Vakantie met kleine kinderen

13-08-2019 20:23 128 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit jaar zijn we 10 dagen gaan kamperen. De kinderen hebben het super goed gedaan en zich ook geamuseerd (dreumes en peuter). Mama daarentegen is nú opnieuw toe aan vakantie :proud:

Oké, ik verwacht geen 6 boeken uit te lezen en elke dag 3 uur te relaxen want ik héb nu eenmaal kinderen ;) maar ik ga volgend jaar niet kamperen.

Wat waren jullie succes vakanties met kleine kinderen?
Alle reacties Link kopieren
Thuis blijven. Succesvoller is het nooit geworden.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Niet.
Kamperen
Huisjes in boerderijen in Duitsland en Oostenrijk.
Alle reacties Link kopieren
Huis huren (inclusief ledikant, kinderstoel etc) en gewoon je hele huishouden verplaatsen.
Ik gaf kind aan opa en oma mee om te kramperen.
Alle reacties Link kopieren
Kamperen is voor mij de ultieme vakantie met kleine kinderen (en ook met grotere kinderen). Op een kleinschalige camping met bij voorkeur geen water in de buurt waar ze zelf in kunnen vallen/rennen, aan een veldje met in het midden van het veld een speeltuintje.
Alle reacties Link kopieren
Één woord: agriturismo.
Nee heb je, ja kun je krijgen
2019 schreef:
13-08-2019 20:27
Ik gaf kind aan opa en oma mee om te kramperen.
Doe ik ook!
Alle reacties Link kopieren
Naar een all inclusive hotel gaan.

Niet hoeven koken en afwassen maar gewoon lekker aanschuiven.

S avonds opgemaakte bedden en een schone kamer.

Hotel uitzoeken met zwembad, speeltuintje, kinderclub en kinderoppas.
Songofkatara schreef:
13-08-2019 20:25
Kamperen
+1
Centerparcs 😁
Songofkatara schreef:
13-08-2019 20:25
Kamperen

Dit! Dé kindervakantie bij uitstek.
Alle reacties Link kopieren
ponykamp
Alle reacties Link kopieren
Airbnb, huis huren. Wat lilaLinda ook aangeeft dus.
Alle reacties Link kopieren
Vorig jaar een stacaravan in Frankrijk gehuurd met peuter van 2,5. Dat was super. Nu een baby erbij van 4 mnd dus dit jaar huisje in Nederland (Hof van Saksen).
Wij gaan wel eens een paar dagen naar mijn ouders. Eten en drinken wordt verzorgd, de was gedraaid en kinderen zijn dol op opa en oma, dus hangen niet de hele tijd om man en mij heen. Als de tantes er ook zijn, is het helemaal dolle pret natuurlijk, en die zijn er in de zomer ook vaak. Vakantie in de vorm van 'zelf even niets hoeven doen' gaat daar dus heel goed.
Alle reacties Link kopieren
Kamperen met speeltuintje voor de deur. Ga zelf liever naar Landal en hebben daar ook leuke vakanties gehad, maar het meest relaxed was kamperen met kinderen (toen 2 en 4) die voor de tent in de zandbak speelden.
Alle reacties Link kopieren
Kamperen met kleine kinderen lijkt me nog harder werken dan thuis, geen fatsoenlijke keuken, steeds met 2 kinderen naar toiletgebouw, met vochtig weer/dauw wordt alles nat en zie dat maar weer droog te krijgen in een tent, kinderen om 5 uur wakker omdat het licht wordt. Voor de kinderen zelf lijkt het me wel fantastisch.
Morgenstond_ schreef:
13-08-2019 20:43
Wij gaan wel eens een paar dagen naar mijn ouders. Eten en drinken wordt verzorgd, de was gedraaid en kinderen zijn dol op opa en oma, dus hangen niet de hele tijd om man en mij heen. Als de tantes er ook zijn, is het helemaal dolle pret natuurlijk, en die zijn er in de zomer ook vaak. Vakantie in de vorm van 'zelf even niets hoeven doen' gaat daar dus heel goed.
Hebben wij de afgelopen jaren ook gedaan. Waarom naar exotische oorden als de kinderen het bij opa en oma prachtig vinden en jij kunt genieten van een fulltime oppas/ondersteuning?
Heerlijk tot rust gekomen iedere keer.
Maarrrr.... Volgend jaar zijn we uit de peuters en dan gaan we toch echt weer KAMPEREN!!
Alle reacties Link kopieren
Wij kamperen al vanaf het begin met de kinderen. Wij huren altijd een tent. Ik snap niet dat mensen het zo zwaar vinden. Het is in ieder geval niet zwaarder dan thuis. Je hoeft niks, alleen je kinderen in de gaten houden.

Het heeft denk ik ook met verwachtingen te maken. Je kunt niet verwachten dat je met een peuter de hele middag relaxed met een boek en een wijntje voor de tent kunt zitten.
Alle reacties Link kopieren
Wij dit jaar all inclusive naar Griekenland met een driejarige. Het was makkelijk maar je bent full time kinderentertainment.

Wij plannen dan dagdelen vrij voor een van de twee ouders. Of ‘eenzame uitjes’ naar bv de supermarkt.

Vorig jaar een huisje in Duitsland aan een speelveldje. Gelukkig waren er lieve andere kinderen zodat ik Af en toe Vanaf een bankje kon toekijken.

Volgend jaar wil ik ook een stacaravan in Frankrijk.

Volgens een bekende Belgische relatietherapeut ga je het best met zoveel mogelijk mensen op vakantie. Dat verdeelt de ‘kinderlast’. Ik zie daar wel iets in en zoek nu gelijkgestemden ;-D
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
13-08-2019 20:34
Naar een all inclusive hotel gaan.

Niet hoeven koken en afwassen maar gewoon lekker aanschuiven.

S avonds opgemaakte bedden en een schone kamer.

Hotel uitzoeken met zwembad, speeltuintje, kinderclub en kinderoppas.

Dit. Of appartement met babybed/kinderstoel, maar dan wel op een vakantiepark met restaurant(s).
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Alle reacties Link kopieren
Wintertime16 schreef:
13-08-2019 20:45
Kamperen met kleine kinderen lijkt me nog harder werken dan thuis, geen fatsoenlijke keuken, steeds met 2 kinderen naar toiletgebouw, met vochtig weer/dauw wordt alles nat en zie dat maar weer droog te krijgen in een tent, kinderen om 5 uur wakker omdat het licht wordt. Voor de kinderen zelf lijkt het me wel fantastisch.
Ja dit is een goeie omschrijving haha. De kinderen wilden ook prima door de regen (kruipen) bijv, maar zelf had ik het na 2 dagen wel gehad met alleen maar nattigheid :A:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven