Uit horen van kinderen

16-02-2020 21:16 156 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon is bij een vriendje gaan spelen.
Zoon blijkt uitgehoord te zijn door moeder van het vriendje. Zoon kreeg een directe vraag op een privé situatie. Zoon vond het heel lastig en gaf vaag antwoord. De moeder stelde nog 2 directe vragen om het antwoord duidelijk te krijgen.
Mijn vraag? Wie herkent dit en hoe instrueren jullie je kinderen hierin.

Ik was verbaasd, omdat het in mijn omgeving een ongeschreven regel is om kinderen uit te horen.
Felidaes schreef:
16-02-2020 21:26

Bijvoorbeeld, want nederlanders doen daar over het algemeen heel moeilijk over: Wat verdient je vader/moeder.
Kind: dat weet ik niet, maar we hebben het goed.
Lijkt mij een prima antwoord op een nieuwsgierige vraag.
Of, ik weet het niet, ik krijg niet alles wat ik wil.

Is heel eerlijk en geeft verder ook niets prijs.
Alle reacties Link kopieren
Nou, mensen kunnen heel nieuwsgierig zijn hoor. Een vriendin van mij heeft haar kind alleen opgevoed, vader niet in het plaatje. (Later wel een stiefvader) maar dat meisje werd ook continu gevraagd wie haar vader was, waar hij was en waarom hij er niet was. En dat van meerdere moeders. Ik vind het raar zulke vragen te stellen aan een heel jong kind, als je je nieuwsgierigheid echt niet kan bedwingen kan je het beter aan de moeder vragen.
biol schreef:
16-02-2020 21:24
Ik vraag ook wel eens aan een vriendje of vriendinnetje van mijn kinderen wat papa en/of mama doen of zoiets .... is dat te persoonlijk voor je?
Ik ook. Ik vind het dan ook niet meer dan normaal een om praatje te maken met het kind dat over de vloer komt.
S-Meds schreef:
16-02-2020 21:27
wat voor vragen?
Gewoon, 'hoe vaak doen jouw ouders het en wie gaat dan meestal bovenop?' of 'hoeveel flessen gooit mama ieder weekend in de glasbak?' Dingen waar je nieuwsgierig naar bent.
Alle reacties Link kopieren
Sjulia schreef:
16-02-2020 21:29
Nou, mensen kunnen heel nieuwsgierig zijn hoor. Een vriendin van mij heeft haar kind alleen opgevoed, vader niet in het plaatje. (Later wel een stiefvader) maar dat meisje werd ook continu gevraagd wie haar vader was, waar hij was en waarom hij er niet was. En dat van meerdere moeders. Ik vind het raar zulke vragen te stellen aan een heel jong kind, als je je nieuwsgierigheid echt niet kan bedwingen kan je het beter aan de moeder vragen.

Helemaal eens!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Murrmurr schreef:
16-02-2020 21:29
Gewoon, 'hoe vaak doen jouw ouders het en wie gaat dan meestal bovenop?' of 'hoeveel flessen gooit mama ieder weekend in de glasbak?' Dingen waar je nieuwsgierig naar bent.
:-D
Alle reacties Link kopieren
Felidaes schreef:
16-02-2020 21:26
Wat voor zaken dan?

Bijvoorbeeld, want nederlanders doen daar over het algemeen heel moeilijk over: Wat verdient je vader/moeder.
Kind: dat weet ik niet, maar we hebben het goed.
Lijkt mij een prima antwoord op een nieuwsgierige vraag.

Wat voor zaken nog meer? Ik ben echt benieuwd, misschien denk ik gewoon aan sommige dingen nu niet op het moment.
Nou ik heb nog nooit aan iemand gevraagd wat hij/zij verdient. Laat staan aan een kind wat zijn vader/moeder binnen brengt. Daarbij, ik denk dat als je aan mijn dochter vraagt wat ik verdien je een antwoord krijgt waar je je wenkbrauw van optrekt. Het kan namelijk van alles zijn dat zij antwoord. Ergens tussen de 100 en 30.000 euro... ze heeft namelijk geen idee wat daarin “normaal” is.
biol wijzigde dit bericht op 16-02-2020 21:31
0.12% gewijzigd
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Sjulia schreef:
16-02-2020 21:29
Nou, mensen kunnen heel nieuwsgierig zijn hoor. Een vriendin van mij heeft haar kind alleen opgevoed, vader niet in het plaatje. (Later wel een stiefvader) maar dat meisje werd ook continu gevraagd wie haar vader was, waar hij was en waarom hij er niet was. En dat van meerdere moeders. Ik vind het raar zulke vragen te stellen aan een heel jong kind, als je je nieuwsgierigheid echt niet kan bedwingen kan je het beter aan de moeder vragen.
Eens natuurlijk.

Maar zolang TO niet met voorbeelden komt is het lastig te oordelen.
Alle reacties Link kopieren
Felidaes schreef:
16-02-2020 21:26
Wat voor zaken dan?

Bijvoorbeeld, want nederlanders doen daar over het algemeen heel moeilijk over: Wat verdient je vader/moeder.
Kind: dat weet ik niet, maar we hebben het goed.
Lijkt mij een prima antwoord op een nieuwsgierige vraag.

Wat voor zaken nog meer? Ik ben echt benieuwd, misschien denk ik gewoon aan sommige dingen nu niet op het moment.
maar dat is toch ook totaal ongepast om aan een kind te vragen? ik bedoel vooral dat ik dat echt abnormaal vind om te vragen, het zou niet in me opkomen
en daarbij, wat voor waarde heeft dat antwoord? want als je bijvoorbeeld aan mijn kinderen vraagt in wat voor huis we wonen dat krijg je een antwoord waardoor je denkt dat we in een kasteel wonen terwijl dat in het echt reuze meevalt :-D
daenerys79 wijzigde dit bericht op 16-02-2020 21:35
17.03% gewijzigd
Don't cry, buy a bag and move on.
Sjulia schreef:
16-02-2020 21:29
Nou, mensen kunnen heel nieuwsgierig zijn hoor. Een vriendin van mij heeft haar kind alleen opgevoed, vader niet in het plaatje. (Later wel een stiefvader) maar dat meisje werd ook continu gevraagd wie haar vader was, waar hij was en waarom hij er niet was. En dat van meerdere moeders. Ik vind het raar zulke vragen te stellen aan een heel jong kind, als je je nieuwsgierigheid echt niet kan bedwingen kan je het beter aan de moeder vragen.
Nou, daar zeg je mij wat, dat zijn inderdaad geen toffe vragen om te stellen aan een klein kind.

biol schreef:
16-02-2020 21:30
Nou ik heb nog nooit aan iemand gevraagd wat hij/zij verdient. Laat staan aan een kind wat zijn vader/moeder binnen brengt. Daarbij, ik denk dat als je aan mijn dochter vraagt wat ik verdienen je een antwoord krijgt waar je je wenkbrauw van optrekt. Het kan namelijk van alles zijn dat zij antwoord. Ergens tussen de 100 en 30.000 euro... ze heeft namelijk geen idee wat daarin “normaal” is.
Nee, maar dat is dus ook mijn punt.
Kind kan eerlijk zijn, want wat maakt het uit. 100-30,000, het is allemaal best.
Alle reacties Link kopieren
daenerys79 schreef:
16-02-2020 21:31
maar dat is toch ook totaal ongepast om aan een kind te vragen? ik bedoel vooral dat ik dat echt abnormaal vind om te vragen, het zou niet in me opkomen
Dit idd
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
16-02-2020 21:27
wat voor vragen?
"Zeg Pietje, wat deed jouw moeder laatst onder het bureau van de schooldirecteur?"

Zoiets?
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Beste vriendin van jongste heeft 2 moeders. Heb het meisje wel gevraagd wat moeders voor werk doen, niet hoe de bevruchting tot stand kwam
daenerys79 schreef:
16-02-2020 21:31
maar dat is toch ook totaal ongepast om aan een kind te vragen? ik bedoel vooral dat ik dat echt abnormaal vind om te vragen, het zou niet in me opkomen
Ja maar het gaat er niet om of het ongepast is dat mensen het blijkbaar wel vragen, maar wat een kind wel of niet kan doen als het wel gevraagd wordt.
Sommige mensen zijn nu eenmaal heel nieuwsgierig.

Zou jij het stom vinden als mensen dat vragen?
Waarschijnlijk wel, want het is heel nederlands om het vooral daar niet over te hebben. In andere landen is het heel normaal. Ze vertellen het ok vaak zonder schaamte of zonder opschepperij.

Punt is dus, hoe moet kind reageren als er wel dat soort vragen komen?

In mijn optiek, gewoon eerlijk.
Rosalind schreef:
16-02-2020 21:31
Maar zolang TO niet met voorbeelden komt is het lastig te oordelen.
Als TO het hier niet durft te delen zal er ook wel iets niet helemaal fris zijn daar :proud:
lilalinda schreef:
16-02-2020 21:34
Beste vriendin van jongste heeft 2 moeders. Heb het meisje wel gevraagd wat moeders voor werk doen, niet hoe de bevruchting tot stand kwam
Ik zou dit dus wel aan de moeders vragen op een goed moment. Niet omdat ik een naar persoon ben, maar gewoon omdat ik het interessant vind.

Ik ken overigens meerdere lesbische stellen met kinderen en die praten er graag over. Ik scheer niets over een kam, maar just saying.

Aan een kind zou ik dat inderdaad niet vragen..

Ik vind het een leuk topic, sorry TO. Ik leer hier gewoon van.
Alle reacties Link kopieren
Felidaes schreef:
16-02-2020 21:34
Ja maar het gaat er niet om of het ongepast is dat mensen het blijkbaar wel vragen, maar wat een kind wel of niet kan doen als het wel gevraagd wordt.
Sommige mensen zijn nu eenmaal heel nieuwsgierig.

Zou jij het stom vinden als mensen dat vragen?
Waarschijnlijk wel, want het is heel nederlands om het vooral daar niet over te hebben. In andere landen is het heel normaal. Ze vertellen het ok vaak zonder schaamte of zonder opschepperij.

Punt is dus, hoe moet kind reageren als er wel dat soort vragen komen?

In mijn optiek, gewoon eerlijk.
ja dat ben ik wel met je eens maar een kind geeft daar toch een eigen antwoord op en is denk ik per definitie eerlijk want het zal geen weet hebben van de dubbele agenda van de vragensteller

en ik zou het niet stom vinden als ze het mij zouden vragen maar wel aan mijn kind, want dat is gewoon geen onderwerp voor een praatje met een vriendje van je kind.
daenerys79 wijzigde dit bericht op 16-02-2020 21:39
9.24% gewijzigd
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
16-02-2020 21:29
Gewoon, 'hoe vaak doen jouw ouders het en wie gaat dan meestal bovenop?' of 'hoeveel flessen gooit mama ieder weekend in de glasbak?' Dingen waar je nieuwsgierig naar bent.
:-D
Alle reacties Link kopieren
Felidaes schreef:
16-02-2020 21:36
Ik zou dit dus wel aan de moeders vragen op een goed moment. Niet omdat ik een naar persoon ben, maar gewoon omdat ik het interessant vind.

Ik ken overigens meerdere lesbische stellen met kinderen en die praten er graag over. Ik scheer niets over een kam, maar just saying.
Ik vraag hen gerust naar: hoe leerde je elkaar kennen. Maar niet naar de bevruchting
Ik vraag hetros ook niet naar in welk standje de bevruchting plaatsvond
lilalinda schreef:
16-02-2020 21:38
Ik vraag hen gerust naar: hoe leerde je elkaar kennen. Maar niet naar de bevruchting
Ik vraag hetros ook niet naar in welk standje de bevruchting plaatsvond
Ik dacht dat je bedoelde wie de bio-moeder is en of ze de donor kende of niet.
Dat soort dingen.
Standjes vind ik oninteressant.
flipje2 schreef:
16-02-2020 21:33
"Zeg Pietje, wat deed jouw moeder laatst onder het bureau van de schooldirecteur?"

Zoiets?


Slaapt jouw vader elke nacht op de bank?
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
16-02-2020 21:35
Als TO het hier niet durft te delen zal er ook wel iets niet helemaal fris zijn daar :proud:
Maar echt erge dingen, zal kind toch niet weten?? Dingen waar to zich voor schaamt
Dames tot TO terug is vind ik het een mooi moment voor het spelletje Speculatie Ejaculatie! Dus speculeer met harte lust waar je een kind over zou kunnen uithoren!
BeaTea schreef:
16-02-2020 21:40
Dames tot TO terug is vind ik het een mooi moment voor het spelletje Speculatie Ejaculatie! Dus speculeer met harte lust waar je een kind over zou kunnen uithoren!
Hoeveel mama en papa drinken op een dag.
Alle reacties Link kopieren
Felidaes schreef:
16-02-2020 21:36
Ik zou dit dus wel aan de moeders vragen op een goed moment. Niet omdat ik een naar persoon ben, maar gewoon omdat ik het interessant vind.

Ik ken overigens meerdere lesbische stellen met kinderen en die praten er graag over. Ik scheer niets over een kam, maar just saying.

Aan een kind zou ik dat inderdaad niet vragen..

Ik vind het een leuk topic, sorry TO. Ik leer hier gewoon van.
:woa:

Dat zijn moeders van klasgenootjes/vriendjes en daar ga jij aan vragen hoe de bevruchting tot stand is gekomen????? Werkelijk!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven