Van laatste loodjes naar eerste begin!

31-10-2018 17:11 279 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het vervolg op ‘laatste loodjes’-topic waarin we even fijn konden klagen en afwachten wanneer die bevalling nou eens zou beginnen!

Inmiddels bevallen en dus niet meer zwanger, dus een nieuw topic :) .
Hier is de kraamweek inmiddels bijna voorbij. Vorige keer vond ik dat heel erg (kraamtranen), nu zijn de kraamtranen al wat minder en vind ik het een beetje dubbel. Fijn dat het gewone leven weer wat komt, maar ook wel jammer dat er niet meer fijn voor ons gezorgd wordt en de zwangerschap dan echt definitief voorbij voelt. Toch een eind aan een bijzondere (niet altijd leuke) tijd.

Deel hier hoe je bevalling was, hoe het met je kleintje gaat, hoe jij je voelt, enzovoorts!
Alle reacties Link kopieren
Klinkt goed hoor! Hier nog nooit naar bed gebracht, dus dat is hetzelfde. Alleen een voeding van 20u bestaat ook niet, het is hier nog elke dag anders. Doen jullie zelf op schema of is het gewoon een heel regelmatig kind? Fijn hoor dat ie dan na 23u niet meer wil.. hier gewoon nog elke 3u :zzz:
Wij hebben wel een soort van vaste tijden. Komt hij eerder krijgt hij eerder voeding maar nooit later dan een uur na bijv 20 uur of 23 uur.

Oh, dat is wel pittig! Hoe oud is jullie kindje nu? Geef je borstvoeding?
Alle reacties Link kopieren
Haha wauw! 12 tot 7, wat een droom!

Ik had veel gratis luiers en gebruik nu de maandblad van huggies. Ik vind ze top. Nou laat ons meisje er maximaal 5 uur tussen, in een zeldzaam geval. Meestal stipt om de 3 of 4 uur. Dus of ze door zouden lekken dat weet ik niet!

Hier alles goed, ze is alweer bijna 4 weekjes oud! Bizar dat de dagen zo snel kunnen gaan en dat je kindje nog sneller veranderd.
Alle reacties Link kopieren
WoW, echt een droom Vlinder! Volgens mij heeft dat ook iets met flesvoeding te maken, geloof dat FV babies sneller beter doorslapen. Die van mij is ook om de drie/vier uur wakker hoor. Soms 2,5.. hopelijk wordt het snel beter.
Kan geen advies geven over de luier dus
Alle reacties Link kopieren
zussel schreef:
05-12-2018 10:14
Klinkt goed hoor! Hier nog nooit naar bed gebracht, dus dat is hetzelfde. Alleen een voeding van 20u bestaat ook niet, het is hier nog elke dag anders. Doen jullie zelf op schema of is het gewoon een heel regelmatig kind? Fijn hoor dat ie dan na 23u niet meer wil.. hier gewoon nog elke 3u :zzz:
Hier op verzoek met heel weinig structuur
Alle reacties Link kopieren
Torenvalk schreef:
05-12-2018 14:33
Hier op verzoek met heel weinig structuur

Ja dit dus.. soms inderdaad ook minder dan 3 uur. Best vaak eigenlijk. Ik geloof dat deze baby meer van het vaak&weinig eten is. Achja, hij groeit er goed op volgens mij, morgen maar weer eens naar het weeguurtje :)
Alle reacties Link kopieren
Hier een baby aan de flesvoeding maar die slaapt niet door hoor :P Meldt zich snachts gewoon om de 4 uur ongeveer. Onze oudste sliep de eerste weken met borstvoeding veel slechter en kwam gerust ieder uur, dus we zijn hier allang blij mee ;-D
We voeden baby op verzoek maar wel met een schuin oog op de klok. Als het kan probeer ik er wel wat regelmaat in te houden en soms een voeding een kwartiertje “op te rekken” zodat we ‘s avonds en ‘s nachts wat handiger uitkomen. Als dat overdag lukt is de laatste voeding ‘s avonds rond 22:30 en daarna rond 02:00 en dan ‘s ochtends rond 06:30 weer. Dat is wel net zo’n tijdstip dat je eigenlijk niet meer lekker terug je bed in kruipt na boertje laten etc., omdat je dan toch 10 min later weer op moet staan.. Daar moeten we dus nog even aan sleutelen :P
Helaas hier wel meer krampjes, kipkep helpt wel maar die draag ik ook niet de hele dag bij me. En soms heeft hij een minuut ofzo last en om daar dan weer die kipkep voor op te warmen.. Vanmorgen heeft baby in ieder geval lekker in de draagzak gezeten terwijl ik de was stond te vouwen en dat beviel ons allebei prima!
Alle reacties Link kopieren
Die draagzak werkt hier ook goed! Baby wil dan ook absoluut niet weggelegd worden (= binnen 3 minuten krijsen op stand 100) dus hij zit veel in de draagzak. Dan slaapt ie tenminste.

Kan je het boer laten niet in bed doen menmo? Hier ligt baby naast me dus ik kom er niet uit snachts, dat is dan wel weer fijn :)
Alle reacties Link kopieren
zussel schreef:
05-12-2018 15:30
Die draagzak werkt hier ook goed! Baby wil dan ook absoluut niet weggelegd worden (= binnen 3 minuten krijsen op stand 100) dus hij zit veel in de draagzak. Dan slaapt ie tenminste.

Kan je het boer laten niet in bed doen menmo? Hier ligt baby naast me dus ik kom er niet uit snachts, dat is dan wel weer fijn :)
Ik heb het geluk dat baby wegleggen niet erg vindt, maar zo samen in huis tussen met de draagzak vind ik helemaal niet erg :love:
Baby ligt in ledikantje op onze kamer naast me dus ik hoef er ook maar 2 stappen uit maar ook als manlief de nachten doet word ik toch wakker en “breek” mn slaap dus op (en daar kan ik op zn zachts gezegd niet zo best tegen ;-D)
Alle reacties Link kopieren
Haha Ze laat zich ook liever niet wegleggen, ene nacht gaat het prima de andere nacht slapen we samen. Niet heel handig maar ik val helaas op een zeker moment toch ook echt in slaap.

Hier moeten we binnenkort de boel laten klieven in haar mondje omdat ze ook te weinig binnenkrijgt vanwege een lipbandje en tongriempje. Heel sneu. Ook inderdaad met regelmaat om het uur of om de 2 uur. Ook geen touw aan vast te knopen. Vind het nu ik thuis ben niet zo erg.

Draagzak wil ik ook echt graag binnenkort eens proberen wanneer ik wat mobieler ben, lijkt mij ook heel fijn.
Alle reacties Link kopieren
zussel schreef:
05-12-2018 15:30
Die draagzak werkt hier ook goed! Baby wil dan ook absoluut niet weggelegd worden (= binnen 3 minuten krijsen op stand 100) dus hij zit veel in de draagzak. Dan slaapt ie tenminste.

Kan je het boer laten niet in bed doen menmo? Hier ligt baby naast me dus ik kom er niet uit snachts, dat is dan wel weer fijn :)
Hier helemaal het zelfde verhaal haha. Vooral ‘s avonds hop in de doek en speen erin. Overdag wegleggen gaat vaak wel goed, maar ‘s nachts.. nope :roll:

Wat betreft doorlekken ‘s nachts deed ik hier ook een maat groter (pampers). Hij slaapt drinkt wel ‘s nachts, maar verschonen doe ik niet dan.
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Alle reacties Link kopieren
Ben je al geopereerd Malaguena?
Alle reacties Link kopieren
Ja, ben nu thuis aan het herstellen. Valt vies tegen, waarschijnlijk omdat ik ivm borstvoeding zo min mogelijk pijnstilling wilde.. De baby mag wel op me liggen, maar ik mag ‘m niet tillen. Niet handig :nooo:
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Alle reacties Link kopieren
Hier ook totaal geen regelmaat qua voeding. Maar ja is pas dag 6 haha.
Borstvoeding gaat als een trein. Hij heeft het soms wel zwaar met de hevige stroom melk. Ben al meerdere malen onder gelekt omdat hij los liet. Ach ja. Ben alleen maar blij dat de voeding zo snel op gang is en zo goed gaan! Was bij dochter ook, maar was toch bang dat het moeilijk zou gaan. En dat zou wel vervelend zijn als ik alleen met de twee zou zijn. Maar een voeding duurt nu zo'n 20 minuten. Hij hapt snel en goed aan. Dus we zijn zo klaar! Dat ga ik vast overleven.

Heb ontdekt dat hij 's nachts wel in zijn wiegje wil als ik hem in hydrofiele doek wikkel, stevig in stop en kruikje ernaast. Dan is hij lekker warm en kan hij zich niet los woelen.

Ik wil ook binnenkort de draagdoek gaan proberen! Hoop dat dat werkt want overdag wil hij weinig in de box (zeker tegen avondeten, en dan is dochter ook niet op haar vrolijkst...).

Ben nog enorm aan het genieten van de kraamweek! De kraamhulp is echt geweldig. Ze verveelt zich wel, omdat alles zo goed gaat. Maar ze verzorgt lekker eten, maakt huis schoon, we kletsen heerlijk en zij leert ook weer dingen van mij haha (gnocchi kende ze bijvoorbeeld niet en ze gaat nieuwe ziggo afstandbediening aanvragen).
Vandaag eerste tochtje samen naar buiten (ik was zaterdag al patatje gaan halen met de oudste en gisteren even alleen boodschappen gedaan). En morgen eerste dag met dochter en zoon alleen (nou ja en kraamhulp dus). Toch wel spannend!! Hebben de andere mama's met twee (of drie) misschien nog tips hoe je het doet met 2 (of meer)??
giraffe90 wijzigde dit bericht op 05-12-2018 18:49
Reden: Schandalige werkwoordsfout
0.67% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Peppa pig is mijn grootste tip :lol: . Fijn dat de voedingen zo vlot gaan zeg! Dan hoeft je oudste niet oneindig filmpjes te kijken haha.

Beterschap Malaguena!
Alle reacties Link kopieren
zussel schreef:
05-12-2018 19:54
Peppa pig is mijn grootste tip :lol: . Fijn dat de voedingen zo vlot gaan zeg! Dan hoeft je oudste niet oneindig filmpjes te kijken haha.

Beterschap Malaguena!
Haha geen peppa pig hier. Maar wel Dora. Of StoryZoo, maya de bij. En piet Toby is het nu helemaal!
Vanavond wel samen boekje gelezen tijdens voeden (papa moest even naar het toilet). Dat ging ook goed!
En ach. Het is een periode van meer filmpjes denk ik. Zal vanzelf minder worden toch?
Alle reacties Link kopieren
Lalameme; heb je het klieven al laten doen? Zoja, hoe was dat? Hier laten we dat van de week doen (alleen tongriempje), ben benieuwd hoe zielig het gaat zijn en hoeveel het oplevert!
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn vannacht verwend! Gisteravond om 22:15 laatste fles en pas vanmorgen om 05:00 meldde hij zich weer! En ook oudste sliep redelijk dus we hebben zowaar wat uren achtereen kunnen slapen :P
De tijd gaat wel echt té hard hoor, deze week is kleine man al 6 weken, en nog 6 weken tot ik weer aan het werk moet..

Deze week kerstdiner met mijn collega’s, maar echt niets uit mn kledingkast zit, past of staat, zo frustrerend! (Ik weet het, waar maakt een mens zich druk om) En ik zou zo graag weer eens mooi en feestelijk gekleed gaan..

Hoe is het met de rest?
Alle reacties Link kopieren
Hier na een week redelijk hersteld, ben hopelijk over een week de oude. Mijn kleine man is inmiddels alweer 2 maanden en 5,5 kilo. Prikjes gehad en al. Gaat zo hard.

Balen Menmo. Zit het gewoon nog niet zo mooi als je zou willen of pas je er echt niet in? Hoe dan ook een goed excuus om jezelf te verwennen met wat nieuws?
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Alle reacties Link kopieren
Malagueña schreef:
10-12-2018 15:47
Balen Menmo. Zit het gewoon nog niet zo mooi als je zou willen of pas je er echt niet in? Hoe dan ook een goed excuus om jezelf te verwennen met wat nieuws?
Sommige dingen pas ik nog niet, andere dingen passen wel maar staan (nog) niet. Door de keizersnede en het litteken is mn buik wat anders van vorm (slappere huid boven het litteken waardoor dat opbolt, terwijl het “abrupt” plat wordt vanaf het litteken omlaag), waardoor jurkjes enzo nog niet mooi kleden (vind ik zelf vooral). Goede correctiekleding helpt wel iets maar dat zit gewoon nog niet fijn @(
Was bij de oudste ook zo en uiteindelijk paste ik na een paar weken mn oude spullen wel weer aardig, dus vind het zonde om nieuw te kopen.. En ik ga er ook niet zo snel op uit met een peuter en baby voor kleding.. Luxeprobleem, maar toch!
Alle reacties Link kopieren
Oh nee dan is het zonde om nieuw te kopen ja. Misschien heeft een vriendin met dezelfde maat nog wat leuks voor je.. heb ik ook weleens zo gedaan als ik geirriteerd voor m’n kast stond :-D

Wel leuk om er straks weer even uit te zijn. Ik heb binnenkort ook zoiets, als ik op tijd weer hersteld ben én oppas kan vinden dan haha
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Alle reacties Link kopieren
Ik mag ook aansluiten! Na een mooie, heftige en snelle bevalling is gisteravond onze zoon geboren!

Hij doet het echt super en ik merk dat ik een tweede, tot nu toe, veel makkelijker vind omdat je al veel kent. Grote zus moet nog wel even wennen maar dat komt goed.

Zn tong en lipriempje waren te kort en zijn vandaag genipt. Heel sneu maar fijn dat het zo snel kon.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Envelop!!
Wat hebben ze snel door gehad dat tong en lipriempje te kort waren. Je hoort soms verhalen dat dat maanden duurt.
Nu lekker genieten van elkaar :flirting:
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd envelop!
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie! Bij dochter waren ze ook tekort waar we na 2 borstontstekingen achter kwamen, vandaar dat ze er nu direct naar hebben gekeken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven