Uitje oma, oom, tante, papa, mama en drie jongens (3, 5 &
woensdag 8 april 2026 om 21:22
Ik ben op zoek naar een jaarlijks uitje voor oma, oom, tante, mama, papa en drie jongens (3, 5 en 6 jaar oud).
Ik vind het belangrijk dat het ook leuk is voor oma, oom en tante. Een speelbos of kinderboerderij is bijv. wel erg op kinderen gericht. Daar zou je zonder kinderen niet heen gaan lijkt me. We hebben al eens een dagje Efteling, Bootje varen, Beekse Bergen en Apenheul gedaan. Dat zijn uitjes die voor iedereen leuk zijn, met of zonder kinderen en ook juist voor kinderen.
Het mag best een wat groter uitjes zijn, middag of hele dag.
Wie-o-wie heeft nog leuke ideeën voor ons?
Ik vind het belangrijk dat het ook leuk is voor oma, oom en tante. Een speelbos of kinderboerderij is bijv. wel erg op kinderen gericht. Daar zou je zonder kinderen niet heen gaan lijkt me. We hebben al eens een dagje Efteling, Bootje varen, Beekse Bergen en Apenheul gedaan. Dat zijn uitjes die voor iedereen leuk zijn, met of zonder kinderen en ook juist voor kinderen.
Het mag best een wat groter uitjes zijn, middag of hele dag.
Wie-o-wie heeft nog leuke ideeën voor ons?
woensdag 8 april 2026 om 21:34
Bootje varen kan op vele plaatsen, altijd leuk.
Een museum bezoeken? Treinmuseum of iets dat iedereen interesseert.
Een lamaboerderij of alpaca’s bezoeken. Gerard Joling was bij alpacas in zijn reallifesoap op tv. Hilarisch dat die beesten tussen de tafels met koffie/thee liepen. Zaten bijna allemaal volwassenen en kinderen vinden dit ook leuk, lijkt me.
Koe knuffelen.
Een muziekworkshop
Samen ergens met de trein naar toe.
En brainstorm eens met iedereen als je de volgende keer bij elkaar bent: wat vindt iedereen leuk om nog een keer te doen?
Een museum bezoeken? Treinmuseum of iets dat iedereen interesseert.
Een lamaboerderij of alpaca’s bezoeken. Gerard Joling was bij alpacas in zijn reallifesoap op tv. Hilarisch dat die beesten tussen de tafels met koffie/thee liepen. Zaten bijna allemaal volwassenen en kinderen vinden dit ook leuk, lijkt me.
Koe knuffelen.
Een muziekworkshop
Samen ergens met de trein naar toe.
En brainstorm eens met iedereen als je de volgende keer bij elkaar bent: wat vindt iedereen leuk om nog een keer te doen?
woensdag 8 april 2026 om 21:42
Dit lijkt me echt een leuk museum.
https://www.ambachtenmuseum.nl/
Wat ook leuk is, hier in de omgeving worden ook dingen georganiseerd als hulpdiensten shows enz.
Misschien is dit wat?
https://www.defensie.nl/actueel/agenda/ ... -rotterdam
https://www.ambachtenmuseum.nl/
Wat ook leuk is, hier in de omgeving worden ook dingen georganiseerd als hulpdiensten shows enz.
Misschien is dit wat?
https://www.defensie.nl/actueel/agenda/ ... -rotterdam
woensdag 8 april 2026 om 23:31
Plaswijckpark is onderdaad leuk, maar misschien niet voor oma, oom en tante tenzij ze mee willen spelen natuurlijk. In het dierengedeelte kun je soms mee op de voerronde en mogen kinderen helpen. Er is ook een binnenspeeltuin voor als het slecht weer is.vivapimpelmees schreef: ↑08-04-2026 21:33Wij hadden vroeger opa en omadag, bedacht door onze dochter. Wij gingen vaak naar Plaswijckpark. Is wel 100 jaar geleden en geen idee of dat park nog steeds leuk is.
Toverland is ook leuk.
donderdag 9 april 2026 om 09:16
Dagje (of overnachting) SS Rotterdam lijkt me erg geschikt voor jullie gezelschap. Watertaxi is ook erg leuk.
Misschien ook leuk om wat "hollandse glorie" te bezoeken: Hunebedden in Drenthe, dagje Volendam, Archeon, de Zaanse Schans, keukenhof, muiderslot..
Kasteel Stoutenburg las ik laatst ook eea over, met wat speurtochten voor kinderen ook in de omgeving.
Misschien ook leuk om wat "hollandse glorie" te bezoeken: Hunebedden in Drenthe, dagje Volendam, Archeon, de Zaanse Schans, keukenhof, muiderslot..
Kasteel Stoutenburg las ik laatst ook eea over, met wat speurtochten voor kinderen ook in de omgeving.
donderdag 9 april 2026 om 12:14
donderdag 9 april 2026 om 12:27
Sommige musea als Naturalis of openlucht museum zijn juist heel goed op kinderen ingericht.
donderdag 9 april 2026 om 16:56
donderdag 9 april 2026 om 16:58
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in