Vanaf oktober 2010 - Kindervrij (bewust kinderloos) Deel 3!

16-11-2010 14:49 2590 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wegens groot succes inmiddels deel 3! van ons ozogezellige kletsgroepje kindervrijen, hier op de kinderpijlerT.



"Ik wil geen ongeluk, geen rekeningen, geen ziekte, geen kou, geen ongewenst haar, geen klapband, geen ontslag, geen sterfte, geen muizen en geen relatieproblemen maar ook GEEN KINDEREN.



Inmiddels zijn we begonnen aan deel drie met een groep die- hard kinderlozen. Voor de derde keer beginnen wij aan een topic vol slap geouwehoer en serieuze zwendel. Voor de derde keer gaan we een topic vol lullen over onbegrip, voordelen en de leegheid van ons bestaan.



Voor de derde keer heet ik jullie welkom *tromgeroffel*:



VANAF OKTOBER 2010, KINDERVRIJ!"



Tekst met dank aan Confiture.



Disclaimer aan ouders die hier komen meelezen: Graag respect voor onze mening. Kindervrijen nemen aanstoot aan het antwoord "dat komt nog wel" - we hebben een weloverwogen keuze gemaakt. Wij begrijpen uit velerlei reacties dat het vele moeders ook pijn doet in hun moederhart dat "wij" geen kind willen baren/opvoeden/verzorgen en dat "wij" het uit gaan, laat opblijven, uit eten gaan en veel meer egoïstische dingen verkiezen boven het moederschap. Maar ik zeg: leven en laten leven. Een kind geeft een dimensie aan iemands leven maar dit is een dimensie die wij graag aan ons voorbij laten gaan.



Happy Topic!
Alle reacties Link kopieren
Ieuw Confi! Zulke taal wensch ik niet in mijn bar te horen! Ieuw! *hasse schenkt zichzelf een medicinale Pleegzuster Bloedwijn in en wuift zich koelte toe met een waaier*
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Alle reacties Link kopieren
quote:Artemission schreef op 16 november 2010 @ 15:27:

[...]

Ik vraag me weleens af of het juist de "happy" moeders zijn die onze keuze respecteren... alsof onze kindervrijheid een steek onderwater is voor moeders die het toch wat vinden tegenvallen ?Hmm.....voor mezelf geldt dat niet, want ook ik vond het wel eens (heel erg) tegenvallen, al betreft dat dan voornamelijk de eerste 3 zwaardere jaren . Ik zie niet in wat er niet te respecteren valt aan een keuze mbt kinderen. Ik kijk er net zo tegenaan als bijvoorbeeld het huwelijk. Het ene stel vind het huwelijk het 'hoogst haalbare' als stel, een ander liefdeskoppel ziet geen toegevoegde waarde in het papiertje. Kinderen is voor de één een ultieme droom, voor de ander niet. That's life Iedereen zijn / haar eigen smaken en voorkeuren toch?

Ik vind kinderen niet de ultieme kroon op het leven, zeker niet, ze zijn in mijn leven wél een welkome (en fijne) aanvulling, maar ik kan heel goed begrijpen dat er mensen zijn die al dat 'kinder-gezeik' niet willen Hun keuze vat ik niet op als een iets wat mijn denken, of gevoelens, zou beïnvloeden.
Alle reacties Link kopieren
dank voor je eerlijkheid Nevanka.

"Hun keuze vat ik niet op als een iets wat mijn denken, of gevoelens, zou beïnvloeden" is mooi gesproken, en slaat wat mij betreft de spijker op zn kop: onze kindervrijheid is onze keuze, geen kritiek op een ander voor het krijgen van kinderen (dat zie ik iig terug op het kv-forum). Ik vind het erg fijn dat jij dit inderdaad goed opvat, maar helaas zien niet alle ouders dat zo.



En daarbij: ik zeg met mijn kindervrijheid niet dat kinderen nooit leuk zijn. Eerlijk gezegd ben ik vreselijk blij dat jij, en vele andere moeders met jou, het nageslacht-juk willen dragen! uiteindelijk zou het op aarde wel een treurige bedoening worden als niemand meer kinderen zou krijgen.

Het is alleen dat als ik aan EIGEN kinderen denk, er gelijk heel veel gedachten aan "rompslomp" bijkomt, en dat heb ik er ZELF niet voor over - al helemaal niet omdat het omgaan met kinderen bij mij niet vanzelf gaat en ik geen "oergevoel" heb kinderen te willen. Om nog maar te zwijgen van al het ongemak van zwanger zijn...
Alle reacties Link kopieren
Zo, dat gaat snel. Ik kan me het eerste topic van een paar weken geleden nog herinneren, heb daar wel af en toe meegelezen maar niet gereageerd (dacht ik).



Wij hebben bewust geen kinderen. Volgens mijn moeder schijn ik als kind al gezegd te hebben dat ik later nooit moeder wou worden. Maar of dat een bewuste keuze voor het niet krijgen van kinderen was? Kan ook mijn nogal koppige aard zijn, ik wou nooit hetzelfde als alle andere kinderen. Er is bij mij nooit een kinderwens geweest. Wat niet betekent dat ik een hekel aan kinderen heb, ik hoef ze alleen zelf niet zo nodig. Die incidentele keer dat ik iets voel wat op moedergevoelens lijkt leef ik me wel uit op neefjes en nichtjes. Ideaal. Wel de lusten, niet de lasten. Voor mijn vriend geldt hetzelfde. Volgens Godzilla schoonmoeder is het mijn schuld dat vriend geen kinderen wil. Maar laat ik maar niet over haar beginnen want dat open je vanmiddag nog topic nummertje 4.



Verder hebben wij allebei een drukke baan en willen die geen van beide opgeven. We leven er lekker "op los", kopen wat we willen, gaan uit eten of naar de film, theater of weet ik veel waar als we daar zin in hebben en als we het in ons hoofd krijgen reizen we bij wijze van spreken morgen de wereld over om vrienden of familie te bezoeken. Ik zie ons echt niet leven zoals nu met 1 of meer kinderen. Kinderen passen gewoon niet in ons leven. Of een leven met kind(eren) past niet bij ons. Geen idee. Ik ben in ieder geval nog nooit zo gelukkig geweest als de afgelopen 6 à 7 jaar (met huidige vriend) dus het zal wel goed zijn zo.
Alle reacties Link kopieren
Mijn ex zei ook altijd dat hij nooit kinderen wilde; toen ik in de picture kwam hoopte mijn schoonmoeder dat ik hem op andere gedachten zou brengen

Gelukkig maakte ze er geen groot punt van en ik werd alsnog wel verwelkomd maar ik was niet de vriendin die haar zoon op andere gedachten zou brengen



Inmiddels dus ex, maar nog steeds even kindervrij als ik.
Alle reacties Link kopieren
quote:Artemission schreef op 16 november 2010 @ 17:00:

helemaal niet omdat het omgaan met kinderen bij mij niet vanzelf gaat en ik geen "oergevoel" heb kinderen te willen. Om nog maar te zwijgen van al het ongemak van zwanger zijn...Dat omgaan met kinderen -nou ja, met die van mij dus- heb ik ook pas geleerd sinds de mijne er zijn. Zwanger zijn vond ik dan wel weer heel erg eeeh....tja. Leuk? Bijzonder? Mooi? Zoiets. Naast de ongemakken

Ik denk gewoon niet dat er een simpele scheiding is te maken tussen de kindvrijen en de moeders. Voor mij is die er niet tenminste.

Ik ben weer weg uit het leuke topic waar ik niet hoor



Klets ze!
Alle reacties Link kopieren
Je bent welkom hoor Nevanka, op deel 1 hadden we nog regelmatig Nachtspook die langs wipte. Als je zin hebt, feel free to stay!
Alle reacties Link kopieren
Zal Frankz ons nog gedag komen zeggen?
Woohoo! Happy new topic en welkom Caviahaar!
Alle reacties Link kopieren
Happy new topic iedereen!!
Ik heb jullie ook weer gevonden. En zoals gevraagd:











Happy new topic.
Alle reacties Link kopieren
Oeh lekker! Gevulde eieren, zalig! (ben ik echt een kind van de jaren '70? I think I am!)

Laat ik maar eens gaan koken, voordat ik allerlei ongezonds ga snaaien....
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Ik moet mijn stamppot zuurkool nog even warm maken. Lekker op een wit bolletje. Ik had gisteren zo veel gemaakt dat we er 2x van kunnen eten.
Alle reacties Link kopieren
Bwoah! Gevulde eieren! *Rent naar supermarkt om eieren te halen*
Alle reacties Link kopieren
quote:NevankaLetonja schreef op 16 november 2010 @ 17:20:

[...]



Dat omgaan met kinderen -nou ja, met die van mij dus- heb ik ook pas geleerd sinds de mijne er zijn. Zwanger zijn vond ik dan wel weer heel erg eeeh....tja. Leuk? Bijzonder? Mooi? Zoiets. Naast de ongemakken

Ik denk gewoon niet dat er een simpele scheiding is te maken tussen de kindvrijen en de moeders. Voor mij is die er niet tenminste.

Ik ben weer weg uit het leuke topic waar ik niet hoor



Klets ze!

Van mij mag je ook blijven hoor, altijd leuk, inbreng van de "andere kant"!



Ik snap wat je bedoelt dat ook mijn bezwaren niet per se als negatieve factoren hoeven worden gezien, en verder ben ik het helemaal met je eens dat er dus ook geen "scheiding" per se is tussen kinderrijken en kindervrijen. We hebben gewoon allebei een andere keuze gemaakt!
Alle reacties Link kopieren
Net terug van mijn taalmaatje, waar ik Nederlands mee oefen. Ze is moslim en ik heb bij haar het offerfeest gevierd. Er was (te) veel eten en er waren ook familieleden van haar, waaronder een meisje van een jaar of 10.



En mèn, wat was dat een irritant kind... als wij zaten te praten ging ze er constant tussendoor tetteren, ze wilde de hele tijd de aandacht. Zat ze te vertellen dat ze al 5 stokjes sate op had, en ook nog koekjes ging eten en Hima.. Hima... Hima... doe jij nou oefenen met haar Hima??

Eh.. wij zitten even te praten, dus hou je kanis! Ik heb haar genegeerd en pas geantwoord als we klaar waren met praten.



Het was echt zo'n 'prinsesje', een nakomertje die alles mocht, zei en ook nog op een volume waarbij de buren konden meegenieten...



Ik heb mijn portie kinderen voor de komende tijd wel gehad!
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Ik heb weleens aan moslims gevraagd hoe je dat nou moet doen als je vegetarier bent. Want eigenlijk ben je als moslim verplicht om met het offerfeest een schaap te slachten. Je mag dan ook wel geld aan een goed doel schenken, maar ze vertelden me er wel bij dat het offerfeest niet echt geschikt is voor vegetariers verder. Of valt dat mee Himalaya?
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Welkom aan de nieuwelingen die ons nieuwe topic ook gevonden hebben. Toch wel leuk zo'n centraal meeting point. Er zijn meer bewust kindvrije op dit forum dan ik dacht!



Ben wat eten betreft lekker aan 't experimenteren met havermout en vind het 'n heerlijk veelzijdig product. De smaak en de bite zijn goed en het verzadigt ook nog prima. Goed om mee te lijnen dus!
Alle reacties Link kopieren
Er waren spiesjes van schapenvlees en inderdaad, er wordt een deel van het vlees weggegeven. In Marokko aan de armen, hier aan vrienden en familie. Verder waren er verschillende soorten olijven, rauwkost, vers gebakken marokkaans brood, stokbrood, lekkere koekjes (met anijs en een soort snicker-koekjes... lekkâh!) en een schaal vol chocola en andere snoepjes.

Je zou als vegetariër niet omkomen van de honger hoor, maar van oorsprong bestond het uit het offeren van een schaap, dus dat wordt zeker niet overgeslagen.



En dat irritante kind heeft natuurlijk van álles genomen. En veel. En dat moesten we ook allemaal horen. En ook dat ze de split kon doen (eh... dat leek me niet echt, gezien haar postuur) en dat ze al 2 zurre ballen op had en nu een snicker hing nemen en hé Hima, HIMA (eh.. heb ik bij je op school gezeten ofzo??) ik heb haar tot op mijn billen wil je het zien en hima waar woon je en ik neem een snicker want die vind ik lekker en kom wat vind je van mijn jurk en ik pak lekker nog 2 koekjes....



Pfffff.... doodmoe werd ik er van!
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 16 november 2010 @ 20:40:

Ben wat eten betreft lekker aan 't experimenteren met havermout en vind het 'n heerlijk veelzijdig product. De smaak en de bite zijn goed en het verzadigt ook nog prima. Goed om mee te lijnen dus!Eh.. anders dan door de melk gooien of door de yoghurt kan ik me iet bedenken. Wat voor lekkers weet je er mee te maken?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ohww jakkie, moest jij ook schapenvlees eten of mocht je dat laten staan? Als ik iets goor vind van vlees dan is 't dat wel. Zo'n penetrante smaak heeft dat.quote:himalaya schreef op 16 november 2010 @ 20:47:

[...]





Eh.. anders dan door de melk gooien of door de yoghurt kan ik me iet bedenken. Wat voor lekkers weet je er mee te maken?

Lees mijn topic op de eetpijler maar: Heerlijk met Havermout

Het is ontzettend veelzijdig vind ik al, maar 'n echt kookwonder kan er natuurlijk nog veel meer mee fabriceren.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind schaap op zijn tijd wel lekker hoor! Echte goede schapen-shoarma is echt de enige variant die ik eet... En ja, t is een scherpe smaak, maar daar hou ik wel van. Vind geit ook lekker bijvoorbeeld (en dat voor iemand die nauwelijks warm kan lopen van vlees....)
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Alle reacties Link kopieren
Oh, ik heb lekker gegeten van de schapenspiesjes hoor. Vond het zeker geen penetrante smaak hebben, was goed te doen.

Gelukkig waren het kleine stukjes vlees, ik ben nooit zo van de grote brokken.



En taalmaatje heeft het erg gewaardeerd dat ik er was, en dat was het toch wel allemaal waard
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:Hasse88 schreef op 16 november 2010 @ 20:57:

Ik vind schaap op zijn tijd wel lekker hoor! Echte goede schapen-shoarma is echt de enige variant die ik eet... En ja, t is een scherpe smaak, maar daar hou ik wel van. Vind geit ook lekker bijvoorbeeld (en dat voor iemand die nauwelijks warm kan lopen van vlees....)

Ik lust juist alleen de niet zo uitgesproken vleessmaken zoals kalkoen en kip. Rund is ook niet mijn favoriet (okee, 'n goeie gegrillde burger met aankleding gaat er wel in), maar kalf kan dan weer wel, da's weer wat milder.

Heb nergens zo smerig gegeten als in noord Afrikaanse landen als ik ergens buiten de westers georienteerde keuken terecht kwam.
Alle reacties Link kopieren
quote:himalaya schreef op 16 november 2010 @ 20:46:

En dat irritante kind heeft natuurlijk van álles genomen. En veel. En dat moesten we ook allemaal horen. En ook dat ze de split kon doen (eh... dat leek me niet echt, gezien haar postuur) en dat ze al 2 zurre ballen op had en nu een snicker hing nemen en hé Hima, HIMA (eh.. heb ik bij je op school gezeten ofzo??) ik heb haar tot op mijn billen wil je het zien en hima waar woon je en ik neem een snicker want die vind ik lekker en kom wat vind je van mijn jurk en ik pak lekker nog 2 koekjes....



Pfffff.... doodmoe werd ik er van!

sodeju daar zou ik ook doodmoe van worden, en ik ben dan wel zo bot om dat kind echt KEIhard te gaan negeren. lalalala ik hoor je niet ik zie je niet en als je het waagt de hint niet te begrijpen werp ik je een blik toe die jou heeeeeel duidelijk maakt dat je aandachttrekkerij allesbehalve gewenst is



Heb met volwassenen die zich aanstellen trouwens ook geen greintje geduld dus die krijgen exact dezelfde behandeling

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven