Vanaf hoe oud lenzen?

21-04-2017 09:18 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Volgend jaar gaat mijn dochter naar de middelbare school, ze is nu elf. Een rauwdouwer, die elke maand wel een keer naar de opticien moet om haar bril te laten (her)stellen. Een rommelkont ook, die ik altijd overal aan moet herinneren. Een meisje met een flinke kop erop, als ze er iets in heeft zitten, is ze er niet makkelijk vanaf te brengen. Even als achtergrond

Want deze vergeetachtige tomboy heeft bedacht dat lenzen de ideale oplossing is voor al die stukke brillen. Ben ik het mee eens, ware het niet dat ze vergeetachtig is, en een rotzooi weet te maken van een lege kamer. Lijkt mij echt nog niet toe aan lenzen, maar na navraag (want volgens haar heeft iédereen al lenzen in haar klas) blijken er echt al drie van de zes brildragers aan de lenzen. Dat had ik niet verwacht. Wel zijn die drie hele andere kinderen dan mijn dochter. Netjes, georganiseerd, rustig.

Die zie ik dat zo doen. Maar zou een kind als mijn dochter dat ook aan kunnen? Het is niet dat je even kan gaan experimenteren, het zijn wel je ogen, als je het fout doet kan het fixe ontstekingen veroorzaken, dus het liefst wil ik garanties vooraf maar dat wordt hem niet natuurlijk.

Dus mijn vraag is: met welke leeftijd gingen jullie kinderen aan de lenzen, en hoe ging dat? Allemaal nette, zelfstandige kinderen, ook blijken rommelkonten dat ook prima aan te kunnen? Ben je ze er constant aan aan het herinneren, konden ze het vlot zelf in- en uitdoen, houden ze het allemaal netjes? Mijn man en ik dragen geen brillen of lenzen, dus geen idee hoe dat allemaal werkt. Ze zal het dus echt zelf moeten doen, want ze kan niet in onze routine mee, en ik zal ook (mocht ik zwichten) mee gaan met de voorlichting, maar dan nog is zij degene die alles zal moeten doen. Toch?
anoniem_329111 wijzigde dit bericht op 21-04-2017 09:23
Reden: Nog meer vragen...
% gewijzigd
Ik kreeg ook (maand)lenzen toen ik naar de middelbare school ging, heerlijk! Was echt een verademing en sindsdien nooit meer terug gegaan naar een bril.



Maar ik laat mijn ogen wel ieder half jaar goed nakijken, ik denk dat zoiets voor je dochter ook belangrijk is. En inderdaad goede voorlichting bij de opticien. Want goede reiniging etc. is zo belangrijk!
Alle reacties Link kopieren
Oh en als ik iets mag aanbevelen. Ik zit zelf bij 'Lens'. Zit niet in elke stad (voor mij ook nog een reistijd van kwartier tot half uur), maar ze zijn erg kundig en laten je ook elk half jaar komen om je ogen te controleren. Of je lenssterkte nog goed is, je ogen er verder goed uit zien etc. Ik zit bij degene in Utrecht en ga dan ook altijd even de stad in als ik daar heen moet.
Alle reacties Link kopieren
Dank voor jullie adviezen!
Alle reacties Link kopieren
Als het kan, zeker daglenzen overwegen. Geen gedoe met schoonmaken of kwijtraken.

(Als je de rekensom maakt, ook meenemen dat je geen flessen lenzenvloeistof nodig hebt)
...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven