisschool dus had ik lekker veel tijd om te rusten en dingen te regelen.

Dit keer zal dat toch wat lastiger zijn denk ik. M'n zoontje gaat waarschijnlijk pas na de zomervakantie naar preschool en dat is dan maar 2 ochtenden per week. Weinig tijd voor mezelf dus.

En we wonen nu in Amerika...bevallen in een vreemd land is toch een beetje eng! Nou ja, eerst maar zwanger zien te worden
-
Hallo allemaal!

Leuk zo'n nieuw en 'vers' topic! Hier mijn verhaal in het kort:

Mijn vriend (28) en ik (bijna 26) willen dit jaar proberen zwanger te worden. Ik slik al zo'n 10 jaar de pil. Nu hebben we besloten in juli te stoppen met de pil. Maar ik dacht dat het misschien beter is nu al met de pil te stoppen om zo te 'ontpillen' (??) om al die hormonen kwijt te raken en dan helemaal schoon te zijn. Geen idee hoe ik dit duidelijk moet omschrijven, klinkt vaag nu he... Maargoed, ik hoop dat we op deze manier sneller zwanger worden. Is het dan bijv. wel verstandig het tot de zomer met condoom te doen? Hoe lang duurt het bijv. voordat alle hormonen van de pil uit je lichaam zijn verdwenen?
Geen idee hoelang dat duurt. Van de eerste was ik zwanger toen ik aan de pil was en toen we voor de tweede gingen was ik meteen de eerste maand zwanger. Werd helaas een miskraam maar meteen de maand daarna weer zwanger.

Heb dus geen ervaring met ontpillen. Heb het wel eens aan de vk gevraagd en volgens haar was het niet nodig om te ontpillen maar is het wel handig voor de vk om uit te rekenen wanneer de baby komt. Omdat je met de pil geen echte ongesteldheid hebt ofzo.

Natadecoco, een ruggenprik verplicht? Jakkes, dat lijkt me niets!

Vind het wel goed als je kan kiezen voor pijnstilling maar ik vind het onzin om het te verplichten.

Ik ben 2 keer thuis bevallen zonder pijnstilling en had het ook niet nodig. Heb me dus al voorgenomen om niet zomaar pijnstillers of een ruggeprik te accepteren.
Hoi allemaal,

Ja, het was best een heftige tijd... (understatement) . Gelukkig is het nu een lekker ondernemende peuter, waaraan je in niets meer kunt merken dat hij 7 weken te vroeg was en zoveel ziekenhuis heeft gezien. Zijn oortjes zijn helemaal schoon, een buisje is er zelfs al weer uit. Zijn taalontwikkeling gaat goed, zijn motorische ontwikkeling ook, dus wij halen hier opgelucht adem. Ook omdat hij sinds een half jaar weer aardig goed slaapt (hij werd heel vaak wakker 's avonds en 's nachts, het inslapen is nooit een probleem geweest), is er nu weer ruimte in ons hoofd voor een tweede.

@nero, ik was bij de 1e in augustus met de pil gestopt en in dec zwanger. Of je dan al echt 'schoon' bent, weet ik niet, maar ik ben wel meteen gewoon gaan proberen vanaf september. Niet gewacht dus.

leuk dat dit zo'n internationaal topic is! vind ik wel leuk om te lezen, over de manieren van omgaan met zwanger worden en bevallen in Frankrijk, Amerika, etc. Enne, een ruggeprik standaard? Moet er niet aan denken, ik doe het liever zo veel mogelijk zelf (tenzij het natuurlijk niet lukt, dan is pijnbestrijding een uitkomst) Ik vond mijn bevalling niet zo erg, ging vrij vlot, de weeen waren heftig maar wel te dragen en mijn zoontje was maar 2 kilo, misschien hefet dat ook invloed op hoe ik het ervaren heb. Alhoewel, maakt het nu echt zoveel uit hoe groot een kind is? Misschien zijn er hier mensen die daar meer over kunnen vertellen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven