Uit horen van kinderen

16-02-2020 21:16 156 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon is bij een vriendje gaan spelen.
Zoon blijkt uitgehoord te zijn door moeder van het vriendje. Zoon kreeg een directe vraag op een privé situatie. Zoon vond het heel lastig en gaf vaag antwoord. De moeder stelde nog 2 directe vragen om het antwoord duidelijk te krijgen.
Mijn vraag? Wie herkent dit en hoe instrueren jullie je kinderen hierin.

Ik was verbaasd, omdat het in mijn omgeving een ongeschreven regel is om kinderen uit te horen.
lilalinda schreef:
16-02-2020 21:58
En aan de ouders ook

Dat je met vrienden zaken bespreekt, heel gewoon. Ik weet van vrienden veel. Maar ouders-van-vriendjes
Nee, ongepast
Hoezo?
Hoe is jouw contact met ouders van vriendjes dan?

Ik ken die mensen in sommige gevallen al 10 jaar joh.
Alle reacties Link kopieren
Mijn kind verteld alles over ons:).

Wat voor vraag gaat het om?

Want ehm de fantasie slaat nu wel een beetje op hol.
.
anoniem_639a9136a72af wijzigde dit bericht op 16-02-2020 22:02
99.73% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Felidaes schreef:
16-02-2020 21:59
Hoezo?
Hoe is jouw contact met ouders van vriendjes dan?

Ik ken die mensen in sommige gevallen al 10 jaar joh.
Je draait, omdat je tegengas krijgt
Weet je wat:

Laten we het er gewoon op houden dat in de kringen waar ik mij bevind, mensen het blijkbaar niet zo'n punt vinden dat er veel vragen worden gesteld over bijzondere levenservaringen.

Dat dat bij jullie misschien anders is, dat kan natuurlijk.

We zijn het niet met elkaar eens, omdat we andere referentiekaders hebben.

Prima, even goede vrienden.

Ik ga naar bed, fijne avond iedereen... :-]
Alle reacties Link kopieren
Man en ik hebben helaas relatie problemen (gehad) . We zijn hiervoor in therapie, omdat er nog wel genoeg liefde is.
Ik had laatst een gesprek met de moeder van het vriendje en ik vertelde haar dat we in therapie zijn. (gesprek kwam daarop) Ze heeft vandaag aan zoon gevraagd of wij gaan scheiden en of wij veel ruzie hebben thuis.
Zoon was best van slag en het was confronterend.
Er is op dit moment namelijk geen sprake van een scheiding. En de spanning is ook uit de lucht.

Bij het afhalen heeft de moeder niets gezegt over het voorval, hoorde het pas van zoon bij het op bed leggen.
Ik zou die moeder daar absoluut even op aanspreken in een bilateraaltje. Wat denkt ze wel.
Felidaes schreef:
16-02-2020 21:26
Wat voor zaken dan?

Bijvoorbeeld, want nederlanders doen daar over het algemeen heel moeilijk over: Wat verdient je vader/moeder.
Kind: dat weet ik niet, maar we hebben het goed.
Lijkt mij een prima antwoord op een nieuwsgierige vraag.
In welke landen eigenlijk, want in mijn ervaring is dat in heel veel landen, inclusief de US, een ongepaste vraag.
Alle reacties Link kopieren
Sushibar36 schreef:
16-02-2020 22:02
Man en ik hebben helaas relatie problemen (gehad) . We zijn hiervoor in therapie, omdat er nog wel genoeg liefde is.
Ik had laatst een gesprek met de moeder van het vriendje en ik vertelde haar dat we in therapie zijn. (gesprek kwam daarop) Ze heeft vandaag aan zoon gevraagd of wij gaan scheiden en of wij veel ruzie hebben thuis.
Zoon was best van slag en het was confronterend.
Er is op dit moment namelijk geen sprake van een scheiding. En de spanning is ook uit de lucht.

Bij het afhalen heeft de moeder niets gezegt over het voorval, hoorde het pas van zoon bij het op bed leggen.
Als het echt zo gebeurd is (kinderen zijn slechte getuigen), dan is het zeer ongepast
lilalinda schreef:
16-02-2020 22:01
Je draait, omdat je tegengas krijgt
Nee hoor, het topic is een beetje veranderd.

Geloof mij nu maar dat ik zulke vragen sowieso nooit aan een kind zou stellen, maar ook niet aan ouders die ik net 5 minuten ken.
Felidaes schreef:
16-02-2020 21:59
Hoezo?
Hoe is jouw contact met ouders van vriendjes dan?

Ik ken die mensen in sommige gevallen al 10 jaar joh.
Eerder had je een paar keer koffie gedronken. Is wel wat anders, vind je niet?
lilalinda schreef:
16-02-2020 22:01
Je draait, omdat je tegengas krijgt
Doet ze niet.
Ik snap wat ze uitlegt en blijkbaar is het doel van het topic nu zeggen dat dit echt niet kan. Nouja, dat zijn de meningen blijkbaar over verdeeld.
Alle reacties Link kopieren
Zo! Dat vind ik absoluut niet kunnen. Ik zou tegen die moeder zeggen dat je graag hebt dat ze dat soort vragen voortaan aan jou stelt en niet aan zoon.
Alle reacties Link kopieren
Zou het echt raar vinden om te vragen aan twee moeders/twee vaders, wie nu de echte ouder van de twee is. En al is het dan biologisch, gaat je niks aan.
Tenzij mensen er zelf mee komen.
Je vraagt toch ook niet aan een vader/moeder stel, of ze allebei wel of niet biologisch de ouder zijn?

Het gaat er niet om hoe het biologisch zit, maar hoe de band tussen ouder en kind is.
Alle reacties Link kopieren
Nou, dat zijn inderdaad vragen die echt niet kunnen vind ik. Wat sneu voor je zoon!
SallySpectra* schreef:
16-02-2020 22:04
Eerder had je een paar keer koffie gedronken. Is wel wat anders, vind je niet?
Kom op mensen, verschillende vriendjes, verschillende situaties..
aaaanne schreef:
16-02-2020 22:05
Doet ze niet.
Ik snap wat ze uitlegt en blijkbaar is het doel van het topic nu zeggen dat dit echt niet kan. Nouja, dat zijn de meningen blijkbaar over verdeeld.
Dank
Sushibar36 schreef:
16-02-2020 22:02
Man en ik hebben helaas relatie problemen (gehad) . We zijn hiervoor in therapie, omdat er nog wel genoeg liefde is.
Ik had laatst een gesprek met de moeder van het vriendje en ik vertelde haar dat we in therapie zijn. (gesprek kwam daarop) Ze heeft vandaag aan zoon gevraagd of wij gaan scheiden en of wij veel ruzie hebben thuis.
Zoon was best van slag en het was confronterend.
Er is op dit moment namelijk geen sprake van een scheiding. En de spanning is ook uit de lucht.

Bij het afhalen heeft de moeder niets gezegt over het voorval, hoorde het pas van zoon bij het op bed leggen.
Dan weet je meteen aan wie je het niet moet vertellen, erg vervelend dit.
Alle reacties Link kopieren
Felidaes schreef:
16-02-2020 22:04
Nee hoor, het topic is een beetje veranderd.

Geloof mij nu maar dat ik zulke vragen sowieso nooit aan een kind zou stellen, maar ook niet aan ouders die ik net 5 minuten ken.
Nou dan
Net beweerde je, dat je moeders van een vriendje zou vragen wie de donor was en wie de bio-moeder

Dat is draaien
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de reactie 's gelezen hoor.
Ik vind het vervelend dat de vragen aan mijn zoon gesteld zijn,omdat hij het vervelend vond.
Ik pak dit zeker verder op met de moeder.

Maar ik opende dit topic voor mijn zoon. Ik heb hem vertelt dat hij best tegen een volwassene mag zeggen dat hij de vragen vervelend of niet fijn vind.
Hij is overigens 8 jaar.
Sushibar36 schreef:
16-02-2020 22:02
Man en ik hebben helaas relatie problemen (gehad) . We zijn hiervoor in therapie, omdat er nog wel genoeg liefde is.
Ik had laatst een gesprek met de moeder van het vriendje en ik vertelde haar dat we in therapie zijn. (gesprek kwam daarop).
Ze heeft vandaag aan zoon gevraagd of wij gaan scheiden en of wij veel ruzie hebben thuis.
Zoon was best van slag en het was confronterend.
Er is op dit moment namelijk geen sprake van een scheiding. En de spanning is ook uit de lucht.
Wat een kutwijf.
Sushibar36 schreef:
16-02-2020 22:02
Man en ik hebben helaas relatie problemen (gehad) . We zijn hiervoor in therapie, omdat er nog wel genoeg liefde is.
Ik had laatst een gesprek met de moeder van het vriendje en ik vertelde haar dat we in therapie zijn. (gesprek kwam daarop) Ze heeft vandaag aan zoon gevraagd of wij gaan scheiden en of wij veel ruzie hebben thuis.
Zoon was best van slag en het was confronterend.
Er is op dit moment namelijk geen sprake van een scheiding. En de spanning is ook uit de lucht.

Bij het afhalen heeft de moeder niets gezegt over het voorval, hoorde het pas van zoon bij het op bed leggen.
En weer on topic.

Vervelend inderdaad. In dit geval zou ik mijn kinderen gewoon zeggen dat ze de volgende keer moeten antwoorden dat ze het niet weten.
Ik houd ook helemaal niet van mensen die veel doorvragen en kap dat zelf snel af. Salaris of relatiestatus geef ik niet zomaar aan iedereen die benieuwd is een antwoord op.

Maar ik heb dat waarschijnlijk van thuis meegekregen, want ons werd als kinderen al op het hart gedrukt dat wat we thuis bespreken niet allemaal elders verteld hoeft te worden. Dingen als salarissen of hoe mijn ouders stemden wisten wij als jonge kinderen dus ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Felidaes schreef:
16-02-2020 22:06
Kom op mensen, verschillende vriendjes, verschillende situaties..
Je reageerde op mijn voorbeeld en zou de moeders uithoren
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
16-02-2020 22:04
Als het echt zo gebeurd is (kinderen zijn slechte getuigen), dan is het zeer ongepast
Eens.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven