Twijfels over Kinderdagverblijf

19-05-2017 09:17 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al een poosje mijn bedenkingen bij het medisch kinderdagverblijf waar mijn zoontje heengaat en mijn vraag aan jullie je of ik overbezorgd ben of dat jullie mijn bedenkingen snappen.

- er is nu voor de 2e keer deze maand vergeten zijn fles van 16:00 uur te geven, hij heeft momenteel niet veel honger dus zal niet snel huilen om de fles, maar hij moet wel aangeboden worden.
- Ik zie vaak kindjes rondlopen met vieze snoetjes en dikke snotterbellen, ook als ik mijn zoontje ophaal heeft hij regelmatig een vies snoetje/neusje of oogje. Is dit normaal?
- Vd week had hij een rood streepje op zijn been, niet schokkend, kan iedereen gebeuren, maar het moet een krasje zijn die hij gevoeld moet hebben want twee dagen later was het nog steeds zichtbaar
- Regelmatig als ik hem op kom halen ligt hij te huilen in de box, terwijl er bijv nog maar twee andere kindjes zijn, er staat 1 leider op 3 kindjes gemiddeld. Ik snap dit niet, waarom hem laten huilen als het niet nodig is?
- Ik heb hem een keer opgehaald en was zijn oogje ontstoken (rood) en vies, toen ik binnen kwam zei ze dat ze die net had schoongemaakt. Ja dat kan, maar ik vond het niet geloofwaardig... De ontsteking was ook weer over de volgende dag toen ik hem thuis met schoon water regelmatig spoelde en oogdruppels had gekregen vd huisarts. Kan toeval zijn dat hij net die dag daar een ontstoken oogje kreeg...
- Een aantal maanden geleden is mijn zoontje ernstig ziek opgenomen in het ziekenhuis. Die weken voor de opname ging het al super slecht met hem. Dit hebben ze op het MKDV niet onderkend. Die weken voorafgaand aan de opname heb ik vaak een gesprek gehad met ze, ik snapte gewoon niet dat zij niet zagen wat ik thuis zag maar ze zeiden dat hij daar altijd vrolijk was, nu heb ik vaker gehoord dat kinderen zich anders gedragen op een kdv dan thuis... Maar ik kan het me bijna niet voorstellen.

De twee leidsters die voornamelijk op de groep staan als mijn zoontje er is zou ik zo op het eerste gezicht vertrouwen, ze komen kundig over maar toch merk ik dat ik hem niet graag meer wegbreng.
Ik heb al een gesprek gehad over het laatste punt, daarin heeft ze ook bevestigd dat ze niet onderkend hebben dat hij ziek was, maar geeft nogmaals aan dat hij in die weken wel echt vrolijk was en hij zich dus wss anders gedragen heeft op het kdv dan thuis. Ze heeft aangeboden dat ik mag komen kijken zo nu en dan om het vertrouwen terug te krijgen, dit vind ik op zich fijn, maar het gaat mij erom hoe ze met hem om gaan als ik niet meekijk.

Nu zijn ze gisteren dus weer een fles vergeten te geven en het begint me echt hoog te zitten, dit is toch ontzettend slordig, laat staan voor medisch kinderdagverblijf, of maak ik mij te druk?
Vieze snoeten en snottebellen vind ik normaal, als je het er 's avonds niet af hoeft te bikken in ieder geval ;-)

Maar gezien de achtergrond van jouw zoon en het feit dat je niet tevreden bent zou ik een ander kdv zoeken.
Hoi TTSP,

Rot dat je geen goed gevoel meer hebt. Heeft je kindje een persoonlijk begeleider op de groep, bespreek deze punten allemaal met haar. Of is er een oudercontactpersoon of iets dergelijks? Zo niet, gewoon een gesprek aanvragen met de leidsters om dit alles te bespreken. Sorry, niet goed gelezen. Als het naar aanleiding van de gesprekken die je al gehad hebt niet voldoende is kun je altijd naar iets anders op zoek. Ik zou het nu wel nog eens aangeven van het flesje en dat je je zorgen maakt. Er is op een MKD toch ook een behandelcoördinator of gedragsdeskundige? Wellicht kun je met diegene dit bespreken.

Verder vroeg ik me af of je nu een maatschappelijk werker (vanuit het ziekenhuis of vanuit het MKD of iets anders) hebt die er voor jou is. Ik weet dat je heel veel te dragen hebt momenteel, met je zoon, maar ook zelf. Wie steunt jou in alles?
anoniem_342341 wijzigde dit bericht op 19-05-2017 09:26
24.95% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook not amused zijn.
Is er geen ander medisch kinderdagverblijf waar hij naar toe kan?
Alle reacties Link kopieren
Ja ik kan op zoek naar een ander mkdv hoewel dat wel iets lastiger is dan een regulier kdv, ik wilde alleen eens polsen wat andere vd punten vinden en dat ik hem dus niet ergens anders heen ga brengen omdat ik overbezorgd ben. Hem weer ergens anders heenbrengen vind ik ook spannend, vind het lastig hierin een beslissing te maken.

@keealpine: dankjewel!! Ja ik heb een hele fijne coach gevonden waar ik ga beginnen met gesprekken voor mezelf. Het gaat al wat beter, het gaat momenteel ook heel goed met mijn zoontje dus dat scheelt een hoop!!
Fles vergeten zou ik echt niet fijn vinden, kun je anders afspreken dat je ze belt rond 16:00?
Vieze snoetjes en snottebellen zie ik ook op onze beide kdv (zijn verhuisd (woonplaats, had niets met kdv te maken), dus dat vind ik heel normaal, zolang je het inderdaad maar niet af hoeft te bikken.
Rood streepje: mijn kind zit onder de streepjes en blauwe plekken, met of zonder kdv, thuis of bij opa en oma. Dus ook dat vind ik normaal.
Laten huilen in de box± vind ik niet fijn. Als het een keer gebeurt omdat er net een ander kindje gevallen is en een knuffel krijgt prima, thuis moet kind ook leren dat ie niet altijd als eerste aan de beurt is. Maar regelmatig, nee dat is Niet Fijn.
Rood oogje: bij ons kdv hebben ze alleen tijd om wat aan oogjes enzo te doen als ze luiers verschonen of even de handen vrij hebben. maar ik weet niet hoe het bij een MKDV is? Heb je gevraagd wat hun beleid is?
En dat ze over het hoofd zien dat ie ziek was. Lastig, mijn kids zijn uitermate anders op het KDV dan thuis. Zitten rustig met koorts blij de hele dag mee te doen en storten dan thuis in. Dus dat ze anders doen op het KDV dan thuis klopt in mijn ogen 1000%. Sterker nog, de kids doen anders bij kdv, anders bij opa en oma en anders thuis. We hebben een kind wat weigert fruit te eten, behalve bij opa en oma :roll: Maar misschien is het bij een MKDV anders en zouden de leidsters wel meer temperaturen als standaard controle of zo?

Alles bij elkaar is het natuurlijk best een lijstje in je hoofd he, waar je je zorgen om maakt? Heb je zelf ook ondersteuning van de praktijkondersteuner of iemand vanuit het ziekenhuis (niet zo zeer om DIT lijstje maar om wat er allemaal gebeurd is)?
Misschien kun je met je contactpersoon van het ziekenhuis overleggen in hoeverre dat ziek zijn door mkdv onderkend had moeten worden, de rest zijn (in mijn ogen) niet zo zeer medische vragen. Kennen zij de reputatie van dit MKDV?
Maar t zijn een boel dingen die je meesleept waardoor jij ook niet lekker in je vel zit :hug: .
anoniem_160995 wijzigde dit bericht op 19-05-2017 10:10
1.39% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik zou een ander kdv zoeken. Hier heb je blijkbaar geen vertrouwen meer in en dat moet er wel zijn.
Vergeten flessen en laten huilen terwijl het niet druk is zou ik niet oké vinden en ik vind dat je daar een punt hebt.
Snot, blauwe plekken en ander gedrag daar zou ik me dan weer niet zo druk over maken. Volggens mij is dat overal wel zo.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt linjmh voor je uitgebreide reactie!!! En ook bedankt voor streepjesjurk voor je reactie! Vind het fijn te lezen hoe andere moeders hier over denken. Ook al zit hij op een medisch kinderdagverblijf, veel dingen kan je toch vergelijken met een gewoon kdv, zoals bijv de snotneuzen :facepalm: wat dus gewoon normaal is blijkbaar, vind dat echt zo vies eruit zien en denk dan vaak wat is de moeite die toetjes even schoon te vegen, maar dan zal ik me daar in ieder geval minder druk om maken haha
Alle reacties Link kopieren
Maar flessen vergeten is dus op een normaal kdv ook niet normaal, dan vind ik dat voor een mkdv nog extra kwalijk, je verwacht daar toch extra zorgvuldigheid, als ze de fles vergeten kunnen ze dus ook zijn medicijnen vergeten..
Hem vaker huilend alleen in de box aantreffen zou ik al niet trekken! Dragen ze hem niet?

Wat betreft de medische kant: als je zoon sowieso al veel huilde snap ik wel dat ze misschien geen verslechtering zagen. Dat ze dat niet valt te verwijten dus.
Trytostaypositive schreef:
19-05-2017 10:15
Maar flessen vergeten is dus op een normaal kdv ook niet normaal, dan vind ik dat voor een mkdv nog extra kwalijk, je verwacht daar toch extra zorgvuldigheid, als ze de fles vergeten kunnen ze dus ook zijn medicijnen vergeten..
Op mijn kdv voeden ze op verzoek. Dus als kind niks aangeeft krijgt ie ook niks.
linjmh schreef:
19-05-2017 09:37
Fles vergeten zou ik echt niet fijn vinden, kun je anders afspreken dat je ze belt rond 16:00?
Vieze snoetjes en snottebellen zie ik ook op onze beide kdv (zijn verhuisd (woonplaats, had niets met kdv te maken), dus dat vind ik heel normaal, zolang je het inderdaad maar niet af hoeft te bikken.
Rood streepje: mijn kind zit onder de streepjes en blauwe plekken, met of zonder kdv, thuis of bij opa en oma. Dus ook dat vind ik normaal.
Laten huilen in de box± vind ik niet fijn. Als het een keer gebeurt omdat er net een ander kindje gevallen is en een knuffel krijgt prima, thuis moet kind ook leren dat ie niet altijd als eerste aan de beurt is. Maar regelmatig, nee dat is Niet Fijn.
Rood oogje: bij ons kdv hebben ze alleen tijd om wat aan oogjes enzo te doen als ze luiers verschonen of even de handen vrij hebben. maar ik weet niet hoe het bij een MKDV is? Heb je gevraagd wat hun beleid is?
En dat ze over het hoofd zien dat ie ziek was. Lastig, mijn kids zijn uitermate anders op het KDV dan thuis. Zitten rustig met koorts blij de hele dag mee te doen en storten dan thuis in. Dus dat ze anders doen op het KDV dan thuis klopt in mijn ogen 1000%. Sterker nog, de kids doen anders bij kdv, anders bij opa en oma en anders thuis. We hebben een kind wat weigert fruit te eten, behalve bij opa en oma :roll: Maar misschien is het bij een MKDV anders en zouden de leidsters wel meer temperaturen als standaard controle of zo?

Alles bij elkaar is het natuurlijk best een lijstje in je hoofd he, waar je je zorgen om maakt? Heb je zelf ook ondersteuning van de praktijkondersteuner of iemand vanuit het ziekenhuis (niet zo zeer om DIT lijstje maar om wat er allemaal gebeurd is)?
Misschien kun je met je contactpersoon van het ziekenhuis overleggen in hoeverre dat ziek zijn door mkdv onderkend had moeten worden, de rest zijn (in mijn ogen) niet zo zeer medische vragen. Kennen zij de reputatie van dit MKDV?
Maar t zijn een boel dingen die je meesleept waardoor jij ook niet lekker in je vel zit :hug: .
Oh dat vind ik zo irtitant. En dan komt (schoon) oma met allerlei tips waar ze fruit gekocht heeft en hoe ze het aanbiedt. Alsof ik het verkeerd aanpak. Ze snapt niet dat kind thuis gewoon anders is.

Sorry voor offtopic TO. Het zit me blijkbaar dwars ;)
Alle reacties Link kopieren
Uvita schreef:
19-05-2017 10:21
Op mijn kdv voeden ze op verzoek. Dus als kind niks aangeeft krijgt ie ook niks.


Ik neem toch aan dat dat in overleg met de jou/jullie is besloten?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Nouschi schreef:
19-05-2017 10:26
Ik neem toch aan dat dat in overleg met de jou/jullie is besloten?
Ja klopt.
Alle reacties Link kopieren
Uvita schreef:
19-05-2017 10:24
Oh dat vind ik zo irtitant. En dan komt (schoon) oma met allerlei tips waar ze fruit gekocht heeft en hoe ze het aanbiedt. Alsof ik het verkeerd aanpak. Ze snapt niet dat kind thuis gewoon anders is.

Sorry voor offtopic TO. Het zit me blijkbaar dwars ;)
Haha dez frustraties snap ik he-le-maal!!!! Hier ook een oma die met tips kwam hoe ik hem minder kon laten huilen omdat hij daar toevallig een keer goede ochtend had gehad.. Grrr.. >:-(
Uvita schreef:
19-05-2017 10:21
Op mijn kdv voeden ze op verzoek. Dus als kind niks aangeeft krijgt ie ook niks.
Op mijn kdv voeden ze zoals wij het ze vragen (voor zover mogelijk dan), dus op de klok of op verzoek. Onze oudste op verzoek want kon dat prima aangeven, onze jongste op de klok, want die geeft dat niet aan en krijgt vervolgens een pest-humeur omdat ie honger en dorst heeft en dan wil ie niet meer eten en drinken omdat ie een slecht humeur heeft :facepalm: dus die moet gewoon om de 2 uur iets van voeding voor zn neus geschoven...

Ik zou kijken of je een afspraak kunt maken over die fles. Aangeven dat je er de eerste paar dagen zelf even bovenop blijft door rond die tijd te bellen? Of dat ze een ander plan hebben hoe ze dat kunnen voorkomen.
Alle reacties Link kopieren
Hoi,
Ik zou een gesprek aanvragen.
Fles vergeten is echt slordig. Zeker voor een kindje dat extra zorg nodig heeft!
Kleine moeite om dit soort dingen op papier te zetten en op te hangen oid....Is bij het kdv van onze zoons ook, hangt een lijstje met slaaptijden, flestijden en evt allergieën enzo.
Ik vind juist dat ze op ons kdv te veel de gezichten poetsen (zelf ben ik hierin wat minder secuur omdat ze er echt een hekel aan hebben) Ik zou hier zeker wat van zeggen. Zeker in het geval van de vieze oogjes...
Het laten huilen had ik ook direct wat van gezegd..echt zo sneu. Ook belangrijk voor de hechting dat er adequaat op gereageerd wordt. Zeker voor een kwetsbaar kindje dat ook al in het ziekenhuis heeft gelegen..
Ik snap werkelijk niet hoe dit allemaal kan trouwens met 1 leidster op 3 kinderen...
Sterkte ermee!
Alle reacties Link kopieren
Alles bij elkaar zou ik sowieso een andere zoeken. Luister ook naar je gevoel en als je er niet prettig bij voelt zegt al genoeg. Helaas over de vieze neusjes zie je overal.. Haha ik heb er een hekel aan maar zie het regelmatig.
linjmh schreef:
19-05-2017 09:37
Fles vergeten zou ik echt niet fijn vinden, kun je anders afspreken dat je ze belt rond 16:00?
Vieze snoetjes en snottebellen zie ik ook op onze beide kdv (zijn verhuisd (woonplaats, had niets met kdv te maken), dus dat vind ik heel normaal, zolang je het inderdaad maar niet af hoeft te bikken.
Rood streepje: mijn kind zit onder de streepjes en blauwe plekken, met of zonder kdv, thuis of bij opa en oma. Dus ook dat vind ik normaal.
Laten huilen in de box± vind ik niet fijn. Als het een keer gebeurt omdat er net een ander kindje gevallen is en een knuffel krijgt prima, thuis moet kind ook leren dat ie niet altijd als eerste aan de beurt is. Maar regelmatig, nee dat is Niet Fijn.
Rood oogje: bij ons kdv hebben ze alleen tijd om wat aan oogjes enzo te doen als ze luiers verschonen of even de handen vrij hebben. maar ik weet niet hoe het bij een MKDV is? Heb je gevraagd wat hun beleid is?
En dat ze over het hoofd zien dat ie ziek was. Lastig, mijn kids zijn uitermate anders op het KDV dan thuis. Zitten rustig met koorts blij de hele dag mee te doen en storten dan thuis in. Dus dat ze anders doen op het KDV dan thuis klopt in mijn ogen 1000%. Sterker nog, de kids doen anders bij kdv, anders bij opa en oma en anders thuis. We hebben een kind wat weigert fruit te eten, behalve bij opa en oma :roll: Maar misschien is het bij een MKDV anders en zouden de leidsters wel meer temperaturen als standaard controle of zo?

Alles bij elkaar is het natuurlijk best een lijstje in je hoofd he, waar je je zorgen om maakt? Heb je zelf ook ondersteuning van de praktijkondersteuner of iemand vanuit het ziekenhuis (niet zo zeer om DIT lijstje maar om wat er allemaal gebeurd is)?
Misschien kun je met je contactpersoon van het ziekenhuis overleggen in hoeverre dat ziek zijn door mkdv onderkend had moeten worden, de rest zijn (in mijn ogen) niet zo zeer medische vragen. Kennen zij de reputatie van dit MKDV?
Maar t zijn een boel dingen die je meesleept waardoor jij ook niet lekker in je vel zit :hug: .
Een leidster hoort zonder thermometer ook te kunnen voelen of een kind koorts heeft vind ik hoor.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou i.i.g. actie ondernemen. Het is niet goed als je je kind niet met een fijn gevoel naar het (m)kdv kan brengen. Als het zo voelt, dan maak je je niet te druk.

Maar moeilijk om in te schatten of een ander mdkv nu de beste oplossing is, of wat je nog kunt bereiken door er over te praten met ze.

Misschien is erover praten sowieso wel een goed idee? Je zal sowieso meer informatie uit een gesprek krijgen die je kunnen helpen bij je keuze.
Is er geen oudercommissie? Ik vind dit allemaal al gek voor een normaal kdv, laat staan een mkdv.
Ik zou na alle moeite die je al hebt gedaan dit hoog opnemen. Een klaxht indienen. Hier worden dit soort zaken zelfs vanuit de leidsters zelf gemeld en komt er vanuit het kdv een gesprek waarbij ze een plan van aanpak aan jou als ouder door geven.
Gesprek met de manager, OC en als dat niet helpt kind naar een ander kdv en bij de gemeente klagen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven