Tracking app

26-05-2022 18:13 42 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hooihooi Iedereen,

Ik heb een vraagje of er mensen hier toevallig een goede tracking app weet ?
Een oom van mij wil een goede app installeren om toch enigszins een oogje in het zeil te kunnen houden :-)

Hij kwam er niet uit en dacht ik waag een poging hier ?
Een app waar je eigenlijk je kind op kan zien zonder dat ze eigenlijk het tegenovergestelde kunnen en de locatie van hun ouders zien.

Iemand die hier toevallig handig in is, een goede ervaring heeft met een app ?

Dank jullie wel in ieder geval :-) !!
Hoe oud zijn je ooms kinderen?

En waarom mogen je ooms kinderen niet weten waar je oom uithangt?
anoniem_405281 wijzigde dit bericht op 26-05-2022 18:27
52.26% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Niet. Gewoon niet doen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Als ik echt wil weten waar ze uithangen vraag ik om locatie via WhatsApp te sturen. Kan je dan voor een X aantal uur volgen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Weet je wat het is met tracking apps? "You track the device not the kid" Weten de kinderen dat hij dit wil? Of komt er straks een topic met hoe je dit zonder medeweten van de kinderen op de devices plaatst?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja hoor, met Google Family Link op de telefoon van de kinderen kun je zien waar ze zijn. Je kunt er ook schermtijden mee instellen maar dat hoeft niet.
Geef mensen geen informatie waar ze niet mee om kunnen gaan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Waarom in vredesnaam zou je kinderen willen tracken?! Als ze verdwalen, kunnen ze toch zelf bellen en desnoods de locatie sturen?
Ik krijg een beetje enge associaties bij "ooms" die kindertjes willen volgen...
Alle reacties Link kopieren Quote
En als ze wat ouder worden en het door hebben, zetten ze gewoon hun locatie uit. :proud:
En heb je nog niks aan zo'n app.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren Quote
Vriendin van me heeft ook zo’n app. Volgt ze de hele dag haar man en kinderen. In hemelsnaam waarom denk ik dan?

Hier laten ze gewoon weten waar de uithangen en dat vind ik prima.
Alle reacties Link kopieren Quote
lientje69 schreef:
26-05-2022 18:47
En als ze wat ouder worden en het door hebben, zetten ze gewoon hun locatie uit. :proud:
En heb je nog niks aan zo'n app.

En als ze jong zijn verliezen ze hun telefoon/smartwatch.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat een wantrouwen richting zijn kinderen. Neem aan dat ze al 10+ zijn, anders heb je ook geen telefoon. Zoiets moet je echt niet doen, echt niet.
Symbolica schreef:
26-05-2022 18:50
Vriendin van me heeft ook zo’n app. Volgt ze de hele dag haar man en kinderen. In hemelsnaam waarom denk ik dan?

Hier laten ze gewoon weten waar de uithangen en dat vind ik prima.

En als ze het niet laten weten ook prima, als ze maar laten weten of ze komen eten.

Toen er eentje ongeveer elf was zei hij wil eens andere dingen dan waar hij werkelijk was. Liep die sufferd zijn zus tegen het lijf. Of zijn oma.
Alle reacties Link kopieren Quote
Andersom schreef:
26-05-2022 19:20
En als ze het niet laten weten ook prima, als ze maar laten weten of ze komen eten.

Toen er eentje ongeveer elf was zei hij wil eens andere dingen dan waar hij werkelijk was. Liep die sufferd zijn zus tegen het lijf. Of zijn oma.


Ik vraag zelf nooit waar ze zijn. Ze laten het nog steeds uit zichzelf weten.
Symbolica schreef:
26-05-2022 19:36
Ik vraag zelf nooit waar ze zijn. Ze laten het nog steeds uit zichzelf weten.

Hier niet meer, maar er wonen er twee al op zichzelf.
:proud:
Alle reacties Link kopieren Quote
Vriendin (toen 15) van mijn jongste mocht niet met jongens afspreken
Dus... die liet haar telefoon bij een vriendin en ging met een jongen mee

Ik geloof niet in controle, wel in uitleggen en vragen of ze willen delen/melden waar ze zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij hebben dat als gezin wel, maar iedereen kan de ander zien. Ik zou niet weten waarom mijn kinderen mij niet mogen zien.

De App wordt eigenlijk vooral gebruikt als logistiek middel: zet ik de milk & cookies al klaar of moeten ze nog een stuk fietsen. Is mijn man al vertrokken van werk of kan ik nog even wat anders doen voor de piepers op gaan. Hee die en die had al thuis zullen zijn, oh nee is nog op voetbal/bijbaan/bij vriendin.

Met een groot gezin vind ik wel handig, het is makkelijker om dingen op elkaar af te stemmen. Maar wij vragen de kinderen dan ook nooit: goh, ik zag dat je [….] was, wat deed je daar? Of elkaar: goh, je was niet op kantoor, waar was je dan? We gebruiken het niet als controlemiddel.

Vragen wat de planning is en waar ze heen gaan en met wie doen we gewoon face to face en daar hebben we een digitale gezinsagenda voor.

Als de oudere kinderen uitgaan vind ik het wel fijn als ik kan zien dat ze onderweg naar huis zijn bv. En daar maken zij ook geen probleem van.

De kinderen boven de 15 zetten hem ook wel eens uit. Geen probleem, als ze dan maar zorgen op de afgesproken tijd thuis te zijn.

Vraag je dus vooral af waarvoor je zo’n App wilt gebruiken en het is belangrijk dat iedereen zich er content mee voelt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dochter heeft zoek mijn iphone aanstaan. Vindt ze zelf ook handig, want het is of even laten weten waar je uithangt, of locatie aan hebben staan. En dat eerste vergeet ze nog wel eens.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij hebben life360 op de telefoons.
Iedereen kan zien wie waar is.
Is niet ter controle van de kinderen
Mijn man heeft af en toe een epilepsie aanval en heeft dat een paar jaar geleden gehad toen hij met de hond te wandelen was.
Normaal loopt hij ongeveer een half uur, toen was hij al ruim anderhalf weg
Ik was toen heel ongerust omdat hij veel langer dan normaal weg was.
Als het nu langer duurt dan normaal kan ik even in de app kijken waar hij is en of hij in beweging is.
Een kus is een indruk, die met nadruk vraagt om een herdruk
lilalinda schreef:
26-05-2022 20:29
Vriendin (toen 15) van mijn jongste mocht niet met jongens afspreken
Dus... die liet haar telefoon bij een vriendin en ging met een jongen mee

Ik geloof niet in controle, wel in uitleggen en vragen of ze willen delen/melden waar ze zijn.
Dit. En het enige wat je weet is waar je de telefoon en evt het lijk van je kind kan vinden. Verder voorkom je er niets mee.
Ik ken er ook zat met twee telefoons.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind het zo creepy dat die kinderen niet mogen zien waar hun ouders zijn.
Waarom is dat?
Alle reacties Link kopieren Quote
Die ouders hebben wél recht op privacy, voor als ze in het verkeerde bed liggen. Ofzo.
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren Quote
Andersom schreef:
26-05-2022 19:49
Hier niet meer, maar er wonen er twee al op zichzelf.
:proud:
Ik zou ze gaan tracken. Weet je tenminste wat ze aan het doen zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
sprankelend schreef:
26-05-2022 21:43
Ik vind het zo creepy dat die kinderen niet mogen zien waar hun ouders zijn.
Waarom is dat?
Ja dat vind ik ook wel een leuke vraag.

Wij gebruiken ook life360, maar alle gezinsleden kunnen de anderen zien. Voor ons is het een logistieke App, zoals ik al eerder zei, maar niet alleen voor de ouders, voor ons allemaal.
Alle reacties Link kopieren Quote
.
viva87 wijzigde dit bericht op 27-05-2022 23:43
99.40% gewijzigd

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven