Uit horen van kinderen

16-02-2020 21:16 156 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon is bij een vriendje gaan spelen.
Zoon blijkt uitgehoord te zijn door moeder van het vriendje. Zoon kreeg een directe vraag op een privé situatie. Zoon vond het heel lastig en gaf vaag antwoord. De moeder stelde nog 2 directe vragen om het antwoord duidelijk te krijgen.
Mijn vraag? Wie herkent dit en hoe instrueren jullie je kinderen hierin.

Ik was verbaasd, omdat het in mijn omgeving een ongeschreven regel is om kinderen uit te horen.
Sushibar36 schreef:
16-02-2020 22:02
[...]
Zo zeg, dat is echt zwaar ongepast inderdaad. Zoiets bespreek je echt niet met het kind. Snap dat je dat heel raar vind.
Ik zou het er met die moeder nog even over hebben dat je niet wil hebben dat ze dat soort dingen met je kind gaat bespreken.
Sorry Felidaes, maar je bent gewoon raar als je zulke dingen als volwassene gaat vragen aan kinderen. Of je ze nu kent of niet. Gaat je sowieso niets aan.


Maar TO, wat was de vraag aan jouw kind?

Gevonden.


Ja, heel raar. :-(

Wijze les....praat niet met mensen die niet je vrienden zijn over dat soort dingen.


Je kan blijkbaar niet vertrouwen op volwassenen dat ze even verder nadenken dan hun eigen nieuwsgierigheid en het gevoel hebben dat ze recht hebben om dingen te moeten/willlen weten. En dan kinderen naar zulke prive dingen gaan vragen.




Dat zie je in dit topic dus ook.
anoniem_393625 wijzigde dit bericht op 16-02-2020 22:12
50.50% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
16-02-2020 22:04
Als het echt zo gebeurd is (kinderen zijn slechte getuigen), dan is het zeer ongepast
Nou zeg dat.
Zou die moeder hier echt wel op aanspreken hoor TO.
lilalinda schreef:
16-02-2020 22:07
Nou dan
Net beweerde je, dat je moeders van een vriendje zou vragen wie de donor was en wie de bio-moeder

Dat is draaien
Nee hoor, er is een verschil tussen iemand iets vragen die je niet/net kent, of iemand iets vragen die je al langer kent en waar je al meerdere keren koffie mee hebt gedronken.

Lees alles maar na, ik heb nooit gezegd dat ik na 5 minuten al hele levensverhalen wil weten.

Dat jij iets anders leest of er een andere conclusie uit trekt is natuurlijk aan jou.
Luci_Morgenster schreef:
16-02-2020 22:08
Sorry Felidaes, maar je bent gewoon raar als je zulke dingen als volwassene gaat vragen aan kinderen. Of je ze nu kent of niet. Gaat je sowieso niets aan.


Maar TO, wat was de vraag aan jouw kind?
Alsjeblieft lees mijn reacties goed.

Ik vraag dat soort dingen NIET aan kinderen, hoe kom je erbij dat ik dat wel doe?
Of lees je selectief?
lilalinda schreef:
16-02-2020 22:07
Nou dan
Net beweerde je, dat je moeders van een vriendje zou vragen wie de donor was en wie de bio-moeder

Dat is draaien
Die ze dus niet 5 minuten kent maar vaak al heel lang. Je wilt graag gelijk hebben over de situatie van iemand anders hè?
Fijne avond dames (en heren)

morgen weer een nieuwe dag..
sugarmiss schreef:
16-02-2020 21:45
Bij hetero's is het wel duidelijk wie de biologische moeder is.

Bij een lesbisch stel kan ik mij voorstellen dat ik zou vragen wie van de twee de biologische moeder is.

Bij een blank stel met een donker kind vraag ik mij ook altijd af of kind geadopteerd is ofdat vader of moeder voorheen een partner had van niet Nederlandse afkomst en of er dus sprake is van een stiefmoeder / stiefvader situatie of een adoptie.

Tja nieuwsgierig zijn zit in de menselijke aard.
Ik ben mix, ben donker met een blanke ouder en een donkere ouder. De adoptievraag staat in mijn top-3 van irritante vragen waar ik bij willekeurige mensen ook niet op inga. Want die vraag wordt niet aan anderen gesteld waar net zo goed adoptie of wat dan ook zou kunnen zijn. Vragen staat vrij, maar ik wimpel zulke nieuwsgierigheid direct af.
Felidaes schreef:
16-02-2020 22:10
Alsjeblieft lees mijn reacties goed.

Ik vraag dat soort dingen NIET aan kinderen, hoe kom je erbij dat ik dat wel doe?
Of lees je selectief?
Lees jij de OP nog eens en dan je eigen reacties daarop. Dag.
Sushibar36 schreef:
16-02-2020 22:07
Ik heb de reactie 's gelezen hoor.
Ik vind het vervelend dat de vragen aan mijn zoon gesteld zijn,omdat hij het vervelend vond.
Ik pak dit zeker verder op met de moeder.

Maar ik opende dit topic voor mijn zoon. Ik heb hem vertelt dat hij best tegen een volwassene mag zeggen dat hij de vragen vervelend of niet fijn vind.
Hij is overigens 8 jaar.
Dat lijkt me een heel goede insteek. Hij had nu misschien het gevoel te moeten antwoorden omdat zij een volwassene is (maar zo gedroeg ze zich dus niet). Goed dat hij voor een volgende stomme situatie weet dat hij ook mag zeggen dat hij niet wil antwoorden.
Felidaes schreef:
16-02-2020 22:11
Fijne avond dames (en heren)

morgen weer een nieuwe dag..
En bedenk je de volgende keer effe zes keer voordat je toegeeft iets te doen wat de rest niet doet. :proud:
rumforviva schreef:
16-02-2020 22:13
Ik ben mix, ben donker met een blanke ouder en een donkere ouder. De adoptievraag staat in mijn top-3 van irritante vragen waar ik bij willekeurige mensen ook niet op inga. Want die vraag wordt niet aan anderen gesteld waar net zo goed adoptie of wat dan ook zou kunnen zijn. Vragen staat vrij, maar ik wimpel zulke nieuwsgierigheid direct af.
Had ik een keer met een Aziatische jongen op Tinder. Ik vroeg waar komen je ouders oorspronkelijk vandaan. Toen reageerde hij ook heel geïrriteerd van 'mijn ouders komen uit Raamsdonksveer. Maar jij zult op mijn biologische ouders duiden'. Ik dacht djiez, je wil elkaar toch leren kennen, moet ik dan net doen alsof hij er niet Aziatisch uitziet?
Alle reacties Link kopieren
Wat een ongepaste domme vraag om te stellen aan een kind. :@@:
Murrmurr schreef:
16-02-2020 22:18
Had ik een keer met een Aziatische jongen op Tinder. Ik vroeg waar komen je ouders oorspronkelijk vandaan. Toen reageerde hij ook heel geïrriteerd van 'mijn ouders komen uit Raamsdonksveer. Maar jij zult op mijn biologische ouders duiden'. Ik dacht djiez, je wil elkaar toch leren kennen, moet ik dan net doen alsof hij er niet Aziatisch uitziet?
Jij date jongens onder de 10?
En toen heb je daarna gevraagd of ze al gescheiden waren of hoe dat de bevruchting plaatsvond? :-D :-D
Luci_Morgenster schreef:
16-02-2020 22:22
Jij date jongens onder de 10?
En toen heb je daarna gevraagd of ze al gescheiden waren of hoe dat de bevruchting plaatsvond? :-D :-D
Check even waar ik op reageer
Murrmurr schreef:
16-02-2020 22:18
Had ik een keer met een Aziatische jongen op Tinder. Ik vroeg waar komen je ouders oorspronkelijk vandaan. Toen reageerde hij ook heel geïrriteerd van 'mijn ouders komen uit Raamsdonksveer. Maar jij zult op mijn biologische ouders duiden'. Ik dacht djiez, je wil elkaar toch leren kennen, moet ik dan net doen alsof hij er niet Aziatisch uitziet?
Ja, dit is weer een heel topic op zichzelf, maar dat vind ik inderdaad ook heel vervelend, “...maar, waar kom je écht vandaan...?”. Is ook vaak niet uit te leggen aan mensen. Maar ik begrijp die jongen helemaal. Ik heb er wel een duidelijke uitleg voor, maar dat voert nu te ver in dit topic.
anoniem_639a9136a72af wijzigde dit bericht op 16-02-2020 22:24
6.19% gewijzigd
rumforviva schreef:
16-02-2020 22:23
Ja, dit is weer een heel topic op zichzelf, maar dat vind ik inderdaad ook heel vervelend, “...maar, waar kom je écht vandaan...?”. Is ook vaak niet uit te leggen aan mensen. Maar ik begrijp die jongen helemaal.
Where are you from?
https://www.youtube.com/watch?v=crAv5ttax2I
rumforviva schreef:
16-02-2020 22:23
Ja, dit is weer een heel topic op zichzelf, maar dat vind ik inderdaad ook heel vervelend, “...maar, waar kom je écht vandaan...?”. Is ook vaak niet uit te leggen aan mensen. Maar ik begrijp die jongen helemaal.
En als het dan klikt en een relatie wordt, moet ik dan maar raden? Het is toch een belangrijk deel van je identiteit? Hij vroeg mij wel allerlei persoonlijke dingen.
Murrmurr schreef:
16-02-2020 22:24
En als het dan klikt en een relatie wordt, moet ik dan maar raden? Het is toch een belangrijk deel van je identiteit? Hij vroeg mij wel allerlei persoonlijke dingen.
Nou ja, als hij ook van alles vroeg ligt het misschien anders. Hoe dan ook, ik zou ook zo hebben gereageerd.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties! Ik moest het even kwijt. Ik zal de moeder er over aanspreken. Ik zag het ook totaal niet aankomen. Het klikt zo goed tussen de jongens. Maar het is inderdaad een wijze les wbt de moeder.

Fijne avond en voor een ieder welterusten (straks)
Alle reacties Link kopieren
Echt totaal ongepast TO! Wat bezielt mensen toch om dat aan een kind te vragen? :nope:
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Sushibar36 schreef:
16-02-2020 22:07
Ik heb de reactie 's gelezen hoor.
Ik vind het vervelend dat de vragen aan mijn zoon gesteld zijn,omdat hij het vervelend vond.
Ik pak dit zeker verder op met de moeder.

Maar ik opende dit topic voor mijn zoon. Ik heb hem vertelt dat hij best tegen een volwassene mag zeggen dat hij de vragen vervelend of niet fijn vind.
Hij is overigens 8 jaar.
Die vragen die zij stelt kunnen écht niet! Pas als je zoon signalen afgaf dat er veel ruzie was dan had ze daar naar mogen luisteren. Maar meer ook niet. Goed dat je dit met haar gaat bespreken.

Goed dat je je zoon hebt uitgelegd dat hij het mag zeggen als hij een vraag vervelend vindt. Ik vind het sneu voor je jochie dat hij nu op deze manier hiermee geconfronteerd werd. Fijn dat het tussen jou en je man beter gaat trouwens.
Alle reacties Link kopieren
Sushibar36 schreef:
16-02-2020 22:28
Bedankt voor jullie reacties! Ik moest het even kwijt. Ik zal de moeder er over aanspreken. Ik zag het ook totaal niet aankomen. Het klikt zo goed tussen de jongens. Maar het is inderdaad een wijze les wbt de moeder.

Fijne avond en voor een ieder welterusten (straks)
sterkte en dat mens is compleet gestoord om dat aan je kind te vragen. ongelooflijk....
Don't cry, buy a bag and move on.
daenerys79 schreef:
16-02-2020 22:45
sterkte en dat mens is compleet gestoord om dat aan je kind te vragen. ongelooflijk....
Hoezo?En hoe weet die moeder dat dan als het er niet besproken is?
Wat vreselijk ongepast. Goed hoe je je zoon hebt gezegd hoe hij daar een volgende keer mee om mag gaan.

Je kinderen leren altijd eerlijk te zijn, zoals iemand hier zei, vind ik echt niet verstandig. Leer je kind op te komen voor de eigen grenzen.

Ik vind sommige mensen ook veel te nieuwsgierig en direct. Nederlanders schijnen daar om bekend te staan.
Soms gaat het je gewoon geen hol aan en daarnaast zou het van inleving getuigen als je je eigen nieuwsgierigheid niet altijd voorop zou zetten, maar rekening zou houden met andermans persoonlijke grenzen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven