Vanaf oktober 2010 - Kindervrij (bewust kinderloos) Deel 3!

16-11-2010 14:49 2590 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wegens groot succes inmiddels deel 3! van ons ozogezellige kletsgroepje kindervrijen, hier op de kinderpijlerT.



"Ik wil geen ongeluk, geen rekeningen, geen ziekte, geen kou, geen ongewenst haar, geen klapband, geen ontslag, geen sterfte, geen muizen en geen relatieproblemen maar ook GEEN KINDEREN.



Inmiddels zijn we begonnen aan deel drie met een groep die- hard kinderlozen. Voor de derde keer beginnen wij aan een topic vol slap geouwehoer en serieuze zwendel. Voor de derde keer gaan we een topic vol lullen over onbegrip, voordelen en de leegheid van ons bestaan.



Voor de derde keer heet ik jullie welkom *tromgeroffel*:



VANAF OKTOBER 2010, KINDERVRIJ!"



Tekst met dank aan Confiture.



Disclaimer aan ouders die hier komen meelezen: Graag respect voor onze mening. Kindervrijen nemen aanstoot aan het antwoord "dat komt nog wel" - we hebben een weloverwogen keuze gemaakt. Wij begrijpen uit velerlei reacties dat het vele moeders ook pijn doet in hun moederhart dat "wij" geen kind willen baren/opvoeden/verzorgen en dat "wij" het uit gaan, laat opblijven, uit eten gaan en veel meer egoïstische dingen verkiezen boven het moederschap. Maar ik zeg: leven en laten leven. Een kind geeft een dimensie aan iemands leven maar dit is een dimensie die wij graag aan ons voorbij laten gaan.



Happy Topic!
Zo, ik heb ook even bijgelezen.



Amadea, fijn dat je in ons midden bent en dat we je hebben kunnen helpen. En we zullen ons best doen om je hier thuis te voelen:)



Hopelijk komt Spijt ook nog terug en is ze niet teveel geschrokken van de vijandigheid.



Ik vind het toch bijzonder (op een mooie manier) dat vrouwen ons weten te vinden en willen meeschrijven, ieder met een eigen reden. Dat doet me goed.
Alle reacties Link kopieren
quote:himalaya schreef op 24 november 2010 @ 09:43:

[...]





*maakt een perfecte cappuccino voor Viennas zodat ze bij kan lezen*Thanks!
Alle reacties Link kopieren
Welkom nieuwelingen!



Amadea, een tijdje geleden heb ik op een topic geschreven van iemand in een soortgelijke situatie als jij, die ook in een medisch traject had gezeten en nu haar leven wilde invullen zonder kinderen. Was een heel interessant topic (ondanks enkele gebruikelijke verstoringen), ik zal eens zien of ik het nog kan terugvinden.



Olivia, herkenbaar jouw zwembad verhaal! Ik ben laatst een keer meegeweest naar de zwemles van de kinderen van een vriendin. Dat was dus ook eens maar nooit weer.

Ik was nog niet goed en wel binnen (we zaten ook voor de ruit uiteraard) of een andere moeder vroeg al aan mij of ik kinderen had, en zo nee, waarom dan niet?

Eh, nou misschien onder andere omdat ik geen zin heb om steeds in het zwembad rond te hangen?



Toevoeging: het topic heet: "Okay er komen geen kinderen, leven invullen" maar ik weet niet hoe je een linkje moet zetten.
Alle reacties Link kopieren
Zo, ik ben terug van de DA met een berg voer voor de beestjes en nu ben ik failliet. Crisis wat is dat spul daar duur.



Amadea welkom, fijn dat je wat aan dit topic hebt.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen!



Hima, doe mij ook maar zo'n perfecte cappuccino, zit hier half te slapen



@Ofcorrs: gister droomde ik dat ik hoofdluis had, werd heeeeeel naar wakker

Heb op televisie hier weleens iets met een kinderdokter gezien en daar zag je bij een meisje dus gewoon van die grote rondkrioelen BRRRRR

Hima, thoughts?



@Amadea: welkom! Ik ben zelf weleens op een ongewenst kinderloos forum geweest, moest echt voor mn gevoel enorm op mn tenen lopen, maar wilde daar toch even mn verhaal doen, dat vonden ze daar op zich wel interessant. Heb ook alle respect voor mensen die na zo'n lang proces zonder climax er op een gegeven moment een streep onder zetten (ieder op zn eigen moment).

Ik merkte wel dat sommigen daar erg in hun verdriet bleven hangen, terwijl anderen het echt hadden losgelaten.

Enfin, lang verhaal kort: wat fijn dat je iets hebt aan onze verhalen!

Je bent ook welkom op het kindervrij-forum, mocht je dat willen.
Alle reacties Link kopieren
Nou het valt reuze mee!

Welkom Amadea trouwens.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen Arte!



Perfect genoeg?

Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Hoofdluis valt onder de rubriek insecten, in Hima's duistere dromenboek



Insecten kunnen in dromen het gevoel weerspiegelen dat iets ons irriteert of plaagt. Ze kunnen ook een aanwijzing zijn van ons gevoel van onbelangrijkheid en machteloosheid. De verklaring hangt af van welk insect in de droom voorkomt.



In bovennatuurlijke zin kunnen insecten gevoelens voorstellen die we liever niet hebben. Dat kan een schuldgevoel zijn of het gevoel dat er iets aan ons geweten knaagt. Insecten staan vaak voor negatieve gevoelens (jegens kinderen ?)



In psychologische zin kunnen insecten in dromen verschijnen als een soort dreiging. Daarom kunnen ze in psychologische thrillers en science fiction worden gebruikt.

Meer in positieve zin kunnen insecten in dromen wijzen op instinctief gedrag.



Tot zover mijn bijdrage.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Hima de droomverklaarder!



Heb je ook iets over nachtmerries? Gemiddeld 1/2 per nacht?
Alle reacties Link kopieren
Fijn, zo'n eigen dromenuitlegger!

Hima: je moet een eigen topic openen en dan ¤ 5,- per droom vragen!
Alle reacties Link kopieren
quote:Confiture schreef op 24 november 2010 @ 10:20:

Hima de droomverklaarder!



Heb je ook iets over nachtmerries? Gemiddeld 1/2 per nacht?Heb je iedere nacht nachtmerries?
Alle reacties Link kopieren
quote:Confiture schreef op 24 november 2010 @ 10:20:

Hima de droomverklaarder!



Heb je ook iets over nachtmerries? Gemiddeld 1/2 per nacht?



He bah Confi, da's nie fijn nie.



'Nachtmerries' op zich staan niet in mijn grote boek, maar dan zou je wat trefwoorden moeten opschrijven waarop ik kan zoeken.



En ik hoor net dat ik 5 euro per verklaard woord kan declareren.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
quote:Confiture schreef op 24 november 2010 @ 10:20:

Heb je ook iets over nachtmerries? Gemiddeld 1/2 per nacht?



Oh bah, das vervelend Confi.

Ik zou niet weten wanneer ik voor het laatst naar gedroomd hebt, ik ben me sowieso maar zelden bewust van wat ik droom.

(Hima staat daar ook iets over in het boek,wat het betekent als je je dromen vergeet? )
Alle reacties Link kopieren
Ow, Hima: ik zie echt een markt voor je.

In een tent, met allemaal snuisterijen en wierook. En dan met huifkar en ezel door Nederland trekken.

Wel even je boek van buiten leren!
Alle reacties Link kopieren
quote:viennas schreef op 24 november 2010 @ 10:31:

Ow, Hima: ik zie echt een markt voor je.

In een tent, weet je wat voor weer het gaat worden??



met allemaal snuisterijen en wierook. krijg ik hoofdpijn van



En dan met huifkar en ezel shit, toch mijn ex maar weer terughalen?

door Nederland trekken. mag ik opteren voor een warmer oord?



Wel even je boek van buiten leren! ik koop gewoon een glazen bol met ingebouwde mp4 speler
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Confi: ik heb ook lange tijd veel nachtmerries gehad. Zelfs zo erg dat ik niet meer durfde te gaan slapen. Of alleen met het licht aan, zodat ik als ik wakker werd minder bang was. Bij mij kwam het na een heftige emotionele periode. Gelukkig ging het over, maar ik heb wel het idee dat ik bovengemiddeld nachtmerries heb, nog steeds.
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde alleen even kwijt dat ik de reacties van Demissionair in het topic 'ik vind het niet leuk' zo hartverwarmend en integer vindt. Dat je dat dochtertje een dagje uit die verziekte thuissituatie zou willen halen om eens een keertje iets gewóóns te gaan doen...dat heeft nog geen enkele moeder in dat topic geopperd. Een dikke +1 voor de anti's.
Alle reacties Link kopieren
Ja meestal wel. Ik kan mij de laatste keer niet herinneren dat ik een nacht alleen maar normaal/leuk heb gedroomd Dolce. Best wel bizar. Soms beperkt het zich tot een ruzie in m'n droom waardoor ik wakker word met fuck fuck fuck lief hebben we ruzie? Of ik droom zulke rare dingen dat ik denk dat ik niet helemaal spoor. Gelukkig slaap ik zelden alleen, dus meestal word ik gekalmeerd als ik midden in de nacht rechtop zit. Ach, het is misschien een beetje raar, maar ik ben er inmiddels wel aan gewend.
Alle reacties Link kopieren
Zeg Hima, nu je toch bezig bent:

Ik droom (zeker in stressvolle periodes) altijd over huizen, vaak halve ruïnes waar nare dingen gebeuren, achtervolgingen en dat soort dingen... Kan er echt hele periodes over dromen en als de stressvolle periode over is, gaan ze ook weer weg....
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
quote:viennas schreef op 24 november 2010 @ 10:20:

Fijn, zo'n eigen dromenuitlegger!

Hima: je moet een eigen topic openen en dan ¤ 5,- per droom vragen!

Behalve voor ons natuurlijk!



Hima, ik droom vaak over hotels, reizen, etc.. Kun je daar ook iets van zeggen?
Alle reacties Link kopieren
quote:viennas schreef op 24 november 2010 @ 10:36:

Confi: ik heb ook lange tijd veel nachtmerries gehad. Zelfs zo erg dat ik niet meer durfde te gaan slapen. Of alleen met het licht aan, zodat ik als ik wakker werd minder bang was. Bij mij kwam het na een heftige emotionele periode. Gelukkig ging het over, maar ik heb wel het idee dat ik bovengemiddeld nachtmerries heb, nog steeds.Bizar he? Merk je ook dat je bepaalde rare dingen doet in je slaap? Herken je iets in slaapverlamming bijvoorbeeld?
Alle reacties Link kopieren
quote:nixus schreef op 24 november 2010 @ 10:37:

Ik wilde alleen even kwijt dat ik de reacties van Demissionair in het topic 'ik vind het niet leuk' zo hartverwarmend en integer vindt. Dat je dat dochtertje een dagje uit die verziekte thuissituatie zou willen halen om eens een keertje iets gewóóns te gaan doen...dat heeft nog geen enkele moeder in dat topic geopperd. Een dikke +1 voor de anti's.Ik las het ook, dukke kudo's voor onze Demi! Fijn dat je het even komt melden (niet dat we anti's zijn hoor.... )
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Alle reacties Link kopieren
Ja jeetje jongens maisjes, ik heb een haske drukke dag voor de boeg met allerlei boodschappen, winterbanden en visite en nu moet ik jullie dromen gaan verklaren? Gaat jullie wel wat kosten natuurlijk.... oké, vriendenprijsje, ¤ 4,95. Twee voor ¤ 9,-. Ik moet tenslotte binnenkort weer op vakantie...
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
quote:Confiture schreef op 24 november 2010 @ 10:39:

[...]





Bizar he? Merk je ook dat je bepaalde rare dingen doet in je slaap? Herken je iets in slaapverlamming bijvoorbeeld?Ja! Als je bedoelt dat je het gevoel hebt dat je wakker bent, maar je niet kunt bewegen? Doodeng.
Alle reacties Link kopieren
quote:Hasse88 schreef op 24 november 2010 @ 10:40:

[...]





Ik las het ook, dukke kudo's voor onze Demi! Fijn dat je het even komt melden (niet dat we anti's zijn hoor.... )Waar vind ik dit topic?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven