uitgerekend april 2008 - deel II

24-10-2007 09:24 1782 berichten
Alle reacties Link kopieren
april-mama's kletsen hier verder!

Eindelijk een nieuwe tabel: dankzij Pink Lady!!
Ananas: gefeliciteerd! Schattig he, grote broers? Onze oudste geeft baby ook steeds kusjes en wil "babie kijken"! Helemaal verliefd ben ik op mijn 2 mannetjes (of eigenlijk 3, inclusief papa!)

HNK: gaat het nu echt doorzteen?

Elemanita: moest erg lachen om dat "duimen" van Fynn!

Hier alles super goed. Ik voel me erg goed en ben blij dat ik mijn huis weer voor mezelf heb. De kraamhulp deed alles wel goed maar was wat betuttelend en daar houd ik echt niet van. Kan nu mijn eigen dingetjes weer doen, fijn!

Jannieck is echt een super-relaxte baby. Broer was al gemakkelijk maar hij nog gemakkelijker! Slaapt veel, is tevreden, en drinkt prima aan de borst.
Ananas, met zo'n nickname kon het bijna niet anders...gefeliciteerd met Anna!
Ananas: gefeliciteerd! toch gehouden aan je voornemen om te bevallen! Nu lekker genieten van beide kids en je vriend! En dit is toch een cadeau dat hij NOOIT zal vergeten?

Maddie: daar ben ik ook zo bang voor... een kraamverzorgster die zich zo gedraagd...

Elmanita: duimen helpt altijd... uiteindelijk zal het effect hebben en zal de uk geboren worden! lachen dat hij z'n duim niet in z'n mond steekt, hihi.

@strippen: nee, het zet niet door... af en toe wel wat krampen. gisterochtend ook een oefenwee, maar daar blijft het dan ook bij... als er voor vrijdag niets gebeurd, moet ik weer komen voor controle en ik neem aan dat er dan een plan wordt gemaakt voor de aanpak erna...

maar eigenlijk wil ik gewoon vandaag of morgen bevallen... morgen is een mooie datum: 08-05-08... dus daar gaan we ons gewoon op richten!
Nora is een lieve baby. Haar broer was ook erg lief, maar had iets meer temperament. Zo kon hij heel boos worden van de hik. Vandaag was de wijkverpleegkundige geweest en Nora weegt nu 4000 gram. Dus mijn vermoeden dat ze de schade van de laatste week in de buik inhaalde, lijkt te kloppen, want nu groeit ze dus veel gestager. Vannacht heeft ze 2 x 4,5 uur tussen de voedingen gelaten, dus dat is ook netjes. Overdag varieert het van 3 tot 5 uur. Soms drinkt ze te kort en dan krijg je haar met geen mogelijkheid tot drinken meer en dan komt ze weleens na 1 a 2 uur al. Ach ja, zo ging het bij zoonlief ook in het begin. Dat komt vanzelf wel goed. Heb gisteren ook gewoon gevoed bij de eetgelegenheid waar ik zat. Gewoon in een hoekje. Anders kom je nooit ergens. Zo eens lekker in de zon zitten met een boekje (de 2 koters liggen beide lekker op bed, voordeel van 2 spruiten onder de anderhalf ).

Er zullen toch wel meer dames bevallen zijn intussen? Het is hier ook verdacht stil! Zal eens op de MSN kijken...

scoop, ik leg Nora ook vaak op de buik (ohoh mag niet), dan heeft ze veel minder last van mondjes terug. Maar net op haar zij gelegd en ook dat is goed. Maar op haar rug...nee, dat wil ze niet. Wordt ze misselijk van na een voeding. Lars is nu trouwens een buikslaper (legde ik altijd op zijn zij).

Selma, toch best dat Tijn 's nachts 1 x komt. Zoonlief heeft tot 6 maanden een nachtvoeding gehad, haha. Dus alles wat Nora eerder doorslaapt, vind ik best! Rot van de spruw.

elmanita, je kunt je zoon toch ook wakker maken 's avonds, als hij anders te lang doorslaapt. Of hij moet dan te moe zijn om te drinken natuurlijk, dan heeft het niet veel zin!

Riantje, mijn zoon was ook een wakkere baby. Eerste maand sliep hij veel, maar na een maand sliep hij nog maar 13 uur per dag. En kleine baby's kunnen nog niet veel, dus je zit dan continu met een wakkere baby. Ik legde hem ook vaak op bed, zodat hij in ieder geval kon rusten, zodat hij niet de hele dag prikkels kreeg.

piba, jij had toch een borstverkleining gehad, of was jij dat niet? Loopt de bv daarom niet zo goed?

scoop, fijn dat het zo goed gaat met Jare!

maddie, gefeliciteerd met je zoon Jannieck! Zo he 2,5 uur! En ik dacht dat 4,5 uur al snel was!

ananas, gefeliciteerd met Anna (leuke naam)! En ook al zo'n turbobevalling! Zoon (17 mnd) geeft ook kusjes aan Nora en aait haar als ze huilt. Wel grappig van die kusjes, want dat hebben we hem niet aangeleerd om te doen, al geven we hem natuurlijk wel zelf een heleboel kusjes (nee, zegt ie dan, zelf wil hij geen kusjes).
Beste meiden,

Na een fijne weeënstorm (de ruggenprik was slechts een matige verademing) mocht ik eindelijk persen en tadaaaaaaa ... Yannick is geboren! Maar liefst 4190 gram en 54 cm. Tijdstip 16.30 uur op vrijdag 2 mei.

Ik had drie dagen een zeer passieve kraamhulp die niet opgemerkt had dat

ik te weinig borstvoeding had. Daardoor is Yannick gisteren opeens een dag

lang gaan krijsen en hij wilde niet meer eten. De verloskundige stelde al

snel de juiste diagnose, dus nu ben ik aan het bijvoeden. Dit is dankzij

de nieuwe, opmerkzame kraamhulp die ik nu heb! Ik was erg geschrokken

gisteren.

Nu gaat alles goed!

Sterkte, iedereen die nog moet bevallen.

P.S. Maddie, leuke naam! :-)
Laura gefelciteerd met de kleine (nou ja klein is ie niet he) Yannick.

Wat een duffe kraamhulp zeg die hoort dat soort dingen toch gewoon te zien?! Gelukkig wel een oplettende VK en 2e kraamhulp. Wil hij nu wel weer goed aan de borst met de bijvoeding erbij?

Lekker genieten meid!
Ananas: gefeliciteerd!!! Inderdaad mooie naam, Anna en wat een korte bevalling idd!?!

Laura: whoa, een weeenstorm, heftig hoor... Gefeliciteerd met Yannick! eng idee, dat er zulke slechte kraamhulpen zijn, dit lijkt mij wel een enorme basisfout, zeg.

Het wordt tijd dat ik de tabel weer aanpas, maar pas gister heb ik eindelijk routine in het voeden gekregen, dus nu pas heb ik weer wat tijd voor mezelf. Zal er zsm mee bezig, maar moet eerlijk bekennen dat het op dit moment niet zo hoog op mijn prio-lijstje staat... Als een van de MSN-dames zich geroepen voelt: het bestand staat daar op de site.

Hebben jullie niet een vast schema van voeden? Ik moet Margje elke drie uur voeden; desnoods wekken. 's nachts laatste voeding om 12 uur en de eerste weer om 5 uur...
Iedereen van harte gefeliciteerd! Ik ben al een tijd niet geweest, en zie dat er veel kindjes zijn geboren, mooi! Sorry dat ik niet op iedereen reageer, maar ben nog behoorlijk moe, en msn en viva is een beetje teveel van het goede geloof ik....Hieronder even mijn verhaal van de msn gekopyeerd..... voor de dames die nog moeten bevallen, misschien wil je t liever niet lezen, of juist wel, hoe dan ook, hier komt ie!

Dinsdagavond is het er dan van gekomen, en ben ik bevallen van een dochter (naam liever niet op forum)

Ze is natuurlijk helemaal geweldig en de mooiste en de liefste! ze woog 3675 gram, lengte hebben ze niet gemeten.

Hoewel ik in de gloria ben over haar, was de bevalling een hele vieze tegenvaller. Zoals jullie weten zag ik er als een berg tegenop, maar de laatste weken ging het beter en had ik meer vertrouwen en wilde ik zelf thuis bevallen! met de epi-no was ik tot 10 cm gekomen, dus ik wist, het kan, ook bij mij...

Maandag middag werd er beginnende of dreigende zwschapsvegiftitging geconstateerd bij toeval omdat ik weer dacht dat mn water was gebroken, standje van de VK, was nl niet zo. Ik had erge hoofdpijn gehad en verhoogde bloeddruk en eiwit in mn urine, Na een middag ziekenhuis onderzoek werd er besloten zo snel mogelijk (K-dag) in te leiden, maar die nacht begonnen spontaan de weeen. De eerste uren vond ik ze nog te behappen, mn vriend hielp me door op mn heiligbeen te drukken, en ze kwamen al elke 6 minuten. ik kon echt niet meer slapen vd pijn, en lopen ging ook al haast niet meer, dus wij naar het ziekenhuis, ik was toen nog een soort opgewonden, zo van yes het gaat gebeuren!

In het z-huis had ik 1 cm ontsluiting....na een paar uur, waaronder een pethadine prik zodat ik wat kon soezen, 2 cm....ik moest kiezen, naar huis of aan de weeenopwekkers, ik koos het laatste, want in 10 uur had ik dus maar 2 cm, en dat kon dus wel erg lang gaan duren, daarbij trok ik toen de pijn al niet meer!!!! wat nou wegpuffen, opvangen, rustpauzes? ik had niet het idee dat ik tussendoor pauze had!

Na een haf uur opwekkers vroeg ik om een ruggeprik, ik hield het niet meer uit! binnen 20 min stond er iemand naast mn bed...was geen pretje, zo een prik krijgen terwijl je weeen moet opvangen, maar toen ie ging werken, halleluja!!!!!!!!!!!!!!! wat was ik blij!!!! Ik kon mn benen nog wat bewegen en kon ook nog persen.

Jammer genoeg vond de kleine de opwekkers minder. bij elke wee ging haar hartslag omlaag. er werd een paar x bloed van haar afgenomen om de zuurgraad te meten, maar bij de 3e x (het was denk ik rond een uur of 1700) besloot de gynacoloog tot een keizersnede, omdat zij in nood was. Het ging allemaal erg rap, gelukkig had ik die ruggeprik al, dus dat was een kwestie van tandje hoger.

Toen ze haar eruit haalden werd ze gelijk weggehaald, mn vriend werd niet mee geroepen en het duurde errug lang. Tussen mijn heftig schudden door zei ik tegen mn vriend dit duurt te lang, dat is niet goed...dat was ook zo, ze had, wat ze noemden, een slechte start.....na heel lang werd hij er bij geroepen en werd mij iets uitgelegd en werd ik in de uitslaapkamer gereden. daar lag ik dan, alleen, ook weer zeker een uur. Om een uur of 9 savonds werd ik met bed en al de kinder IC op gereden om mn dochter te zien, ik mocht haar met een vinger aanraken en daarna werd ik naar mn kamer gereden....de volgende dag pas, om 10 uur smorgens, had ik haar voor het eerst in mn armen, allebei met allerlei draden, maar zo'n kleine met infuus etc dat is wel erg zielig hoor...

Hoe dan ook, na 2 dagen mocht ze van de IC af, ivm met ruimtegebrek zijn we per ambulance (avontuur!) naar een ander ziekenhuis gegaan waar ik makkelijker naar haar toe kon, wat heel fijn was! sinds zaterdag zijn we eindelijk thuis, en helemaal blijblijblij!!!!!!!

Ik kan niet geloven dat ze al meer dan een week oud is, en ze zit al op haar geboortegewicht. Ze is best heel erg zoet, en snachts slaapt ze zo'n 5 uur door.... we bakeren haar snachts in, en leggen haar dan in de doorloopkast achter de schuideuren (aan de andere kant is het open , ze staat dus niet in een kast hoor!!!), maar anders horen we elk piepje en kreuntje...overdag praten we gewoon hardop, tv aan, stofzuigen, en ze vind het allemaal best...ik hoop zo dat ze het verschil leert tussen dag en nacht...we zullen zien! ook wij houden ons zoveel mogelijk aan een schema, maar gister had mevr haar eigen schema en kreeg ik haar met geen mogelijkheid wakker, was best een beetje eng, dus gistermiddag en nacht haar maar laten bepalen wanneer het tijd was....

Oh ja, ben ook nog benieuwd, leggen jullie de babies op de zij of op de rug? ik op de zij, met een rol voor en achter (de kraamhulp doet alleen een rol tegen haar rug, maar ik leg er voor de zekerheid ook nog 1 tegen haar buikje, daar krult ze helemaal tegenaan snachts ligt ze op haar rug ivm inbakeren...

Succes meiden die nog moeten, en iedereen genietse, het is iig een stuk leuker dan ik dacht of hoopte, maar ik ben ook wel angstig onzeker en vaak huiligig (om haar, om de bevalling etc)

liefs
Hallo allemaal

Op 28 april ben ik bevallen van een schitterende dochter, Renske Nathalie, 3385 gram en 50 cm lang.

om 1.30 begonnen de weeen en al snel kwamen ze om de 5 minuten. Om 5 uur naar het kraamhotel waar ik 3 cm ontsluiting bleek te hebben en ik al gebroken vliezen had. Om 6.30 nog steeds 3 cm, dus ik mocht weer naar huis. Gezien onze voorgeschiedenis wilde ik dit niet en werd ik om 6.45 uur opgenomen op de verloskunde om ingeleid te worden. Om 8.45 ging ik aan het infuus en om 10.15 uur had ik zoveel pijn dat ik het niet meer uithield, maar pijnstilling mocht niet meer want ik had al 8 cm ontsluiting. Om 11.30 kreeg ik persdrang en vanaf 11.45 mocht ik meepersen. Een uur later is onze mooie meid geboren.

Na de bevalling moest ik gaan douchen, daar werd ik erg duizelig, dus gauw de kraamzuster geroepen en mijn man ze konden me nog net op tijd vastpakken en voor ik het wist was ik flauwgevallen. Toen ik bijkwam vroeg ik waarom ik op de grond lag, wist niet waar ik was en wist niet dat ik net bevallen was. Erg eng om mee te maken.

Nog 2 dagen duizelig geweest, ondanks minimaal bloedverlies, maar 300 ml.

We zouden 2 dagen naar kraamhotel gaan, maar helaas werd dat langer. Renske wilde niet aan de borst, dus ik moest beginnen met afkolven en vingervoeden. Eind van de 3e dag bleek dat we spruw hadden dus mocht ik niet meer aanleggen. Hierdoor werd geadviseerd zeker nog een dag langer te blijven. Ook bleken door de hechtingen mijn schaamlippen extreem opgezet te zijn, dat zelfs de verpleging het nog nooit gezien had en ik dus amper kon zitten.

vanaf vrijdag ging het dan eindelijk een stuk beter en zaterdag zouden we beginnen met aanleggen. Maar helaas weigerde Renske omdat de spruw nog te hevig was en ik kloven had, dus veel pijn. We wilden zondag nog afwachten en dan maandagochtend naar huis.

Maar helaas, om half 6 snachts moest ik plassen en op de wc werd ik weer duizelig en had ik oorsuizen, dus man geroepen en hij begeleide me terug naar bed. Om half 7 nog fles aan Renske gegeven zonder problemen en daarna weer duizelig. Om half 8 last van nachtmerries, mijn geschreeuw maakte mijn man wakker en ik zei dat alles draaide, had zwarte vlekken voor mijn ogen en voelde me misselijk. Ook had ik hele hevige koude rillingen. Gelijk gebeld naar verpleging, bleek ik rectaal 40 graden koorts te hebben. Dus direct de vk erbij, bleek te hoge bloeddruk te hebben en hallucineerde. Ben acuut opgenomen, antibiotica-infuus gekregen en vochtinfuus en allerlei kweken werden afgenomen. Heb de zondag veel geslapen, weinig gedaan en kon mijn meisje niet eens zelf voeden, ook niet met de fles. Gelukkig ging het eind van de dag veel beter, kon weer zelfstandig plassen. Maandag moest ik nog de hele dag blijven en ging steeds meer zelfstandig dingen doen. Kon ook Renske zelf verschonen en voeden. Dinsdagochtend begonnen met aanleggen wat ook prima ging en eind van de ochtend mocht ik naar huis.

Nu lekker thuis, helaas is de overproductie die ik had in mijn borsten verdwenen, dus Renske is 1.5 uur bezig met drinken, beetje lang, dus nu weer gaan kolven om meer productie te krijgen. Verder gaat alles goed en is het een heerlijke meid.
tadaaa, nog steeds geen actie in huize HNK. beetje jammer. beetje heel erg jammer. gisteren voor niets een eind gelopen (want ja, ook dat zou helpen).

dus straks maar weer een tochtje naar de vk, alwaar ze me vast zullen informeren naar de verdere procedure na zondag (dan is de uk 42 weken...).

het strippen van maandag heeft alleen maar aangezet tot het verliezen van de slijmprop en rommelen (en dus weer slecht slapen). Ik hoop dat ze nog een wondermiddel hebben, want ik ben toch wel erg benieuwd naar de uk.

Kooltje: wat een verhaal... Nu lekker genieten van elkaar! Neem wel de tijd om bij te komen en alles te laten bezinken!

Meis: niet raar hoor dat je je nog zo emo voelt... Lijkt me niet meer dan normaal na deze ervaring! Fijn dat het nu helemaal goed gaat... En ik had ook niet verwacht dat je haar nu in kast zou zetten... hihi.
Welkom lieve baby's!!

Kooltje, je weet wellicht van de msn wat mijn echte naam is, vandaar; Erg leuk Renske!
Piba, ik heb het bestand aangepast, maar kan hem niet opslaan. Ik stuur hem wel via e-mail.
Op je hotmail komt een berichtje binnen onder de naam van mijn man. Kun jij hem dan plaatsen?
tja ik ga jullie nog even updaten over de controle...

voor de tweede keer gestript. nu al wel iets meer ontsluiting dan de vorige keer (vorige keer was 't eigenlijk niets...), nu 1-2 cm. tja, de vk heeft niet echt veel gedaan, het is nu toch een kwestie van echt afwachten.

als de uk zich niet voor zaterdagnacht 24.00 uur aandient, dan moet ik zondag naar het ziekenhuis voor een controle. en dan hoor ik daar wel wat de verdere acties zijn.

ondertussen hoop ik er gewoon op dat de uk zich alsnog voor die tijd meldt.

controle was verder goed. het wordt 'gelukkig' geen mega-baby. er was nog lekker veel ruimte in mijn buik, dus ik hoefde me daar geen zorgen over te maken... verder was m'n bloeddruk wel wat verhoogd 140/90... geen reden tot directe paniek of zorgen. althans niet als ik me gewoon zo blijf voelen zoals nu...

ik kruip weer op m'n bankje de schaduw in met een kansloos boek... fijne dag allemaal!
Dag dames, bedankt voor alle felicitaties! We genieten hier volop van de kleine meid. Alles loopt op rolletjes. Zoonlief is als een blad aan een boom omgeslagen en is weer het vrolijke lieve jongetje dat we altijd gekend hebben. Alsof het een opluchting voor hem is dat ik eindelijk bevallen ben. Ik hoop maar dat het zo blijft want dit is een genot.

Anna doet het goed. Ze huilt alleen als ze wilt eten. Ze gooit dag en nacht ritme nog een beetje door elkaar maar ik heb energie voor 10 dus vooralsnog is dat geen probleem. Raar he, dat je je nu al zóveel beter kan voelen dan in de laatste paar weken voor de bevalling. Eindelijk mijn lijf terug. Bloedverlies is ook al zo goed als over, kan het met een inlegkruisje aan.

Wat trekken jullie de kleintjes eigenlijk aan met dit weer? Anna ligt dag en nacht in een rompertje met korte mouwen of zonder mouwen. Overdag gewoon in box of bed zonder iets over haar heen, en snachts met een enkele laag dekentje en lakentje heel losjes over haar heen. Moeilijk hoor om daar een balans in te vinden. De eerste dag helemaal ingepakt met muts, truitje en sokbroekje onder een dubbel dekentje en met kruik (met die temperaturen...pffff!) en nu met bijna niks... Maar het schijnt wel goed te zijn zo.

Vanmiddag komt de kraamhulp weer. Ik ben blij als de kraamtijd voorbij is. Vorige keer kon ik er ook al niet van genieten, zo'n vreemde die je huis overneemt. We kunnen niks terugvinden. Deze meid is erg lief en zorgzaam maar wil de hele dag de oren van mijn hoofd kletsen en ik ben niet zo'n enorme kletskous. We zijn al terug gegaan van 6uur naar 4 uur per dag, maar van mij mag het nóg wel minder. Misschien sturen we haar vandaag wel iets eerder naar huis, samen kunnen we het huishouden en de kinderen prima aan denk ik. Nou, nog tm maandag en dan is het klaar. Nog even doorbijten en er toch van genieten dat je zomaar een enorme fruitschaal voorgeschoteld krijgt.

HNK Ik ben benieuwd of je inmiddels al bevallen bent, anders is dit een spannende dag voor jou. Aftellen tot 24.00??

Kooltje Gefeliciteerd met Renske. Práchtige naam!! En wat een ellende die duizelingen en hallucinaties. Fijn dat het nu goed gaat.

Laura Gefeliciteerd met Yannick. Ook al zo'n mooie naam!

Meis Gefelciteerd met je dochter. Hahaha, hoe bizar klinkt dat, dat je haar in de kast legt. Gniffel. Wát een bevallingsverhaal zeg, ik ben blij dat het nu goed gaat. En wij leggen Anna ook op haar zij met een rol in de rug.

Maddie Gefeliciteerd met Jannieck. Ook al zo'n snelle bevalling! Ik merk dat ik veel behoefte heb om mijn bevallingsverhaal aan het bezoek uit de doeken te doen. Liefst van begin tot eind in detail. Niet dat ik daar lang mee bezig ben natuurlijk... Maar denk dat ik dat nodig heb om te beseffen wat er gebeurd is. Het was allemaal zó snel voorbij! Heb jij dat nou ook, dat je het vaak moet herhalen om te beseffen??
meis: wat een verhaal zeg, en dat is dan inderdaad even moeilijk om te verwerken voor jezelf. Goed de tijd nemen ervoor he?

Kooltje: bij jou ook al zo'n bevallingsdrama, het zat jullie ook niet echt mee! Hopelijk gaat het nu al een stuk beter met je.

HNK: hopelijk bedenkt de kleine dat het tijd is om nu te komen en van het mooie weer te gaan genieten buiten mamma's buik! Succes met de laatste loodjes......

Ananas: lekker hoor zo'n lieve baby! en gelukkig is je zoon ook weer helemaal zichzelf nu.

Hierligt Fynn als we thuis zijn ook in z'n romper met korte mouwen zonder verder iets eroverheen. 's avonds slaapt hij in een romper met lange mouwen en dan in z'n swaddle en dat gaat wel goed geloof ik. Als we ergens heengaan krijgt hij een tshirt en een korte broek aan (anders staat het zo bloot) en een petje op tegen de zon in z'n gezicht. En extra water geven doen we hier om hem toch wat extra vocht te geven.

de kleine heeft honger dus ga even een fles maken.......
Goed te horen wat jullie de kleintjes aantrekken, ik had Florijn eerst ook te dik aangekleed. Toen ze net geboren was, had ze het moeilijk met op temp blijven, dus ik was wat té voorzichtig nu. Maar vandaag heeft ze rompertje met korte mouwtjes aan en daarover een jurkje, en verder geen sokjes of broekje. Overdag slapen in de wagen met een katoenen dekentje en 's avonds met haar rompertje in een dun katoenen slaapzakje met katoenen dekentje. Misschien kan het nog wel minder wat kleren betreft, maar volgens mij vindt ze het prima zo.
En meiden, wat zal moederdag ons brengen?

In ieder geval weet ik dat Rob iets moois heeft gemaakt op school, wat het is dat zal ik morgen zien. Ontbijt op bed hoef ik niet (beetje onhandig en dan heb ik door de ongemakkelijke houding de hele dag rugpijn) maar we hebben met de boodschappen danerolles meegenomen en ik hoop op een lekker ontbijtje.

Een kadootje van mijn man heb ik al gehad: een accesoire

voor de kinderwagen die misschien niet helemaal nodig was maar die ik graag wilde hebben. En een mooi parasolletje in de kleur van de kinderwagen. Helemaal goed dus!

Ben heel benieuwd waarmee de andere kersverse moeders worden verrast. Of misschien zelfs al de bijna-moeders, die het toch al niet gemakkelijk hebben! Een Moederdagbaby zou dan ook welkom zijn bij de dames die nog niet gebaard hebben neem ik aan?

In ieder geval een fijne dag morgen, liefs,

Carrrie.
Hallo allemaal,

Afgelopen maandag 5 mei ben ik bevallen van een zoon! Alles ging goed en vooral snel! Zijn naam wil ik niet hier op het forum, sorry!

Ik heb de laatste tijd alleen het forum bijgehouden, was te moe om ook deze site te lezen en te reageren!

Iedereen die inmiddels bevallen is gefeliciteerd, dat het allemaal gelukkige en gezonde mensjes mogen worden!!!

Ik hoop snel een beetje te kunnen bijlezen en reageren hier!

Veel liefs
Brigitte: hier ook nog van harte gefeliciteerd!

Carla: geen verrassing voor moederdag maar wel een heel leuk kadootje. Een gipsafdruk van Fynn's voetje en handje. En geen verrassing omdat ik zelf wel even mee moest helpen om ze erin te krijgen op een fatsoenlijke manier. Maar daarom niet minder leuk! En wat heb je gekregen van je zoon?

Fyrin: zolang ze niet rood aanlopen en gaan zweten als een otter valt he allemaal wel mee hoor. Klinkt goed wat kleine Florijn aan heeft in ieder geval niet teveel zo te lezen!

Goofy & HNK: en is er al actie? Ik denk bijna dat jullie beide al moeder zijn geworden van Goofy hebben we al een tijdje niks gehoord en HNK moest vandaag op controle als er nog geen baby was dus ik ben benieuwd.........
Allereerst alle dames gefeliciteerd!!! Weet even niet meer wie ik nou wel en niet heb gehad, dus even algemeen dan maar.

Dit is echt genieten hier hoor, moet zeggen dat het heel wat scheelt, een kraamtijd in november of nu in mei, met dit weer erbij. Zelfs die gebroken nachten hakken er niet zo in als de zon elke ochtend weer lekker schijnt en je de hele dag buiten kunt zijn.

Jare doet het nog steeds prima, hij is gewoon echt om op te vreten. Wat een heerlijk knuffeltje zeg. Alleen het drinken wil niet helemaal. Hij valt elke keer in slaap met zijn fles en drinkt dan maar zo'n 80cc gemiddeld per x terwijl hij al op de 120 zou moeten zitten. En hij doet er ook zo lang over. Met als gevolg dat we vaak aan het flessen zijn, want ja hij krijgt natuurlijk wel elke x honger. Ook 's nachts wil hij het liefst om de 3 à 4 uur eten, maar ja na de fles kun je hem ook echt direct weer wegleggen en hij maft zo weer verder, dus da's wel weer fijn.

Ik vond het eerst ook wel lastig wat aan te trekken met dit weer, de laatste dagen heeft Jare alleen maar een rompertje met korte of zonder mouwen aan. en ligt hij in de kinderwagenbak te slapen zonder verder iets over hem heen. 's Nachts ligt hij in een romper onder een dun dekentje en lakentje.

Hoe en waar slapen jullie beebs overdag en 's nachts, Jare slaapt nogal veel en tot nu toe heeft hij overdag alleen maar in de kinderwagenbak beneden geslapen en slaapt hij 's nachts in zijn bedje bij ons op de kamer. Da's nieuw voor ons, want zijn broer kon echt niet beneden slapen en moest echt elk slaapje naar zijn bedje gebracht worden.

Nou ik ga nog even tv kijken en dan straks nog een flessie erin douwen en dan slapen. Hopelijk genieten jullie allemaal net zo als wij hier en blijft het nog erg lang mooi weer.
Piba, van harte gefeliciteerd met jullie dochter Margje.kraamtijd zit er alweer op.Hopelijk gaat alles goed.

Selma, hoop dat de spruw inmiddels voorbij is, lijkt me erg vervelend.

Riantje,fijn dat Tomas het goed doet, en dat ritme komt vanzelf..

Maddie, van harte gefeliciteerd met jullie zoon Jannieck.Dat is zeker een snelle bevalling.Hopelijk gaat alles goed met jullie

Jeetje Ananas,jij ook al een snelle bevalling.Gefeliciteerd met Anna, en ook met papa's verjaardag.

Laura,jij ook gefeliciteerd met zoon Yannick, ook een flinke jongen.Balen van de kraamverzorgster en de borstvoeding, fijn dat het nu beter gaat.

Meis, jee dat was niet wat je bepaald had verwacht.Fijn dat alles nu goed gaat, en dat de slechte start ook enkel en alleen een start was.Gefeliciteerd hoor.En geniet van die kleine meid.

En hier ligt Dirk op z'n rug.

En Kooltje, jee wat een verhaal, het zit je niet mee.Fijn dat jullie inmiddels toch weer thuis zijn en dat nu alles goed gaat.Ik denk dat ik jullie al gefeliciteerd had, maar anders bij deze nog, Van Harte!!!

Brigitte, ook jullie van harte gefeliciteerd met jullie zoon.Ook de eerste week er al weer op zitten, hoop dat alles goed gaat.

Scoop het maakt Dirk niet uit waar hij slaapt, of in zijn ledikantje of in de kinderwagen bak in de keuken.Heerlijk, hij slaapt ook steeds heel snel weer verder nadat hij drinken heeft gehad.Dacht dat het normaal was, maar dat hoeft dus niet zo te lezen.

Alle anderen ook gefelicitterd, en ik heb zo'n vaag vermoeden dat alle babies er nu zijn.Applausje voor ons zelf!!!!
Nu nog even mijn bevallingsverhaal:

Dirk is in het ziekenhuis geboren, vrijdag 2 mei.

Jullie weten dus dat ik ben doorgestuurd naar de gynaecoloog.

Daar aangekomen, ctg gehad, alles goed. Inwendig onderzoek door de gynaecoloog.Had al 1,5 cm ontsluiting, hmmm nooit iets van gemerkt…

Van de gynaecoloog moest ik blijven en alleen mn ziekenhuis bedje maar af als ik naar de wc moest. Nou daar was ik het bepaald niet mee eens, heb ik m niet verteld overigens hoor. Heb vriend nog rustig uitgezwaaid bij de lift.

Ze wouden me in gaan leiden vrijdagmorgen. Zag dat zelf helemaal niet zitten, zag er als een berg tegenop, zoals jullie weten.

Bloeddruk was wel weer gezakt overigens naar rond de 90, vonden we zelf wel apart.

Gelukkig begonnen toen de weeen uit zichzelf donderdag 's avonds. Was ik wel erg blij om. Het gevoel tenminste dat je et zelf doet, en hopelijk hoefde het inleiden dan ook niet meer. Baalde wel dat vriendlief er niet bij was overigens, omdat je eerst toch thuis wil doen, en dan ben je fijn samen. Maar goed was niet anders.

Vrijdagmorgen om half 10 al 6 cm ontsluiting, toen werden de vliezen gebroken, en ging het erg snel. De hele nacht waren de weeën goed te doen geweest, maar na half 10, werd het toch best heftig. En het ging ook zo snel allemaal. En je gaat dus dan heel snel bevallen, of je nou wilt of niet…

Om half 1 begonnen met persen, er was nog een klein randje, die is nog weggeduwd.Dat was pijnlijk.

Om half 2 was Dirk geboren, na een mislukte vacuumverlossing (de pomp vloog eraf, bloedspetters zaten zelfs op mijn kussen,hihi)en een tangverlossing.

Dirk woog 4080 gram, en zit nu al op 4200 gram. Hij groeit als kool dus. Nu gaat het erg goed.

Er is nog een knip gezet, en ook nog iets opgescheurd. Vk van het ziekenhuis is ong. 1,5 uur aan het hechten geweest, dat was geen pretje. Ook nog een infuus gehad tijdens de persweeën om ze op te wekken, want de ene op de andere wee, vonden ze te lang duren…Oh ja en de navelstreng zat trouwens ook nog om het nekje.

Daarna was ik helemaal kapot. De nacht overgeslagen ervoor, heb geen oog dicht kunnen doen met die weeën. En de bevalling natuurlijk. Met het douchen na de bevalling bijna flauwgevallen, maar de verpleegster kon me net op tijd op een krukje neerzetten.

’s Nachts weer geprobeerd te plassen op de wc, wel een half uur geprobeerd, maar wou niet, toen weer een catheter in, (had ik net voor de persweeën ook gehad, om de blaas goed te legen).Ik viel daar trouwens wel flauw op de wc,kletterde echt neer, maar er was verpleegster bij me.

Catheter heb ik tot zondagmorgen ingehouden, daarna heb ik zelf kunnen plassen, en mocht ik naar huis, dat was wel erg fijn, want zondag voelde ik me al veel beter, dus dan wil je wel weer lekker naar huis. Zaterdag maakte het me nog niet zoveel uit dat ik nog in het ziekenhuis lag.

Achteraf vind ik het ook niet erg meer, dat ik in het ziekenhuis ben bevallen, omdat ze toen Dirk net geboren was zeiden, dat het me alleen niet gelukt was. Lijkt me geen pretje om tijdens persweeën nog naar het ziekenhuis te moeten.

Nog wel veel moe, of tenminste, douchen bijv. kost ontzettend veel inspanning. Maar dat was normaal.

Ik heb nog ijzertabletten gekregen, dus dan zal dat straks met een paar dagen ook wel weer beter worden. Was zo’n 600 cc verloren.

Borstvoeding loopt erg goed. Dirk groeit als kool.

De hechtingen waren vorige wel iets ontstoken, en Dirk's oogjes zijn een beetje ontstoken, maar nog niet om ons zorgen over te maken.eentje knapt alweer op.

Zondag en maandag was er eerst de ene kraamhulp en dinsdag de 2e gekomen. De kraamverzorgster, is ontzettend lief, en een kletskous , maar erg gezellig. De 1e was ook aardig, maar deze nog leuker, dus alleen maar mooi eigenlijk dat er nog gewisseld is.

Gister en vanmorgen lekker een stukje buiten gewandeld. Het is echt superweer he, zo anders ziet het er voor mijn gevoel uit dat alles zo'n stuk gegroeid is buiten, in de tijd dat ik in het ziekenhuis lag.

Ben nog nergens aan toe gekomen de laatste dagen, maar ja dat komt vanzelf weer, moet toch even in het ritme komen.

Gisteravond en de avond ervoor wel veel huilen van Dirk, hij is nu nog steeds lekker rustig, vriend dacht dat het darmkrampjes een beetje waren, das wel ellendig hoor, weet ook nog niet goed wat er aan de hand is natuurlijk als hij huilt, maar ja dat zullen we vanzelf wel leren.

Hij laat ons ook al steeds langer slapen 's nachts. Maandag op dinsdagnacht, iedere 2 uur, dacht ik echt van oh nee he nu alweer???, maar daarna zat er al iets van 3,5 uur tussen en later heeft ie ons laten slapen van 00.00 tot half 5 's morgens. Nu weer vaak om de drie uur.Maar goed te doen..

Volgende keer sturen we de kaartjes nog later op, haha. Komt de visite nog wat later op gang. Woensdag op de bus gedaan. Alle naaste familie is wel gelijk het 1e weekend gekomen.

Nou, een heel verhaal. Hier laat ik het eerst bij.
Jeetje Goofy, da's ook weer een heel verhaal die bevalling van jou. Kinkt ook best heftig allemaal, gelukkig dat het achter de rug is en dat de kleine vent het zo goed doet. Gefeliciteerd!!!!!

Bij ons is er op de nachten ook geen pijl te trekken, in het begin zat er nog wel eens 5 uur tussen een voeding, dus ik dacht dat gaat lekker, maar helaas was dat maar van korte duur, nu is het eerder 3 dan 4 uur en soms nog wel eens 2,5. ja dat is wel even doorbijten, zeker omdat je nooit weet hoe lang het gaat duren. Andere zoon was met 7 weken klaar met de nachtvoeding en sliep toen van 11 tot 6-7 uur. Ik heb ergens zo'n idee dat we met Jare wat langer bezig zullen zijn, maar we zien wel.
Hallo allemaal

Even een paar dagen niet online geeft een hoop leeswerk. Allereerst wil ik alle mamma's feliciteren met hun kindjes. Geniet er allemaal lekker van.

@ selma: ja, spruw, ik ken het. Renske was nog net aan 4 dagen oud en bleek stille spruw te hebben. Dat wil zeggen dat je het niet ziet maar wel symptomen ervan hebt. Dus ik had pijnlijke tepels en het gevoel van mierenkolonie in mijn borst en Renske wilde gewoon amper drinken. Nu krijgen we medicijnen, moest voor 6 dagen maar omdat ik kraamvrouwenkoorts kreeg en daarvoor a.b. krijg, moeten we het nog 14 dagen volhouden. En dat spul voor haar is heel plakkerig en kleverig en vind ze maar niets.

Verder hier alles redelijk. Met mij gaat alles wel goed, behalve dan nog steeds zere tepels van de spruw. En helaas loopt mijn borstvoeding erg achteruit, nog maar 80 cc per 2 borsten per keer, dus leg ik Renske aan, dan geven we haar nog 20 tot 30 cc na met afgekolfde melk. En snachts krijgt ze gewoon de fles. Maar kost wel een hoop tijd en energie. Maar ik wil niet stoppen met aanleggen, want ik vind het zo fijn en bijzonder om een kindje aan de borst te hebben.

Vandaag waren opa en oma op bezoek en opa zat heel trots met Renske op schoot te stralen. Ineens laat ze een wind, dus ik zeg heel droog, blijft het in haar luier? Ja, zegt mijn schoonvader, totdat hij de poep zo zijn overhemd op ziet lopen. En onze kleine meid stopt gelijk haar gipsbeen erin, dus het was wel een grappige situatie. Dus schoonpa gelijk overhemd schoongemaakt en ik de kleine meid verschoond. En die sliep gewoon rustig door, lekker ding.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven