Toch opeens wel spannend.... gestopt met de pil!!

19-02-2009 15:10 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al járen rammelen mn eierstokken behoorlijk hevig en ik heb dus ook heel lang naar dit moment uitgekeken en..... ben sinds 2 dagen gestopt met de pil! Heb er samen met man lang en goed over nagedacht, we willen het allebei echt graag en nu ik eenmaal gestopt ben met de pil vind ik het opeens toch wel erg spannend... Want ons leven gaat hoe dan ook veranderen; óf we krijgen een kind, óf het lukt niet en ook dat zal behoorlijk wat invloed hebben op onze toekomst. Maar bovenal vind ik het heel léuk-spannend!

En ja, ik weet dat er al heel wat 'hoera-ik-ben-gestopt-met-de-pil' topics zijn, maar die zijn al behoorlijk vol geschreven en vind het lastig me daar nog tussen te mengen. Dus wie heeft zin mee om hier mee te schrijven?!

groet, Kersje
Lijkt erop dat we onze plannen weer moeten uitstellen. De verhuurders willen dit huis verkopen dus we moeten weer verhuizen :(
Orange, wat vervelend van jullie huis, en helemaal omdat dat alle plannen zo in de war stuurt.... Moeten jullie nu zelf op zoek naar andere woonruimte?

Ik doe trouwens niet echt aan ontpillen.... ben gewoon gestopt en nu zien we wel wat er gebeurt! Was alleen net ongesteld geweest en ben het nu, een week na het stoppen met de pil, alweer.... Het lijkt er dus op dat mn lijf toch al reageert op de afwezigheid van hormonen, al zet mn menstruatie niet echt door. Maar laten we hopen dat dit hoort bij het op gang komen van mn cyclus. Heb namelijk geen idee meer hoe mn natuurlijke cyclus eigenlijk is. Slikt overigens de minipil waarbij je geen stopweek hebt en was dus al heel onvoorspelbaar en onregelmatig ongesteld, dus vind het nu ook wel fijn om weer eens te ontdekken wat mn lijf zelf doet! Hoop dan ook dat deze menstruatie het begin van een redelijk normale cyclus is!
Hallo allemaal,

Ik heb dit topic met plezier doorgelezen, ik zit een beetje in de zelfde fase als jullie en hopelijk mag ik met jullie meeschrijven?

Lijkt me leuk om ervaringen te delen!

Ik ben 34 jaar, heb al een kindje van 7 en we zijn nu aan het proberen zwanger te worden van een 2e.

Dit is onze eerste serieuze poging, en de komende 3 dagen zou mijn menstruatie weer moeten komen, dus ik zit nu best in de spanning.

Kersje:

Ik herken goed wat jij schrijft over dat je er niet teveel mee bezig wilt zijn. Maar bij mij dwalen mijn gedachte er toch continue naar af. Hoe zit dat bij jou?

Lukt het je om je op andere dingen te focussen?

En voel je je anders nu je de pil hebt laten liggen?

Orange Cowgirl:

Leuke passende nickname heb je

Wat vervelend dat jullie moeten verhuizen. Hoe zit het met de huizenmarkt in Amerika?

Kun je een beetje makkelijk aan een huis komen?

Wat leuk dat je 2 kids hebt in verschillende leeftijden!

Stoetje:

Ook jij gaat dus voor een groot gezin?

Gezellig hoor… Je schrijft dat het bij je gaat kriebelen, weet je al wanneer jullie serieus willen gaan proberen zwanger te worden?

Kaboinkie:

Hahaha, "klussen" vind ik ook zo'n aparte term. Kan er ook niet aan wennen.

Jeetje, jullie hebben al wat voor jullie kiezen gehad na de geboorte van je zoontje.

Kan me voorstellen dat je even op adem wilde komen voordat er een tweede zou komen, hopelijk zit alles je nu wat meer mee?

Natadecoco:

Zo zeg, jij hebt ook al het nodige portie narigheid gehad.

Sta je nu onder controle bij een gynaecoloog? Of werkt dat in Frankrijk anders?

Nero:

Ik had hetzelfde gevoel als jij. Wilde eerst de hormonen uit mijn lichaam alvorens weer zwanger te worden. Ik ben dus in oktober gestopt met de pil, tot vorige maand de "vruchtbare dagen" gemeden en dus wel gewoon zonder condoom.

Weet niet of dat nou beter is of niet, het was bij mij een gevoelsmatig iets wat ik graag wilde.

Ben je er inmiddels al uit wat jij wilt gaan doen?

Groetjes, T
Stay with me, let\'s just breathe.
quote:Toadette schreef op 23 februari 2009 @ 12:30:

Nero:

Ik had hetzelfde gevoel als jij. Wilde eerst de hormonen uit mijn lichaam alvorens weer zwanger te worden. Ik ben dus in oktober gestopt met de pil, tot vorige maand de "vruchtbare dagen" gemeden en dus wel gewoon zonder condoom.

Weet niet of dat nou beter is of niet, het was bij mij een gevoelsmatig iets wat ik graag wilde.

Ben je er inmiddels al uit wat jij wilt gaan doen?

Groetjes, TMijn vriend en ik hebben dit weekend goede gesprekken gevoerd en toch maar besloten per direct met de pil te stoppen. We zien wel hoe het loopt, dus ik kan zwanger worden! Al moet natuurlijk eerst mijn natuurlijke cyclus op gang komen... Vorige week ongesteld geweest dus afwachten hoe het deze periode gaat lopen en of mijn cyclus een beetje regelmatig gaat worden... Spannend hoor!
@cowgirl, kunnen jullie verhuurders dat zomaar besluiten dan? Geen huurbescherming o.i.d? Laat je niet meteen leiden door verhuisplannen, verhuizen kan ook prima zwanger en wel en/of met een kind (maar het is wel zwaarder en je kop staat er niet naar... weet ik uit ervaring)

Spannend meiden, die verhalen over stoppen en proberen.... zo herkenbaar! Ik kan zelf ook niet wachten tot ik zwanger ben, moet er wel op letten dat ik er niet teveel mee bezig ben......
Nee huurbescherming zoals in Nederland heb je hier niet. Maar het lijkt er nu op dat we toch gewoon tot September hier kunnen blijven wonen. Zit nu dus te twijfelen wat het verstandigste is.

En ja verhuizen kan ook als je zwanger bent maar bij allebei m'n kinderen was ik de eerste 3 maanden echt gruwelijk misselijk. Kon helemaal niets binnenhouden en was zo beroerd en moe. Bij de tweede lukte het me net om m'n dochter naar school te brengen en weer op te halen maar ze is in die periode ook wel een paar keer na de lunch thuisgebleven omdat ik te beroerd was om haar weer naar school te brengen.

Verder kon ik gewoon niets, huis was een zooitje en m'n man moest elke avond bijspringen terwijl hij ook nog z'n eigen bedrijf moest runnen.

Betekent natuurlijk niet dat het dit keer ook weer zo erg zal zijn maar ik ga er van uit dat ik de eerste 3 maanden niets belangrijks moet plannen.

En ik heb aardig wat ervaring met verhuizen en wat er allemaal bij komt kijken. We zijn al 5 keer verhuisd in de 10 jaar dat we samen zijn en 2 keer daarvan was naar een ander land.
Hi Toadette, leuk dat je ook meeschrijft! Leuk ook dat we een mix hebben van ervaren zwangeren en ervaren moeders en meiden voor wie het allemaal nieuw is....

En ja, ik dénk dat ik me wel anders voel zonder pil, maar volgens mij verzin ik het gewoon, daar is het nu vast nog te vroeg voor....! Maar van het idee alleen al wordt ik blij, dus dat maakt al dat ik me beter voel!

Mm, Orange, kan me voorstellen dat dat je wel tegenhoudt. Maar september is toch alweer een half jaar verder... Kunnen jullie in de tussentijd zelf ook op zoek gaan? Of is dat heel lastig? En kan me voorstellen dat een verhuizing met kinderen helemaal een klus is. Wij moeten trouwens ergens in de tussentijd ook nog gaan verhuizen. Wonen nu echt veel te klein, maar twijfelen over opnieuw huren of toch kopen. We willen het liefst kopen, maar weten niet zo goed wat de woningmarkt doet dus wachten nog even af. Ik ben toch niet direct zwanger en ook dan duurt het nog 9 maanden voor er een baby is...

En Nero, spannend zeg! En inderdaad, ik ben ook heel benieuwd wat mn lichaam en mn cyclus nu zonder pil gaan doen!

En nog even voor de info; ben bijna 30 en 'man' is eigenlijk 'aanstaande man' (vanaf deze zomer wel echt!).

groetjes!
Goedemorgen allemaal!!

Aahhh.. Nero wat gaaf dat je nu al gaat starten.

Kan me voorstellen dat je helemaal blij bent

Bij mij verliep mijn cyclus vrijwel meteen regelmatig.

Voor de zekerheid ben ik ook met zo'n ovulatietest aan de gang gegaan, maar dat had eigenlijk niet gehoeven.

Wanneer je vorige week ongesteld bent geweest zou het zomaar kunnen dat eerdaags je eisprong gaat plaatsvinden?

Kersje, dank je voor het warme welkom

Wat leuk dat je gaat trouwen.

Vind ik toch wel het toppunt van romantiek: met een bolle buik voor het altaar, haha!

Ik denk net als jij van alles te voelen… Maar goed, dat zit waarschijnlijk tussen de oren.

Morgen of overmorgen zou ik weer moeten menstrueren, heb nog maar geen test in huis, wacht eerst morgen even af en dan zien we wel weer verder.

Weet zeker dat ik stiekem toch wel teleurgesteld ben als het niet zo is, maar ja... gemiddeld duurt het geloof ik 8 maanden, dus ik moet mezelf wel even een schop onder de kont geven

Groetjes, T.
Stay with me, let\'s just breathe.
pfoee, ja, met bolle buik trouwen, als dát zou kunnen! Heb mn trouwjurk al gekocht, maar zelfs al zou ik zwanger zijn, dan pas t íe nog wel. Moet nl. nog flink ingenomen worden rond mn taille en heupen...! Maar daar durf ik toch niet op te hopen hoor...... ( zelfbescherming - zelfbescherming - zelfbescherming)
Kersje, ja september is nog een lekker eind weg. We dachten in eerste instantie dat het om heel binnenkort zou gaan, dat we tot eind maart of hoogstens april zouden hebben.

Dus nu zit ik heel erg te twijfelen. M'n verstand zegt dat ik gewoon naar de apotheek moet gaan en nog een doosje pillen moet halen maar m'n hart is het daar helemaal niet mee eens.

Lol, het liefst rij ik vanmiddag even langs onze opslag om de babyspullen uit te graven

En eigenlijk moet ik voor morgenavond wel beslissen want dan zou ik met de nieuwe strip moeten beginnen.

Trouwen met een bolle buik, dat zou prachtig zijn! En dan ook nog in de zomer.

Wat voor jurk heb je? En is het een witte jurk? Lol, daar zou hier echt schande over gesproken worden! Zwanger trouwen in een witte jurk, dat kan echt niet!

Kan ik me af en toe flink vrolijk over maken hoe hypocriet mensen kunnen zijn

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven