Twee verschillende culturen..

06-06-2018 13:58 108 berichten
Alle reacties Link kopieren
-
anoniem_370810 wijzigde dit bericht op 15-05-2019 21:01
99.76% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Beautifulprincess schreef:
06-06-2018 14:11
Op dit moment doe ik niks en dat is het probleem, en mijn vriend zit nog op school en loopt stage en daar is die binnen maand klaar mee.

Nou, dan is er volgende maand in ieder geval 1 die voor inkomen moet gaan zorgen. Hij realiseert zich dat?
En waarom doe jij ‘niks’? Lijkt het je niet handig om een inkomen te hebben? Ook al zou je niét zwanger zijn?
himalaya wijzigde dit bericht op 06-06-2018 14:19
0.79% gewijzigd
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Beautifulprincess schreef:
06-06-2018 14:15
Ikzelf heb er ook helemaal geen probleem mee, alleen dat vroege trouwen voordat de baby er is en alles eisen ze ook. En daar weet ik niet of ik klaar voor ben. Maar die islamitische opvoeding had ik vantevoren al kunnen weten want heb altijd al iets met moslims gehad, nooit met een Nederlander. En ikzelf vind dus die besnijdenis geen varken bidden ramadan allemaal geen probleem. Ik ben gewoon dus bang dat mijn ouders mij om deze reden nooit bv op het kind willen passen of nooit op verjaardagen komen als zijn familie er is. Want zo lijkt het nu wel te gebeuren want mijn familie heeft nu ruzie met zijn familie.
Niemand kan je verplichten om te trouwen.
Van de andere kant, samen een kind is een verbintenis voor het leven, terwijl je een huwelijk kunt ontbinden.
Ben je dan wel klaar voor een kind samen?
Alle reacties Link kopieren
Als je een kind wil opvoeden dan moet je volwassen zijn en zelf in staat beslissingen te maken.

Jij laat nog te veel van je ouders of zijn ouders afhangen. Je stelt je dus kinderlijk op.
In ieder geval nog niet volwassen genoeg om een kind op te voeden.
Hoe kun je trouwens "niks" doen? Geen opleiding (gedaan)? Waarom werk je niet? Ik neem aan dat je nog bij je ouders woont, maar betalen zij echt alles voor je?
Hard op zoek naar een baan dus!
Alle reacties Link kopieren
Beautifulprincess schreef:
06-06-2018 14:15
(...)Maar die islamitische opvoeding had ik vantevoren al kunnen weten want heb altijd al iets met moslims gehad, nooit met een Nederlander.
Je vriendje ís toch gewoon Nederlander met een Turkse achtergrond?
TO, ik snap je ouders wel denk ik. Eerlijk gezegd zou ik ook niet blij zijn als mijn dochter zwanger thuiskomt en haar kind islamitisch op gaat voeden, omdat de ouders van de jongen dat willen. Moslim zijn gaat echt wel iets verder dan ramadan, geen varken eten en dergelijke. Voor mij persoonlijk staat de islamitische cultuur zo ver af van alle dingen die ik belangrijk vind, dat ik echt niet zou staan te juichen.

Zou ik ruzie schoppen? Nee. Wel zou ik heel duidelijk maken dat ik mijn kleinkind andere dingen gun en hopen dat ik er met de schoonouders uitkom. Bovenal zou ik willen dat mijn dochter een weloverwogen beslissing maakt en niet handelt vanuit druk, maar vanuit haar eigen gezonde verstand. Als zij dan haar kind islamitisch op wil voeden, dan is dat maar zo.

Nogmaals: jullie baby, jullie beslissing. Niet die van de ouders. Zij hebben hun tijd gehad.
Alle reacties Link kopieren
-
anoniem_370810 wijzigde dit bericht op 15-05-2019 20:55
0.00% gewijzigd
To niet gaan trouwen, met maatschappelijkwerk in overleg gaan, de baby jouw achternaam geven, vader kan eventueel kind erkennen .
Jullie zijn beide veel te jong . Hoe lang zijn jullie samen?
8102, goed advies!
Alle reacties Link kopieren
-
anoniem_370810 wijzigde dit bericht op 15-05-2019 20:55
0.00% gewijzigd
Beautifulprincess schreef:
06-06-2018 14:24
Ja het kind wou ik zowizo al op mijn eigen naam zetten tot we eventueel in de toekomst samen gaan trouwen op papier, dan lat ik mijn eigen achternaam ook veranderen als het zo ver is.
We zijn nu een anderhalf jaar samen.
Besef je wat voor gevolgen dat kan hebben eventueel met solliciteren als je zijn achternaam aan neemt? En het is al bewezen..
https://nos.nl/op3/artikel/2235089-soll ... rthur.html
anoniem_353805 wijzigde dit bericht op 06-06-2018 14:28
10.90% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Beautifulprincess schreef:
06-06-2018 14:15
Ikzelf heb er ook helemaal geen probleem mee, alleen dat vroege trouwen voordat de baby er is en alles eisen ze ook. En daar weet ik niet of ik klaar voor ben. Maar die islamitische opvoeding had ik vantevoren al kunnen weten want heb altijd al iets met moslims gehad, nooit met een Nederlander. En ikzelf vind dus die besnijdenis geen varken bidden ramadan allemaal geen probleem. Ik ben gewoon dus bang dat mijn ouders mij om deze reden nooit bv op het kind willen passen of nooit op verjaardagen komen als zijn familie er is. Want zo lijkt het nu wel te gebeuren want mijn familie heeft nu ruzie met zijn familie.

Nogmaals, jij en je vriend moeten het eens zijn over hoe je jullie het met zijn drieën gaan rooien. Hoe zien jullie het voor je? Hoe gaan jullie voor het kind zorgen? Dus gaan jullie beiden werken en hoeveel, waar gaan jullie wonen, moet er opvang geregeld worden, welke basis willen jullie je kind meegeven qua geloof/levensovertuiging. En belangrijk, matcht dat? Als jullie tweeën het niet eens zijn, misschien moet je er nog maar eens over na gaan denken of het wel verstandig is om aan een kind te beginnen.

Ja leuk als jullie ouders het met elkaar eens zijn, maar jullie moeten het samen gaan doen. De mening van jullie ouders is in principe niet belangrijk.
Tenzij jullie verwachten dat ze alles voor jullie gaan regelen en financieren, in dat geval zijn jullie zeker niet klaar voor een kind...
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Beautifulprincess schreef:
06-06-2018 14:22
Ik heb een opleiding gedaan en ook afgerond.
Ik heb nu afgelopen twee jaar bij de jumbo gewerkt maar mijn contract is dus gestopt en ze willen die ook niet verlengen. Dus nu zit ik zonder baan thuis ja.
Ik ben wel indd op zoek al naar iets nieuws en hoop dat ook echt zsm te vinden.

Ik zie overal briefjes hangen dat winkels personeel zoeken, dus ik zou wat verder kijken dan de jumbo.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Laat je eerst een goed voorlichten. Je kan niet zo maar een kind "op naam zetten" en dan later weer veranderen.

Waarom is mening (oordeel) van de ouders van je vriend zwaarwegender dan van je eigen ouders?

Heb je enig idee wat een islamitische opvoeding inhoudt? En wat er van jouw verwacht wordt? In IJsland bijvoorbeeld wordt besnijdenis van jongetjes verboden. Ik zou mijn zoon ook niet laten besnijden, mocht hij dit willen dan kan hij dit zelf op latere leeftijd doen.

Wat ik mis in dit verhaal is hoe je vriend erin staat? Wat zijn zijn ideeen, en wat vindt hij belangrijk? Is hij zelf gelovig, hoe belangrijk vindt hij het geloof in zijn leven? Of is hij bang voor het oordeel van zijn familie?
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Ik denk zomaar dat de ouders van to nu alles nog bekostigen zolang to nog thuis woont.
Alle reacties Link kopieren
In alles wordt goed duidelijk dat jij te jong en onverantwoordelijk bent om een kind op deze wereld te zetten. Niet werken = niet ok. Je voegen naar jouw of zijn ouders, in plaats van samen met je vriend een weg zoeken die bij jullie beiden past = niet ok. Zo ongeïnformeerd zijn dat je denkt dat je de achternaam van je kind later kan wijzigen = niet ok.

Je bent nog zó kinds, en krijgt een kind. Schrijnend.
koffiehagedis wijzigde dit bericht op 06-06-2018 14:37
57.85% gewijzigd
Beautifulprincess schreef:
06-06-2018 14:24
Ja het kind wou ik zowizo al op mijn eigen naam zetten
Dat zeg je nu, maar je klinkt nog niet echt sterk, in de zin dat je druk van zijn familie kan weerstaan.
Zijn familie gaat dan zeggen, nee, Turkse voornaam én achternaam, en dan zeg jij "OK, doen we, maakt mij niet uit" terwijl het beter voor de toekomst van je kind zal zijn als hij twee Nederlandse namen heeft.

Waar sta JIJ voor? Je staat nergens voor als je overal in meegaat 'omdat het niet zo erg is'. Je moet eerst bedenken waar JIJ voor staat, zonder daarin de meningen van je vriend (en al helemaal niet die van zijn ouders) te laten meewegen.
TO, ik krijg de indruk dat je als een hondje achter je vriend aan loopt en alles accepteert wat hij wenst en beslist. Je bent totaal niet zelfstandig en naar mijn mening dus ook nog lang niet klaar voor een kind.

Ik vraag me af wat jíj wil. Als je jullie kind echt als moslim wil opvoeden, vraag ik me af hoe streng jouw vriend is. Hoe denkt hij over vrouwen en homo's? Hoe denkt hij over gelijkheid in een relatie? Heb jij net zoveel te vertellen als hij? En zo niet, wil je je dochter meegeven dat haar mening ondergeschikt is aan de mening van een man? Wat als jullie kind zich afwendt van het geloof? Wat als jij graag Sinterklaas wil vieren? Etc.
Alle reacties Link kopieren
Browniechocolate schreef:
06-06-2018 14:15
Wat wil je vriend ? Is hij praktiserend of accepteert hij het geloof maar doet er zelf weinig mee ?

Een goede vriendin van mij is ook nl en haar vriend Turks.
Zij hebben gekeken naar welke tradities voor hun belangrijk zijn. En graag willen dat hun kind dat meekrijgt.

Voor haar is het sinterklaas en kerst , voor hem de ramadan met suikerfeest en offerfeest.

Maar de kerst en de ramadan zijn alle Bij niet uit het geloof maar meer waar het voor staat in de uitvoering.

En de rest van de feestdagen die uit beiden culturen voortkomen doen ze niks speciaals aan of het kind moet er om vragen.
Dit klopt niet, de ramadan is 1 van de 5 zuilen van de Islam en dus juist één van de funderingen van het geloof.

TO, ik zou samen met je partner kijken naar wat voor jullie zelf het belangrijkste is en hier een tussenweg in vinden. Ouders/schoonouders kunnen wensen hebben, maar uiteindelijk is het aan jullie wat daarmee gedaan wordt.
TO, heb je al bedacht dat je vriend een stuk islamitischer kan worden als de baby er eenmaal is? Nu zal hij behoorlijk lichtvoetig zijn (want hij doet het met een Nederlands meisje), maar vaak draaien dit soort mannen als een blad aan een boom als ze eenmaal vader zijn.

Je schrijft wel heel stoer dat je nog nooit een Nederlandse vriend heb gehad, maar ik betwijfel of jij ECHT weet wat moslim zijn is.

Ik voorspel dat TO zwicht voor de druk van de familie, vriend een stuk meer moslim blijkt te zijn dan hij is en TO niet geaccepteerd wordt door zijn ouders. De baby wel, want dit is moslim. Wat een treurnis om zo onvolwassen een kind te krijgen met alle gevolgen vandien. Voor het kind en voor TO.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou als ouder ook echt niet amused zijn als mijn dochter zwanger thuiskomt en overweegt om het islamitisch op te voeden (op aandringen van ouders van vriendje).
Als je nog op tijd bent zou ik 't weg laten halen. Je bent zelf nog 'n kind en je hebt geen werk, je doet geen studie en je hebt geen woning.

En als je daar te laat voor bent zet het op jouw naam. Een moslimnaam geeft je kind een slechte start. Een moslim opvoeding ook. Je vriend en zijn familie hebben er voor gekozen in het westen te gaan wonen dus hebben ze de westerse normen en waarden maar te accepteren.
Kunstenkitsch schreef:
06-06-2018 14:52


Je schrijft wel heel stoer dat je nog nooit een Nederlandse vriend heb gehad, maar ik betwijfel of jij ECHT weet wat moslim zijn is.

Ik voorspel dat TO zwicht voor de druk van de familie, vriend een stuk meer moslim blijkt te zijn dan hij is en TO niet geaccepteerd wordt door zijn ouders. De baby wel, want dit is moslim. Wat een treurnis om zo onvolwassen een kind te krijgen met alle gevolgen vandien. Voor het kind en voor TO.
Nog nooit een Nederlandse vriend zegt ook erg weinig op haar leeftijd, want hoeveel kunnen er nou aan deze vooraf zijn gegaan?
En als het er wel veel zijn, moet je je zeker niet laten vastleggen door de huidige, want dan is het waarschijnlijk dat het toch binnenkort uit zou raken.
Alle reacties Link kopieren
Browniechocolate schreef:
06-06-2018 14:15


Maar de kerst en de ramadan zijn alle Bij niet uit het geloof maar meer waar het voor staat in de uitvoering.
Hoezo kerst en ramadan zijn beiden niet uit het geloof??

TO: kun je aangeven wat jij zélf wil..?
RB, doorgaans vind ik dat je te snel 'abortus' roept, maar in deze ben ik het eerlijk gezegd wel met je eens.

Alle randvoorwaarden zijn aanwezig voor een slechte start van dit baby'tje:
- Moeders heeft geen werk.
- Moeder woont bij haar ouders
- Moeder is onvolwassen in de zin dat ze (nog) niet in staat is achter haar eigen mening te staan
- Vaders kant zit te pushen voor een islamitisch kind
- Moeder luistert teveel naar wat de grootouders willen/eisen
- Pa heeft net zijn stage afgerond en moet maar een baan zien te krijgen

Ik lees hier vooral een kind dat per ongeluk ouders gaat word, maar geen idee hebben wie ze zelf is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven