Van laatste loodjes naar eerste begin!

31-10-2018 17:11 279 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het vervolg op ‘laatste loodjes’-topic waarin we even fijn konden klagen en afwachten wanneer die bevalling nou eens zou beginnen!

Inmiddels bevallen en dus niet meer zwanger, dus een nieuw topic :) .
Hier is de kraamweek inmiddels bijna voorbij. Vorige keer vond ik dat heel erg (kraamtranen), nu zijn de kraamtranen al wat minder en vind ik het een beetje dubbel. Fijn dat het gewone leven weer wat komt, maar ook wel jammer dat er niet meer fijn voor ons gezorgd wordt en de zwangerschap dan echt definitief voorbij voelt. Toch een eind aan een bijzondere (niet altijd leuke) tijd.

Deel hier hoe je bevalling was, hoe het met je kleintje gaat, hoe jij je voelt, enzovoorts!
Alle reacties Link kopieren
:high5:
Alle reacties Link kopieren
Tvp
Alle reacties Link kopieren
Tvp
Alle reacties Link kopieren
Is je kraamhulp morgen voor het laatst zussel? Fijn iemand dus?
Hoe kijk je naar de eerste dagen zonder kraam, zie je het zitten? En is je partner dan nog vrij?
Alle reacties Link kopieren
Tvp
Alle reacties Link kopieren
Ik sluit bijna aan! :cheer:
Alle reacties Link kopieren
Zo spannend Menmo! Ben je zenuwachtig?
Alle reacties Link kopieren
Wij mogen over twee uur naar huis! :yes:
Ze raden aan lekker tot morgenochtend te wachten maar we zijn eigenwijs. Dus deze dame slaapt vanavond in haar eigen bed :heart:
(En baby dus ook voor het eerst in haar eigen bedje)
Alle reacties Link kopieren
Fijn Nijntje! Hebben ze nog wat gevonden bij jouw dochter? En wanneer komen de andere kinderen thuis?
Alle reacties Link kopieren
Voor hetcgekreun bedoel je? Nee. Alle controles zijn prima. Dus zal toch door de snelle bevalling zijn dat ze nog even zo haar krampjes en gewenning moet doorstaan.

En de kindjes kunnen dan morgen thuis komen. Moet nog even een tijdstip afspreken met opa en oma, maar ik denk dan eind van de ochtend. Kunnen ze even goed wennen aan een baby in huis. Kraamzorg komt ook morgenochtend dus die kan meteen daarin begeleiden / ontzorgen. En vriend blijft morgen ook nog een dagje thuis.
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat alle controles goed zijn! Hoe voel jij je?
Alle reacties Link kopieren
Ja best fit! Ik heb maar 1 hechting dus lopen en toilet enzo gaat heel prima. En zo zonder buik geeft sowieso een veel fitter gevoel.
Alleen nog die naweeen tijdens het voeden!!
En ik hoop straks even een goede nacht te maken. Dat kan ik wel gebruiken.

Hoe gaat het met jou en de kleine? Jullie lopen ook richting einde kraamweek toch? En hoe reageerde je peuter op de baby? Hoe gaat je herstel van de ks?
Alle reacties Link kopieren
Hier even een kleine inzinking (lees: potje janken). Oudste vindt baby heel lief, maar is de laatste tijd toch niet zichzelf. Hangerig, sip, weinig zin om te spelen en veel moe (slaapt ook slechts ‘s nachts). Echt vanaf de zwangerschap al opgelet hem alle liefde en aandacht te geven en elke dag te laten weten hoeveel we van hem houden, maar het lijkt niet genoeg. Iedereen zegt ‘hoort erbij’, maar doet toch pijn om je kind ergens doorheen te zien gaan en het gevoel hebben tekort te schieten :cry:
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Alle reacties Link kopieren
Ah, top Nijntje! Ik las op het andere topic over de reactie van jouw andere kinderen. Heel schattig. Geef je borstvoeding? En lukt dat allemaal? Volgens mij ben je in de zevende hemel, zo leuk om te lezen!

Wat naar Malaguena :there: . Vanaf wanneer is hij niet zichzelf? Vanaf de geboorte? Ik kan me goed voorstellen dat je er even goed verdrietig over bent. Kan jouw oudste zich al een beetje uitdrukken, vertellen wat er is?

Hier gaat het heel goed. Einde kraamweek inderdaad. Herstel gaat veel sneller dan bij mijn eerste KS, snap ook niet waarom. Peuter is ontzettend lief voor de baby, dat verbaast ons weer iedere dag. Vooral ook dat ze geen scène maakt als ik even geen tijd voor haar heb. Overigens ben ik voorlopig even niet met haar en baby alleen vanwege KS en tillen enzo (verschonen etc). Mijn man is veel thuis en anders gaat ze naar opvang.
Alle reacties Link kopieren
Haha ja ik zit nog altijd in de hyper modus. Spat het van het scherm af? Het is ook zo raar, 24 uur terug zat ze nog in mijn buik!

Borstvoeding komt dit keer sneller op gang lijkt het. Ben er ook meer ontspannen onder want we voeden nu bij, zodat ik zeker weet dat ze zat binnen krijgt. En zij is daardoor ook relaxed.

@malaguena: Ah dat klinkt rot. Hoe oud is hij ook al weer? Kunnen jullie je soms opdelen en hem dus zo ook echt even alleen met een ouder laten zijn (zonder baby)? Of doen jullie dat al?

@torenvalk: wat fijn dat je herstel zo goed gaat! En dat peuter rekening houdt met jullie.
Is je man na de kraamweek ook nog dagen vrij?
Alle reacties Link kopieren
Torenvalk schreef:
31-10-2018 21:09
Wat naar Malaguena :there: . Vanaf wanneer is hij niet zichzelf? Vanaf de geboorte? Ik kan me goed voorstellen dat je er even goed verdrietig over bent. Kan jouw oudste zich al een beetje uitdrukken, vertellen wat er is?

Hier gaat het heel goed. Einde kraamweek inderdaad. Herstel gaat veel sneller dan bij mijn eerste KS, snap ook niet waarom. Peuter is ontzettend lief voor de baby, dat verbaast ons weer iedere dag. Vooral ook dat ze geen scène maakt als ik even geen tijd voor haar heb. Overigens ben ik voorlopig even niet met haar en baby alleen vanwege KS en tillen enzo (verschonen etc). Mijn man is veel thuis en anders gaat ze naar opvang.
Sinds hij ziek werd ruim een week geleden. Daarvoor was het ook alleen maar liefde naar de baby.. en nog steeds hoor, maar hij is zelf zo’n zielig vogeltje waardoor hij ons meer nodig heeft. Volgens mij is ie ook gewoon nog niet helemaal beter en maak ik het door hormonen en slaapgebrek groter dan het is.

Fijn he dat de opvang gewoon doorloopt! Ben je wel genoeg van hersteld om alleen te zijn met de baby straks?
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Alle reacties Link kopieren
Ja opdelen doen we idd Nijntje en vindt hij ook fijn. Is wel vooral met papa tot nu toe. Ik ga denk ik maar wat meer kolven zodat ik ook alleen met hem weg kan af en toe!

Hebben jullie ook zo’n hekel aan kolven? Ik vind het niet erg om te doen als je een voeding ‘overslaat’ maar wel om het naast het voeden nog te moeten doen.
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Alle reacties Link kopieren
Jeetje zo snel al zoveel reacties haha!

Super fijn Nijntje dat je vandaag nog naar huis kan! Ik herken alles wat je zegt, van hypermodus tot naweeen en fit voelen. Al merkte ik vandaag wel even een kentering, ben de hele dag al super moe. Gebroken nachten zullen nu wel even de oorzaak zijn, nu de ergste adrenaline op is ;-D .

Lastig Malaguena, van je oudste. Moet zeggen dat ik het deels herken. Onze oudste is mega lief en vindt wachten echt niet erg maar ik merk dat we soms toch even wat meer kortaf zijn dan eerder en dat vind ik dan weer sneu want ze doet het juist zo goed :cry:
Hier ook even heel veel aandacht van papa maar gelukkig af en toe ook even kroelmomenten met mij.

Torenvalk, fijn dat je herstel zo vlot loopt! En dat je man nog even vrij is. Hier gelukkig ook, nog 1.5e week vrij. Dat vind ik wel mega fijn, samen even in een nieuw ritme komen.

Kolven vind ik ook stom! Hier 2e en 3e dag toch even moeten doen om bv op gang te krijgen maar nu gelukkig weer klaar. Ik kan er nog niet echt op uit met oudste (vandaag pas 2e rondje buiten) dus ga daar ook niet voor kolven. Heb de kolf ook snel weer in de doos gedaan haha, nog even niet aan denken :proud:

Morgen laatste dag kraamzorg, was echt heel fijn (hadden er 2 door vakanties maar allebei super met oudste en dat was het allerbelangrijkst). Dan ook verloskundige voor het laatst dus dan is alles daarna ‘voorbij’. Had het er vanavond met vriend over dat het toch raar voelt: je leeft maanden naar de bevalling toe, dan is die klaar en wordt je een week lang geleefd door kraamzorg/verloskundige/bezoek/wennen en dan ineens: klaar. Daar moest ik vorige keer ook echt even aan wennen en nu weer maar dat komt vast snel goed. Over een week weet ik niet beter :P
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames!!

Fijn om te lezen dat het allemaal zo goed gaat met jullie en jullie kleintjes!

@malaguena hopelijk knapt hij snel op, kan me voorstellen dat t sneu is en dat je t graag anders zou zien!!

Ik ben sinds gisteren gestopt met borstvoeding. Baal als een stekker want ik maak meer als genoeg aan maar ik word zo naar van het gevoel. Nu dus afbouwen met kolf en ik huil echt continu als ik aan dat k*tapparaat lig. Nu heb ik vandaag dus mega stuwing (lijk de zus van lolo Ferrari wel hahaha) even 2 baaldagjes dus inclusief kraamtranen maar verder gaat het hier echt geweldig!

Vraagje: hebben jullie een bedankje voor de kraamzorg? Wij hebben zo’n fijne lieve vrouw die me zo goed helpt met m’n besluit om over te stappen en met m’n stuwing!!
Hoi dames,

Mag ik met jullie meeschrijven? Ik heb namelijk niet meegeschreven in het laatste loodjes topic.

Ik ben een week geleden bevallen van onze zoon! Vandaag laatste dag kraamzorg gehad en nu moeten we t zelf doen. Best spannend omdat het ons eerste kindje is. Ervaringen delen lijkt me daarom erg fijn.

@Krisje90; wij hebben een kleinigheidje voor de kraamverzorgster gekocht. Bloemen en een pot drop met een leuk kaartje. Ze vond het erg leuk.
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden voor de kraamzorg een leuke plant met een bloem gekocht.
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Alle reacties Link kopieren
Tuurlijk mag je meeschrijven Vlinder!
Wij hadden voor de kraamzorg een doosje baby-bonbons met het geboortekaartje (wilde ze zelf graag). Ze was er alleen de laatste 4 dagen, bij oudste hebben we wat groters gegeven (high-tea bon) maar die was er toen ook alle 8 dagen.

Vervelend van de borstvoeding Krisje! Vooral omdat je wel wilde maar het naar voelde. Pijnlijk? Of echt dat je een rot gevoel kreeg? Fijn dat de kraamzorg zo goed ondersteunt in elk geval, al kan ik me goed voorstellen dat het voor extra kraamtranen zorgt. Hopelijk ben je snel van het kolven af, dat scheelt misschien al een hoop!
Alle reacties Link kopieren
Welkom vlinder! En ook van harte! Tuurlijk mag je meeschrijven! Gezellig! Hier is t ook t eerste kindje dus snap helemaal wat je bedoelt!!

Bedankt voor de kleinigheidjes tips!

@zussel ja kreeg echt een rot gevoel, werd er heel ongemakkelijk van en werd er echt heel verdrietig van dus ben echt blij dat ik gestopt ben. Heb het 4 dagen geprobeerd dus heb er wel alles uitgehaald voor m’n gevoel
Fijn om zo wat dames in dezelfde situatie te treffen. Verder ook nog geen vriendinnen met kinderen namelijk.

Onze zoon doet het echt super overdag! Borstvoeding is goed opgang, hij drinkt goed, genoeg plasluiers en kan lekker slapen. Na de voeding van 22:00 lijkt hij echter een totaal ander kind: onrustig, huilen en niet willen slapen. Iemand die dit herkent??

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven