Vakantie zonder kinderen

28-01-2020 00:11 159 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit een beetje in dubio.

Ik heb een lange, heftige relatie achter de rug. Twee prachtige kinderen gekregen. De zorg komt vooral op mij neer ivm verslaving van hun vader, mijn ex.

Nu heb ik sinds een tijdje contact met een leuke man. Het gaat super en we hebben het leuk samen. Hij heeft mijn kinderen nog niet ontmoet.
Zo even een korte situatieschets.
Nu mijn dubio.

In mei gaat mijn vriend met zijn familie op vakantie naar de zon voor 8 dagen. Ik heb zijn familie al ontmoet en we hebben een goede klik. Ze hebben gevraagd of ik en mijn kinderen ook mee willen op vakantie. Nu heb ik al besloten dat de kinderen niet mee gaan. Ze hebben mijn vriend nu nog niet eens ontmoet en dat wil ik ook niet overhaasten. Nu zit ik alleen in twijfel of ik zelf wel of niet mee zal gaan.
Het lijkt me heerlijk om er even tussen uit. Ik heb een zeer moeilijke tijd achter de rug ivm de scheiding. En het contact met ex is nog steeds moeizaam en vreet veel energie. Ik krijg echt positieve energie van mijn vriend en zijn lieve familie. Het zou me echt goed doen.

Aan de andere kant voel ik me ook heel schuldig tegenover mn kinderen. Ze zouden dan blijven logeren bij opa en oma en overdag wisselend bij tante of gastouder. Met allen hebben ze een hele goede band. Maar dus even niet de rust en structuur die ze bij mij wel hebben. Daarnaast wat als ze me heel erg gaan missen ?

Lastige keuze. Wat zouden jullie doen? Is het egoïstisch als ik voor de vakantie kies?
mirandabb wijzigde dit bericht op 28-01-2020 00:19
2.10% gewijzigd
De jongste is nog maar 2 en kennelijk was de relatie heftig, de vader verslaafd en is dat alles nog niet lang geleden. Hebben ze er last van dat papa nu ineens weg is? Daar zou ik het vanaf laten hangen of je zelf weg kan.
In een normale situatie: kids gewoon naar vaders en moeders de hort op, waarom niet? Maar hier zit dat dus wellicht net anders.

En een andere ho-houder voor mij zou zijn dat het met zijn familie is. Eerste vakantie samen zou ik lekker sámen willen zijn, niet direct met schoonmams aan de ontbijttafel.
Alle reacties Link kopieren
Toen zoon 4 jaar was, zijn man en ik twee weekjes weg geweest. Ik wilde toen niet verder weg dan op 1 dag auto-afstand, zeg maar 800 kilometer.

Opa&oma kwamen toen in ons huis.

Is dat misschien een rustiger optie? Dan hebben ze gewoon hun "eigen" spullen en bed.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Tuurlijk kan dat. Man man wat is nou 8 dagen! Ze gaat geen maand weg.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Madeliefjees schreef:
28-01-2020 02:04
Nogal egoistisch he? Je kinderen ergens dumpen en zelf 8 dagen op vakantie gaan. Hoe verzin je het.
Dumpen? Logeren bij opa/oma, ooms, tantes is een feestje voor kleine kinderen. Niets maakt mijn kinderen (4) zo gelukkig als logeren, want dat is één groot verwenfestijn.
Ik weet niet of ze vaker logeren, maar als ze het niet gewend zijn is 8 dagen wel lang, denk ik. Misschien 5 dagen mee op vakantie en eerder terug vliegen, is dat een optie?
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
28-01-2020 02:04
Nogal egoistisch he? Je kinderen ergens dumpen en zelf 8 dagen op vakantie gaan. Hoe verzin je het.
Whaaaa... hoe verzin je deze reactie nou?!


Geniet er lekker van TO!

Ik heb mijn kinderen op die leeftijd ook wel eens 8 dagen achter gelaten on naar de andere kant van de wereld te vliegen. Hoewel dat voor werk/studie was, hadden zij er waarschijnlijk meer aan gehad als ik ergens uit was geweest waar ik uitgerust weer terug van zou zijn gekomen.
Als je een goed vangnet hebt; gewoon doen en geniet er van!
Op vakantie met je eventueel toekomstige schoonfamilie lijkt mij best heftig, ook omdat het meteen 8 dagen is. Ik snap je twijfels, maar ik denk dat ik dan zou kiezen voor een weekeinde weg met alleen je vriend.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon gaan hoor! Krijgen ze niks van.
Alle reacties Link kopieren
In mijn familie duren logeerpartijen meestal een week. Kan prima, zéker met z'n tweetjes.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou dat persoonlijk dus echt niet doen. Hoe moet jouw oudste zich wel niet voelen als hij niet mee mag op vakantie? En jouw jongste snapt er dan vast niks van. Heel sneu.
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
Ik zou mijn kinderen nooit zo lang bij opa en oma laten logeren, maar iedereen is daar anders in. Ik vind ruim een week echt te lang om iemand te laten oppassen. Je vraagt nogal wat van je ouders en van je kinderen. Ik zou me heel bezwaard voelen om dat te vragen.
Hooguit een weekend weg. Maar nogmaals, iedereen moet het voor zichzelf weten.
Als jouw ouders, gastouder en tante het zien zitten en je kunt een week zonder je kinderen dan moet je gewoon lekker gaan. En er lekker van gaan genieten.
Alecta schreef:
28-01-2020 06:39
Op vakantie met je eventueel toekomstige schoonfamilie lijkt mij best heftig, ook omdat het meteen 8 dagen is. Ik snap je twijfels, maar ik denk dat ik dan zou kiezen voor een weekeinde weg met alleen je vriend.


Dit. Is toch veel fijner om met z’n tweeen weg te gaan dan met zijn hele familie? En dan eerst eens een lang weekend ipv acht dagen.
Ik heb het destijds wel gedaan hoor, en zie er ook echt het probleem niet van. Zeker als alleenstaande moeder moet je af en toe even bijkomen. Alle negatieve reacties snap ik echt niet.
Doen dus!
Alle reacties Link kopieren
Marana schreef:
28-01-2020 07:02
Dit. Is toch veel fijner om met z’n tweeen weg te gaan dan met zijn hele familie? En dan eerst eens een lang weekend ipv acht dagen.
Daar ben ik het wel mee eens. Maar een week weggaan zonder kinderen moet prima kunnen.

En voor iemand die zei hoe de oudste zich wel niet moest voelen als hij niet mee mag op vakantie: iemand moet ook gewoon iets voor zichzelf kunnen doen. Behalve wanneer het kind nooit op vakantie gaat, is dat echt geen probleem. Mijn kinderen vinden het ook geen enkel probleem, bij opa en oma is het ook leuk en we gaan in de zomer ook nog met zijn allen op vakantie en soms in de winter ook nog.
Een week weg lijkt mij voor de meeste kinderen geen probleem (al weet ik niet of mijn zonen het tweejarige hadden getrokken). Wel vraag ik mij af of de combinatie en afwisseling van opa, oma, tante en gastouder niet veel onrust met zich meebrengt?
Apatura schreef:
28-01-2020 04:26
Je laat toch serieus een 2 jarige geen week achter?!? Een 6 jarige ook niet vind ik.

Kan mn meisje van 4 al amper 4 dgn missen. Vreselijk.
Achterlaten is totaal iets anders dan een week op vakantie. Of zakenreis. Of uitzending.
carrie-bradshaw schreef:
28-01-2020 06:55
Ik zou dat persoonlijk dus echt niet doen. Hoe moet jouw oudste zich wel niet voelen als hij niet mee mag op vakantie? En jouw jongste snapt er dan vast niks van. Heel sneu.

Ja want ze doet uiteraard de rest van het jaar helemaal niets met haar kinderen en gaat ook verder niet meer op vakantie.
Ik vind dat je dit als moeder in dit geval zou moeten doen. Juist zelfs! Tis goed voor je en je bent er aan toe. Ik denk dat ik in dit geval een leukere moeder ben de andere 51 weken in het jaar als ik even die break kan krijgen waar je na al deze problemen naar kan snakken.

Daarnaast leer je je vriend in die week goed kennen en dat is wel fijn voor voor als je hem straks aan je kinderen gaat voorstellen. Dan wil je toch wat meer garantie dat het echt goed zit tussen jullie en daar is deze week ook wel goed voor.

Maar alles hangt af van je kinderen en de opvang. Als jij denkt dat het wel goed zit dan moet je lekker gaan. Ik heb net ook een weekend weg geboekt zonder kind (wel met man) en dan gaat kind naar Oma. Kind en oma vinden dat beide heel leuk.
anoniem_6500601441f07 wijzigde dit bericht op 28-01-2020 07:48
19.06% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Soms is goed voor jezelf zorgen ook de beste zorg die je je kinderen kunt geven. Je schrijft dat je er echt aan toe bent, en je kunt het met de achtervang prima regelen voor wat betreft de opvang van de kinderen, dus ik zou het gewoon doen. Ik ken iemand die ooit in een vrijwel identieke situatie een vergelijkbare keuze maakte, en dat was voor iedereen goed. Haar kinderen hadden het zo leuk gehad bij de oppas dat ze er jaren later nog over spraken, en zij kwam zelf weer helemaal opgeladen terug.
Hastadepasta18 schreef:
28-01-2020 04:03
Wahaha, dus als je kinderen hebt, staat je leven alleen nog maar in het teken van je kinderen? Mag je nooit meer iets voor jezelf doen?

Ik moet er niet aan denken om een week op vakantie te gaan met familie of schoonfamilie (zeker als je ze nog niet kent), maar goed daar is iedereen anders in.
Ik zou daarentegen geen enkel probleem hebben met een week op vakantie zonder kinderen met man/vriend. Sterker nog, wij hebben een weekje in de planning staan!
Ik doe vaak genoeg iets voor mezelf. Maar bij ons is de stelregel, bij meer dan 1 nacht is 1 van de ouders thuis. Dus ik ga elk jaar met mijn broer een paar dagen weg of met een vriendin. En dan is papa dus thuis. En papa gaat ook elk jaar met zijn broertje op pad. Als dochter zelf ergens wil logeren is dat prima, maar ik ga geen oppas zoeken omdat we zo nodig samen een weekend of week weg willen. Dat komt wel weer als ze alleen thuis kan blijven. Wij hebben voor ons kind en de daarbij komende zorg gekozen. Ik verwacht van niemand anders dat ze in hun vrije tijd de zorg van ons kind op zich nemen.

Dus in bovenstaand geval zou ik de kinderen meenemen of niet gaan. Alleen gaan zou voor mij nooit een optie zijn, tenzij ze bij hun vader terecht zouden kunnen.
Alle reacties Link kopieren
Whomi schreef:
28-01-2020 07:46
Ik doe vaak genoeg iets voor mezelf. Maar bij ons is de stelregel, bij meer dan 1 nacht is 1 van de ouders thuis. Dus ik ga elk jaar met mijn broer een paar dagen weg of met een vriendin. En dan is papa dus thuis. Als dochter zelf ergens wil logeren is dat prima, maar ik ga geen oppas zoeken omdat we zo nodig samen een weekend of week weg willen. Dat komt wel weer als ze alleen thuis kan blijven. Wij hebben voor ons kind en de daarbij komende zorg gekozen. Ik verwacht van niemand anders dat ze in hun vrije tijd de zorg van ons kind op zich nemen.
Jij hebt dus de luxe van een betrokken partner waarmee je de zorg kunt delen. TO heeft die luxe niet. Zij draait 24/7 alleen op voor de zorg van haar kinderen omdat haar ex zijn verslaving belangrijker vindt. Reden temeer dus om - nu de kans zich voordoet - een paar dagen iets voor zichzelf te doen en weer op te laden.
Zou niet in een prille relatie als eerste vakantie met schoonfamilie mee gaan maar juist met zn twee. Als je logeeroppas kunt regelen kun je wellicht na zijn familiweek nog een fijn reisje samen boeken naar de zon buiten de schoolvakanties.
Ja maar TO heeft dus die ontbrekende partner of fijne ex waar de kinderen heen kunnen. Bij een goede band met opa en oma of ooms en tantes zouden die best voor een weekje die ontbrekende partner kunnen vervangen. Mijn gezin voelt groter dan alleen mijn vriend en dochter. Ouders en broer horen daar ook bij. Zeker omdat we elkaar zeker wekelijks zien en oma ook een vaste oppasdag heeft en er vaker logeerpartijtjes zijn over en week met de dochters van mijn broer.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat je prima lekker op vakantie kunt gaan. Ik vraag mij alleen af of je 2-jarige dit gaat trekken een week lang zonder een van haar ouders. Zij begrijpt er natuurlijk niets van, met een 6-jarige kun je al aardig communiceren en die heeft daar al meer inzicht in waar je bent enzo. Zeker gezien de door jouw geschetste achtergrond met betrekking tot haar vader. Ik zou het dus niet doen, maar goed ik ben niet helemaal objectief mijn dochter heeft een hechtingsproblematiek opgelopen in haar jonge jaren door cumulatie van allerlei (op het oog relatief onschuldige) omstandigheden. Maar ik snap super goed dat je toe bent aan wat me-time! Ik moet we zeggen dat ik het met eerdere reageerders eens ben dat ik nu zo kiezen voor een lekker weekendje weg met je nieuwe vriend, dat is te overzien en mocht een van je kinderen het toch niet lekker trekken dan ben je toch weer snel thuis. In het geval van 8 dagen zit je je dan sappel te maken, lijkt mij niet het doel van je vakantie.
whateffa wijzigde dit bericht op 28-01-2020 07:58
25.25% gewijzigd
Nummer*Zoveel schreef:
28-01-2020 07:50
Jij hebt dus de luxe van een betrokken partner waarmee je de zorg kunt delen. TO heeft die luxe niet. Zij draait 24/7 alleen op voor de zorg van haar kinderen omdat haar ex zijn verslaving belangrijker vindt. Reden temeer dus om - nu de kans zich voordoet - een paar dagen iets voor zichzelf te doen en weer op te laden.
Als ik die luxe niet had, was het jammer maar helaas. Ik draag de zorg over mijn kind gewoon niet over voor langere tijd. Maar dat moet ieder voor zich weten. Ik heb daar gewoon mijn eigen mening over.
En in het geval van TO speelt ook een lastige periode, ook voor de kinderen lijkt me want die merken het toch, mee. Een scheiding, verslaafde vader. Dat is niet niks en dan vind ik juist de basis van mama die er is heel belangrijk.
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk kan dit. Er wordt vaak geadviseerd om als ouders samen een weekje weg te gaan. Dus waarom niet als alleenstaande moeder?

Mits te kinderen natuurlijk naar een goed en vertrouwd logeeradres gaan of wanneer er een goed vertrouwde oppas in huis komt. Of kunnen de kinderen een week naar de vader?

Het logeeradres is vaak blij dat de kinderen komen logeren. Kinderen vinden die vaak ook heel leuk. voor de ouders zelf kan het wel lastig zijn.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven