Vader wil geen contact met zoon

26-01-2019 22:36 90 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn ex-partner en ik zijn zeer recentelijk uit elkaar gegaan. We hebben samen een zoontje van 9 weken. Hij wil dit kleine binkie niet meer zien omdat (ik citeer) ‘hij opgevoed word in een omgeving/familie waar ik niet achter de denkwijze sta. Tevens wil hij geen alimentatie betalen etc etc. Kortom hij wil van de gehele verplichting af zijn. Kan hij dit maken? Tevens heeft hij ouderlijk gezag en erkenning in de zwangerschap aangevraagd. Wie oh wie kan mij aan meer informatie helpen?
Lekker rustig.
Gewoon zo laten. Zijn verlies.
Jij redt je wel.
Jammer dat de officiële zaken wel geregeld zijn, misschien kun je daar nog onderuit, dat zou ik even navragen bij een advocaat.
Zo iemand zou het van mij mogen hebben zoals hij het wil, scheelt een boel gezeik later. Over een maand denkt hij er weer anders over, als zijn onderbroek scheef zit komt hij niet etc. Zo iemand verdient die rol niet.
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
28-01-2019 09:10
Gelukkig is het er maar eentje die het voor de vader opneemt en doet of hij het zo zwaar had, de rest vindt zijn denkwijze ook idioot.
Oh gelukkig.
Alle reacties Link kopieren
is er niet nog wat te lijmen?

Ik had op zich een goede zwangerschap maar kon fysiek helemaal niets na de bevalling, mijn man moest toen ook alles doen en die is op zijn zachts gezegd bijzonder rechtlijnig. Hij had het op een punt ook gewoon helemaal gehad en zag het (vermoeidheid, stress, niet goed tegen verandering kunnen) ook even niet meer zitten.
Ik heb hem een paar nachten naar zijn moeder gestuurd en toen was het weer ok.
Alle reacties Link kopieren
Apart dat een man met het motto 'werken werken werken' helemaal ontspoort op het moment dat ie thuis moet werken.

Is die man dan 16 uur per dag buitenshuis aan het werk ofzo?
Alle reacties Link kopieren
Realsk schreef:
27-01-2019 17:54
Gefeliciteerd met je zoontje.

Als ik alles zo lees is je ex overvraagd.
Misschien overspannen zelfs.
Dat kan echt gekke dingen met je doen.

Als je (onrealistische) gedachte van t eindpunt van de stress periode dan ook nog eens weken later blijkt te zijn, kan dat een beste klap zijn.

Voor jou vind ik het heel vervelend, ik wens je heel veel sterkte!
Ik hoop dat je het wat tijd kunt geven en dat je kindje toch op mag groeien met 2 ouders.

Ik denk ook dat partner overvraagd is, maar ook dat hij mogelijk een stoornis heeft. Dat hij dus zaken niet kan overzien en daarnaast waarschijnlijk ook een grote verantwoording voelt. En dus totaal overprikkelt, dat doet gekke dingen met een mens. Hij kan beter naar een psycholoog ipv nu een scheiding aanvragen. Maar dat ziet hij waarschijnlijk zelf heel anders.

TO, heel veel sterkte. Naast rechten heeft je partner ook plichten. Er is een alimentatiebetalingsverplichting, maar daar moet je soms heel hard voor strijden. De rechter kan het wel toewijzen, maar dat betekent nog niet dat ex-partner daadwerkelijk gaat betalen.
Ongeplande zwangerschap, vrouw vijf maanden bedlegerig waarbij ze aangeeft vooral te willen ontspannen en genieten.
Benieuwd naar zijn versie en de reden waarom het dadelijk over haar baan ging.
Alle reacties Link kopieren
lattemachiato schreef:
28-01-2019 09:08
Wat een begrip voor de vader zeg. Nounounou hij moest het 'hele' huishouden doen. Hoeveel werk is dat nou helemaal met twee volwassenen? Of je nou voor 1 of 2 kookt, zoveel verschil maakt dat ook niet. En volwassen mensen zijn meestal nog wel in staat om hun rotzooi achter zich op te ruimen, een heel verschil met een stel koters. Zat alleenstaande moeders die fulltime of net iets minder werken en 2 of meer koters te verzorgen hebben en dat niet voor een paar maanden.
Of je nu voor 1 kookt of voor 2 maakt inderdaad niet zo'n verschil.

Maar als je normaal nooit kookt en je moet dat nu ineens wel doen dan heb je wel degelijk een extra taak.

To heeft ook in het ziekenhuis gelegen. Daar zal ze ook bezoek hebben gewild. Maanden lang van werk naar ziekenhuis naar huis op en neer en ineens het hele huishouden op je moeten nemen is echt wel een forse belasting.

En vergeet niet dat hij niet gekozen heeft voor een kind.
To had zorgvuldiger gebruik moeten maken van anticonceptie.

Laat dit een les zijn voor al die vrouwen die slordig zijn met de pil want het komt vast wel goed.
Niet altijd dus.

Zoals to deze man schrijft klinkt het ook alsof hij en stoornis heeft en alsof zijn moeder of een vriend van hem die al kinderen heeft hem eens haarfijn moet gaan uitleggen dat zwangerschapsverlof er niet voor niets is. En dat hij het niet kan maken om to en hun kind nu in de steek te laten.
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
28-01-2019 10:48
Of je nu voor 1 kookt of voor 2 maakt inderdaad niet zo'n verschil.

Maar als je normaal nooit kookt en je moet dat nu ineens wel doen dan heb je wel degelijk een extra taak.

To heeft ook in het ziekenhuis gelegen. Daar zal ze ook bezoek hebben gewild. Maanden lang van werk naar ziekenhuis naar huis op en neer en ineens het hele huishouden op je moeten nemen is echt wel een forse belasting.

En vergeet niet dat hij niet gekozen heeft voor een kind.
To had zorgvuldiger gebruik moeten maken van anticonceptie.

Laat dit een les zijn voor al die vrouwen die slordig zijn met de pil want het komt vast wel goed.
Niet altijd dus.

Zoals to deze man schrijft klinkt het ook alsof hij en stoornis heeft en alsof zijn moeder of een vriend van hem die al kinderen heeft hem eens haarfijn moet gaan uitleggen dat zwangerschapsverlof er niet voor niets is. En dat hij het niet kan maken om to en hun kind nu in de steek te laten.

Ik vind anticonceptie een taak van beide, waar 2 neuken hebben 2 schuld. Als je 100% zeker geen kind wilt, moet je een knipje laten zetten of celibatair gaan leven.
Alle reacties Link kopieren
lattemachiato schreef:
28-01-2019 12:38
Ik vind anticonceptie een taak van beide, waar 2 neuken hebben 2 schuld. Als je 100% zeker geen kind wilt, moet je een knipje laten zetten of celibatair gaan leven.
Wat een lulkoek.
Hij vertrouwde erop, dat zijn partner de pil goed slikte en zijn vertrouwen was niet terecht.
Ze maakte er een potje van en was blij met de onverwachte zwangerschap.
Was het echt een ongelukje of een gevalletje per ongeluk expres?

\Misschien zit hij daar ook nog mee, dat hij er door haar ingeluisd is.
karin6789 schreef:
28-01-2019 14:19
Wat een lulkoek.
Hij vertrouwde erop, dat zijn partner de pil goed slikte en zijn vertrouwen was niet terecht.
Ze maakte er een potje van en was blij met de onverwachte zwangerschap.
Was het echt een ongelukje of een gevalletje per ongeluk expres?

\Misschien zit hij daar ook nog mee, dat hij er door haar ingeluisd is.
Wat een hoop ingevulde onzin bij elkaar. Echte mannen zorgen dat er geen ongelukjes kunnen gebeuren of nemen hun verantwoordelijkheid als dat wel het geval is.
Ze gaan in ieder geval niet janken omdat ze het huishouden moesten doen terwijl zwangere vrouw in zkh lag en ze zijn niet zo oliedom dat ze niet weten wat zwangerschapsverlof is.

Deze man heeft hoe dan ook een mentale beperking en lijkt me geen geschikte vader.
Alle reacties Link kopieren
Caracolita schreef:
28-01-2019 20:23
Wat een hoop ingevulde onzin bij elkaar. Echte mannen zorgen dat er geen ongelukjes kunnen gebeuren of nemen hun verantwoordelijkheid als dat wel het geval is.
Echte vrouwen zorgen ervoor dat ongelukjes eindigen in een abortus en dringen hun vent geen kind op.
Alle reacties Link kopieren
Caracolita schreef:
28-01-2019 20:23
Wat een hoop ingevulde onzin bij elkaar.

Deze man heeft hoe dan ook een mentale beperking en lijkt me geen geschikte vader.
Onzin ja, om van een vent die je helemaal niet kent, te beweren dat hij een mentale beperking heeft.
karin6789 schreef:
28-01-2019 20:27
Echte vrouwen zorgen ervoor dat ongelukjes eindigen in een abortus en dringen hun vent geen kind op.
Nu ben je gewoon aan het raaskallen. Echte vrouwen laten hun foetus doden?!

Een vader die over zijn biologische kind zegt dat hij hem nooit meer wil zien, omdat hij het niet eens is met het feit dat de moeder van zijn zoon zwangerschapsverlof heeft opgenomen, ja. Die hebben ergens een steekje los.
karin6789 schreef:
28-01-2019 20:27
Echte vrouwen zorgen ervoor dat ongelukjes eindigen in een abortus en dringen hun vent geen kind op.
Koekoek. Wat heb jij bekrompen gedachtes zeg.
Alle reacties Link kopieren
lattemachiato schreef:
28-01-2019 12:38
Ik vind anticonceptie een taak van beide, waar 2 neuken hebben 2 schuld. Als je 100% zeker geen kind wilt, moet je een knipje laten zetten of celibatair gaan leven.
Een man moet er gewoon op kunnen vertrouwen dat zijn vrouw op correcte wijze de pil slikt.

Hoe moet hij daar verantwoordelijkheid voor nemen dan?

Moet de man de pil strip gaan bewaren? En dan elke dag zijn vrouw een pil en een glaasje water geven en dat ze dan onder zijn toezicht de pil slikt.

En als ze dan zegt dat ze hem doorgeslikt heeft dat ze dan haar mond moet open doen om te controleren of ze hem niet stiekem onder haar tong of in haar wang heeft verstopt zodat ze hem weer kan uitspugen.
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
29-01-2019 11:22
Een man moet er gewoon op kunnen vertrouwen dat zijn vrouw op correcte wijze de pil slikt.

Hoe moet hij daar verantwoordelijkheid voor nemen dan?

Moet de man de pil strip gaan bewaren? En dan elke dag zijn vrouw een pil en een glaasje water geven en dat ze dan onder zijn toezicht de pil slikt.

En als ze dan zegt dat ze hem doorgeslikt heeft dat ze dan haar mond moet open doen om te controleren of ze hem niet stiekem onder haar tong of in haar wang heeft verstopt zodat ze hem weer kan uitspugen.
Dit ja!
Zij heeft er willens en wetens een kind doorheen gedrukt.
De relatie was niet belangrijk genoeg, de man slechts een middel om een kind te krijgen.
Misschien wilde hij helemaal geen kind, misschien later.
Maar naar zijn mening werd niet gevraagd.
sugarmiss schreef:
29-01-2019 11:22
Een man moet er gewoon op kunnen vertrouwen dat zijn vrouw op correcte wijze de pil slikt.

Hoe moet hij daar verantwoordelijkheid voor nemen dan?

Moet de man de pil strip gaan bewaren? En dan elke dag zijn vrouw een pil en een glaasje water geven en dat ze dan onder zijn toezicht de pil slikt.

En als ze dan zegt dat ze hem doorgeslikt heeft dat ze dan haar mond moet open doen om te controleren of ze hem niet stiekem onder haar tong of in haar wang heeft verstopt zodat ze hem weer kan uitspugen.
Het gegeven dat een man voor zijn eigen daden verantwoordelijk is blijft op dit forum toch een vreemd fenomeen. Hoe dom.
Alle reacties Link kopieren
Sophiever schreef:
29-01-2019 11:31
Het gegeven dat een man voor zijn eigen daden verantwoordelijk is blijft op dit forum toch een vreemd fenomeen. Hoe dom.
Hoe dom van mannen om hun vrouw te vertrouwen als ze zegt de pil te slikken.
karin6789 schreef:
29-01-2019 11:28
Dit ja!
Zij heeft er willens en wetens een kind doorheen gedrukt.
De relatie was niet belangrijk genoeg, de man slechts een middel om een kind te krijgen.
Misschien wilde hij helemaal geen kind, misschien later.
Maar naar zijn mening werd niet gevraagd.
Dan nog. Als het onschuldige kind er dan toch is, zorg je dat je een vader wordt voor dat kind en ren je er niet van weg.
Man moet met zijn frustratie daarover dealen en gewoon een vader zijn.
Man had ook condooms kunnen gebruiken.
Er staat nergens dat zij expres zwanger is geworden, dit vullen jullie nu zelf in.
Alle reacties Link kopieren
Caracolita schreef:
29-01-2019 11:34
Dan nog. Als het onschuldige kind er dan toch is, zorg je dat je een vader wordt voor dat kind en ren je er niet van weg.
Man moet met zijn frustratie daarover dealen en gewoon een vader zijn.
Man had ook condooms kunnen gebruiken.
Er staat nergens dat zij expres zwanger is geworden, dit vullen jullie nu zelf in.
Waarom condooms als je vrouw de pil slikt?
Als het echt een onbedoeld ongelukje was geweest, had ze ook een andere keus kunnen maken en het kind niet laten komen.
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
29-01-2019 11:22
Een man moet er gewoon op kunnen vertrouwen dat zijn vrouw op correcte wijze de pil slikt.

Hoe moet hij daar verantwoordelijkheid voor nemen dan?

Moet de man de pil strip gaan bewaren? En dan elke dag zijn vrouw een pil en een glaasje water geven en dat ze dan onder zijn toezicht de pil slikt.

En als ze dan zegt dat ze hem doorgeslikt heeft dat ze dan haar mond moet open doen om te controleren of ze hem niet stiekem onder haar tong of in haar wang heeft verstopt zodat ze hem weer kan uitspugen.
dit vind ik dus ook, ik mag er toch ook op vertrouwen dat een man een condoom correct gebruikt en hem niet stiekem snel afdoet als ik niet kijk? Met de pil is dat hetzelfde, als er de afspraak gemaakt is dat de vrouw die pil slikt dan moet ze dat natuurlijk ook correct doen. Net als dat de afspraak gemaakt is dat als een man een condoom gebruikt dat hij dat correct doet.
Wat een nare instelling heb je als je altijd uitgaat van de slechte / stiekeme intenties van de vrouw als er iets misgaat met de pil.

Vind het ook zo vreemd dat mannen denken dat de pil 100% betrouwbaar zou moeten zijn, terwijl net als bij een condoom er altijd een risico blijft op een ongeplande zwangerschap.
Alle reacties Link kopieren
Erizon schreef:
29-01-2019 12:10
Wat een nare instelling heb je als je altijd uitgaat van de slechte / stiekeme intenties van de vrouw als er iets misgaat met de pil.

Vind het ook zo vreemd dat mannen denken dat de pil 100% betrouwbaar zou moeten zijn, terwijl net als bij een condoom er altijd een risico blijft op een ongeplande zwangerschap.
ben ik met je eens maar de pil wordt toch echt vaak verkeerd gebruikt (en ik zeg niet meteen dat dat opzet is) waardoor het disproportioneel vaak mis gaat.
Alle reacties Link kopieren
Erizon schreef:
29-01-2019 12:10


Vind het ook zo vreemd dat mannen denken dat de pil 100% betrouwbaar zou moeten zijn, terwijl net als bij een condoom er altijd een risico blijft op een ongeplande zwangerschap.
Bij goed gebruik van de pil 0,0% risico op zwangerschap.
Vrouwen die echt onbedoeld zwanger raken, kiezen dan voor een abortus.
Alle reacties Link kopieren
karin6789 schreef:
29-01-2019 12:16
Bij goed gebruik van de pil 0,0% risico op zwangerschap.
Vrouwen die echt onbedoeld zwanger raken, kiezen dan voor een abortus.
dat is niet helemaal correct, er is altijd een hele kleine kans, dus dat zijn heel enkele gevallen. Daarnaast is er inderdaad abortus maar ook de MAP. Ik heb ook wel eens gehad dat ik toch echt midden in de nacht buikgriep kreeg, tja, dan heb je die pil er inderdaad ook uitgekotst, en als je dan seks gehad hebt dan moet je even langs het kruitvat de dag erna.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven