Vakantie zonder kinderen

28-01-2020 00:11 159 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit een beetje in dubio.

Ik heb een lange, heftige relatie achter de rug. Twee prachtige kinderen gekregen. De zorg komt vooral op mij neer ivm verslaving van hun vader, mijn ex.

Nu heb ik sinds een tijdje contact met een leuke man. Het gaat super en we hebben het leuk samen. Hij heeft mijn kinderen nog niet ontmoet.
Zo even een korte situatieschets.
Nu mijn dubio.

In mei gaat mijn vriend met zijn familie op vakantie naar de zon voor 8 dagen. Ik heb zijn familie al ontmoet en we hebben een goede klik. Ze hebben gevraagd of ik en mijn kinderen ook mee willen op vakantie. Nu heb ik al besloten dat de kinderen niet mee gaan. Ze hebben mijn vriend nu nog niet eens ontmoet en dat wil ik ook niet overhaasten. Nu zit ik alleen in twijfel of ik zelf wel of niet mee zal gaan.
Het lijkt me heerlijk om er even tussen uit. Ik heb een zeer moeilijke tijd achter de rug ivm de scheiding. En het contact met ex is nog steeds moeizaam en vreet veel energie. Ik krijg echt positieve energie van mijn vriend en zijn lieve familie. Het zou me echt goed doen.

Aan de andere kant voel ik me ook heel schuldig tegenover mn kinderen. Ze zouden dan blijven logeren bij opa en oma en overdag wisselend bij tante of gastouder. Met allen hebben ze een hele goede band. Maar dus even niet de rust en structuur die ze bij mij wel hebben. Daarnaast wat als ze me heel erg gaan missen ?

Lastige keuze. Wat zouden jullie doen? Is het egoïstisch als ik voor de vakantie kies?
mirandabb wijzigde dit bericht op 28-01-2020 00:19
2.10% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hoe oud zijn je kinderen? Weten ze dat je een vriend hebt?
Alle reacties Link kopieren
Minik schreef:
28-01-2020 00:14
Hoe oud zijn je kinderen? Weten ze dat je een vriend hebt?
Ze zijn 2 en 6. Ze weten niet dat ik een vriend heb.
Je kinderen zijn nog jong toch? Elders schrijf je jonger dan 5 jaar?

Is het een optie om de helft van de tijd mee te gaan?
Alle reacties Link kopieren
Naar de zon klinkt als ver. Hoe oud zijn de kids? En ga je weleens vaker een paar dagen weg voor je werk o.i.d.? M.a.w., waar zijn ze aan gewend?
Hier sta ik, ik kan niet anders (zonder legpuzzels)
Alle reacties Link kopieren
Mosterd zie ik..
Dan zou ik geen 8 dagen weggaan op een vliegreis. Misschien een paar dagen inderdaad, maar hangt er ook vanaf hoe 'thuis' ze zijn bij op en oma enz. Die weten allen wel van de situatie?
Hier sta ik, ik kan niet anders (zonder legpuzzels)
Alle reacties Link kopieren
Ik snap je twijfel. 8 dagen is best lang om zonder je kinderen weg te gaan. Ze zijn wel nog zo jong dat ze er op zich geen last van hoeven te hebben. Alleen die van 6 vind ik wel een dingetje... vroeg of laat komt hij/zij erachter dat mama een nieuwe vriend heeft en als hij/zij merkt dat je met hem op vakantie gaat zonder hem/haar, is dat misschien kwetsend of krijgt het kind het gevoel gepasseerd te worden.

Die van 2 zal dat probleem niet hebben. Ik zou wel gaan nadenken over wanneer je deze man aan je kinderen voor gaat stellen.

Wat betreft je vakantie; als jij goede opvang voor je kinderen hebt en ze met een gerust hart achter kunt laten, kun je prima gaan. Maar echt, denk heel goed na over wat je communiceert naar je 6-jarige. Kinderen van 6 zijn echt niet dom.
Alle reacties Link kopieren
Ja, daar zit ik iid ook een beetje mee. Toen die van mij 6 was, hoefde ik zoiets niet te flikken, die zou het doorhebben en kamervragen stellen.
Hier sta ik, ik kan niet anders (zonder legpuzzels)
Alle reacties Link kopieren
Het is geen enkel probleem om er een week tussenuit te gaan zonder kinderen. Als je veilig onderdak voor de kinderen hebt bij vertrouwde mensen zou ik gewoon gaan. het klinkt als een mooie gelegenheid om er even tussen uit te zijn en meer tijd met je vriend door te brengen.

Je kan de oudste altijd vertellen dat je met vrienden weg bent en het een beetje vaag houden.
Alle reacties Link kopieren
Dat doe je toch niet echt he? Dat je het nog serieus overweegt ook.
ik geef mn bek ook maar een douw
Doen! Dé manier om hem beter te leren kennen en te besluiten of hij het waard is om de kinderen te leren kennen.
Madeliefjees schreef:
28-01-2020 01:08
Dat doe je toch niet echt he? Dat je het nog serieus overweegt ook.
Waarom niet?
Alle reacties Link kopieren
strings-attached schreef:
28-01-2020 01:10
Waarom niet?
Omdat vrouwen thuis horen te blijven, het huishouden doen en de kindertjes opvoeden. En zeker niet hun bloedjes achterlaten bij anderen.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ze meenemen

Het is een vakantie in mei.
Je hebt nog 3mnd om ze te laten wennen.
Bereid de oudste voor dat mama een nieuw vriendje en of ze zin hebben om kennis te maken. (Ergens wat drinken binnenspeeltuin oid)

Dan vind ik mei niet te vroeg voor een week weg.
Zijn er andere kindjes mee? Hebben jullie een eigen kamer? Plan dan wel een dag of 2 dat je puur met je kindjes ben.
Been there, done that, got the T-shirt.
doornroosje9 schreef:
28-01-2020 01:13
Omdat vrouwen thuis horen te blijven, het huishouden doen en de kindertjes opvoeden. En zeker niet hun bloedjes achterlaten bij anderen.
Ben ik het voor een klein deel mee eens. Maar ik vind dit niet plezier voor twee en de rest mag niet mee situatie. Ouder(s) die hun kind achterlaten puur omdat het lastig is , ze andere dingen willen en geen kinderen op sleeptouw, daar heb ik het niet zo op. Je neemt kinderen, neem ze dan ook mee. Maar dit is wel een heel andere situatie. Het is voor TO juist een mooie kans om een eventuele nieuwe partner beter te leren kennen. Vakantie en verbouwen zijn relatie brekers :D En nu al de kinderen meenemen die die hele familie nog niet kennen gééft juist stress ivp te ontstressen.
Ik begrijp heus wel dat je het sarcastisch bedoelt maar wilde er toch serieus op reageren.
Alle reacties Link kopieren
strings-attached schreef:
28-01-2020 01:10
Waarom niet?
Nogal egoistisch he? Je kinderen ergens dumpen en zelf 8 dagen op vakantie gaan. Hoe verzin je het.
ik geef mn bek ook maar een douw
Apatura schreef:
28-01-2020 01:15
Ik zou ze meenemen

Het is een vakantie in mei.
Je hebt nog 3mnd om ze te laten wennen.
Bereid de oudste voor dat mama een nieuw vriendje en of ze zin hebben om kennis te maken. (Ergens wat drinken binnenspeeltuin oid)

Dan vind ik mei niet te vroeg voor een week weg.
Zijn er andere kindjes mee? Hebben jullie een eigen kamer? Plan dan wel een dag of 2 dat je puur met je kindjes ben.
3 maanden en dan met een hele vreemde ploeg mensen mee naar een vreemd land. Een man, die ze niet kennen en die ook graag aandacht van mamma wil.
Nou nee, géén goed idee. Kennis maken moet je doseren en niet ff in een maand of wat.
Een dag of 4 à 5 mee en dan alleen naar huis vliegen is geen optie?

Een lang weekend zou ik best zien zitten.
Een week zou me te lang zijn. Ook al omdat het ineens met een héle schoonfamilie te doen is.


En nope, ik zou de kinderen niet vertellen dat je met een vriend gaat.
Ik zou er voorlopig nog maar een (gewone) vriendin van maken.

Ik zou eerst maar eens kijken of je die reis overleeft vooraleer je hem voorstelt.
Een reis mét hem én zijn hele familie is namelijk écht ineens in' t diepe gesmeten worden en kijken wat de liefde waard is.
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk ga je mee.
Je hebt vertrouwde opvang. Echt iedereen in mijn omgeving die vroeger ouders had die op vakantie gingen zeggen achteraf dat het voor hen ook groot feest was. Als je ex wel in staat was geweest om de kinderen op te vangen, zouden ze je ook regelmatig een week of misschien wel drie in de zomer moeten missen.
Geniet ervan!
Alle reacties Link kopieren
Lekker meegaan. Je kinderen zijn in een vertrouwde omgeving en worden er echt niet slechter van. Om me heen zie ik regelmatig ouders die er een weekje samen tussenuit gaan, ik heb het vorig jaar ook samen met mijn man gedaan en ook wel eens toen de kinderen kleiner waren. Ik zou gewoon zeggen dat je met een vriendin weggaat. Heerlijk toch, geniet er lekker van! Je kinderen hebben jou de andere 51 weken van het jaar bij zich, het is heus niet erg voor ze.
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
28-01-2020 02:04
Nogal egoistisch he? Je kinderen ergens dumpen en zelf 8 dagen op vakantie gaan. Hoe verzin je het.
Wahaha, dus als je kinderen hebt, staat je leven alleen nog maar in het teken van je kinderen? Mag je nooit meer iets voor jezelf doen?

Ik moet er niet aan denken om een week op vakantie te gaan met familie of schoonfamilie (zeker als je ze nog niet kent), maar goed daar is iedereen anders in.
Ik zou daarentegen geen enkel probleem hebben met een week op vakantie zonder kinderen met man/vriend. Sterker nog, wij hebben een weekje in de planning staan!
Ik zou kijken naar de aard van de kinderen bij zoiets.

Jouw “zin in vakantie” zou mijns inziens ondergeschikt zijn aan het gevoel van veiligheid dat je kinderen ervaren. Ook al voelen ze zich vertrouwd bij de mensen die jij noemt, dat betekent niet dat zij zich ook automatisch zo voelen als ze er 8 dagen moeten blijven.

Met hoe mijn 5 jarige nu is, wordt komend weekend een nachtje weg in Nederland terwijl zij logeert bij oma al een uitdaging. Maar ik heb van mijn moeder begrepen dat mijn neefjes en nichtjes zo gerust een week bij hun andere grootouders verblijven als hun pa en ma een week gaan rondtoeren door Italië.
Alle reacties Link kopieren
Hastadepasta18 schreef:
28-01-2020 04:03
Wahaha, dus als je kinderen hebt, staat je leven alleen nog maar in het teken van je kinderen? Mag je nooit meer iets voor jezelf doen?
Je laat toch serieus een 2 jarige geen week achter?!? Een 6 jarige ook niet vind ik.

Kan mn meisje van 4 al amper 4 dgn missen. Vreselijk.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou 8 dagen te lang vinden. Ik zou of met de kinderen gaan of niet.
Waarom meteen 8 dagen en met de hele familie van vriend? Ik snap dat je toe bent aan vakantie, maar kun je niet eerst een weekend met vriend alleen gaan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven