Van inbakerdoek naar slaapzak

24-03-2019 20:58 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Mijn kindje is nu bijna 4 maanden en slaapt nu al heel wat tijd in de meyo inbakerdoek + dekens. Nu zou ik graag willen afbouwen zodat hij alleen in een slaapzak ligt. Hij is best bewegelijk dus lukt dit niet helemaal. Overdag leg ik hem wel zonder inbakerdoek in bed ( deed ik voorheen ook) maar dan slaapt hij maar een uurtje. Ik doe hem nu om 19.00 in de slaapzak ( met hetzelde bed ritueel als normaal) maar hij is na een uur dan al weer wakker. Terwijl hij met inbakerdoek wel geheel door slaapt tot dat ik hem voor de laatste voeding wakker maak om 22.00 dit drinkt hij dan half slapend en gaat daarna weer slapen tot 7.00 de volgende ochtend. Dus na dat uurtje slapen doe ik hem rond 20.00 weer in de inbakerdoek......

Enige tips hoe ik de inbakerdoek het beste kan afbouwen? (Heb best wel wat geduld hoor maar is wel handig om te weten of ik het juist doe;) )
Iemand ervaring met afbouwen?
Alle reacties Link kopieren
Ik had een hangmat.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen ervaring maar lees/hoor goede dingen over puckababy. Slaapzakjes die net meer geborgenheid geven dan gewone slaapzakjes. Misschien die als tussenstap voordat je naar een normaal slaapzakje gaat? Ze zijn best prijzig maar er zijn er veel op MP te vinden evt. En je hebt ook nog die van Fedde&Kees. Die mouwtjes khn je vast ritsen. Ze noemen het "een milde vorm van inbakenen". Zou ook nog een tussenstap kunnen zijn?

En verder is het misschien ook een kwestie van wennen. Die van mij sliep eerst helemaal niet in slaapzak maar baar dekens schopte ze af dus slaapzak was wel nodig. Nu slaapt ze er prima in...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een slaapzakje van erchobaby (ik weet niet 100% zeker of het zo heet) er zitten druk knoopjes bij de armgaten. Ik deed eerst 1 arm er uit en pas als dat goed ging deed ik er 2. Ik begon met 1 arm eruit bij het eerste ochtendslaapje en als dat goed ging deed ik ook 1 arm vrij bij het tweede slaapje enzv.
Alle reacties Link kopieren
www.feddekees.nl wie weet is dat iets voor jouw kindje? Het is wel wat prijzig voor iets waarvan je niet weet of het werkt bij je kindje maar lees veel positieve reacties op facebook
Alle reacties Link kopieren
Strak instoppen onder een lakentje/dekentje?
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de tips ga het uitproberen. :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven