Uit horen van kinderen

16-02-2020 21:16 156 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon is bij een vriendje gaan spelen.
Zoon blijkt uitgehoord te zijn door moeder van het vriendje. Zoon kreeg een directe vraag op een privé situatie. Zoon vond het heel lastig en gaf vaag antwoord. De moeder stelde nog 2 directe vragen om het antwoord duidelijk te krijgen.
Mijn vraag? Wie herkent dit en hoe instrueren jullie je kinderen hierin.

Ik was verbaasd, omdat het in mijn omgeving een ongeschreven regel is om kinderen uit te horen.
BeaTea schreef:
16-02-2020 21:40
Dames tot TO terug is vind ik het een mooi moment voor het spelletje Speculatie Ejaculatie! Dus speculeer met harte lust waar je een kind over zou kunnen uithoren!
Waarom was je vorige week niet op school?
Waarom lijk jij meer op mama’s PT dan op je papa?
Alle reacties Link kopieren
Nouschi schreef:
16-02-2020 21:41
:woa:

Dat zijn moeders van klasgenootjes/vriendjes en daar ga jij aan vragen hoe de bevruchting tot stand is gekomen????? Werkelijk!
Tja, ik ken een aantal mensen in “bijzondere” situaties (oa transgender) en geloof me, wat die voor vragen krijgen van wild vreemde mensen, daar gaan je oren van klapperen....
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Felidaes schreef:
16-02-2020 21:39
Ik dacht dat je bedoelde wie de bio-moeder is en of ze de donor kende of niet.
Dat soort dingen.
Standjes vind ik oninteressant.
Bevruchting, zei ik
Nouschi schreef:
16-02-2020 21:41
:woa:

Dat zijn moeders van klasgenootjes/vriendjes en daar ga jij aan vragen hoe de bevruchting tot stand is gekomen????? Werkelijk!
Ik ga niet op een schoolplein vragen hoe het allemaal is gelopen.

Ik weet niet hoe het met jou zit, maar ik heb regelmatig contact met de ouders van de vriendjes/vriendinnetjes van mijn kinderen.

We drinken een kopje koffie, soms eten we een hapje.
Dan zal ik daar, als het moment er voor is, om vragen ja.
anoniem_659524b8adbd8 wijzigde dit bericht op 16-02-2020 21:45
0.48% gewijzigd
lilalinda schreef:
16-02-2020 21:44
Bevruchting, zei ik
ok!
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
16-02-2020 21:38
Ik vraag hen gerust naar: hoe leerde je elkaar kennen. Maar niet naar de bevruchting
Ik vraag hetros ook niet naar in welk standje de bevruchting plaatsvond
Bij hetero's is het wel duidelijk wie de biologische moeder is.

Bij een lesbisch stel kan ik mij voorstellen dat ik zou vragen wie van de twee de biologische moeder is.

Bij een blank stel met een donker kind vraag ik mij ook altijd af of kind geadopteerd is ofdat vader of moeder voorheen een partner had van niet Nederlandse afkomst en of er dus sprake is van een stiefmoeder / stiefvader situatie of een adoptie.

Tja nieuwsgierig zijn zit in de menselijke aard.
Alle reacties Link kopieren
Nouschi schreef:
16-02-2020 21:41
:woa:

Dat zijn moeders van klasgenootjes/vriendjes en daar ga jij aan vragen hoe de bevruchting tot stand is gekomen????? Werkelijk!
.
Ach, mensen mogen van mij ook gerust vragen naar mijn fertiliteitstraject hoor, voor mij is daar niets geheims aan.

Zoiets is toch geen taboe?

Maar inderdaad, dat bespreek je dan als volwassenen onder elkaar, niet met de kinderen natuurlijk.
flipje2 wijzigde dit bericht op 16-02-2020 21:46
0.78% gewijzigd
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Felidaes schreef:
16-02-2020 21:45
Ik ga niet op een schoolplein vragen hoe het allemaal is gelopen.

Ik weet niet hoe het met jou zit, maar ik heb regelmatig contact met de ouders van de vriendjes/vriendinnetjes van mijn kinderen.

We drinken een kopje koffie, soms eten we een hapje.
Dan zal ik daar, als het moment er voor is, om vragen ja.
Waarom wil je dat weten dan?
Alle reacties Link kopieren
Felidaes schreef:
16-02-2020 21:39
Ik dacht dat je bedoelde wie de bio-moeder is en of ze de donor kende of niet.
Dat soort dingen.
Standjes vind ik oninteressant.
Gaat je ook geen reet aan!!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Ik stel dat soort vragen niet, en ja, ik ben best nieuwsgierig. Als iemand het wil vertellen, komt het wel een keer.

Ik leerde een paar jaar terug iemand kennen, die me dierbaar werd. Ik wist dat er 'iets' was, hij was afgekeurd.
Heb hem nooit de vraag gesteld, hij heeft het me uiteindelijk zelf verteld
Daarbij, als ik al dit soort vragen stel, dan doe ik het niet als een soort roddel-feitje, maar echte interesse.
Gelukkig voelen die mensen dat ook aan.
Tja, ik ken een aantal mensen in “bijzondere” situaties (oa transgender) en geloof me, wat die voor vragen krijgen van wild vreemde mensen, daar gaan je oren van klapperen....
Daar zit hem ook de kneep.

Ik zou nooit wildvreemde mensen dat soort vragen stellen. Maar als ik op een feestje ben en al een tijdje met mensen heb staan praten, merk dat ze open zijn en graag willen vertellen, ja, dan wil ik dat soort dingen weten.
Het verbreed mijn horizon.

Mensen kunnen altijd aangeven dat ze er niet over willen praten, maar dat is mij nog nooit overkomen.
Nouschi schreef:
16-02-2020 21:46
Gaat je ook geen reet aan!!
Zo, het raakt je blijkbaar.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
16-02-2020 21:49
Ik stel dat soort vragen niet, en ja, ik ben best nieuwsgierig. Als iemand het wil vertellen, komt het wel een keer.

Ik leerde een paar jaar terug iemand kennen, die me dierbaar werd. Ik wist dat er 'iets' was, hij was afgekeurd.
Heb hem nooit de vraag gesteld, hij heeft het me uiteindelijk zelf verteld
Precies.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
lilalinda schreef:
16-02-2020 21:39
Maar echt erge dingen, zal kind toch niet weten?? Dingen waar to zich voor schaamt
Het vermoeden van verwaarlozing of mishandeling is het eerste wat bij zo'n titel in me opkomt
Alle reacties Link kopieren
Felidaes schreef:
16-02-2020 21:49
Zo, het raakt je blijkbaar.
Ja ik vind het onbeschoft om dat soort vragen te stellen. Laat staan aan kinderen, dat verzin je toch niet.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
16-02-2020 21:51
Het vermoeden van verwaarlozing of mishandeling is het eerste wat bij zo'n titel in me opkomt
Of: wie is je echte papa
*2020* schreef:
16-02-2020 21:46
Waarom wil je dat weten dan?
Waarom niet?

Dat is toch interessant? De meeste mensen willen er ook echt over vertellen hoor.
Het is echt niet zo dat ik een kenau ben die over alle gevoelens heen dender.
Ik ken toevallig heel veel lesbische en homosexuele stellen, ook wat mensen in transitie of al klaar met het traject.
Geen enkele van deze personen vond het raar dat ik er meer over wil weten.

Ik vind het bijzonder dat er zo heftig op gereageerd wordt eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren
Felidaes schreef:
16-02-2020 21:53
Waarom niet?

Dat is toch interessant? De meeste mensen willen er ook echt over vertellen hoor.
Het is echt niet zo dat ik een kenau ben die over alle gevoelens heen dender.
Ik ken toevallig heel veel lesbische en homosexuele stellen, ook wat mensen in transitie of al klaar met het traject.
Geen enkele van deze personen vond het raar dat ik er meer over wil weten.

Ik vind het bijzonder dat er zo heftig op gereageerd wordt eigenlijk.
Goh, allemaal ouders van vriendjes?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Felidaes schreef:
16-02-2020 21:53
Waarom niet?

Dat is toch interessant? De meeste mensen willen er ook echt over vertellen hoor.
Het is echt niet zo dat ik een kenau ben die over alle gevoelens heen dender.
Ik ken toevallig heel veel lesbische en homosexuele stellen, ook wat mensen in transitie of al klaar met het traject.
Geen enkele van deze personen vond het raar dat ik er meer over wil weten.

Ik vind het bijzonder dat er zo heftig op gereageerd wordt eigenlijk.
Als je dat gaat vragen aan kinderen ben je nogal van het padje ja.
To vond die nieuwsgierige moeder vervelend (wat ik me voor kan stellen, ligt aan de vragen) en heeft nu voor elkaar dat ook het hele forum nieuwschierig is :-D
Luci_Morgenster schreef:
16-02-2020 21:56
Als je dat gaat vragen aan kinderen ben je nogal van het padje ja.
Ik heb nergens, maar dan ook nergens gezegd dat ik dit aan kinderen zou vragen.
Nouschi schreef:
16-02-2020 21:55
Goh, allemaal ouders van vriendjes?
Goh, misschien werk ik wel ergens.
Nouschi schreef:
16-02-2020 21:55
Goh, allemaal ouders van vriendjes?
Dat zegt ze toch niet?
Alle reacties Link kopieren
Luci_Morgenster schreef:
16-02-2020 21:56
Als je dat gaat vragen aan kinderen ben je nogal van het padje ja.
En aan de ouders ook

Dat je met vrienden zaken bespreekt, heel gewoon. Ik weet van vrienden veel. Maar ouders-van-vriendjes
Nee, ongepast

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven